Hei!
Olen nuori naisen, joka on hoitanut raha-asiansa todella typerästi. Sen jo tiedän, eikä siitä jauhaminen enää auta :( Nyt lähinnä tarvitsisin "henkistä tukea" ja tietoa tulevasta.
Tänään tipahti postilaatikosta kirje "Ennakkoilmoitus Ulosmittauksesta". Tämä on minulle ok, hyvä että saan velkani maksettua. Velan lyhentämiseen takaisinmaksuun ulosmittauksen kautta ei onneksi mene kuin 4kk.
Iso huoleni on lähinnä seuraava. Työskentelen yhdessä Suomen suurimmista pankeista. Työskentelen ihmisten kanssa, ketkä vastaanottavat ja hoitavat ulosottoviraston lähettämiä maksukieltoja. Onko siis mahdollista, että oma(t) työkaverini saavat tätä kautta tietää maksuvaikeuksistani? Voiko ulosoton kanssa sopia, että lopetan asiakkuussuhteeni omaan pankkiini, jolloin he eivät lähetä kyseistä kirjettä heille?
Yritys missä työskentelen on suuri, ja palkanlasku on ulkoistettu. Onko palkanlaskijalla "vaitiolovelvollisuus", vai saako oman yksikköni esimies tietoon minun kohdalla olevasta ulosmittauksesta?
Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi näihin vastata.
Ulosotto - Tieto Työnantajalle
3
1623
Vastaukset
- asiasta tietävä
kertonut olevasi töissä ko. pankissa eikä pelkästään asiakassuhteessa. palkanlaskijalla on "vaitiolovelvollisuus" asiasta, eikä hän saa siitä toitottaa muille. Esimiehesi voi saada tiedon asiasta, mutta ei hänkään siitä voi muille höpöttää.
- 3848
miks et soittaisi ulosottoon ja pyytäis että saat ite lyhentää sovitun summan ulosottoon joka kuukaus niin etteivät ota suoraan palkast jolloin kukaan ei saa tietää,ei ees palkanlaskija. Palkanlaskijalla on kyllä vaitiolovelvollisuus
.ite ainakin sain sovittua että maksan ite koska en halunnut että lähtee suoraan palkasta koska meillä tieto alkavasta ulosotosta menee päällikön kautta palkanlaskijalle,enkä halunnut pomon tietävän.
sulla on kuitenkin aika hyvä tilanne jos neljässä kuukaudessa saat velan hoidettua, joten et niin pahasti oo vielä asioita ryssinyt.tsemppiä sulle jatkoon :) - tyhmä*****
Moi
Itselläni on sama tilanne. Olen pankissa töissä ja palkasta menee ulosottoon.
Ulosottomiehen kanssa sovimme, että maksan itse suoraan palkasta n. 700 euroa, joten tietoa ei mene tästä edes palkanlaskijalle. Kerroin avoimesti uo:lle missä olen töissä ja hän sitä ehdottikin. Parempi kai heidänkin kannalta, etten ainakaan potkuja saa ja velat lyhenevät nopeasti. Kannattaa olla sitten ennen eräpäiviä liikkeellä, uo ei odottele.
Tsemppiä sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856