taulukoiden synkronointi kalenteriin ongelmana

v-mp

Pyöritän pientä tukkuliikettä ja 99% ajastamme kuluu tilausten toimittamiseen asiakkaille, ajokilometrejä kuusvuotta vanhassa pakussa 620tkm.

Ajolistat ja tilaukset on tehty käsin kalenteriin kunnes sain aikaa rakentaa oo.n calc sydeemin avulla seuraavanlaisen taulukon

-Kuusi taulukkoa maanantaista lauantaihin
-vasen sarake asiakkaiden nimet (maanantai reitti...lauantai reitti joka päivällä omat asiakkaansa)
-kuusi eri tuotetta ylärivillä
-ohjelma laskee paljonko kutakin tuotetta keräillään ja painot hinnat ja alvin

-ONGELMANI ON SE ETTÄ TOIVOISIN VOIVANI YHDISTÄÄ NÄMÄ KUUSI LISTAA KALENTERIIN, JOLLOINKA KERÄYS/AJOLISTAAN TULOSTUISI AUTOMAATTISESTI VIIKONPÖIVÄ JA PÄIVÄMÄÄRÄ.
KUKIN LISTA OLISI JÄLKIKÄTEEN MYÖS MUISTISSA, JOLLOIN VOISI TARKASTELLA MENNEITÄ LISTOJA JA MYÖS TÄYTTÄÄ TULEVIA PÄIVIÄ

Olisin kiitollinen avusta jos joku vaivautui perhtymään tähän ongelmaani

2

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun listoja on

      noinkin vähän on aikaa turhaa automatisoida kalenteria.
      Teet vaan sarakkeen päiväystä varten ja täytät ne käsin.

      Tee kansio joka viikolle tyyliin "ajot201032", "ajot201033" jne.
      jossa pidät aina ko. viikon tiedostot.
      Kun uusi viikko alkaa teet sille uuden kansion ja kopsaat
      vanhat tiedostot "pohjiksi", mahdollinen tuleva aika menee
      samaan tapaan.

      Näissä kansoissa säilyy siten myös historia myöhempää tarkastelua
      varten vaikka kuinka kauan.

      Toimivaksi havaittu systeemi.
      Muista varmuuskopiot.

    • Olen nähnyt väitettävän, että vapaissa ohjelmissa ohjelmisto on ilmainen ja ansaintamalli perustuu palveluun, kuten konsultointi yms. Tässä viitekehyksessä kysymyksesi on vähän samantapainen kuin pyytää Exceliä vähän lainaksi Microsoftilta.

      Tässä nyt kuitenkin jotain vihjeitä (edellisen viestin lisäksi):

      1) Jos kokonaisuutta tarkastellaan, niin eikös lähetyslistat ja ajolistatkin olisi parasta yhdistää laskutus- ja kirjanpitojärjestelmään? Erilliset "tietojärjestelmät" todennäköisesti aiheuttavat päällekkäisyyksiä.

      2) Jos teet mallipohjat kullekin viikonpäivälle, niin tarvitsee vähemmän kopioida ja tallennus ei tuhoa niin todennäköisesti vanhaa listaa.

      3) Päivämääräfunktioilla saat tulostuspäivän näkymään tulosteessa. Jos niihin lisää ehdon, sen saanee tulostamaan esim. tämän viikon perjantain päivämäärän, vaikka tulostus olisi tapahtunut maanantaina. Tiedä sitten, että korvaako tämä sitä kaivattua kalenteria missään määrin? Minulle oli tosin epäselvää, että mikä se kalenteri oli, johon pitäisi kytkeä, Windowsin kalenteriko?

      4) Ohjelman suomenkielisistä ohjeista voi löytyä lisää tietoa mm. Calcin funktioista ja OpenOffice.orgin malleista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe