siiis koulussahan ei aina opi mitään ja kun oppii niin se tieto on ihan hyödytöntä. miksi edes joku uskonto on edes koulussa? kuka tarvii? ja matikka. monet sanoo että matikka on tärkeä aine mutta mihin hittoon me tarvitaan matikkaa???!!! nyt joku vois sanoo tähän näin että sitä tarvitaan työssä. mutta entä jos ei ole koskaan halunnut sellaseen työhön johon tarvitsee matikkaa?! eikö se olisi hyvä vaihto ehtop että sais opiskella just njiihin mitä oikeesti tarvitsee elämässä. mihin jotain saamerin äidinkieltä tarvitsee? emmehän me puhu ihan kirja kielellä emmekä tarvitse opetella mitään onko sana preesens,imperfekti tai joku muu aikamuoto. ymmärrämme kuitenkin mitä tarkoitamme ja jos ei ihan kaikki ymmärtäs niin jos ois se juttu että vois mennä opiskelemaan mitä ite haluaa niin siinä oppis jos haluis oppia jotain turhaa aika muootoja tai sanaluokkia. mustahan ei varmana tuu fyysikkoa? niin miksi se on koulussa? siinä on sellasia juttuja joita ei tarvii jos vaikka tulisikin fyysikko. jos jostain tulee fyysikko niin mihin hän tarvitsee tietoa että taivaalla on tähtiä. kaikki sen tietää. itse tarvitsen elämässäni musiikkia ja ruotsia ja koulussa ei opi musiikissa mitään koska ei siellä ehdi ikinä harjoittelemaan ja jos haluaa jotain oppia soittamaan pitää mennä johonkin kansalaisopistoon. jos nyt vaan ois se juttu et sais mennä ite päättämille tunneille niin silloin oppisin vaan ruotsia ja musiikkia ja huvikseen vaikka jotain kuvista ja saksaa. se on vielä niin helvetin tarkkaa et miks joku on poissa. kyllähän sitä oppis jos ois vaan pari kertaa viikossa pari tuntia koulus, ku viikko! ihan hullua! jos koulu ois semmonen etä saisi itse päättää aineet mitä menee opiskelemaan ja saisi päättää milloin menee opiskelemaan. jos kuitenkin kaduttas isona nii oma ongelma, mut ei hätä silloinkaan ois. voihan sitä isonakin oppia!! kävis vaikka sillon koulun jos sellanen voisi olla mahdollista. tää "unelma kouluni" olisi parempi ku hyvä vaihtoehto! miettikääpä ja sanotkaa mikä ois ongelma!
koulu on turhaa!
31
933
Vastaukset
- regtuyeiui
tiedä maailmasta mitään, joten älä esitä noin röyhkeitä ja typeriä argumentteja. Matikka tullaan tarvitsemaan tulevaisuudessa erityisen paljon, taloudillisten ja tieteellisien asioiden takia. Äidinkieli nyt on äidinkieli, eihän se loppujen lopuksi ole tärkeää maailmassa, jossa suomen kielellä ei ole mitään merkitystä. Fysiikka, kemia, matematiikka ja biologia ja maantieto ovat erittäin hyödyllisiä aineita. Niitä tullaan tarvitsemaan tässä maailmassa. Ruotsinkieli mahdollistaa meille suomalaisille parempia työpaikkoja. Tee toki sitä työtä mitä "haluat", mutta kai palkalla ja maailman parantamisellakin on jotain merkitystä? Luonnontieitä ja matematiikkaa, opiskele niitä. Ruotsia myös suosittelen.
Englannista en puhu, koska oletan kaikkien osaavan sitä nykyään. Ainakin kannattaa osata. Musiikki taas... no tee mitä haluat, mutta luulenpa ettei maailma tarvitse enempää musikantteja. Paranna maailmaa= opiskele matematiikkaa ja luonnontieteitä sekä kansantaloustiedettä. Saat hyvää palkkaa ja ihmisten köyhyys vähentyy. - dfhadgsdg
No jos osaisit etes äikän perusteita ni osaisit kirjottaa paremmin ja sun tekstistä sais selvää. Iso alkukirjain, pisteet, pilkut ja yhdyssanat ku osaat etes jotenkuten ni on mukavampi lukea noinki pitkää kirjotusta.
- ..sitten..
... viisi Oikeaa ammattia, joissa ei tarvita matemaattisia taitoja? :g Ja aloittajalle puhun.
- aloittaja.-
joo siis en MÄ tiedä mitään missä ei tarviis matikkaa koska rahaa saa hommattua muutenkin kun niillä töillä missä sitä tarvitaan. joka tapauksessa tiedän mitä teen ja siinä ei tarvitse matikkaa. jos tää mun idea ois käytössä niin sä, joka menet töihin jossa tarvitsee matikkaa niin sä voisit sillon mennä sitä opiskelemaan. eikös se oli itse mun ongelma sitten jos en pärjää elämässä? ja jos menisinkin työpaikkaan jossa tarvitaan matikkaa niin opin sen paremmin omassa rauhassa ku siellä melukylässä.
- aloittaja taas
aloittaja.- kirjoitti:
joo siis en MÄ tiedä mitään missä ei tarviis matikkaa koska rahaa saa hommattua muutenkin kun niillä töillä missä sitä tarvitaan. joka tapauksessa tiedän mitä teen ja siinä ei tarvitse matikkaa. jos tää mun idea ois käytössä niin sä, joka menet töihin jossa tarvitsee matikkaa niin sä voisit sillon mennä sitä opiskelemaan. eikös se oli itse mun ongelma sitten jos en pärjää elämässä? ja jos menisinkin työpaikkaan jossa tarvitaan matikkaa niin opin sen paremmin omassa rauhassa ku siellä melukylässä.
no keksimpä joitain ammatteja: laulaja, leipuri, joku muusikko, näyttelijä, pappi, runoilija, kirjailija .... sanoppa, missä noissa hommissa tarvitaan matikkaa? jos matikka kerran nyt niin tärkeetä on -.-
- ....
aloittaja taas kirjoitti:
no keksimpä joitain ammatteja: laulaja, leipuri, joku muusikko, näyttelijä, pappi, runoilija, kirjailija .... sanoppa, missä noissa hommissa tarvitaan matikkaa? jos matikka kerran nyt niin tärkeetä on -.-
Leipuri tarvitsee hyvin paljon matikkaa...
- aloittaja.-
.... kirjoitti:
Leipuri tarvitsee hyvin paljon matikkaa...
no kerrop mulle miten se muka tarvii??
- jatkoa.-
aloittaja.- kirjoitti:
ite en tod oo hyvämatikassa ja leivon silti mut en mä ainakaa tarvii. kukaan ei oo tarvinnu
- aloittaja.-
jatkoa.- kirjoitti:
ite en tod oo hyvämatikassa ja leivon silti mut en mä ainakaa tarvii. kukaan ei oo tarvinnu
menittepäs hiljaseks ;) taisin olla oikeassa!
- lollero^^
aloittaja.- kirjoitti:
menittepäs hiljaseks ;) taisin olla oikeassa!
Leipurin pitää osata laskea oikein että saa tarpeeksi palkkaa, osaa kaittaa oikean määrän aineita yms. Sitä paitsi, ammatista riippumatta, sinun pitää osata tehdä veroilmoituksia ja muita, maksaa laskuja. Siihen tarvitaan matikkaa.
- jknpokvgn
aloittaja.- kirjoitti:
Pitää laskea kauanko sitä ainetta pitää paistaa, pitää laskea paljonko mitäkin tarvitaan minkäkin kokoiseen annokseen jne.
- abcdaa
aloittaja.- kirjoitti:
no voi hyvä ihme pittää kait nyt leipurin osata mitata ainekset että litra ja näi TOOPE
- esittäjä
"no keksimpä joitain ammatteja: laulaja, leipuri, joku muusikko, näyttelijä, pappi, runoilija, kirjailija .... sanoppa, missä noissa hommissa tarvitaan matikkaa? jos matikka kerran nyt niin tärkeetä on -.- "
Laulaja tarvitsee matikkaa esim. siinä, että kuinka paljon pitäisi pyytää 1,5h keikasta lipuissa, montako sataa ihmistä sinne tulee, verojen maksu, levyn julkaisun rahoitukset... Ja matikkaa on tässä mielestäni riittämiin.
Leipurilla pitää osata mitata jauhot yms muut raaka-aineet oikein. Jos ei osaa matikkaa, tuskin leivoksistakaan tulee niin hyviä kuin ammattilaisella.
Muusikolla pitää olla rytmitajua, ja vaikka rumpalikin laskee jokaisen lyönnin ajoituksen oikein.
Papilla pitää osata laskea jakeet, joita luetaan ja missä järjestyksessä. Sekä virsien numeroiden ilmoittaminen sille jollekkin numeroiden laittajalle.
Runoilija, useimmiten runoilija laskee montako tavua tulee yhteenkin säkeeseen.
Kirjailijalla pitäisi keksiä, että miten kirjoittaa tarinan tarpeeksi mielenkiintoiseksi. Paljon kuvailua, ja tämä vaikuttaa sivujen määrään.
Aloittaja, niin ei tarvita matikkaa? :P- Tulkaa järkiinne
Jos olette oikeasti tuota mieltä, että koulussa ei opi mitään hyödyllistä ja se on turhaa, niin lopettakaa koulu kokonaan pakollisen oppivelvollisuuden jälkeen ja katsokaa mihin päädytte. Tämänkin keskustelun ensimmäisen viestin luettuani huomasin, että ei ole tainnut kirjoittaja paljoakaan oppia äidinkielen tunneilla.
Itse opiskelen lukiossa viimeistä vuotta ja voin kertoa, että kyllä koulusta on hyötyä, kunhan vain lukumotivaatiota riittää. Nuista viesteistä paistaa hieman esille juuri lukumotivaation puute, mutta omapahan on asianne. Turha ruikuttaa, jos pakollisen oppivelvollisuuden jälkeen ei pääse edes ammattikouluun opiskelemaan, koska arvosanat ei riitä.
Mitä taas tulee nuihin leipureihin ja näyttelijöihin, niin tietääkseni niihinkin tarvitaan koulutus, jonka aikana käydään läpi kieliä, matematiikkaa ym. kouluaineita. - ala meneen
Tulkaa järkiinne kirjoitti:
Jos olette oikeasti tuota mieltä, että koulussa ei opi mitään hyödyllistä ja se on turhaa, niin lopettakaa koulu kokonaan pakollisen oppivelvollisuuden jälkeen ja katsokaa mihin päädytte. Tämänkin keskustelun ensimmäisen viestin luettuani huomasin, että ei ole tainnut kirjoittaja paljoakaan oppia äidinkielen tunneilla.
Itse opiskelen lukiossa viimeistä vuotta ja voin kertoa, että kyllä koulusta on hyötyä, kunhan vain lukumotivaatiota riittää. Nuista viesteistä paistaa hieman esille juuri lukumotivaation puute, mutta omapahan on asianne. Turha ruikuttaa, jos pakollisen oppivelvollisuuden jälkeen ei pääse edes ammattikouluun opiskelemaan, koska arvosanat ei riitä.
Mitä taas tulee nuihin leipureihin ja näyttelijöihin, niin tietääkseni niihinkin tarvitaan koulutus, jonka aikana käydään läpi kieliä, matematiikkaa ym. kouluaineita."Voi teitä lapsia.Tulkaa järkiinne 14.8.2020 14:19
Mene namusetä muihin aiheisiin, vaikka eläkeläisten juttuihin kommentoimaan. Tää on nuorille...Oot selvästi joku vanha,etkä lukiolainen... - Tulkaa järkiinne
ala meneen kirjoitti:
"Voi teitä lapsia.Tulkaa järkiinne 14.8.2020 14:19
Mene namusetä muihin aiheisiin, vaikka eläkeläisten juttuihin kommentoimaan. Tää on nuorille...Oot selvästi joku vanha,etkä lukiolainen...Ja millähän perusteella sinä väität etten ole muka abi-vuotta käyvä opiskelija? Sanoin vain oman kantani asiaan. Ei sitä tarvitse heti tulla jonkun, nimimerkillä "ala meneen" aukomaan päätään.
- jaakkokultaaaaaaaaaa
KAIKILLA täytyy olla samat mahdollisuudet. Ja haluaisitko muka valita työsi ensimmäiselläluokalla ja opiskella vain "tärkeitä" oppiaineita.. Jos tämä ei muuttanut visiotasi koulunkäynnistä olet tyhmä, laiska ja röyhkeä ylimielinen paska.
- Waidmann
Ottakaa ihan suosiolla kaikki tieto mitä koulusta irti saatte niin vastaan. Ei sitä katsokaas koskaan tiedä, mihin sitä joutuu. Silloin olette kiitollisia kun kuuntelitte.
Knowledge is power.- aloittaja.,.
no siis en opiskele matikkaa ja olen todella hyvä musiikissa. olen bändissä ja mulla on paljon faneja. enkä ole tähän asti tarvinnut matikkaa. siis kyllähän sen kaikki osaa lepurin osassa että miten paljon pitää laittaa aineita. eihän siinä tarvitse edes laksea mitään. ottaa purkin käteen ja katsoo mitasta millon menee oikein aineet. siis jos tarvii vaikka peruna jauhoo esimm ööö 200g niin ottaa mitan kätreen ja kaataa jauhoa 200g helppoa
"Muusikolla pitää olla rytmitajua, ja vaikka rumpalikin laskee jokaisen lyönnin ajoituksen oikein." niin RYTMITAJUA ei matiikkaa. itse en laske numeroita päässäni kun soitan. pärjää siiis tässäkin ILMAN matikkaa
"Papilla pitää osata laskea jakeet, joita luetaan ja missä järjestyksessä. Sekä virsien numeroiden ilmoittaminen sille jollekkin numeroiden laittajalle." mitäs matikkaa se on? kaikki osaa laskea 1-10 eli pärjää tällä tilanteella missä itse olen.
"Runoilija, useimmiten runoilija laskee montako tavua tulee yhteenkin säkeeseen." niin eli sama asia. kaikki osaa laskee 1-100 niin se riittää näköjään.
"Kirjailijalla pitäisi keksiä, että miten kirjoittaa tarinan tarpeeksi mielenkiintoiseksi. Paljon kuvailua, ja tämä vaikuttaa sivujen määrään." niin mielikuvitusta eikä matikalla sitä saa.
siiiis tajuatteko te matikan puolustajat että jos osaa laskea 1-10000 niin se riittää. mihin tarvitsee esim. funktioita, jotain polynomeja, ja trigonometriaa?? ja äikästä vielä että mihin hittoo me tarvitsemme niitä nominatiiviä, translatiiviä, essiiviä tms???!! - wrthsdfgdfgad
aloittaja.,. kirjoitti:
no siis en opiskele matikkaa ja olen todella hyvä musiikissa. olen bändissä ja mulla on paljon faneja. enkä ole tähän asti tarvinnut matikkaa. siis kyllähän sen kaikki osaa lepurin osassa että miten paljon pitää laittaa aineita. eihän siinä tarvitse edes laksea mitään. ottaa purkin käteen ja katsoo mitasta millon menee oikein aineet. siis jos tarvii vaikka peruna jauhoo esimm ööö 200g niin ottaa mitan kätreen ja kaataa jauhoa 200g helppoa
"Muusikolla pitää olla rytmitajua, ja vaikka rumpalikin laskee jokaisen lyönnin ajoituksen oikein." niin RYTMITAJUA ei matiikkaa. itse en laske numeroita päässäni kun soitan. pärjää siiis tässäkin ILMAN matikkaa
"Papilla pitää osata laskea jakeet, joita luetaan ja missä järjestyksessä. Sekä virsien numeroiden ilmoittaminen sille jollekkin numeroiden laittajalle." mitäs matikkaa se on? kaikki osaa laskea 1-10 eli pärjää tällä tilanteella missä itse olen.
"Runoilija, useimmiten runoilija laskee montako tavua tulee yhteenkin säkeeseen." niin eli sama asia. kaikki osaa laskee 1-100 niin se riittää näköjään.
"Kirjailijalla pitäisi keksiä, että miten kirjoittaa tarinan tarpeeksi mielenkiintoiseksi. Paljon kuvailua, ja tämä vaikuttaa sivujen määrään." niin mielikuvitusta eikä matikalla sitä saa.
siiiis tajuatteko te matikan puolustajat että jos osaa laskea 1-10000 niin se riittää. mihin tarvitsee esim. funktioita, jotain polynomeja, ja trigonometriaa?? ja äikästä vielä että mihin hittoo me tarvitsemme niitä nominatiiviä, translatiiviä, essiiviä tms???!!Kyllä minä vaan tarvitsen rumalin hommassa matikkaa paljonkin... Minulla on oma bändi ja faneista löytää sinun lataisiasi jotka valittavat koulusta, harvinaisen hyvin alkavat opetella kun ilmoittaa nämä seikat. Niin ja kun pääset oman pitäjän nurkasta soittamaan niin huomaat että näistä "faneistasi" löytyy pilkun viilaajia.
- 778977
aloittaja.,. kirjoitti:
siiiis tajuatteko te matikan puolustajat että jos osaa laskea 1-10000 niin se riittää. mihin tarvitsee esim. funktioita, jotain polynomeja, ja trigonometriaa?? ja äikästä vielä että mihin hittoo me tarvitsemme niitä nominatiiviä, translatiiviä, essiiviä tms???!!Olet ihan helvetin typerä kitisijä. Tiedostat sen itsekin vielä jonain päivänä.
- 17+5
aloittaja.,. kirjoitti:
siiiis tajuatteko te matikan puolustajat että jos osaa laskea 1-10000 niin se riittää. mihin tarvitsee esim. funktioita, jotain polynomeja, ja trigonometriaa?? ja äikästä vielä että mihin hittoo me tarvitsemme niitä nominatiiviä, translatiiviä, essiiviä tms???!!Sori vaik vastaanki vanhaan viestiin, mutta etpä osais laskea edes 1-10 ellei sitä olisi sulle koulussa opetettu, etkä varsinkaan osais mitata mitään grammoja mittailla. Kyllä munki mielestä koulussa opetetaan turhia asioita mitta ei koulu mitään turhaa ole.
- sanot mitä
sanot, ole mitä mieltä haluat, mutta matikkaa tai muita aineita ei lopeteta vain sinun mielipiteesi takia. 8)
- --aloittaja--
nii tiiän, en oo sanonukkaan sitä, nimittäin tunneilla, jota en koe hyödyksi niin en tee mitään. piirtelen vihkoon ja en lue kokeisiin, koska mitä helvetin järkee siinä on olla jos ei vaan opettele!! sama se jättää koulu käymättä kun sinne ei mennä opiskelemaan edes. tai siis MINÄ en mene! sanotte varmaan että sinne pitää mennä just opiskelemaan, mutta mä en jaksa ja sillon en tod. teekkään mitään. turhaahan sinne on mennä edes piirtelemään kun muuta ei tarvii :L
PS täällä maailmassa on muitakin kannattajia kun mä että enkkua ja ruotsia ei olisi pakko opiskella ! - aloittaja,.
onko sun mielestä mukavaa opiskella sitten matikkaa? niitä polynomiaa ja trigonometriaa? tai äikkää nominatiiveja,translatiivejä ym??
- koulu=helvetti
KOULU ON YHTÄ HELVETTIÄ
EI OPI MITÄÄN HYÖDYLLISTÄ
INHOTTAVA ILMAPIIRI
PASKAT OPETTAJAT
KÄYTÄVÄT TÄYNNÄ IDIOOTTEJA
KAIKKI ON TYLSÄÄ
KAIKKI ON PASKAA
KAIKKI ON TURHAA
HYÖDYTÖNTÄ
KAMALAA
EPÄMUKAVAA - OPETTELE!!!!!!
Minä olen tarvinnut noita kaikkia aineita jo nyt enkiä ole päässyt viellä edes lukioon, matikkaa eniten sillä maksan ostokseni ja keikoilla käynnillä pitää jäädä voitolle jne.
Tekstiäsi jo silmätessä voin sanoa yhden asian, mitä opit koulussa.
Se asia on OIKEINKIRJOITUS!- KouluaTarvitaan
Myönnän, että koulussa oli muutamia sellasia asioita joilla ei tee mitään, mutta ilman sitä matikkaa tai äikkää, et osaisi laksea edes siihen kymmeneen tai edes lukea. Että kyllä niitäkin todella tarvii. Miten osaat kaupassakin käydä ja laskea riittääkö rahasi? Taidat varmaan olla yksi niistä joka aikoo elää loppuelämänsä joko sossun luukulla tai äitin nurkissa..
- singd
matikkaa ja äikkää oppii tuon verran jo helposti ilman kouluakin. Moni itse asiassa osaa lukea ja laskea kymmeneen jo ennen kouluunmenoakin. Kouluhan ei edes ole pakollinen. Jos siirtyy kotiopiskelijaksi säästää yleensä aika paljon aikaa. Samat asiat on kuitenkin opeteltava niin kuin muidenkin. Kansallinen opetussuunnitelma sitoo kotiopiskelijaa, sillä oppivelvollisuus meillä joka tapauksessa on. Ja sitten ei pääse kouluun syömään...
- jjjjjjll
Aloittajalle muutama ylimääräinen äidinkielen oppitunti ei olisi pahitteeksi. Tekstistäsi ei saa mitään selvää. Oletko kuullut koskaan kappalejaoista tai oikeaoppisesta välimerkkien käytöstä? Arvasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837