Olen tuossa katsellut uutta autoa. Siinä pitäisi olla normaalia korkeampi istuinkorkeus. Siinä pitää olla automaattivaihteisto ja dieselmoottori. Mieluiten 5 hengelle. Pieni kulutus on aina plussaa. Ainakin Renault Scenic, Citroen C4 Picasso ja Toyota Verso täyttävät nämä kriteerit. Antakaas nyt näille risuja ja ruusuja tai suositelkaa jotain muuta.
auto hakusessa
6
564
Vastaukset
- Laguna III
Eli näistä selvimmin esille nousee tila-autojen pioneerin, eli Renaultin 3. sukupolven Grand Scenic, joka on keskikokoisista tila-autoista paras vaihtoehto. Renault on tuossa mallissa ajatellut kaikki tila-autoiluun liittyvät yksityiskohdat mahdollisimman pitkälle ja mm. matkustamon melutaso on kokoluokkansa alhaisin. Tuo Grand Scenic 2.0 dCi:n 150 hv ja 6-vaihyteinen perinteinen automaatti ovat näppärä yhdistelmä.
Corolla Verso on Suomen myydyin tila-auto, mutta Scenic/Grand Scenic on Euroopan myydyin ja niin se on ollut jo 1. mallista alkaen, eli vuodesta 1996...
Laatu? Uusissa Renaulteissa on 4 vuoden takuu, joka kertoo siitä, että ko. autonvalmistaja on sitotunut laatuun näissä uusissa III-sukupolvenmalleissa (Clio, Megane, Scenic ja Laguna). Ei kannata välittää näistä tuoreista laatututkimuksista, koska niissä on kohteena vielä vanhemmat mallisukupolvet. Näistähän se Laguna II on tunnetuinm jossa oli vähän pikkuvikaa:-)
Minulla on ollut Grand Scenic II vuosina 2005-2007, Grand Espace IV 2007-2001 ja nyt 2 viikkoa sitten siirryin Laguna III:een. Ajamani n. 200.000 Renault-kilometriä ovat olleet ajonautintoa ja korjauskustannukset ovat olleet niin olemattomat, että tällä automerkillä jatkan pitkään! Piti vielä pyytää huomiota kulutuslukemiin, eli mikä kuluttaa vähiten ja kuten sanoin, muitakin autoja saa ehdottaa.
- JameJ
ellei nyt sitten satu olemaan joku taksisuhari tai kaupparakastaja. Eli muut, unohtakaa nyt jo se kulutus autonvalintakriteerinä. Siis ihan oikeesti jos ajat tyypilliset 20 tkm vuodessa niin on aika sama, kuluttaako auto 7 vai 9 litraa satasella. Em. luvuilla eroa tulee vuodessa 400 litraa eli n. 550 euroa. Huonosti arvonsa säilyttävä 30-35 tuhannen auto sen sijaan voi menettää arvoaan yli puolet kolmessa vuodessa ja se on paljon niin euroissa kuin prosenteissa verrattuna hyvin arvonsa säilyttävään.
Eli jos nyt jotain kustannuspuolelta mietitte niin miettikää arvon säilymistä/alenemista. Rellu (ja muut ranskalaiset) on loisto-ostos 2-4 vuotta käytettynä mutta katastrofi uutena.
Nämäkin oli uutena kalliita, enää eivät. Miettikääpä sitä, että tuosta liikkeen pyyntihinnasta saa vielä pudottaa monta tuhatta että päästään siihen, mitä asiakkaalle on autosta hyvitetty/maksettu käteistä.
http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3404137
http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3403967
Nämä taas maksaa edelleen poskettomasti verrattuna hintaan uutena:
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/3263025
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/3054107
Tuolta vielä hyvää tietoa auton ostajille. Aikaisemmin siellä oli top-30 parhaiten ja huonoiten arvoaan säilyttävistä merkeistäja malleista ja arvatkaapa kummassa päässä ranskalaiset olivat?
http://www.ajovalo.net/ JameJ kirjoitti:
ellei nyt sitten satu olemaan joku taksisuhari tai kaupparakastaja. Eli muut, unohtakaa nyt jo se kulutus autonvalintakriteerinä. Siis ihan oikeesti jos ajat tyypilliset 20 tkm vuodessa niin on aika sama, kuluttaako auto 7 vai 9 litraa satasella. Em. luvuilla eroa tulee vuodessa 400 litraa eli n. 550 euroa. Huonosti arvonsa säilyttävä 30-35 tuhannen auto sen sijaan voi menettää arvoaan yli puolet kolmessa vuodessa ja se on paljon niin euroissa kuin prosenteissa verrattuna hyvin arvonsa säilyttävään.
Eli jos nyt jotain kustannuspuolelta mietitte niin miettikää arvon säilymistä/alenemista. Rellu (ja muut ranskalaiset) on loisto-ostos 2-4 vuotta käytettynä mutta katastrofi uutena.
Nämäkin oli uutena kalliita, enää eivät. Miettikääpä sitä, että tuosta liikkeen pyyntihinnasta saa vielä pudottaa monta tuhatta että päästään siihen, mitä asiakkaalle on autosta hyvitetty/maksettu käteistä.
http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3404137
http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3403967
Nämä taas maksaa edelleen poskettomasti verrattuna hintaan uutena:
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/3263025
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/3054107
Tuolta vielä hyvää tietoa auton ostajille. Aikaisemmin siellä oli top-30 parhaiten ja huonoiten arvoaan säilyttävistä merkeistäja malleista ja arvatkaapa kummassa päässä ranskalaiset olivat?
http://www.ajovalo.net/No kyllä tuo kulutus on tärkeä kriteeri, koska ajan joka päivä töihin n.30 km yhteen suuntaan ja viikonloppuisin mökille n. 60 km yhteen suuntaan. Tämän lisäksi kuskaan lapsia ja kaikenmaailman roinaa, joten pieni kulutus on hyvä asia. Enkä nyt tiedä tuosta arvoasiasta. On eri asia myydä yksityiselle ja vaihtaa autokaupassa. Sitä paitsi, nuo ehdottelemasi autot ovat manuaalivaihteisia. Se pitää olla automaatti.
- tavarantatkastaja
henry-kokko kirjoitti:
No kyllä tuo kulutus on tärkeä kriteeri, koska ajan joka päivä töihin n.30 km yhteen suuntaan ja viikonloppuisin mökille n. 60 km yhteen suuntaan. Tämän lisäksi kuskaan lapsia ja kaikenmaailman roinaa, joten pieni kulutus on hyvä asia. Enkä nyt tiedä tuosta arvoasiasta. On eri asia myydä yksityiselle ja vaihtaa autokaupassa. Sitä paitsi, nuo ehdottelemasi autot ovat manuaalivaihteisia. Se pitää olla automaatti.
Eipä löydy automaattia ja dieseliä samasta autosta.
Mutta jamej kirjoitti asiaa, bensakoneissa kulutuserot ovat mitättömiä ja lian pieni ja tehoton kone pilaa koko auton. Ja ne kulutuserot eri merkeillä eivät ole suuria jos puhutaan SAMANKOKOISISTA, -TEHOISISTA ja -PAINOISISTA autoista.
Arvoasia kyllä tuppaa kovasti kiinnostamaan niitä, jotka autoa esimerkiksi kolmen vuoden välein päivittää tuoreempaan. Voipi tulla poru jos 36 k€ maksaneesta autosta hyvitetään 3v. ja 100 tkm ajettuna 15 k€ vaihdossa uudempaan tai autoa suoraan myytäessä siitä saa 12 k€. - Lukija-salmiakki
tavarantatkastaja kirjoitti:
Eipä löydy automaattia ja dieseliä samasta autosta.
Mutta jamej kirjoitti asiaa, bensakoneissa kulutuserot ovat mitättömiä ja lian pieni ja tehoton kone pilaa koko auton. Ja ne kulutuserot eri merkeillä eivät ole suuria jos puhutaan SAMANKOKOISISTA, -TEHOISISTA ja -PAINOISISTA autoista.
Arvoasia kyllä tuppaa kovasti kiinnostamaan niitä, jotka autoa esimerkiksi kolmen vuoden välein päivittää tuoreempaan. Voipi tulla poru jos 36 k€ maksaneesta autosta hyvitetään 3v. ja 100 tkm ajettuna 15 k€ vaihdossa uudempaan tai autoa suoraan myytäessä siitä saa 12 k€.Rellulla on nyt myynnissä kaksoiskytkinvaihteisto 1.5 dieselin kaveriksi ja 2.0 dieselin kanssa tarjolla on 6v perinteinen automaatti. Kummastakaan ei oikein löydy testejä mutta ekaa on nyt tarjolla kampanjahintaan suht edullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1203021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen302434Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631092051- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711378Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2601120- 621057
- 711054