Ajan

katoaminen...

Kerronpa eräästä minulle muutama viikonloppu sitten sattuneesta kokemuksesta. Olin hangossa (suomen eteläisimmässä kaupungissa). Täktömin rannassa, siellä kivikkoisella niemellä, missä näkee usein jonkun tekemiä kivikasoja. Olen itsekin luonnosta ja kivistä kiinnostunut ja keräilen niitä sekä otan niistä kuvia. Päivä oli lämmin ja aurinkoinen, näitä hellejaksoja, kun tänä kesänä on riittänyt. Kuvailin kiviä, otin niitä käteeni, kiertelin ja katselin, kunnes minulle tuli yht`äkkiä tunne, että olen palannut ajassa yli 20-vuotta taaksepäin.
Tämä tunne oli yhtä todellinen, kuin nyt tunne vain voi olla. Mietin jo sitä, että jos lähtisin täältä kotiin ja soittaisin yhdelle kaverilleni. Tätä tunnetta kesti ehkä noin minuutin ajan, sitten tajusin, etten olekaan enää
18-vuotias vaan jo vähän yli 40-vuotias mies. Outo ajassa takaisin paluu kokemus, joka tuntui todella voimakkaalta. Onko jollakin ollut vastaavanlaisia kokemuksia?

2

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3

      On kyllä. Otan kivet käteeni, punniskelen, puristelen, pyörittelen, hivelen, hieron, otan niistä valokuvia jne ja sen jälkeen minulle tulee outo mutta hyvä ja vapautunut tunne. Tunne on niin voimakas, että kuvittelen olevani 18-vuotias. Tunne kestää ehkä noin minuutin ajan.

    • nainen21hgjfguk

      Mielenkiintoista. Pystyn jotenkuten kuvittelemaan miltä sinusta tuntui tuo. Itselleni kävi samantapainen juttu nelisen vuotta sitten. Olin kotona vanhempieni luona käymässä ja samalla reissulla ajattelin tavata entistä koulukaveriani. Kävimme tekemässä pitkän pyörälenkin, ja matkan puolessa välissä saimme ajatuksen käydä katsomassa yhtä suurta jokea metsän keskellä jossa muistelimme kerran lapsena käyneemme, mutta emme olleet edes varmoja koko tiestä.
      Olettamamme tie joelle oli noin puolen kilometrin mittainen ja kivikkoinen kapea metsätie tuolla noin pohjoisessa. Ollessamme puolivälissä tuota tietä, pydähdyimme molemmat jostain syystä yhtä aikaa. Minulla oli jossain sisimmässäni kumma tunne kuin aika olisi pysähtynyt. Ystäväni katsoi minua yhtä hämmästynyt ilme kasvoillaan, muttei osannut sanoa mitään. Hengähdimme vielä minuutin ja jatkoimme matkaa joelle. Istuttuamme siellä puolisen tuntia ja heiteltyämme kiviä jokeen hän kysyi tuliko minulle tiellä pyöräiltyämme sellainen kumma olo. Vastasin, että tuli ja hän kertoi samoin. Joella istuessamme sama kummallinen olo jatkui, aivan kuin olisi siirtynyt ajassa jonnekin kauemmas ja kaikki muu on pysähtynyt. Kummallisen raukea olo.
      Sen jälkeen en ole halunnut pyöräillä tuonne joelle yksin. Onkohan tuossa nyt sitten kyse siitä metsänpeitosta, josta olen nähnyt täälläkin puhuttavan? :D Lapsuuteni olen elänyt tuolla seudulla jostain äsken kerroin, siellä susien ja karhujen keskellä, joten eräänlainen metsänpeitto-tunne on minulla kyllä mielessä, mutta tuo joella kokemamme oli aivan ihmeellistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe