Kelan sivuilla sanotaan että 2 lasta 3 vuodessa eli saat saman rahan toisesta lapsesta kuin ensimmäisestä jos se syntyy ennen kuin ensimmäinen ehtii täyttää kolme. Entä jos toinen lapsi syntyykin vaikka kuukauden sen jälkeen kuin ensimmäinen lapsi ehtii täyttää 3 vuotta, katsooko kela "läpi sormien" ja myöntää saman rahan kuin ensimmäisestä lapsesta vai tuleeko pienintä mahdollista rahaa? Onko kenelläkään kokemusta? Kiitos vastauksista!
Äitiysrahasta
2
658
Vastaukset
- ...
Laskettu aika on se ratkaiseva päivä ei se minä päivänä toinen lapsi oikeasti syntyy. Tämä perustuu lakiin, josta Kela ei voi poiketa.
Etuusohjeissa: Jos edellinen lapsi täyttää kolme vuotta ennen laskettua synnytysaikaa, ei SVL 11 luvun 4
§:n 6 momenttia sovelleta. Sen sijaan, jos edellinen lapsi täyttää kolme vuotta laskettuna päivänä tai myöhemmin, voidaan säännöstä soveltaa.Esimerkki: Hakijan edellinen lapsi täyttää kolme vuotta 15.5.2008 ja myös uuden lapsen laskettu synnytysaika on 15.5.2008. Uuden vanhempainpäivärahan perusteena voidaan käyttää edellisen lapsen vanhempainpäivärahan perusteena ollutta työtuloa. Jos sen sijaan laskettu synnytysaika olisi 16.5.2008, ei edellisen vanhempainpäivärahan perusteena ollutta työtuloa voida käyttää.- Aurora=)
Kiitos vastauksesta! Tieto tuli tarpeeseen =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368