Kissa imee

Eila49

Millä minä saan kissani lopettamaan imemisen kun se tulee minun lähelle niin sitten alkaa kehräys ja imeminen minun vaatteitani joita on sillä hetkellä päällä. Varsinkin yöllä ja aamulla Tämä on luovutettu 7 viikon ikäisenä.

14

3192

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+11

Imemin johtuu liian aikaisesta luovutuksesta. Ongelma voi jatkua koko elämän, tai unohtua jossain vaiheessa.

• 12 viikkoa

Kissan luovutusikä on 12 viikkoa.

Miksi otit melkein puolet liian nuoren pennun?

• faktat puuttuvat
        12 viikkoa kirjoitti:

Kissoilla ei ole mitään yleistä luovutusikää.

• faktat puuttuvat kirjoitti:

Taas alko tuo nillittäminen.

Kissan imeminen (mikä johtuu tässä tapauksessa luultavimmin liian aikaisesta emosta vieroittamisesta) ei todellakaan aina ole mikään pikkujuttu, vaan voi oikeasti olla kohtalokastakin. Isäni kertoi aikanaan kissanpennusta, joka oli vieroitettu liian aikaisin. Kissalla oli tapana imeskellä varpaitaan. Sattuipa niin, että kissa imeskeli sitten yhden varpaansa ihan verille, sai bakteerin vereensä ja hoidosta huolimatta menehtyi.

Joten hyvät ihmiset miettikää kaks kertaa MIKSI se kissa pitää ottaa alle 12-viikkoisena. En nyt tarkoita pelkästään alkuperäistä kirjoittajaa. :)

• 4+22
        Nefisa kirjoitti:

Taas alko tuo nillittäminen.

Kissan imeminen (mikä johtuu tässä tapauksessa luultavimmin liian aikaisesta emosta vieroittamisesta) ei todellakaan aina ole mikään pikkujuttu, vaan voi oikeasti olla kohtalokastakin. Isäni kertoi aikanaan kissanpennusta, joka oli vieroitettu liian aikaisin. Kissalla oli tapana imeskellä varpaitaan. Sattuipa niin, että kissa imeskeli sitten yhden varpaansa ihan verille, sai bakteerin vereensä ja hoidosta huolimatta menehtyi.

Joten hyvät ihmiset miettikää kaks kertaa MIKSI se kissa pitää ottaa alle 12-viikkoisena. En nyt tarkoita pelkästään alkuperäistä kirjoittajaa. :)

faktat puuttuvat myös siitä, että kissan ei tarvitsisi olla 12 viikkoinen!!!

Totta on että liian varhain vieroitetulla pennulla voi olla erinäisiä käytösongelmia joista varsinkin vanhemmalla iällä ilmenevä aggressiivisuus ihmisiä ja muita kissoja kohtaan on ehkä pahin, tai ainakin se sattuu enemmän omistajaan kun verta vuotaa! Tarpominen, imeminen, nuoleminen, arkuus muita kissoja kohtaan jne. ovat myös yleisiä oireita. Joka tapauksessa kissan psyykkiselle kehitykselle on tärkeää, että se saisi olla emonsa ja pentuesisarusten kanssa mahdollisimman pitkään. Vapaudessa elävä kissa pitää pennut luonaan hyvinkin pitkään, joten miksi ihmisen pitäisi sitten ottaa liian pieni pentu itselleen?

• Eila49
        12 viikkoa kirjoitti:

Tämän kissan emä lopetti jo viikoa ennen imettämisen ja sitten ilves tappo sen. Joten otin edes yhden neljästä pennusta itselle ja sai takuulla hyvän kodin maalais talossa missä ei ole enään karjaa.Olemme me kaksin mieheni kanssa ja vietetää eläke päiviä täällä maalla.

• 4´2
        Eila49 kirjoitti:

Tämän kissan emä lopetti jo viikoa ennen imettämisen ja sitten ilves tappo sen. Joten otin edes yhden neljästä pennusta itselle ja sai takuulla hyvän kodin maalais talossa missä ei ole enään karjaa.Olemme me kaksin mieheni kanssa ja vietetää eläke päiviä täällä maalla.

itse et laske kissaasi ulos vapaana!

Aika dorka on ollut emän omistaja joka on laskenut kissan ulos ilveksen tapettavaksi vaikka sillä on pienet pennut.

Jos aina säälistä otamme alaikäisen pennun itsellemme, niin tuemme vain vastuuttomia kasvattajia joille pennun luovutusikä on ihan sama, samoin emän kohtalo!

• äljåhub
        faktat puuttuvat kirjoitti:

12viikkoa on oikea luovutus ikä!!!!

• kissafani72

siitä muka on että se imee sun vaatteita?? mulla oli 17vuotta kissa joka imi koko ikänsä aina välillä ja ei se mua kyllä haitannut!!! kolli imi siksi kun sen emo kuoli kun vaavi oli 1 päivän vanha ja joutui tuttupulloa imemään!!

• kissa__

Vaatteista voi irrota nukkaa johon kissa voi tukehtua. Se, että sinun kissalle ei näin käynyt, ei tarkoita ettei muille voisi käydä...

• että niin..
        kissa__ kirjoitti:

Vaatteista voi irrota nukkaa johon kissa voi tukehtua. Se, että sinun kissalle ei näin käynyt, ei tarkoita ettei muille voisi käydä...

Minulla on 14 viikkoisena luovutettu nyt jo pari vuotias tytteli, joka imee omaa tissiään.. joten ei se nyt aina katso sitä luovutusikää..

Ja jos nyt ei ylireagoitas asioihin niin kamalasti.

• kissa__
        että niin.. kirjoitti:

Minulla on 14 viikkoisena luovutettu nyt jo pari vuotias tytteli, joka imee omaa tissiään.. joten ei se nyt aina katso sitä luovutusikää..

Ja jos nyt ei ylireagoitas asioihin niin kamalasti.

Kyllähän keuhkosyövänkin voi saada vaikka ei tupakoisi. Joskus vaan käy paska flaksi vaikka kuinka tekisi asiat oikein.

Kokeilepa huviksesi nyhtää villavaatteita, huomaatko paljonko lähtee nukkaa, se kaikki pienen kissan elimistöön ja lopputuloksen voi melkeinpä arvata.

• Anonyymi

Ei ole perää, että Kissan imeminen johtuisi liian aikaisesta luovutuksesta. Se on urbaani legenda.
      Mulla ny kaksi kissaa ja toinen tuli nelikuukautisena ja toinen 14 viikkoisena. Nelikuukautisena tullut imee peittoja. Samoin meillä kotona kotona oli välillä montakin sukupolvea kissoja, osa "lussutti" osa ei.

• Anonyymi

Odota pari vuotta, niin se nylkyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 72
      1366
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe