Tytölle nimi

vaikea päätös

Nyt on vaikeuksia päättää näistä nimistä. Miehellä ja mulla on kolme nimeä, joista kumpikin tykätään ja nyt kysynkin teiltä apuja, että minkä antaisitte. Nimet on Minja, Venla ja Noora. Tytöllä on kaksi sisarusta, joiden nimissä on tuplavokaalit. En viitsi niitä tänne laittaa, ettei tutut tunnista.

19

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

Noora on kaunein, oma siskoni on myös Noora:) ja sehän sopisi sitten myös sisarusten nimiin kun siinä on tuplavokaali:)

• Noista kolmesta ehdottomasti paras ja kaunein nimi on Minja! Venla ja Noora ihan liian yleisiä mun makuuni...

• ...

Minja!!! meidän tyttönen myös omistaa kyseisen nimen!!

• ap.

Itsekin ollaan oltu ton Minjan kannalla eniten, mut nuo kaks muuta nimeä vaan kummittelee mielessä kuitenkin. Venla oli meillä ehdokkaana jo pojalle pari vuotta sitten, mut sen suosio mietityttää. Ja Noora kävis ton tuplavokaalin kans noiden meidän lasten nimiin, mut en oo aatellut aiemmin, et sisarusten nimet pitäis jotenkin käydä keskenään. Nyt on vaan tullut sellanen ajatus, kun tää on luultavasti meidän viimeinen lapsi, et pitäiskö nimissä sittenkin olla jokin samanlaisuus.

Mites sulla, jolla on Minja-niminen tyttö, onko nimestä tullut ihmettelyä tms.? Tai onko nimi jotenkin sotkettu Mirjaan, Miljaan, Minnaan tms.?

• ...

Ehdottomasti Venla tai Noora!

• ?

Minja on ihanin. Venla on ihan liian yleinen ja Noora minun makuuni liian tavallinen. Jos haluatte nimeen kaksoisvokaalin, niin tässä muutama ehdotus sellaisista nimistä

Aava
      Fiina
      Fiia
      Eevi
      Iina
      Juuli
      Juulia
      Kiia
      Liia
      Noona
      Neea
      Niia
      Oona
      Riia
      Roosa
      Siina
      Saana
      Saaga
      Veea

• tuplavokaalit

Veena...ois melko lähellä Venlaa ja kaksoisvokaalilla:) ja ei tätä nykykä hirveän yleinenkään

• Täti

Minja ja Venla ovat kumpikin kauniita nimiä. Venla on ollut suosittu nimi jo niin kauan,
      että valitsen Minjan.
      Noorasta en pidä ollenkaan, kauniimpia ovat Veera ja Saara.
      Jos hieman halajatte hieman erikoisempaa pitkävokaalista nimeä, niin tässä vielä muutama ;)
      Noona, Seela, Neela,
      Juuli, Miili, Miisa, Miira

Kauniita nimiä ovat myös
      Riina, Riika, Reeta, Leeni,
      Roosa, Saana, Siiri, Tuuli

• ap.

Tässä kommentteja noista nimistä:

Aava - ei käy lähellä serkun nimeä
      Fiina - nää f-nimet ei oikein lähde
      Fiia - sama kuin yllä
      Eevi - isosiskon nimi alkaa samalla kirjaimella ja haluun jokaiselle omat alkukirjaimet
      Iina - tätä oon miettiny, mut jokin siinä mättää
      Juuli - tätä ei mies hyväksy
      Juulia - tykkään, mut mies ei haluu tätäkään
      Kiia - tulee se automerkki mieleen
      Liia - ei iske
      Noona - outo
      Neea - ois ihana, mut on jo tutun lapsella
      Niia - ei
      Oona - ollut uudelleen mietinnässä, mut ei kuitenkaan tule meille
      Riia - ei
      Roosa - kaverin koira
      Siina - ei
      Saana - en haluu merkitysnimiä
      Saaga - en haluu nimee, jossa g-kirjain
      Veea - ei hyvä

• ap.

Noona - Moona parempi
      Seela - tätäkin oon miettinyt, mut mies ei oikein innostunut
      Neela - kaverin lapsi
      Juuli - mies ei halunnut tätä
      Miili - liian outo
      Miisa - tämäkin on ollut mietinnässä, mut jostain syystä mulle tulee tästä kissa mieleen
      Miira - liian outo
      Riina - kaverin nimi
      Riika - Riikka ilman K:ta
      Reeta - ei tämäkään hyvä
      Leeni - jotenkin kiva, mut joku tökkii kuitenkin
      Roosa - tän kommentoinkin jo
      Saana - ja tämän
      Siiri - serkun lapsi
      Tuuli - tämäkin merkitysnimi, ei iske

Näistä Seela ja Miisa vois päästä mietintään, mut en tiiä voittaako nämä Minjaa kuitenkaan.

• lojkhj

Minja nimi liian erikoinen minun makuuni, en ole ennen kuullut. Noora ja Venla kuulostavat kauniilta

• --

Joitakin kaksoivokaalinimiä:

Liina
      Aliina
      Eliina
      Liisa
      Aliisa
      Eliisa
      Mariia
      Maaria
      Aada
      Iisa
      Iita
      Iida
      Liisi
      Meea
      Miia
      Niina
      Tiia
      Tiina
      Emmiina
      Miina
      Lauriina
      Moona
      Klaara
      Kiira
      Kuura

• jenna.

tässä vielä jokunen ehdotus:
        kaksoisvokaalilla:
        Raakel
        Tuulia
        Myy
        Lootus
        Kaarina
        Veera
        Iiris
        Siina

ja muita:
        Hinni
        Pulmu
        Vivia
        Laura
        Sofia
        Lotta
        Hanna
        Alisa

• Siljasilja

Minja tai Noora. Molemmat tosi nättejä, meillä Nora-tyttönen =), myös Mineaa aikanaan harkittiin hänelle nimeksi.

• ........

Kaikki kamalia :D Noora on hirvein, tulee mieleen norsu

• Ruusa K.
        ........ kirjoitti:

Kaikki kamalia :D Noora on hirvein, tulee mieleen norsu

No mikäpä sinusta sitten olisi "hieno" ja "ihana" nimi, vai huviksesiko täällä haukut muiden nimiehdotuksia?

• mielipidettä täältä
        Ruusa K. kirjoitti:

No mikäpä sinusta sitten olisi "hieno" ja "ihana" nimi, vai huviksesiko täällä haukut muiden nimiehdotuksia?

Venla on minusta nätein. Yleinen tosin. miettisin vähän sukunimeäkin. jos sukunimenne on Nieminen, Korhonen tai Virtanen, en laittaisi Venlaa. Siinä tapauksessa Minja olisi hyvä vaihtoehto.

• ap.
        mielipidettä täältä kirjoitti:

Venla on minusta nätein. Yleinen tosin. miettisin vähän sukunimeäkin. jos sukunimenne on Nieminen, Korhonen tai Virtanen, en laittaisi Venlaa. Siinä tapauksessa Minja olisi hyvä vaihtoehto.

Meidän sukunimi ei oo -nen loppuinen ja muutenkin on harvinaisempi sukunimi. Venla ois niin ihana nimi, mut harmi vaan, kun on niin suosittu. Ollaan nyt pähkäilty ton Minjan ja Nooran väliltä. Sellasta piti täältä vielä kysyy, et onko Minja venäläinen nimi? Muiden meidän lasten nimet on aika tavalliset, et käykö tuo Minja sit siihen joukkoon?

• Kitty Hi, Kitty Ho
        ap. kirjoitti:

Meidän sukunimi ei oo -nen loppuinen ja muutenkin on harvinaisempi sukunimi. Venla ois niin ihana nimi, mut harmi vaan, kun on niin suosittu. Ollaan nyt pähkäilty ton Minjan ja Nooran väliltä. Sellasta piti täältä vielä kysyy, et onko Minja venäläinen nimi? Muiden meidän lasten nimet on aika tavalliset, et käykö tuo Minja sit siihen joukkoon?

Ei ole venäläinen nimi ainakaan minun tietääkseni, ja olen sentään asunut vuosia venäjällä, luulisi siellä törmänneen jos olisi.

Minja sopii ihan hyvin oikeastaan minkä nimen kanssa tahansa, mutta jos haluatte pelata varman päälle niin valitkaa Noora. Siinä on ne kaksoisvokaalit niinkuin muidenkin lastenne nimissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      153
      2984
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      370
      2069
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1825
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      39
      1796
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      112
      956
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe