Ollaan menossa Nyckiin ja lennot otettiin Travelpartnerin kautta Helsinki- amsterdam- newark. Vaihtoaika amsteramissa on 1h 10min. Jännittää kuinka ehtii vaihtaa. Luulis, että pakkohan se on ku tollasen paketin myyvätkin mutta kun ei ole tuosta amsterdamin kentästä mitään kokemusta, että jos jollain on asiasta jotain kerrottavaa. Jostain luin, että Helsingissä chekataan jo toi amsterdamistakin lähtevä lento ja siellä ei tarvi kun siirtyä portilta toiselle, onko mahollisesti noin? Lento on KLM mut sen operoi Delta. Kiitos vastaajille
schiphol amsterdam/ Vaihto
10
2736
Vastaukset
Kyllä tuo vaihtoaika riittää Amsterdamissa, edellyttäen, että liikut ripeästi, etkä jää kauppoja/Burger Kingiä tutkailemaan.
- Kuten
Kuten tuossa edellä mainittiin, tuo vaihtoaika riittää jos sinun tarvitsee vain siirtyä portilta portille edellyttäen (että liikut ripeästi ja) että lentosi ei ollut myöhässä (ja jos tullivapaita ostoksia on pakko tehdä, niin koneessakin ehtii vielä). 1. Amsterdamin kenttä on suht laaja, joten pysy oikealla polulla eläkä harhaile. Tarkista portti monitoreista matkan varrella - portit vaihtuvat toisinaan ja koneesi boarding alkoi jo 2 tuntia ennen ilmoitettua lähtöaikaa. 2. Ennen portille siirtymistä sinun täytyy jonottaa ja käydä läpi passintarkastus suht pitkissä jonoissa kaikkien muiden EUn ulkopuolelle pyrkivien seassa. 3. Portilla on vielä erikseen turvatarkastus ja läpivalaisut. Tämä on vähemmän ongelmallista, koska ainakin tietävät että koneeseen on vielä pyrkimässä porukkaa.
Lento checkattaneen Helsingistä käsin eli yleensä saat siellä kaikki boarding passit käsiisi. Jos tämä ei kuitenkaan jostakin kumman syystä käy, kuten meikälle on joskus harvoin käynyt, joudut lisäksi jonottamaan Amsterdamissa erikseen lentoyhtiön luukulla boarding passia.- gus
Kiitos vastauksista , toivotaan että selvitään ja ettei koneet olis myöhässä.
- late p.
Amsterdamin Sciphol on iso kenttä, mutta hyvin selkeästi opastettu. Ainoa pullonkaula on passintarkastus, joka sekin yleensä vetää nopeasti. Jos kuitenkin on jonoa ja boardingiin on kovin lyhyt aika, on yleensä mahdollisuus jonon ohittamiseen.
- ja vaihto-ajoista
kirjoitellaan näköjään täällä. Menemme alkuvuodesta Nyciin, mutta tällä kertaa lennot mennessä Munchenin kautta, ja takaisin tullessa Frankfurtin kautta. Kummankaan kautta emme ole menneet aiemmin, joten kertokaahan millaisia nuo ovat mikäli vaihto-aikaa on vähän. Frankfurt han on suurensuuri, eikövain, mutta entä tuo Munchenin kenttä? Vaihto-aikaa oli molemmilla kentillä himpun yli tunti. Riittääkö?
Olemme ennen menneet joko suoralla tai Heathrown kautta ja ainakin itse pidän Heathrowta selkeänä vaikka suuri kenttä onkin.
Kommentteja - perämees
ja vaihto-ajoista kirjoitti:
kirjoitellaan näköjään täällä. Menemme alkuvuodesta Nyciin, mutta tällä kertaa lennot mennessä Munchenin kautta, ja takaisin tullessa Frankfurtin kautta. Kummankaan kautta emme ole menneet aiemmin, joten kertokaahan millaisia nuo ovat mikäli vaihto-aikaa on vähän. Frankfurt han on suurensuuri, eikövain, mutta entä tuo Munchenin kenttä? Vaihto-aikaa oli molemmilla kentillä himpun yli tunti. Riittääkö?
Olemme ennen menneet joko suoralla tai Heathrown kautta ja ainakin itse pidän Heathrowta selkeänä vaikka suuri kenttä onkin.
Kommenttejakaikki kentät ole aika samankaltaisia...
- HeceR
ja vaihto-ajoista kirjoitti:
kirjoitellaan näköjään täällä. Menemme alkuvuodesta Nyciin, mutta tällä kertaa lennot mennessä Munchenin kautta, ja takaisin tullessa Frankfurtin kautta. Kummankaan kautta emme ole menneet aiemmin, joten kertokaahan millaisia nuo ovat mikäli vaihto-aikaa on vähän. Frankfurt han on suurensuuri, eikövain, mutta entä tuo Munchenin kenttä? Vaihto-aikaa oli molemmilla kentillä himpun yli tunti. Riittääkö?
Olemme ennen menneet joko suoralla tai Heathrown kautta ja ainakin itse pidän Heathrowta selkeänä vaikka suuri kenttä onkin.
KommenttejaUseamman kerran Franfurtissa vaihtaneena voisin sanoa, että siellä vaihto ei oo ongelma, jos lähdet samasta terminaalista kuin mihin laskeudut. Jos on välissä terminaalin vaihto, niin menee vähän hankalammaksi, saattaa joutua kulkemaan jopa metrolla sen välin.
- 10+9
HeceR kirjoitti:
Useamman kerran Franfurtissa vaihtaneena voisin sanoa, että siellä vaihto ei oo ongelma, jos lähdet samasta terminaalista kuin mihin laskeudut. Jos on välissä terminaalin vaihto, niin menee vähän hankalammaksi, saattaa joutua kulkemaan jopa metrolla sen välin.
Sama on terminaali johon laskee ja nousee joten kaikki ok vaikka vain tunti vaihto-aikaa...
Matkalaukutkin siirtynevät suoraan seuraavaan koneeseen vai kuinka? - HeceR
10+9 kirjoitti:
Sama on terminaali johon laskee ja nousee joten kaikki ok vaikka vain tunti vaihto-aikaa...
Matkalaukutkin siirtynevät suoraan seuraavaan koneeseen vai kuinka?Varmista kuitenkin lähtiessä siinä matkalaukkuja jättäessäsi asia.
- ajoissa
HeceR kirjoitti:
Varmista kuitenkin lähtiessä siinä matkalaukkuja jättäessäsi asia.
ongelmia ei tule. Mutta jos olette vaikka puoli tuntia myöhässä ja itse ehtisit juoksemalla koneeseen (usein ei päästetä enää kyytiin vaikka kone olisi ikkunan takana näkyvissä jos "boarding is completed" vaikka kuinka ruikuttaisi) niin laukut eivät ehdi. Meille kävi Los Angelesiin mennessä näin ja ikinä ei ole vielä ollut niin huonoa tuuria kuin sillä matkalla, neljästä laukusta ensimmäinen tuli muistaakseni 3. päivänä, kaksi 4. päivänä ja viimeinen neljäs ei olllenkaan, löytyi vasta kuukausi kotiinpaluun jälkeen!
Viimeksi kun jäimme portille ruikuttamaan Air Francen virkailija totesi vain viileästi, että olemme itse vastuussa, jos varaamme mannertenvälisen lennon koneen vaihtoon tunnin, se ei Charles de Gaullella riitä mihinkään. Oikeassa hän varmaan olikin, sillä esim rullailu kentältä portille kesti uskomattomat 30 minuuttia! Siinä hermostuksissa purtiin kynisä, mutta ei ollut mitään toivoikaan. No toivottavasti noilla muilla kentillä onnistuu! Schipholissa on se passintarkistusjono pitkä, kerran olen ryysinyt sen jonon ohi 16 hengen ryhmän kanssa ja huutanut vain pahoitellen, että lentomme lähtee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä14511292Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on15710381- 278063
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1986621Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.555808- 935315
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1584503Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai314296Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas814142Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1403698