Paras yksityinen lapsettomuusklinikka?

Kristianna22

Heippa!

Mikä on mielestänne paras yksityinen lapsettomuusklinikka pääkaupunkiseudulla? Kun vertaillaan hintoja, kokemuksia hoidoista, lopputuloksia. Todennäköisesti IVF:ään olis meneminen (mulla PCOS ja ovuloimattomuus).

Toivoisimme, että hinnat olisivat melko kohtuulliset, mutta palvelukin luotettavaa ja osaavaa (: Millaiset jonot yksityisille yleensä muuten on?

23

15738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti93

      Paras klinikka on jokaiselle se missä oma raskaus on saanut alkunsa. Minun kaksi hyvää ystävätärtä saivat avun Felicitas-klinikalta ja onhan se Koskimies ollut ihan uraauurtava lääkäri näissä lapsettomuushoidoissa. Meidän oma prinsessa syntyi kyllä luomuna 17 vuotta sitten kolmen vuoden odottelun jälkeen. Kaikkea hyvää ja toivottavasti onnistutte. Terveisin MLL

      • :)

        Meille tehtiin 4 ivf-hoitoa 3 passia tuloksetta eräällä yksityisellä klinikalla Helsingissä. Tämän jälkeen vaihdoimme Garviditakseen ja Eero Varilalle, joka teki meille 5. hoidon. Tuoresiirrosta lähti raskaus. Olen ikuisesti kiitollinen Eerolle ja muulle tiimille tästä ihmeestä! En tiedä pätevämpää lääkäriä (ja olimme tosiaan hoidoissa monta vuotta). Hän pohtii todella yksilöllisesti hoidon kulkua ja valintoja!!! Eero selittää kaikki valintansa niin, että ne ymmärtää! Hän perustelee todella tarkasti kaiken, eikä vaan kokeilemalla kokeile. Suosittelen häntä lämpimästi ja olen hänelle ikuisesti kiitollinen tästä meidän ihmeestä!!!! Lisäksi niinkuin aikaisempi kirjoittaja mainitsi, on hän todella empaattinen lääkäri!


    • Xzxzxz

      Itselläni on kokemusta vain Graviditaksesta. Lääkäri oli Varila kuten edelliselläkin kommentoijalla. Muistan, miten ekan käynnin jälkeen tunsin valtavaa helpotusta siitä, että joku ottaa tämän asian nyt hoitaakseen eikä meidän enää tarvitse painia lapsettomuusongelman kanssa kaksin. (Julkisella puolellahan pääsi vain jonoon.) Kaikki Graviditaksen kätilöt olivat aivan ihania. Aina puhuteltiin etunimellä heti kun astui ovesta sisään. Aina korostettiin, että saa soittaa koska vaan, jos tulee mieleen jotain kysyttävää. Lapsettomuuskriisin keskellä on helpottavaa käydä paikassa, johon menemistä ei tarvitse pelätä tai jännittää (paitsi tuloksia tietenkin). Hintoja on hankala vertailla, kun ei voi tietää, millä "reseptillä" kukin lääkäri hommiin ryhtyy.

      Omia kokemuksiani tosi "kultareunustaa" se, että reilu 3kk ensikäynnin jälkeen tein jo positiivisen raskaustestin. Hintaa tuli jotain 3500 €.

      • Aijan

        Samoilla linjoilla täällä. Meillä kaikki on pelannut aivan huippu hienosti myös Graviditaksessa ja lääkärinämme Kari Ratsula. Kari on hienosti huomioinut miehenkin, kummallakin hyvät fiilikset aina kun poistumme Graviditaksesta.
        Gravididaksessa mahdollisuus neuvotella aina aikatauluista ja saa nopeallakin aikataululla ajan.
        Kätilöt hyvin empaattisia ja aina ottavat potilaan henkilökohtaisesti.

        Suositteleln lämpimästi!


    • Pettynyt8

      Fertinova/Terveystalon lapsettomuusklinikalle ei kannata mennä! Pareille, jotka aikovat yksityiselle puolelle. Muutama varoitussana Fertinovasta. Fertinova oli lämminhenkinen ja välittävät klinikka joskus, mutta ei enää sen myötä kun Terveystalo klinikan osti. Hinnasto on miten sattuu, ei ole läpinäkyviä hintoja mistä asiakas maksaa/mitä toimenpiteitä tehdään. Sovitusta hinnasta laskutetaan monta sataa euroa enemmän jälkikäteen kun hoito on tehty. Fertinovasta on tullut "rahastusklinikka" Terveystalon myötä. Lääkärit ovat tosi kiireisiä ja tressaantuneita samoin hoitajat. Fertinovasta lähtenyt paljon hyviä lääkäreitä, joten jäljelle jääville tulee kauhee kiire. Ilmapiiri on kireä. Asiakkaita on varmaan mennyt paljon muualle. Muutama varoituksen sana. Olemme tyytyväisiä ettemme ole enää sen klinikan asiakkaita.

    • Fenix-78

      Hei!
      Voisiko joku suositella hyvää yksityisklinikkaa turusta tai tampereelta? Yksityiselle mennään ja nyt on etsinnässä sopivin klinikka.
      Haluaisin kuulla niin ruusut kuin risutkin, sen verran isoista asioista on kysymys kuitenkin kun lapsettomuutta aletaan hoitamaan.

      • peukku väestöliitoll

        Turun väestöliittoa suosittelen erittäin lämpmästi! Aivan ihanaa ja empaattista kohtelua on ollut joka käynnillä, vastaanottohenkilöstä hoitajiin ja lääkäreihin. Useampi vuosi jo oltu hoidoissa ja käyntejä monen monta takana. Aina sama homma, koskaan ei ole tarvinnut lähteä epätietoisena tai pahalla mielellä pois. Hoito suunniteltiin huolella ja kiireettä, ekasta tuoresiirrosta sitten tulikin heti tärppi (vrt. julkisella tehty useampi hoito ja kohtelu suorastaan ala-arvoista). Myös pettymysten hetkellä on empatiaa saanut ja tsemppaamista myös. Punktiossa lääkitys hyvä ja kivut yms. heti huomioitiin ja kyseltiin vointia. Pistoihin ja muihin sai hyvät opastukset ja vastaanottoajat nopeasti, yleensä jo samalle viikolle. Mitähän tässä vielä kertoisi :). No, ei ole valitettavaa, se kai se tärkein pointtini oli. Niin ja meitä hoitava/hoitanut lääkäri on Anna-Kaisa Poranen. Myös toinen lääkräi vaikuttaa mukavalta, hänen vastaanotollaan olemme kerran omalääkärimme loman vuoksi olleet.


      • Leomama
        peukku väestöliitoll kirjoitti:

        Turun väestöliittoa suosittelen erittäin lämpmästi! Aivan ihanaa ja empaattista kohtelua on ollut joka käynnillä, vastaanottohenkilöstä hoitajiin ja lääkäreihin. Useampi vuosi jo oltu hoidoissa ja käyntejä monen monta takana. Aina sama homma, koskaan ei ole tarvinnut lähteä epätietoisena tai pahalla mielellä pois. Hoito suunniteltiin huolella ja kiireettä, ekasta tuoresiirrosta sitten tulikin heti tärppi (vrt. julkisella tehty useampi hoito ja kohtelu suorastaan ala-arvoista). Myös pettymysten hetkellä on empatiaa saanut ja tsemppaamista myös. Punktiossa lääkitys hyvä ja kivut yms. heti huomioitiin ja kyseltiin vointia. Pistoihin ja muihin sai hyvät opastukset ja vastaanottoajat nopeasti, yleensä jo samalle viikolle. Mitähän tässä vielä kertoisi :). No, ei ole valitettavaa, se kai se tärkein pointtini oli. Niin ja meitä hoitava/hoitanut lääkäri on Anna-Kaisa Poranen. Myös toinen lääkräi vaikuttaa mukavalta, hänen vastaanotollaan olemme kerran omalääkärimme loman vuoksi olleet.

        Olenkohan jotenkin outo, kun monet kehuvat Anna-Kaisa Porasta, minulla on hänestä karmivia kokemuksia. Olemme mieheni kanssa 40 v. Ekalla käyntikerralla hän saarnasi pitkään miten vanha olen ja mies on vielä nuori ja viriili, että melkeinpä kehotti miestä vaihtamaan nuorempaan! Munasarjanikun ovat kuulemma laiskat, vaikka kuukautiset säännölliset ym. Ok, sain clomifenit ja ekassa ultrassa näkyi monta kypsää follikkelua, kylläpä lääkäri hämmästyi, kun munasarjat toimikin... 3 kiertoa clomeja syötyäni tulin raskaaksi ja olisin halunnut jo neuvolan asiakkaaksi, mutta poranen halusi vielä ultrata "kun kuitenkin tulee keskenmeno", vaikkei minulla ole koskaan ollut keskenmenoja. Sikiö oli kuulemma olemattoman pieni, että varmasti tulee keskenmeno ja pyysi vielä tulemaan ultraan, joka maksaa n. 150 e. Sit riitti rahastus, siirryimme nlan asiakkaiksi ja kaikki mennyt hyvin. Minä ainakin okisin tarvinnut psykiatria porasen käyntien jälkeen...


    • Fenix-78

      Kiitokset edelliselle vastaajalle :) ! Hienoa kuulla että Turussa on ainakin yksi klinikka josta hyvää ja laadukasta palvelua saa.
      Entäs tuo Tampereen Ovumia, onko tästä klinikasta kellään kokemuksia?

      • 2äitiäkö

        mua kans kiinnostais kokemukset tampereen ovumiasta, sillä meillä on sinne ensikäynti maaliskuussa, kääk.


    • asiakas1

      Täällä myös turussa väestöliitossa ja lääkärinä myös anna-kaisa poranen!
      Aivan huippu lääkäri ja palvelu todella on ollut mukavaa. Kaikin puolin ollut tyytyväinen kaikkeen :) Vastaukset saa kysymyksiin nopeasti :)

    • 3m1l14

      Meillä on klinikka etsinnässä pääkaupunkiseudulta jossa olisi tarjolla ilta ja/tai viikonloppuaikoja, osaisko kukaan auttaa? Nykyinen klinikka on ihana, palvelu todella hyvää, valitettavasti vain työtilanteeni on sellainen että en tällä hetkellä yksinkertaisesti pysty olemaan useita kertoja kuuakudessa pois kesken päivän. Varsinkin kun matkoihin menee jo n. 2,5 tuntia.

      Oon toki yrittänyt katsella eri klinikoiden aukioloaikoja netistä, monet näyttäisi olevan auki vain ajalla 8-16, muutamassa ilmoitettu että aikoja saa myös sovittuina aikoina, mutta onko kellään omakohtaista kokemusta?

      • marscu

        Dextrassa on ainakin kahtena iltana viikossa ilta-aikoja ja jotain tekevät lauantaisinkin. Kannattaa olla yhteydessä


    • Raskaana vihdoin

      Hei,

      Me ollaan oltu hoidoissa Helsingissä Graviditas klinikalla ja lääkärinä Kari Ratsula. Voin todella lämpimästi suositella kyseistä klinikkaa ja erityisesti Karia lääkärinä! Klinikalla on todella lämmin tunnelma, mikä oli minulle tärkeää näinkin aran asian hoidossa. Karilla on pitkä kokemus (n 20v) lapsettomuushoidoista ja itse ainakin luotin hänen osaamiseensa heti alusta saakka. Muitakin lääkäreitä on kokeiltu, joten oli vertailupohjaa. Viikonloppuisin tosin ei taida olla auki tämäkään klinikka.

    • Toivoa sopii...

      Onko kellään tietoa onko täällä Etelä-Savon alueella mitä hyviä yksityisiä? Alan itsekin lämmetä tuolle Graviditakselle kun on täälläkin paljon kehuttu, mutta toivoisin kuitenkin apua lähempääkin kotikulmia?? Mikkeli-Pieksämäki akselilla asustellaan...

      • toiveikas edelleen

        Mihin päädyitte täällä Etelä-Savossa? Itse ollaan saman kysymyksen äärellä. Neljä hoitoa julkisella puolella tehty ja kerran halutaan kokeilla yksityistä ennenkuin luovutetaan tyystin..Olen kallistumassa Kuopiossa olevan InOva-klikikan puoleen , onko kenelläkään kokemuksia?? Mielelläni kuulisin niistä !!


    • marscu

      Fb oli mainos huippuasiantuntijoista saman katon alla. En millään pysty ymmärtämään kuinka voi itseään tolleen markkinoida. Kävimme Graviditaksessa , olimme hyvin tyytyväisiä hoitavaan lääkäriimme, joka siirtyi Dextraan syyskuussa. Puolisoni piti tärkeänä klinikan sijaintia keskustassa, joten jäimme Graviditakseen. Se oli iso virhe. Nyt kun Graviditaksen toiminta äkkiä loppui ja siirrettiin Felicitakseen, petyimme pahasti. Meitä ei informoitu ollenkaan. Meille ensikäynnillä Felicitaksessa esitettiin vaikka mitä lisätutkimuksia, jotka oli täysin turhia, ainakin jos luottaa mun siskoon, joka ymmärtää asiaa. Samoin olisi aloitettu joku lääkitys, joka ei perustu mihinkään. Nyt puoliso onneksi myöntää, ettei matka Dextraan ole niin hankala, haluan osaavaa hoitoa ja vihdoin tulosta.

      • Miitzu

        Moi. Meillä oli myös syksyllä hoidot käynnissä Graviditaksella. Ongelma löytyi miehestäni ja hoitoa jatkoi andrologi. Lääkityksen jälkeen oli jälleen verikokeiden aika ja vasta siinä vaiheessa meille selvisi että Felicitas on ostanu Graviditaksen. Emme saaneet minkäänlaista ilmoitusta asiasta. Asiasta jäi paha maku. Nyt olisi jälleen aika uuden sperma-analyysin ja jatkohoidon suunnittelu. Mietimme kovasti mihin siirrymme koska tuo Felicitas ei houkuttele. Ilmeisesti teillä hyvät kokemukset dextrasta. Tuo on meille kovin huonon matkan päässä kun muutenkin matkustamme Helsinkiin junalla. Onko tuoreita kokemuksia fertinovasta?


    • Yrittänyttäeilaiteta

      Lapsettomuuslääkäri Niklas Simberg on hyvä. Aika lailla toivottomia tapauksia on saanut raskautumaan ja saamaan terveen lapsen.
      Itse vaihtelin klinikoita Helsingissä. Lopulta onnisti kyseisen lääkärin hoidossa.

    • toiveissasisarus

      Liputan Helsingin Väestöliiton puolesta, jossa olemme saaneet hyvää palvelua. Yksi lapsi on heiltä jo saatu ja nyt on menossa uudet hoidot. Ovat muuttaneet uusiin tiloihin aivan keskustaan Kampintorille.

    • asiantuntija__

      Pk-seudun paras on WWF. Muita hyviä esim IBO, WBC, WBO ja IBF.

    • kohta_lapsellinen

      Meillä on kokemusta kahdesta klinikasta, kahdesta hoitavasta lääkäristä ja kolmesta heitä tuuraavasta.

      Kun lähdettiin selvittämään lapsettomuuden syitä, varattiin aika Väestöliittoon lääkärille, joka sattui olemaan vapaana. Nimikirjaimet S.H. Olen kuullut että muutkin ovat saaneet tämän saman lääkärin, kun ovat soitelleet vapaita aikoja. Ja niinpä sai taas joku meidänkin peruutusajan IVF jälkitarkastukseen, kun vaihdettiin ensimmäisen IVF kierrokseen jälkeen klinikkaa.

      Dextralla meitä hoito Eero Varila, joka oli ihan loistava oman alansa super ammattilainen ja lämmin ihminen. Eerolla oli aina aikaa selittää asiat perin pohjin ja tuntui seuraavan hyvin tarkasti alan tieteellistä keskustelua.

      • vauva2018

        Meillä myös liputetaan Eeroa. En suostu enään menemään muualle kun Eeron vastaanotolle. Ihana ihminen puhuu muustakin kun pelkästään Lapsentoeosta. Saanut meillä aikaan Vauva2016 ja viikko sitten hedelmöitti toisen (vauva2018)


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe