Nauhakengän vaara

Säikähtänyt

Ajelin nauhallisilla kengillä. Nauhat oli sidottu aika isoille rusettisolmuille. Pysähtymiseen hiljentäessäni, huomasin että rusetin lenkki oli mennyt vaihdevivun taakse. Eipä saanut jalkaa laitettua maahan. Prkl! Onneksi sain jatkettua kaatumatta ajoa ja irroitettua nauhalenkin vaihdevivun takaa.
Älkää ainakaan isolenkkisiä rusettisolmuja tehkö, jos nauhakengillä ajatte. Voipi nauhat takertua pyörän vipuihin ja muihin rakenteisiin.
Terveisin, säikähtänyt ja oppinut.

7

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kengän nauhat

Kannattaa varoa myös löysiä housun lahkeita, saattaa jäädä jalkatappiin jumiin...

• huomio...

Minä olen käyttänyt nauhakenkiä (=maihareita) ajokenkinä nyt hellekeleillä silloin kun vain shortsit jalassa, kun saappaat tuntuu hieman "oudolta" yhdistelmältä shortsien kanssa. Nauhojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta pitääpä muistaa jatkossa kiinnittää huomiota...

• Nauhakengille EI

Henkiset vammat voi olla huomattavat, vaikka paikaltaan kaatuisi nauhojen takia liikennevaloissa.

• Maihari77

Itsekin toisinaan ajan maihareilla, yleensä kyllä ajokengillä. Nauhat laitan aina kaksinkertaiseen solmuun... Hyvä muistutus, että hullusti voi kyllä käydä noitten nauhakenkien kanssa.

• Narukammo

En ikinä osta minkäänlaisia nauhoilla varustettuja kenkiä. En yksinkertaisesti tunne kerkiäväni niitä sitomaan. Samoin tarrat vaatteissa on sielunvihollisen keksintöä. Lapsesta saakka rättisulkeisia inhonnut. Housun osto on raivostuttavaa, varsinkin vaimon kanssa. -Ilman akkaa se kestää noin viisi minuuttia.

• saapas---

Samantyyppinen kokemus saappaan päälle vedettävästä sadesuojasta (saappaansuojasta). Risteyksessä suoja kii vaihdetapissa ja puolta sekunttia myöhemmin pyörä ja kuski maassa kyljellään. Mitään ei onneks hajonnut (kummaltakaan), mutta sadesuojat jääneet käyttämättä sen jälkeen.

• gwjgt42u9t2gg2

Itse käytän ajaessa normaalia pitkävartisempia maihareita, joten solmujen jäämisestä kiinni jalkatappiin ei ole pelkoa ja muutenkin teen aina ns. "merimiessolmun" ja tungen yli jäävät nauhat kenkään sisälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      76
      4058
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      105
      3574
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3383
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      38
      2809
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe