taulukoiden synkronointi kalenteriin ongelmana

v-mp

Pyöritän pientä tukkuliikettä ja 99% ajastamme kuluu tilausten toimittamiseen asiakkaille, ajokilometrejä kuusvuotta vanhassa pakussa 620tkm.

Ajolistat ja tilaukset on tehty käsin kalenteriin kunnes sain aikaa rakentaa oo.n calc sydeemin avulla seuraavanlaisen taulukon

-Kuusi taulukkoa maanantaista lauantaihin
-vasen sarake asiakkaiden nimet (maanantai reitti...lauantai reitti joka päivällä omat asiakkaansa)
-kuusi eri tuotetta ylärivillä
-ohjelma laskee paljonko kutakin tuotetta keräillään ja painot hinnat ja alvin

-ONGELMANI ON SE ETTÄ TOIVOISIN VOIVANI YHDISTÄÄ NÄMÄ KUUSI LISTAA KALENTERIIN, JOLLOINKA KERÄYS/AJOLISTAAN TULOSTUISI AUTOMAATTISESTI VIIKONPÖIVÄ JA PÄIVÄMÄÄRÄ.
KUKIN LISTA OLISI JÄLKIKÄTEEN MYÖS MUISTISSA, JOLLOIN VOISI TARKASTELLA MENNEITÄ LISTOJA JA MYÖS TÄYTTÄÄ TULEVIA PÄIVIÄ

Olisin kiitollinen avusta jos joku vaivautui perhtymään tähän ongelmaani

2

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun listoja on

noinkin vähän on aikaa turhaa automatisoida kalenteria.
      Teet vaan sarakkeen päiväystä varten ja täytät ne käsin.

Tee kansio joka viikolle tyyliin "ajot201032", "ajot201033" jne.
      jossa pidät aina ko. viikon tiedostot.
      Kun uusi viikko alkaa teet sille uuden kansion ja kopsaat
      vanhat tiedostot "pohjiksi", mahdollinen tuleva aika menee
      samaan tapaan.

Näissä kansoissa säilyy siten myös historia myöhempää tarkastelua
      varten vaikka kuinka kauan.

Toimivaksi havaittu systeemi.
      Muista varmuuskopiot.

• Olen nähnyt väitettävän, että vapaissa ohjelmissa ohjelmisto on ilmainen ja ansaintamalli perustuu palveluun, kuten konsultointi yms. Tässä viitekehyksessä kysymyksesi on vähän samantapainen kuin pyytää Exceliä vähän lainaksi Microsoftilta.

Tässä nyt kuitenkin jotain vihjeitä (edellisen viestin lisäksi):

1) Jos kokonaisuutta tarkastellaan, niin eikös lähetyslistat ja ajolistatkin olisi parasta yhdistää laskutus- ja kirjanpitojärjestelmään? Erilliset "tietojärjestelmät" todennäköisesti aiheuttavat päällekkäisyyksiä.

2) Jos teet mallipohjat kullekin viikonpäivälle, niin tarvitsee vähemmän kopioida ja tallennus ei tuhoa niin todennäköisesti vanhaa listaa.

3) Päivämääräfunktioilla saat tulostuspäivän näkymään tulosteessa. Jos niihin lisää ehdon, sen saanee tulostamaan esim. tämän viikon perjantain päivämäärän, vaikka tulostus olisi tapahtunut maanantaina. Tiedä sitten, että korvaako tämä sitä kaivattua kalenteria missään määrin? Minulle oli tosin epäselvää, että mikä se kalenteri oli, johon pitäisi kytkeä, Windowsin kalenteriko?

4) Ohjelman suomenkielisistä ohjeista voi löytyä lisää tietoa mm. Calcin funktioista ja OpenOffice.orgin malleista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe