Persoonallisuuden muuttuminen

Huolestuttavaa

Onko teillä kokemusta siitä, että joku läheisenne, joka käy ihmeiden oppikurssia, olisi alkanut muuttumaan persoonaltaan ja käytökseltään toisenlaiseksi, enkä tarkoita hyvään suuntaan?

9

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acimlai nen

      Joo, minulla ei ainakaan ole kokemusta sellaisesta.

    • kurssilainen

      Ehkä läheisesi voisi harkita opiskeluryhmään liittymistä? Itse-/jumaloivallusten tie lienee ollut vaarallinen kulkea yksin ikiajoista saakka niin antiikin mysteerikulteissa kuin alkuperäiskansojen shamanistisissa ritulaaleissakin. Voimaa, valoa ja rakkautta elämääsi!

    • kuolematon henki

      Persoonan muuttuminen väliaikaisesti/ajoittaisesti huonompaan suuntaan on ymmärtääkseni todennäköistä suurimmalle osalle Kurssin opiskelijoista egon ajatusmallin tullessa tietoisuuteemme ja enemmän ja enemmän näkyvämmäksi. Tämä kuuluu asiaan, jotta siitä voitaisiin päästää irti. Joka tapauksessa mikäli käyttäytyminen jatkuu pitkään huonona ja Kurssin opiskelija ahdistuu tai masentuu syvästi, kannattaisi varmaankin kokeilla ammattiauttajan apua.

    • acimlai nen

      ..erään ihmsien sivuille, joka saa myös viestejä Jeesukselta.

      Tuossa Jeesukselta tulleesa viestissä kerrotaan siis että vaikeuksia tällä tiellä on. Siinä puhutaan juuri tuosta tilapäisestä persoonallisuuden muuttumisesta huonompaan suuntaanm mutta rohkaistaan jatkamaan rukoillen ja Jeesuksen kädestä ottaen.

      http://www.hearingthecall.org/files/33568606.pdf

    • 2kurssilainen

      Tosiaankin toivoisin että ko henkilö voisi käydä IOK.n ryhmässä,vaikkapa vain katsomassa. Niihin ei tarvitse sitoutua jos ei tunnu hyvältä.

    • varoa pitää

      Jos mielenterveys on kallis asia, on viisainta pysytellä kaukana, kaikesta hämäräperäisestä touhusta. Kuullu olen negatiivisistä jutuista, eikä niistä aina niin helpolla irti pääse.

    • Sukua kuitenkin````´

      Kokemusta on... valitettavasti. Sukulaiseni on mennyt aivan sekaisin kyseisen kirjan vuoksi. En voi suositella!

    • ............

      Mitäs te nyt täällä selitätte? Itse olen löytänyt IOK:sta vastauksia kauan kaipaamiini kysymyksiin ja PÄINVASTOIN olen päässyt ahdistuneisuudesta eroon! Mutta IOK:ssa itsessäänkin sanotaan, ettei sen sanoma ole tarkoitettu kaikille yhtäaikaa, joten jos se ei nyt tunnu hyvältä niin ei sitä väkisinkään kannata opiskella.

    • Jumalan poika

      Et valitettavasti kertonut aloituksessasi millä tavalla läheisesi käytös on muuttunut.
      On todellakin totta, että kurssin myötä joidenkin henkilöiden persoona saattaa muuttua, mutta se johtuu siitä ettei hän enää kiinnity eikä reagoi ihmisten ja tämän maailman draamoihin - tämän joku saattaa käsittää kylmyytenä vaikka se onkin todellisuudessa mitä suurin rakkaudenlahja kun hän ei enää osallistu samaan mielentilaa ja näin oman mielensä voimalla kasvata sitä 'tuskaa' joka jollain tai 'jossain' on. Kurssin opetusten seuraamisen myötä harjoittelija mielen syyllisyys vähenee vähenemistään kunnes lopulta katoaa kokonaan ja tämä puolestaan aiheuttaa sen, että hänen mielessään ei ole syyllisyyttä joka reagoisi esimsilloin kun jossain maailmassa räjähtäisi pommi. Käytös saattaa myös muuttua niin, että joku joka on uhrautumalla tai alistumalla tottunut 'lunastamaan' arvonsa vaikka pari- tai ystävyyssuhteessa, ymmärtääkin, että hänen mittamaton arvonsa tulee lahjana Jumalalta eikä vaadi minkäänlaisia ponnisteluita ja lakkaa vastaamasta alistajan tarpeisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe