Ikähaarukka briteissä?

mietin vain

Onko brittiyliopistoissa aloittavat suurimmaksi osaksi jotain 19-20 vuotiaita? Olen harkinnut hakemista yliopistoon jonnekin päin Britanniaa, mutta mahdollisten opiskelujen alkaessa olisin jo 22-vuotias ja mietin vain että minkähänlainen ikähaarukka tuolla päin yleensä on. Suomessahan on ihan laidasta laitaan melkeenpä, mutta jotenkin olen saanut käsityksen että esimerkiksi Briteissä ei ihan niin suurta heittoa opiskelijoiden ikien kohdalla ole. Onko siellä jotenkin outoa aloittaa tuon ikäisenä?

4

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Britit aloittavat yleensa yliopiston 17-vuotiaana, mutta kylla siella on paljon myos niita mature studentseja ikahaarukalla 30-60 v. Eli et ole tosiaankaan vanhimmasta paasta. Sinua ei taideta edes laskea viela vanhemmaksi oppilaaksi, kun olet alle 25 v.

Onnea opiskeluun!

• närästys

Mun kurssilla vanhin oli 27v, kun aloitin kolme vuotta sitten. Silloin olin itse niin ihq ja freesi 18v, kuten suurinosa muistakin, ja siellä sitten kauhisteltiin et OMG, ootpa vanha. Tai siis kypsä.

Mutta olisipa minullakin tehnyt hyvää kasvaa ensin hieman, sillä vitutukseksi meni koko opiskelu. Nyt kovasti yritän valmistua vuoden myöhässä, erinäisten masennusten ja perhetragedioiden ja rahaongelmien jälkeen. Kiinnostaa ko kilo paskaa.

• aloittaja miettii
        närästys kirjoitti:

Mun kurssilla vanhin oli 27v, kun aloitin kolme vuotta sitten. Silloin olin itse niin ihq ja freesi 18v, kuten suurinosa muistakin, ja siellä sitten kauhisteltiin et OMG, ootpa vanha. Tai siis kypsä.

Mutta olisipa minullakin tehnyt hyvää kasvaa ensin hieman, sillä vitutukseksi meni koko opiskelu. Nyt kovasti yritän valmistua vuoden myöhässä, erinäisten masennusten ja perhetragedioiden ja rahaongelmien jälkeen. Kiinnostaa ko kilo paskaa.

Kuulostaa lupaavalta :D Mutta siis tosiaan olen pyöritellyt mielessäni tätä mahdollisuutta ulkomailla opiskelusta jo kauan, ja Britannia kiinnostaisi eniten. Nyt vaan aloin sitten ajatella että olenkohan 22-vuotiaana sieltä vanhimmasta päästä. Kiva olisi kuitenkin niitä suht saman ikäisiäkin tavata, se muutaman vuoden ikäero kun joissain tapauksissa näkyy juuri tässä ikävaiheessa erityisen selvästi :D Ei sillä että itse olisin jotenkin äärettömän kypsä ja aikuinen omasta mielestäni, mutta kyllä se mietityttää jos suurin osa porukasta on oleellisesti nuorempaa.

• ...
        aloittaja miettii kirjoitti:

Kuulostaa lupaavalta :D Mutta siis tosiaan olen pyöritellyt mielessäni tätä mahdollisuutta ulkomailla opiskelusta jo kauan, ja Britannia kiinnostaisi eniten. Nyt vaan aloin sitten ajatella että olenkohan 22-vuotiaana sieltä vanhimmasta päästä. Kiva olisi kuitenkin niitä suht saman ikäisiäkin tavata, se muutaman vuoden ikäero kun joissain tapauksissa näkyy juuri tässä ikävaiheessa erityisen selvästi :D Ei sillä että itse olisin jotenkin äärettömän kypsä ja aikuinen omasta mielestäni, mutta kyllä se mietityttää jos suurin osa porukasta on oleellisesti nuorempaa.

Älä ihmeessä jätä menemättä vain siksi, että olet "jo" 22v! Suurin osa yliopiston Briteissä aloittavista on tosiaan 18-19v, mutta ei se mitään hidasta ja joukossa on myös ikäistäsi ja vanhempaakin porukkaa. 22-vuotiaana sinut luetaan jo ns. mature studentiksi, eli yliopiston asuntoloissa sinut todennäköisesti laitettaisiin asumaan toisten maturejen kanssa, eikä keskelle 18v teinihelvettiä (ellet erityisesti sellaiseen halua).

18v. brittinuoret saattavat tuntua todella lapsellisilta jopa saman ikäiselle suomalaiselle nuorelle, joten voi olla näiden villien ja vanhempien valvonnan alta vapautuneiden nuorten seura ei sinua oikeen miellytä, mutta kyllä sieltä aina omanlaistakin seuraa löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      32
      2628
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      11
      1332
    3. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      336
      1037
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      45
      942
    5. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      884
    6. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      849
    7. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      764
    8. Niin siinä Kävi

Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      44
      750
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      44