Palasimme torstaina Izmiristä Blue1-lennolla, saatuani matkalaukun Helsinki-Vantaalla, huomasin sen vaurioituneen.Tein välittömästi vahinkoilmoituksen Blue1 Arrival Service-virkailijalle. Hän sanoi, että laukun korvaus ei kuulu heille, vaan matkan järjestäjälle eli Nazarille. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Matkalaukku hajosi.
16
5014
Vastaukset
- .....
Lentoyhtiöhän sen matkalaukun "rikkoi", ei matkatoimisto. Meidän hajonneen matkalaukun korvasi oma matkavakuutuksemme, yhtiö oli tuolloin Sabena. Vakuutusyhtiö sanoi, että Finnair korvaa parhaiten ja Sabenan kanssa oli paha alkaa neuvotella korvauksista Suomessa, kun yhtiö oli belgialainen.
- B767
Virkailija sanoi, että Nazar hoitaa korvauksen, koska se on vuokrannut koneen Blue1:lta.
- eri säännöt
reittilennot ja charter-lennot on eri juttu, nythän todella Blue1-toimii charterlentona. Olisi tosi paskamaista hoidella vakuutusasiosta jonkun hikisen tunisiaislaisen tai jonkun turkkilaiset pikkuputiikin kanssa.
Reittilennoilla ilman muuta lentoyhtiö. - en usko
voi korvata kun omavastuu on aina suurempi kuin uusi laukku sillä 150 eurolla saa hyvän laukun. Ja kuka vakuutusyhtiö vanhasta 50 euroa enempää korvaa?
- ei koskaan
en usko kirjoitti:
voi korvata kun omavastuu on aina suurempi kuin uusi laukku sillä 150 eurolla saa hyvän laukun. Ja kuka vakuutusyhtiö vanhasta 50 euroa enempää korvaa?
eihän sitä noin huonoa vakuutusta pidä kuin pihit ihmiset ja sellaisenkin sitten kannaattaa miettiä miksi jos ei koskaan korvaa kun aina omavastuu on suurempi. silloinhan vain typerykset pitää sellaista vakuutusta
- ..........
en usko kirjoitti:
voi korvata kun omavastuu on aina suurempi kuin uusi laukku sillä 150 eurolla saa hyvän laukun. Ja kuka vakuutusyhtiö vanhasta 50 euroa enempää korvaa?
Omassa matkatavaravakuutuksessani ei ole omavastuuta, siksi olemme saaneet korvauksen rikkoutuneesta laukusta. Korvausta maksettaessa rikkinäinen laukku vietiin vakuutusyhtiöön (ei mikään ikäloppu yli 10 vuotta vanha laukku) ja saatiin ostaa tilalle vastaava uusi, ei ikä- tai muita alennuksia.
- aina kaikkialla
.......... kirjoitti:
Omassa matkatavaravakuutuksessani ei ole omavastuuta, siksi olemme saaneet korvauksen rikkoutuneesta laukusta. Korvausta maksettaessa rikkinäinen laukku vietiin vakuutusyhtiöön (ei mikään ikäloppu yli 10 vuotta vanha laukku) ja saatiin ostaa tilalle vastaava uusi, ei ikä- tai muita alennuksia.
Siinä taasen jonkun neron herttainen, tyhmähkö vastaus. Monet ottaa isojakin vakuutuksia
perheelle tai muulle tärkeälle. Kun mukaan liitetään omavastuu, niin hinta laskee niin paljon,
että voi joka kesä ostaa uuden laukun. Näitä pikkuharmeja ei tietysti sitten korvaa,mutta
mitä sitten. Yleensä lentoyhtiö hoitaa näissä korvaus asian.
- tarkkoja
Jos ollan tarkkoja, niin ei lentoyhtiö, eikä matkanjärjestäjä ole syyllinen laukun rikkoutumiseen, vaan kuormauksesta huolehtiva yritys ja heidän paveluksessa olevat henkilöt. Hehän niitä laukkuja siellä kentillä paiskoo niin että aina ei edes vahva laukkuvyö kykene pitämään sitä kasassa. Ei lentoyhtiö lennon aikana kykene laukkuja rikkomaan. Omituista kyllä tuota tosi syyllistä ei kukaan koskaan syytä asiasta.
- ihan hirveen fiksu??
jos ollaan tyhmiä niin haetaan syyllistä ja jos ollaan fiksuja niin haetaav yksinkertaisesti maksajaa........
ps ei se kuormauksesta huolehtiva yritys eikä heidän palveluksessaan olevat henkilötkään matkan aikana kykene laukkuja rikkomaan........ - sökö mikä sökö
ihan hirveen fiksu?? kirjoitti:
jos ollaan tyhmiä niin haetaan syyllistä ja jos ollaan fiksuja niin haetaav yksinkertaisesti maksajaa........
ps ei se kuormauksesta huolehtiva yritys eikä heidän palveluksessaan olevat henkilötkään matkan aikana kykene laukkuja rikkomaan........Ei todellakaan matkan aikana. Olen nähnyt vantaalla tilanteen kun laukku lipesi häkkyrävaunusta
ja jäi osin pyörän alle.
Vattu mitä idiootteja. Niinkuin niitä joku tahallaan rikkoisi,ennen matkaa tietysti. - ihme häkkyrä
sökö mikä sökö kirjoitti:
Ei todellakaan matkan aikana. Olen nähnyt vantaalla tilanteen kun laukku lipesi häkkyrävaunusta
ja jäi osin pyörän alle.
Vattu mitä idiootteja. Niinkuin niitä joku tahallaan rikkoisi,ennen matkaa tietysti.siinähän se vika on kun tavaraa kuljetetaan häkkyrävaunusta. Kunnolliset firmat kuljettaa tavarankuljetusvaunussa ja pajon vähemmän tapahtuu rikkoontumisia. Mikähän se firma oikeen on joka häkkyrässä kuljettaa matkalaukkuja.
- paljon vähemmän
ihme häkkyrä kirjoitti:
siinähän se vika on kun tavaraa kuljetetaan häkkyrävaunusta. Kunnolliset firmat kuljettaa tavarankuljetusvaunussa ja pajon vähemmän tapahtuu rikkoontumisia. Mikähän se firma oikeen on joka häkkyrässä kuljettaa matkalaukkuja.
Vahi sinä vaan väskysi. Kyllähän tuo barona operaatio nähtiin. Hitas oli tavarankuljetusvaunu,
perk. 2 viikkoa loman jälkeen ehtivät.
Onneksi muut, paitsi finnair, kuljettaa laukut lentokoneella niinkuin matkustajatkin,
niin ovat perillä yhtä matkaa. - ihguu viisas paskaa
ihan hirveen fiksu?? kirjoitti:
jos ollaan tyhmiä niin haetaan syyllistä ja jos ollaan fiksuja niin haetaav yksinkertaisesti maksajaa........
ps ei se kuormauksesta huolehtiva yritys eikä heidän palveluksessaan olevat henkilötkään matkan aikana kykene laukkuja rikkomaan........Näin syntyy asiantuntijoita. Täällä vastailee typeriä ja seuraava päivänä avaa ketjun rikkonaisesta
laukusta (yleistä matkailusta sivulla) Siihen sitten itse vastailee typeriä,ylimielisiä,ruokottomia
kommenteja.
Todennäköisesti nauraa käkättää kakkaisesti päälle.
Yleisneuvona. Älkää vastatko turhaa. Akan aloitukset on yleensä kieliopillisesti väärin ja
asisisältö täysin itioottitasoa. - J.P.
Hahhhaa urpo . Olipa mukava heitellä sun laukkuas!!!!!!!!
- B767
tuli tänään tieto, että Blue1 on korvausvelvollinen. Nyt voidaan sitten lopettaa paskanjauhaminen tältäosin. Kiitos mielenkiinnosta. Hyvää syksyä kaikille.
- nooppi
Nostanpa ketjun, sillä oma laukkuni rikkoutui Blue1:n lennolla. Huomasin asian vasta kotona, ja täytin heti palautelomakkeen netissä sivun ohjeiden mukaan. Mitään ei kuulunut, joten täytin lomakkeen vielä kahdesti. Viimeisenä mahdollisena päivänä sain vastauksen - soita palvelunumeroon ilmoituksen tehdäksesi! Ohjetta soittamiseen ei nettisivuilla ollut, vaan sivu ohjasi palautelomakkeeseen. Onneksi vielä ennätin tehdä valituksen. Siispä, vastaavassa tilanteessa olijat, älkää turhaan täytelkö blue1:n sivuilta löytyvää lomaketta vaikka niin siellä kehoitetaankin, vaan soittakaa suoraan 020-alkuiseen palvelunumeroon. Monelta mielenharmilta ja odottelulta minäkin olisin säästynyt, mikäli sivuilla ohjeistettaisiin selkeästi soittamiseen eikä turhan nettilomakkeen täyttämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1543297- 2233005
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791976Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va791618Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391447- 481158
- 991051
- 1211036
- 58978
- 12923