Raiskatun naisen ratkaisu

elämä pilalla

Minua käytettiin hyväksi eräissä juhlissa, kun olin sammuneena. Sain tietää asiasta vasta paljon jälkeenpäin ja tein r-testin. Testi näytti negatiivista ja kuukautiset saapuivat monena kuukautena ihan normaalisti, joten kuvittelin selvinneeni. Liian myöhään huomasin olevani sittenkin raskaana.

Olen aivan murtunut, enkä tiedä mitä tehdä. Tuntuu typerältä hakea apua tällaisesta paikasta, mutta jostakin syystä häpeän koko juttua niin paljon, etten pysty puhumaan kenellekään. Pahinta tässä on se, että minulla on avopuoliso, jolta olen joutunut salaamaan asiaa jo pitkään. Olen hermoromahduksen partaalla. Tiedän, että hän jättää minut kun saa tietää tästä. Yritin kertoa hänelle puoliksi totuuden jonkin aikaa sitten. Vihjailin, että minut on saatettu raiskata ja pelkään olevani raskaana. Hän oli heti sitä mieltä, että jos jotain on tapahtunut, olen itse halunnut tehdä sen eikä hän usko minun tulleen raiskatuksi. Tiedän, se kuulostaa oudolta... Olemme olleet yhdessä jo yli 3 vuotta, mutta jostakin syystä hän ei vain luota minuun.

Mitä teen? Joudun synnyttämään tämän lapsen, jota en todellakaan halua pitää ja joka tulee tuhoamaan elämäni täysin. Vartalooni on tunkeuduttu väkisin ja minusta on tehty "vauva-automaatti" väkisin, se mitä en ikinä tahtonut olla. Tulen menettämään rakkaani ja varmasti myös mielenterveyteni.

17

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiskuneiti73

      Kuulostaa hirveältä, otan osaa tilanteeseesi. Ehkä sinun pitäisi vielä kerran yrittää keskustella kumppanisi kanssa? Voit yllättyä. Ehkä hän onkin ymmärtäväinen. Tai jos ei ole, on parempi että eroatte. Jos hän ei ymmärrä antaa tukea noin kamalassa tilanteessa, hän ei ole pitämisen arvoinen.

      • elämä pilalla

        Kumppanissa on miljoonia hyviä puolia ja tuo on vain yksi huono puoli. Minusta tuntuu, että hänellä olisi oikeus tuohon tunteeseen, syytän itsekin itseäni. Minulla on niin saastainen ja häväisty olo, ettet uskokaan. En haluaisi menettää häntä.


      • myös raiskattu
        elämä pilalla kirjoitti:

        Kumppanissa on miljoonia hyviä puolia ja tuo on vain yksi huono puoli. Minusta tuntuu, että hänellä olisi oikeus tuohon tunteeseen, syytän itsekin itseäni. Minulla on niin saastainen ja häväisty olo, ettet uskokaan. En haluaisi menettää häntä.

        ota pikaisesti yhteyttä tukinaiseen!!!

        sinä ET ole syyllinen siihen että sut on raiskattu!!! et missään nimessä!! mut on raiskattu muutaman kerran nuoruudessani ja voin sanoa että sitä taakkaa kannan harteillani vielä monia vuosia lisää.. mutta olen alkanut käymään tukinaisissa juttelemassa tästä asiasta ja monesta muustakin asiasta ja se mitä olen jo kk:ssa apua saanut on jotain ihmeellistä..!!! he auttavat sinua ilmaiseksi ja voit soittaa aina sinne!!

        http://www.tukinainen.fi/

        tuossa on osoite.. toivon syvästi että otat tuonen yhteyttä ja kerrot tapahtuneesta!! he auttavat sinua ja ovat sinua varten siellä töissä!!


    • jaaaasper

      kok juttu kuulostaa ihan mahdottomalta.. . KErro miehelles

      • 6389

        aivan varma, että lapsi on raiskaajan eikä avokkisi? Vaikka olisitte käyttäneet ehkäisyä ne ei ole 100% varmoja. Jos raskaus on jo pitkällä niin et voi tehdä aborttia. Sinun avokkisi kuulostaa kamalalta ihmiseltä, jos se syyttää sinua tapahtuneesta. Raiskattu EI OLE KOSKAAN SYYLLINEN! vaan uhri! Sinä olet uhri kuten myös lapsesi, jos se sai siitä alkunsa.


    • pro?

      jo pitkällä raskaudessasi, monennellako viikolla? Miten ihmeessä avopuolisosi ei ole raskauttasi huomannut?? Kerrot että kuukautiset saapuivat monena kuukautena, eli aika pitkällä sitten olet. Itsellänikin ollut raskauksissa ns. valekuukautiset, mutta olleet selkeästi normeja niukemmat, kuten ne kaikilla ovatkin.

      Missä vaiheessa raiskautta koskevat asiat ovat, onko oikeudenkäynti milloin?


      "Mitä teen? " Ne raskausviikot? Kerrot tietysti avopuolisollesi. Miten neuvolassa asiaan on suhtauduttu, millaista apua sieltä olet saanut? Siellähän on psykologikin,

      • lsdfhjekgjh

        Hei! Olet vaikean päätöksen edessä, toivon sinulle kaikkea hyvää! Päätät mitä tahansa. Minua mietitytti että mistä tiedät ettei lapsi ole miehesi? Olen tilanteessasi adoption kannalla, ymmärrän jos et tunne rakkautta väkivalloin saatua lasta kohtaan. Lapsesi saa rakastavan kodin muualta ja sitä hellyyttä mitä tarvitsee. Täällä suomessa adoptio odottajat odottavat lasta vuosia, heille lapsesi olisi todella odotettu ja rakas. Älä kuitenkaan tee liian äkkiä päätöksiä. Onnea elämääsi ja lapsellesi! Mtv 3:llä tuli n. 1kk sitten kotimaan adoptioista. Siinä oli todella positiivinen tarina äidistä joka antoi raiskauksesta alkuun saadun lapsen adoptioon. Nyt hänellä oli uusia lapsia, eikä hän katunut päätöstään. Tuntui ihan onnelliselta ihmiseltä! (kun oli sinut asian kanssa). Vähän sama tarina kuin sinulla!


      • 39+2
        lsdfhjekgjh kirjoitti:

        Hei! Olet vaikean päätöksen edessä, toivon sinulle kaikkea hyvää! Päätät mitä tahansa. Minua mietitytti että mistä tiedät ettei lapsi ole miehesi? Olen tilanteessasi adoption kannalla, ymmärrän jos et tunne rakkautta väkivalloin saatua lasta kohtaan. Lapsesi saa rakastavan kodin muualta ja sitä hellyyttä mitä tarvitsee. Täällä suomessa adoptio odottajat odottavat lasta vuosia, heille lapsesi olisi todella odotettu ja rakas. Älä kuitenkaan tee liian äkkiä päätöksiä. Onnea elämääsi ja lapsellesi! Mtv 3:llä tuli n. 1kk sitten kotimaan adoptioista. Siinä oli todella positiivinen tarina äidistä joka antoi raiskauksesta alkuun saadun lapsen adoptioon. Nyt hänellä oli uusia lapsia, eikä hän katunut päätöstään. Tuntui ihan onnelliselta ihmiseltä! (kun oli sinut asian kanssa). Vähän sama tarina kuin sinulla!

        sulla tosiaan on meneillään?


    • Tilanteen hoito..

      Olet kurjassa tilanteessa ja sinusta tuntuu. että olet umpikujassa. Asiaa on pakko lähteä purkamaan. Kerro tilanne neuvolassa terveydenhoitajalle. Jos et ole käynyt äitiysneuvolassa varaat ajan sinne.

      Jos sinut on raiskattu, ota yhteyttä aluksi rikosuhripäivystykseen, mistä sinun on mahdollista saada tukihenkilö. Joku on nähnyt raiskauksen ja kertonut sinulle siitä, jolloin tekijä on tiedossa. Tekijä pitää saada vastuuseen teostaan. Toivottavasti rikosilmoituksen teko onnistuu vielä näin paljon jälkeen päinkin.

      Kun tämä on tehty kerrot avomiehellesi tilanteen. Miksi juot itsesi sammumiseen saakka ? Johtuuko avomiehen luottamuksen puute kännisekoiluistasi ? Jos avomies hylkää sinut, et voi tilanteelle mitään. Et voita mitään pitkittämällä asin kertomista.

      • provoko?

        mones viikko on meneillään?


    • Epäluuloinen

      "Testi näytti negatiivista ja kuukautiset saapuivat monena kuukautena ihan normaalisti, joten kuvittelin selvinneeni."

      Onkohan kyseessä semmoinen tilanne, että olet sulkenut silmät ja korvat ja kaikki tuntoaistimukset. Kuukautiset jää pois kun on raskaana. Ei raskaana voi olla, etteikö siitä jotain oiretta ole.

      Ja... olet siis jo pitkällä, eikä kumppani huomaa mitään...? Tässä jutussa on aika monta asiaa, jotka ei oikein matsaa.

      • *^*^*^*^*^*^*^*^*

        "Kuukautiset jää pois kun on raskaana. Ei raskaana voi olla, etteikö siitä jotain oiretta ole. "

        Niinkö? Haluatko varmasti lukita vastauksesi, vai kilautatko kaverille?


    • Maikki 68

      Voimia sulle jaksamiseen! Varaa heti aika neuvolaan.Siellä kerrot tilanteesi ihan rehellisesti. Ammattilaiset osaavat auttaa sinua selviämään tilanteesta. Usko mua. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen jolle on käynyt näin. Mutta voit selvitä elämässä onnellisena eteenpäin jos haluat. Mutta ilman ulkopuolista apua se voi olla vaikeaa. Hae apua ja ole rehellinen neuvolassa. Tsemppiä ja voimahaleja sulle!

    • Ad.äiti

      Meillä adoptiolapsi, joka on saanut alkunsa raiskauksella. Meille kovin rakas lapsokainen. Itsen on ollut helppo hyväksyä äidin ratkaisu.

    • Tuplaäiti

      Minulla myös molemmat adoptiolapset ovat saaneet alkunsa raiskauksella. Yhdyn ad.äidin sanoihin.

    • Nainen 34

      Syvä osanottoni minulta tapahtuneen vuoksi.Olet ollut jo tähän asti tosi vahva ihminen, ja olen ylpeä sinusta. Voimahalauksia!

      Jouduin raiskatuksi muutama vuosi sitten ja pelkäsin raskautta niin paljon, että varmuustesti jäi tekemättä jälkiehkäisypillerin jälkeen. En vaan pystynyt testaamaan. Ei minulla muuta asiaa...

    • viestitelläänkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe