Vaihdoin renkaat tänään ja yksi kierretappi lähti mutterin mukaan pyörimään joten en saanut rengasta edes pois, niin pitääkö mun nyt kylmästi vaan ajaa rälläkällä tappi poikki ja ruveta purkaa napa ja etsiä siihen uusi tappi, kun voi olla että siitä tapista on ne boorit menny vituiks, vai ostaako jo uuden navan kierretappeineen? ideoita??? Helpompi ois korjata jos tässä olisi pultteilla tuo renkaiden kiinnitys mutta kun on juuri muttereilla.
pyöränpultti katki...
8
4851
Vastaukset
- ulos.
Hae sen jälkeen uusi pinnapultti kaupasta.
- fdghgjh
Joo...ei näytä lähtevän pultti pois, pyörii 'tyhjää'....uusia pultteja saa kyllä kun kävin tänään kyselee. Joihinkin kuulemma ei saa, vaan pitää ostaa koko napa. Ja toiselle vastaajalle....joo....siis pinnapultti....ei kierretappi....mitähän lie ajattelin. Peltivanne kyseessä ja näyttää hyvin olevan tilaa katkaisulaikalle, aluvanteen kanssa ois ongelmallisempi. Mitenkä napa lähtee irti vai tarviiko aukaista uuden pinnapultin saamiseksi paikoilleen???
huolestumpa suuresti jos sulla on kierretappilla pyörät kiinni :D
kierre tapilla tehdään reikään kierre eikä sitä ole suunniteltu ollenkaan pyörän kiinnitykseen.
luultavimmin tarkoitit renkaan pinnapulttia :)
mikäli se ei tule ulos kun tarpeeks kierrät niin rälläkällä joudut sen pultin /mutterin rikkomaan
samalla menee kyllä 99% mahollisuudella vannekin vituiks.
sitten ei kuin napakauppaan (ja viinakaupan kautta samalla vauhilla) ja ei kuin napaa vaihtamaan- j
mitä lukenut tällä palstalla,ittelläkin mondeö pätee ohjeet.
- frangröbbä
riko mutteri ota pyörä pois ja hitsaa tappi (uusi)uudelleen kiinni
- Kotimekaanikko
Rikkonaisen pinnapultin saa helposti pois. Väännä vain se iso laakerinapapultti/mutteri pois jolloin koko napa laakereineen irtoaa. Nyt näet myös paikkaan missä pinnapultin takapuoli on. Poraa napa-asetelman takapuoleen kolme neljän millin reikää, joihin asetat pienet boorit, jolloin metalli alkaa kutistua ja pinnapultin takaosa alkaa turvota ja kiinnittyä paikoillee. Sitten vain kova isku lekalla pinnapulti takapuoleen ja tällöin pultti alkaa vuoroin kiristyä ja vuoroin aueta. Juuri kun boori alkaa näkymään taka oikealla ja siirtyy hieman etu oikelle, otetaan tavallinen talttapäinen meisseli, joka työnnetään varovasti oikean takapyörän vaswemalle puolelle, jos siis itse olet tälööin autosi keskivaiheilla ja olet siirtymäss boorin puolelle. sitten vain luja isku pinnapultin oikean reunan vasemapaan kulmaan, siten etää itse olet auton alapuolella ja tietenkin auton vasemmalla puolella jolloin boori siirtyykin auton taakse, jolloin sitä pääsee iskemään kovaa auton vasemalta puolelta auton oikealle puolelle. Nyt pinnapultti on vaihdettu uuteen.
- Booria huuleen
Kotimekaanikko kirjoitti:
Rikkonaisen pinnapultin saa helposti pois. Väännä vain se iso laakerinapapultti/mutteri pois jolloin koko napa laakereineen irtoaa. Nyt näet myös paikkaan missä pinnapultin takapuoli on. Poraa napa-asetelman takapuoleen kolme neljän millin reikää, joihin asetat pienet boorit, jolloin metalli alkaa kutistua ja pinnapultin takaosa alkaa turvota ja kiinnittyä paikoillee. Sitten vain kova isku lekalla pinnapulti takapuoleen ja tällöin pultti alkaa vuoroin kiristyä ja vuoroin aueta. Juuri kun boori alkaa näkymään taka oikealla ja siirtyy hieman etu oikelle, otetaan tavallinen talttapäinen meisseli, joka työnnetään varovasti oikean takapyörän vaswemalle puolelle, jos siis itse olet tälööin autosi keskivaiheilla ja olet siirtymäss boorin puolelle. sitten vain luja isku pinnapultin oikean reunan vasemapaan kulmaan, siten etää itse olet auton alapuolella ja tietenkin auton vasemmalla puolella jolloin boori siirtyykin auton taakse, jolloin sitä pääsee iskemään kovaa auton vasemalta puolelta auton oikealle puolelle. Nyt pinnapultti on vaihdettu uuteen.
Se on liian kovaa tavaraa tuo boori sinulle. Äläpä ota enään.
- peejii2
Se pyöränmutteri täytyy varmaankin rikkoa, jos pultti pyörii mukana. Ne pultit on melko helppo vaihtaa, koska katkennut pultti lähtee irti laikasta, lyömällä pultin keskelle tuurnalla. Se on kiinni vain boorien avulla. En nyt muista, oliko etu- vai takapyörässä niin ahdasta, että napa täytyy irrottaa uuden pultin saamiseksi paikalleen, mutta jompi kumpi niistä on helppo vaihtaa ilman sen suurempaa tuskaa. Toisessa tila loppuu kesken, eikä uusi pultti mahdu paikalleen. Olen yhden vaihtanut, ja sen vaihto meni muutamassa minuutissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815