Nauhakengän vaara

Säikähtänyt

Ajelin nauhallisilla kengillä. Nauhat oli sidottu aika isoille rusettisolmuille. Pysähtymiseen hiljentäessäni, huomasin että rusetin lenkki oli mennyt vaihdevivun taakse. Eipä saanut jalkaa laitettua maahan. Prkl! Onneksi sain jatkettua kaatumatta ajoa ja irroitettua nauhalenkin vaihdevivun takaa.
Älkää ainakaan isolenkkisiä rusettisolmuja tehkö, jos nauhakengillä ajatte. Voipi nauhat takertua pyörän vipuihin ja muihin rakenteisiin.
Terveisin, säikähtänyt ja oppinut.

7

851

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kengän nauhat

Kannattaa varoa myös löysiä housun lahkeita, saattaa jäädä jalkatappiin jumiin...

• huomio...

Minä olen käyttänyt nauhakenkiä (=maihareita) ajokenkinä nyt hellekeleillä silloin kun vain shortsit jalassa, kun saappaat tuntuu hieman "oudolta" yhdistelmältä shortsien kanssa. Nauhojen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta pitääpä muistaa jatkossa kiinnittää huomiota...

• Nauhakengille EI

Henkiset vammat voi olla huomattavat, vaikka paikaltaan kaatuisi nauhojen takia liikennevaloissa.

• Maihari77

Itsekin toisinaan ajan maihareilla, yleensä kyllä ajokengillä. Nauhat laitan aina kaksinkertaiseen solmuun... Hyvä muistutus, että hullusti voi kyllä käydä noitten nauhakenkien kanssa.

• Narukammo

En ikinä osta minkäänlaisia nauhoilla varustettuja kenkiä. En yksinkertaisesti tunne kerkiäväni niitä sitomaan. Samoin tarrat vaatteissa on sielunvihollisen keksintöä. Lapsesta saakka rättisulkeisia inhonnut. Housun osto on raivostuttavaa, varsinkin vaimon kanssa. -Ilman akkaa se kestää noin viisi minuuttia.

• saapas---

Samantyyppinen kokemus saappaan päälle vedettävästä sadesuojasta (saappaansuojasta). Risteyksessä suoja kii vaihdetapissa ja puolta sekunttia myöhemmin pyörä ja kuski maassa kyljellään. Mitään ei onneks hajonnut (kummaltakaan), mutta sadesuojat jääneet käyttämättä sen jälkeen.

• gwjgt42u9t2gg2

Itse käytän ajaessa normaalia pitkävartisempia maihareita, joten solmujen jäämisestä kiinni jalkatappiin ei ole pelkoa ja muutenkin teen aina ns. "merimiessolmun" ja tungen yli jäävät nauhat kenkään sisälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4894
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe