Kauanko ovis-oireet kestävät?

Vauvahaave-

Eli siinähän se tulikin.. Eli kauanko teillä muilla (jotka tunnette ovi-oireita) kestää ovulaatiotuntemukset? Ja minkälaisia ne ovat?

Itse otin viimeisen e-pillerin tasan 3 viikkoa sitten, jonka jälkeen tuli menkat(vai onko se tyhjennysvuoto nimeltään) ja sitten ollaankin oltu ilman ehkäisyä. Tasan viikko sitten alkoi alavatsakivut ja kummallinen paineen tunne kohdussa. Tuntemuksia on koko ajan, välillä voimistuu ja ulottuu alaselkään ja koko lantioon asti. Nyt sitten kokeilin ovis-tikkuja ja MELKEIN yhtä vahvat viivat tuli eilen ja tänään (2-3 testiä per päivä). Muina edeltävinä päivinä pelkkiä haaleita haamuja. Voiko siis oviskivut kestää yli viikon ja ovis olisi vasta nyt tulossa, vai voiko tässä pelätä jotain hormonihäiriötä, endoa tms?!

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. :)

4

3643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

Toi kuulostaa siltä et sul on tulossa vasta ovis. Sillä se vie muutaman päivän siitä ku tulee haalee viiva et se muuttuu vahvaks viivaks. Ja siis noita oireita voi tulla jo useampi päivä ennen itse ovista, yleensä mul on ollu ainakin n.viikon ajan ennen ovista noita oireita eli runsasta valkovuotoa, kipua rinnoissa, alavatsaa juilii ym. Et odottele nyt viel muutama päivä ja muuten, yks testi/päivä riittää kyllä. :) eli kannattaa tehdä aamupissasta. :)

• ap.

Kiitos vastauksesta. Minäkin toivon että ovis olisi :) Aamupissasta muistaakseni aina ennen olen tehnytkin, mutta nyt ostin netistä testejä ja niissä nimenomaan sanotaan ettei saisi aamupissasta tehdä ja jokin selityskin siinä oli. Mutta taidan kokeilla huomenna aamupissasta vasten ohjeita, eipä siinä mitään menetä.

• *Låtta*

...Kiitos tosiaan tuosta vinkistä tehdä testi aamulla. Eilen aamulla tein (vastoin ohjeita, koska ohjeessa sanotaan, ettei LH näy testissä heti aamulla herättyään), ja tasavahvat viivat tuli. Voi olla, että on inan verran haaleampi, en tiedä, kun tässä testejä tihrustaessa näkee juuri sen, mitä pelkää/toivoo. :) Mielenkiinnosta tein testin myös päivällä, ja se oli myös vahva, mutta haaleampi kuin kontrolliviiva. Tänä aamuna oli enää ihan hailakka testiviiva, joten luultavasti testi näytti oviksen eilen ja LH laskenut reippaasti. Eli ihana saada selitys näille kivuille ja tietää, että luultavasti kroppa toimii heti pillereiden jälkeenkin, vaikka aina varoitellaan että kestää tosi kauan ennenkuin ovulaatio yms tapahtuu.

Harmi vaan, että nyt ei ole mahdollista peittojakaan heilutella, mutta eiköhän sunnuntai-illan simpat vielä vähän aikaa jaksa sinnitellä, jos vaikka kävisi tällä kertää tärppi nopeasti! :)

Terv. Ap

• tervetyttö 1v

Yleensä kyllä ovistestejä ei kannata tehdä aamuvirtasta niinkuin raskustesti taas suositellaan. Koska virtsa on yön aikana seissyt rakossa niin hormooni ei näy välttämättä virtsassa :) Paketin mukana tulee ohjeet kannattaa lukea. Ainakin kahdessa eri merkissä joita olen koeillut niin ei suositella aamuvirtsaa ja myös testiä varten ei vartavasten saa juoda normaalia enempää koska virtsa on ns "laimeampaa"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      74
      2647
    2. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2638
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      77
      2336
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      23
      1861
    5. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      216
      1811
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1680
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      92
      1489
    8. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      20
      1471
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1470
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1450
    Aihe