Intiaanit
Intiaanipoika kysyi isältään intiaanipäällikkö Laukkaavalta Hevoselta:
Isä, miten minä ja muut lapset olemme saaneet nimemme?
Katsohan poikani, kun isä kuulee lapsen syntyneen, hän ensi töikseen katsoo ulos tiipiin oviaukosta ja lapsi saa nimensä sen mukaan, mikä ensiksi ulkona kiinnittää lapsen isän huomiota. Kun isoveljesi Juokseva Susi syntyi, minä katsoin ulos tiipiin oviaukosta ja näin suden juoksevan preerialla, siis hän sai nimen Juokseva Susi. Kun siskosi syntyi, minä katsoin ulos tiipiin oviaukosta ja näin taivaalla poutapilven, niinpä siskosi nimeksi tuli Poutapilvi. Näin me kaikki olemme saaneet nimemme. Haluatko, että kerron vielä jotain muuta perinteistämme, poikani Oksentava Koira.
Intiaanit
Ensio Olut
1
1902
Vastaukset
- Toisio olut
...meni kysymään äidiltään:
- Äiti, minusta tuntuu, että en ole toivottu lapsi.
Johon äiti vastasi:
- Mikä saa sinut ajattelemaan selaista, poikani Unohtunut Pilleri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie766775Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346503Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806292Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644092Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532492Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62399Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant462138Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1381501- 141462
- 1961212