Ennen miehet -paino sanssa miehet - ajoi puukuormat mettästä Jyry-Sisulla ja 285 hevosvoimalla. Silloin miehet osasivat käyttää vaihdelaatikkoa ja ohjata ohi kannon.
Nyt pojut oottaa 23 litraisia 1000 heppaisia, jotta pääsisivät edes tyhjänä mettään.
Ei tapoja tai taitoja
8
726
Vastaukset
- 530heppaa
Sillon olikin maks.yhdistelmä paino 45tonnia vai miten se oli. Vähemmän kumminkin kun nykyään. Ja autot kevyempiä itsessään... Tosi on että harvassa tahtoo olla ne kuskit jotka osaa ajaa Fullerilla ja vielä harvemmassa ne jotka sen laatikon enää haluaa, valitettavasti. Tuleehan se kuorma sieltä sillä 285 hepallakin, vaikka sitten vähän hitaamminkin perille. Onhan se kuitenkin niinkin että 30 vuotta sitten 100heppaa henkilö autossa oli paljon ja nykyään se on vähän ja kauppareissun pääsee varmasti 50 hepalla yhtälailla.
- tdx,u
Kuormat olivat aina kukkurallisia. Hyvä, että ketjuilla pysyvät kasassa ½ metria karikoiden päällä. Kyllä silloin tuotiin mettästä 70 tonnia tielle ja sahalle.
- puukuski64
puukenkäpellet saa yhdistelmää tyhjänäkään metsään, saati pois.
- puukuski64
rangaistus oli ajaa Sisulla. Kyllä Scania ja Volo olivat varmempia puuautoinakin.
- että.
puukenkäpelle.
kaveri ajoi pöllejä nimenomaan puukengät jalassa,ja takaan,että ei huonoinpia kuskeja ollut.
hirvitti,kun se pomppi sen nosturin kääntöputkien päällä niillä puukengillä.
nivalassa pyöräytti täysperävaunun pihassa,missä ei mahdu henkilöautolla ympäri kääntymään. - raeli33
että. kirjoitti:
puukenkäpelle.
kaveri ajoi pöllejä nimenomaan puukengät jalassa,ja takaan,että ei huonoinpia kuskeja ollut.
hirvitti,kun se pomppi sen nosturin kääntöputkien päällä niillä puukengillä.
nivalassa pyöräytti täysperävaunun pihassa,missä ei mahdu henkilöautolla ympäri kääntymään.pihassa. Pihassako puuautoilla työtä tehdään?
- pöllimies
miten tulee metästä! ajoin nuorena sisu sm300:sella,heppoja oli 406 ja nyt pillari-sisulla,heppoja 630.. sama metsätie,sama mäki ja saman kokonen kuorma. sm tuli mäen ykkösellä ja pillari nelosella...vaikka sm:ssä oli hitaampi perä!!!
joten kyllä se voima helpottaa töitä... nyt joku miettii että mitä väliä millä vaihteella nousee??? no se on aika iso ero,että kun noustaa ykkösellä mäkeä,talvella...niin pitää olla paripyöräketjut päällä. mutta kun tullaan kolmosella tai nelosella,niin pääsee ilman ketjuja...- puukuski64
olivat notkeampia kuin nykyiset ylensyöneet pullamössökuskit. Ketjujen allepano kesti korkeintaan pari minuuttia. Isommilla kuormilla silloin ajettiin kuin nykyään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1313970- 203558
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans173407- 793357
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe613254- 493061
- 292925
- 802769
- 542677
- 192387