Club 3D ATI 4850

Klubikortti

Käytössäni on Club 3D ATI Radeon 4850. Ongelmana on lämpiäminen. Kun huone on vähän lämpimämpi (yleistä viime aikoina), ja laittaa jonkun kovaa graffaa käyttävän pelin (MoWa2, BC2) pyörimään, niin ongelmat alkavat. Ensin joku puhallin alkaa huutaa selvästi lujempaa, sitten noin 5-10 min sisällä koko tietokone boottaa yllättäen ihan itsestään.

Kortissa on aika julmat jäähdytyskuparit. Eli ilmeisesti Club 3D:kin tietää kortin lämpenevän lujaa. Koteloon on laitettu lisää puhaltimia, mutta eivät tunnu auttavan paljoakaan. Korttia ei ole ylikellotettu.

Onko kokemuksia tästä kortista? Onko 4850 oikeastaan tarkoitettu jollekin nestejäähdytykselle?

1

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksia on kortista. Tuossahan tuo kehrää varsin viileänä, tosin kortti onkin Dual slot fan sink-malli, joten lämpötila pysyy normaalimalleja jonkin verran alhaisempana. Huoneen lämpötila ei olennaisesti vaikuta kortin lämpötilaan (tai ylikuumenemiseen), paitsi jos tietokonetta käyttää saunassa. Kannattaakin siis tarkistaa, että onko kortin tuuletin puhdas ja jäähdytysripakin kannattaa siinä samalla tarkistaa, ettei se ole täynnä pölyä. Pöly estää ilman vaihtumisen ja lämpötila kohoaa pilviin. Koska sanoit, että tuuletin alkaa huutaa kovempaa niin luulen, että syy on nimenomaan pöly, mutta toisaalta kortti saattaa olla myös vioittunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe