Nyt on vaikeuksia päättää näistä nimistä. Miehellä ja mulla on kolme nimeä, joista kumpikin tykätään ja nyt kysynkin teiltä apuja, että minkä antaisitte. Nimet on Minja, Venla ja Noora. Tytöllä on kaksi sisarusta, joiden nimissä on tuplavokaalit. En viitsi niitä tänne laittaa, ettei tutut tunnista.
Tytölle nimi
19
807
Vastaukset
- jenna.
Noora on kaunein, oma siskoni on myös Noora:) ja sehän sopisi sitten myös sisarusten nimiin kun siinä on tuplavokaali:)
Noista kolmesta ehdottomasti paras ja kaunein nimi on Minja! Venla ja Noora ihan liian yleisiä mun makuuni...
- ...
Minja!!! meidän tyttönen myös omistaa kyseisen nimen!!
- ap.
Itsekin ollaan oltu ton Minjan kannalla eniten, mut nuo kaks muuta nimeä vaan kummittelee mielessä kuitenkin. Venla oli meillä ehdokkaana jo pojalle pari vuotta sitten, mut sen suosio mietityttää. Ja Noora kävis ton tuplavokaalin kans noiden meidän lasten nimiin, mut en oo aatellut aiemmin, et sisarusten nimet pitäis jotenkin käydä keskenään. Nyt on vaan tullut sellanen ajatus, kun tää on luultavasti meidän viimeinen lapsi, et pitäiskö nimissä sittenkin olla jokin samanlaisuus.
Mites sulla, jolla on Minja-niminen tyttö, onko nimestä tullut ihmettelyä tms.? Tai onko nimi jotenkin sotkettu Mirjaan, Miljaan, Minnaan tms.?- ...
Ehdottomasti Venla tai Noora!
- ?
Minja on ihanin. Venla on ihan liian yleinen ja Noora minun makuuni liian tavallinen. Jos haluatte nimeen kaksoisvokaalin, niin tässä muutama ehdotus sellaisista nimistä
Aava
Fiina
Fiia
Eevi
Iina
Juuli
Juulia
Kiia
Liia
Noona
Neea
Niia
Oona
Riia
Roosa
Siina
Saana
Saaga
Veea - tuplavokaalit
Veena...ois melko lähellä Venlaa ja kaksoisvokaalilla:) ja ei tätä nykykä hirveän yleinenkään
- Täti
Minja ja Venla ovat kumpikin kauniita nimiä. Venla on ollut suosittu nimi jo niin kauan,
että valitsen Minjan.
Noorasta en pidä ollenkaan, kauniimpia ovat Veera ja Saara.
Jos hieman halajatte hieman erikoisempaa pitkävokaalista nimeä, niin tässä vielä muutama ;)
Noona, Seela, Neela,
Juuli, Miili, Miisa, Miira
Kauniita nimiä ovat myös
Riina, Riika, Reeta, Leeni,
Roosa, Saana, Siiri, Tuuli - ap.
Tässä kommentteja noista nimistä:
Aava - ei käy lähellä serkun nimeä
Fiina - nää f-nimet ei oikein lähde
Fiia - sama kuin yllä
Eevi - isosiskon nimi alkaa samalla kirjaimella ja haluun jokaiselle omat alkukirjaimet
Iina - tätä oon miettiny, mut jokin siinä mättää
Juuli - tätä ei mies hyväksy
Juulia - tykkään, mut mies ei haluu tätäkään
Kiia - tulee se automerkki mieleen
Liia - ei iske
Noona - outo
Neea - ois ihana, mut on jo tutun lapsella
Niia - ei
Oona - ollut uudelleen mietinnässä, mut ei kuitenkaan tule meille
Riia - ei
Roosa - kaverin koira
Siina - ei
Saana - en haluu merkitysnimiä
Saaga - en haluu nimee, jossa g-kirjain
Veea - ei hyvä - ap.
Noona - Moona parempi
Seela - tätäkin oon miettinyt, mut mies ei oikein innostunut
Neela - kaverin lapsi
Juuli - mies ei halunnut tätä
Miili - liian outo
Miisa - tämäkin on ollut mietinnässä, mut jostain syystä mulle tulee tästä kissa mieleen
Miira - liian outo
Riina - kaverin nimi
Riika - Riikka ilman K:ta
Reeta - ei tämäkään hyvä
Leeni - jotenkin kiva, mut joku tökkii kuitenkin
Roosa - tän kommentoinkin jo
Saana - ja tämän
Siiri - serkun lapsi
Tuuli - tämäkin merkitysnimi, ei iske
Näistä Seela ja Miisa vois päästä mietintään, mut en tiiä voittaako nämä Minjaa kuitenkaan.- lojkhj
Minja nimi liian erikoinen minun makuuni, en ole ennen kuullut. Noora ja Venla kuulostavat kauniilta
- --
Joitakin kaksoivokaalinimiä:
Liina
Aliina
Eliina
Liisa
Aliisa
Eliisa
Mariia
Maaria
Aada
Iisa
Iita
Iida
Liisi
Meea
Miia
Niina
Tiia
Tiina
Emmiina
Miina
Lauriina
Moona
Klaara
Kiira
Kuura- jenna.
tässä vielä jokunen ehdotus:
kaksoisvokaalilla:
Raakel
Tuulia
Myy
Lootus
Kaarina
Veera
Iiris
Siina
ja muita:
Hinni
Pulmu
Vivia
Laura
Sofia
Lotta
Hanna
Alisa
- Siljasilja
Minja tai Noora. Molemmat tosi nättejä, meillä Nora-tyttönen =), myös Mineaa aikanaan harkittiin hänelle nimeksi.
- ........
Kaikki kamalia :D Noora on hirvein, tulee mieleen norsu
- Ruusa K.
........ kirjoitti:
Kaikki kamalia :D Noora on hirvein, tulee mieleen norsu
No mikäpä sinusta sitten olisi "hieno" ja "ihana" nimi, vai huviksesiko täällä haukut muiden nimiehdotuksia?
- mielipidettä täältä
Ruusa K. kirjoitti:
No mikäpä sinusta sitten olisi "hieno" ja "ihana" nimi, vai huviksesiko täällä haukut muiden nimiehdotuksia?
Venla on minusta nätein. Yleinen tosin. miettisin vähän sukunimeäkin. jos sukunimenne on Nieminen, Korhonen tai Virtanen, en laittaisi Venlaa. Siinä tapauksessa Minja olisi hyvä vaihtoehto.
- ap.
mielipidettä täältä kirjoitti:
Venla on minusta nätein. Yleinen tosin. miettisin vähän sukunimeäkin. jos sukunimenne on Nieminen, Korhonen tai Virtanen, en laittaisi Venlaa. Siinä tapauksessa Minja olisi hyvä vaihtoehto.
Meidän sukunimi ei oo -nen loppuinen ja muutenkin on harvinaisempi sukunimi. Venla ois niin ihana nimi, mut harmi vaan, kun on niin suosittu. Ollaan nyt pähkäilty ton Minjan ja Nooran väliltä. Sellasta piti täältä vielä kysyy, et onko Minja venäläinen nimi? Muiden meidän lasten nimet on aika tavalliset, et käykö tuo Minja sit siihen joukkoon?
- Kitty Hi, Kitty Ho
ap. kirjoitti:
Meidän sukunimi ei oo -nen loppuinen ja muutenkin on harvinaisempi sukunimi. Venla ois niin ihana nimi, mut harmi vaan, kun on niin suosittu. Ollaan nyt pähkäilty ton Minjan ja Nooran väliltä. Sellasta piti täältä vielä kysyy, et onko Minja venäläinen nimi? Muiden meidän lasten nimet on aika tavalliset, et käykö tuo Minja sit siihen joukkoon?
Ei ole venäläinen nimi ainakaan minun tietääkseni, ja olen sentään asunut vuosia venäjällä, luulisi siellä törmänneen jos olisi.
Minja sopii ihan hyvin oikeastaan minkä nimen kanssa tahansa, mutta jos haluatte pelata varman päälle niin valitkaa Noora. Siinä on ne kaksoisvokaalit niinkuin muidenkin lastenne nimissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792