Saisinko asiallisia neuvoja ja vikadiagnooseja seuraavaan: Kobelcon dieselkone ei kuumana käynnisty (Isuzun kone). Toistaiseksi on lähtenyt kylmänä laakista käymään ja käy ihan normaalisti. Mutta kuumana tekee joskus sitä, että ei sitten kirveelläkään käymään. Putkesta tulee hiukan savua ja kone niinkun v'hän lupaakin mutta ei lähde. Polttoainetta tulee, se on tarkistettu. Käsipumpulla ilmaamalla ruiskutuspumpulta ei tule ilmaa, pelkkää polttoainetta. Ruiskutuspumpun syötönsäätöakselia eli kaasua käyttää askelmoottori, joka sekin näyttää toimivan moitteetta. Kone sammuu siten, että syöttöakseli käännetään väärään suuntaan tappiinsa ja siitä vika ei ole kiinni, että sammutus jäisi päälle. Starttipilotilla kone hörähtää käymään ja tänään huomasin vahingossa sen, kun kokeilin, että nostaako siirtopumppu ainetta ruiskutuspumpulle, että kone käynnistyi välittömästi kun avasin ruiskupumpulla olevaa ilmausruuvia kaverin startatessa samalla. En heti ehtinyt edes kiertää ilmausruuvia kiinni, mutta kone kävi silti ihan puhtaasti. Ja aina kun kone käynnistyy, se käy heti ihan puhtaasti, ilman mitään oireita polttoaineviasta. Taas sammuttamisen jälkeen ei käymään! Ja kun taas avasin ilmausruuvia kaverin startatessa, niin heti käymään!
Oma järki alkaa loppua. Ilmasta lienee jotenkin kyse, mutta miksi vain kuumana ja miksi vain satunnaisesti? V'älillä kone pelasi ihan normaalisti monta päivää. Ja miksi se tänään teki sen, että heti sammuttamisen jälkeen startatessa ei lähtenytkään. Vika tuntuisi pahenevan pitkällä aikavälillä. Alkuun se oli van sellainen, että vaati kuumana pitkän startin, muttä käynnistyi kuitenkin.
Syy polttoainevaivaan?
5
3696
Vastaukset
- ko ne 53
Eli syöttöpumppu remontti ompi eessä...elementit jumii vanhuuttaan, varmaan ajettu yli 10 000h ? Jos sammutat koneen kuumana eikä käynnisty niin kaada reilusti kylmää vettä pumpun päälle niin varmaan toimii. Kesällä tietty hieman hankalaa mutta talvella kun oli lunta niin sillä oli hyvä jäähdyttää...mutta se parin tonnin remontti sulla on edessä.
- Anonyymi
Jku moro. Täällä tuli Doosan 235 lyhytperäseen kans vikaa ku sammuilee ku lämpimäksi kaivaa. Ja sit vaikeesti käyntiin. 9 tuhatta tuntia. Ja ei tosijaan mikään uus kone ole
- fs
Onkohan lämmöt mitä luokkaa? Tulee nimittäin tosta ilmausruuvin kääntelystä mieleen höyrylukko. Bensavehkeissä sitä on aina välillä ilmestyny ja kai se löpökin höyrystyy riittävän kuumalla.
- ei enää niin ihmette
Kiitoksia vinkeistä! Itse asiassa en jostain syystä ollut tullut ajatelleeksikaan tuota syöttöpumppua, kai on jotenkin mielikuva, että ne ovat koneeseen verrattuna ikuisia. Joka tapauksessa kastelukannullinen vesijohtovettä ruiskutuspumpun päälle aiheutti sen, että kone käynnistyi ihan normaalisti tänään, kun tahallani sammutin sen kivien muljaamisen lomassa.
- se ihmettelevä
Onko kokemusta vastaavasta ilmiöstä...:
Poistin ruiskutuspumpun kyljessä olevan paineventtiilin toiminnasta laittamalla tiivistepaperin palan kuulan ja rungon väliin ja tuntuisi auttavan käynnistymisvaivaan. Ruiskutuspumpun polttoainetilaan ei siis pääse nyt muodostumaan lainkaan painetta. Tämä tuli mieleen kokeilla, kun mietin sitä, että kone käynnistyi heti kun ruiskutuspumpun ilmausruuvia aukaisi startatessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673