minkälaisen ekan tietononeen ostasin pojalle 10v, on kovasti halunut joo vuoden, olisko läppäri tai pöytäkone, itselläkin on macin läppäri ja käytän sitä netin tarkoituksella ja sen sellaista... halusin että kone minkä hankin kuitenkin riittä sille moneks vuodeksi, että saa hoida hommat siel...
10v
23
369
Vastaukset
Jos poikasi pelaa paljon tietokonepelejä, niin suosittelen näitä ominaisuuksia:
- Windows 7 64 bit.
- Vähintään 4 gigaa keskusmuistia.
- Kohtuu hyvä näytönohjain.
- Sopiva levy.
- Sopiva näyttö.
- Hyvä prossu- barjeesus
Miten se voi pelata paljon tietokonepelejä, kun sillä ei ole edes tietokonetta.
Windows 7:n tapauksessa pitää olla Professional versio. Kuluttajamallit uusitaan seuraavaan Windowsiin 3-4v kuluttua.
- poika taatusti
osaa itse kertoa parhaiten millaisen koneen haluaa ja tarvitsee.
Mutta 10 vuotias ei varmaan tiedä mitään tietokoneen ominaisuuksista. Koneesta saattaa tulla liian tehoton 2 vuoden käyttöön.
- hyvä kone
Kun kerran moneksi vuodeksi täytyy saada toimiva kone, niin silloin kannattaa unohtaa ne joilla on taipumus mennä jumiin ja hidastua haittaohjelmien vuoksi. Jos itselläsi on Mac, niin miksi pojallasi pitäisi olla jotain huonompaa?
- viat...
Ei tietokoneet mene jumiin vaan ohjelmistot tekevät sitä.
Tekninenvika on eri asia.
- Wind-tiedottaja.
Tärkein asia on varmistaa että koneessa on Windows. Windowsia käyttää kaikki ja kaikki ohjelmat sekä laitteet ovat suunniteltu Windowsille. Macin hinnalla saa aina maccia tehokkaamman Windows/pc:n.
- on kyllä
totta... Ei voi vastaankaan väittää kun rupeaa oikeasti katsomaan koneiden tehoja yms. .
- buahhaaahhaaaaaaaaaa
Taas oikein kunnon vitsin.
buahhaaahhaaaaaaaaaa kirjoitti:
Taas oikein kunnon vitsin.
Windowsiin on periaatteessa enemmän erillaisia pc pelejä saatavilla kuin Mackiin.
- Pentti 4
Tietoturvan puute on suunniteltu Windovsille.
on kyllä kirjoitti:
totta... Ei voi vastaankaan väittää kun rupeaa oikeasti katsomaan koneiden tehoja yms. .
Valhetta, sillä eniten suorituskykyyn vaikuttaa ohjelmistot ja Mac OS X on paljon nopeampi kuin Windows.
- faabio
M-Kar kirjoitti:
Valhetta, sillä eniten suorituskykyyn vaikuttaa ohjelmistot ja Mac OS X on paljon nopeampi kuin Windows.
Totta, minulla oli vanhassa koneessa Windows XP ja katselin sillä mukavasti YouTubea, sitten kokeilin samaa Linuxilla niin kuvahan nyki ja pätki aivan valtavasti. Eli tosiaan Windows kannattaa olla.
faabio kirjoitti:
Totta, minulla oli vanhassa koneessa Windows XP ja katselin sillä mukavasti YouTubea, sitten kokeilin samaa Linuxilla niin kuvahan nyki ja pätki aivan valtavasti. Eli tosiaan Windows kannattaa olla.
Ei vaan sellainen selain joka näyttää Youtuben ilman hidasta Flash Playeriä. Olisi kauheata jos pitäisi käyttää hidasta Windowsia että saa jonkun surkean Flashin takia katsottua Youtubea.
- jfdsfjudsfih
Itse sain MacBookin kun olin 10v ja käytän sitä vieläkin. Ei ole tarvinnut käyttää rahaa päivityksiin/korjauksiin niinkuin pc:issä.
- dkdjfufgn
Kyllähän kone kuin kone nyt vuoden aina kestää.
kunnon kone jossain tietokoneliikkeessä. siellä kyllä osataan valita osat kun kerrot tarpeet. ja jos moneksi vuodeksi (n5-7v) haluat koneen niin ole valmis maksamaan. tulee kuitenkin pitkässä juoksussa halvemmaksi.
- Matti Hoitoon
M-Kar kirjoitti:
Ne on huonommin testattu kuin valmiit konepaketit.
Mitä sitten? Siinä vaiheessa kun pakettikoneen takuu loppuu on vielä kasatun koneen komponenteilla monta vuotta takuuta jäljellä.
- faabio
M-Kar kirjoitti:
Ne on huonommin testattu kuin valmiit konepaketit.
Ei Matti silloin kun käyttää Windowsia niin konetta tarvitse testailla suuremmin koska valmistajat ovat sen jo tehneet. Varsinkin sitten jos ottaa kasaus/asennuspalvelun niin homma on iisiä.
Linuxien kanssa onkin toki säätämistä ja taistelua jos itse kasaa mutta älä nyt tuputa sitä tähän. faabio kirjoitti:
Ei Matti silloin kun käyttää Windowsia niin konetta tarvitse testailla suuremmin koska valmistajat ovat sen jo tehneet. Varsinkin sitten jos ottaa kasaus/asennuspalvelun niin homma on iisiä.
Linuxien kanssa onkin toki säätämistä ja taistelua jos itse kasaa mutta älä nyt tuputa sitä tähän."Ei Matti silloin kun käyttää Windowsia niin konetta tarvitse testailla suuremmin koska valmistajat ovat sen jo tehneet."
Nyt puhuttiin koneista joita ei kasaa valmistajat vaan joku hikinen tietokonepaja. Ne ei anna välttämättä mitään takuuta kasaukselle. Tuollaiset asiat pitää selvittää aina ja sattuneesta syystä, usein tietokonepakettien kasaus tehdään tietystä komponentteista valitsemalla mitkä joku pikkufirma on testannut keskenään toimivaksi.
Linuxeilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sama testaus, säätäminen ja taistelu on joka käyttöjärjestelmällä.
Mihin käyttöön kone tulisi? Jos tulee peliharrastukseen niin osta kone jossa Windows 7 Professional, näytönohjain on joko ATI tai nVidia eikä mikään karvalakkimalli, ja prosessori käy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725