Olen asunut Sipoossa, Porvoossa, Helsingissä ja monessa lähikunnassa. Nyt Sipoossa asuessani olen alkanut miettiä mikä olisi sopiva kumppani Sipoolle. Ennen en pitänyt kuntaliitoksista, mutta olen alkanut kallistua siihen suuntaan.
Porvooseen on huonot yhteydet julkisilla ja Porvoo on muutenkin vaillaa kunnon strategiaa. Maalaiskunnan ja kaupungin yhdistymistä ei osattu hoitaa vaan kulut kasvoivat entisestään. Missään kunnassa en ole kokenut saaneeni niin huonoa vastinetta verorahoille kuin Porvoossa. Eikä tuo ole hetkessä syntynyt käsitys.
Minusta Helsinki olisi oikea suunta. Saisimme edullisen joukkoliikenteen ja pienemmän veroäyrin. Voisi tunkkainen poliittinenkin ilmapiiri parantua. Tuosta johtuen ei tosin tässä kunnassa tulla tekemään alueen asukkaiden kannalta järkevää päätöstä eikä näitä asioita oteta edes harkintaan.
Paras kumppani Sipoolle
sipoolainen
0
684
Luetuimmat keskustelut
- 1361302
- 731223
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun105986Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka50925- 78822
- 45791
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la40788- 67663
- 113634
- 45557