Ostan MACPROON mutta?

uusin pitää olla

Kertokaas mitkä on ne tärkeät numerosarjat ym speksit jotka minun pitää tietää saadakseni viimeisemmän päivityksen ja tarkoitukseeni sopivan kannettavan? eli 13" olen kallistumassa mutta en täysin ole sulkenut pois 15" vielä ihan kokonaan (se hinta vaan...) Kannettavaa käyttäisin paljon you tube videoiden lataukseen katseluun ja muokkaukseen (sd) (hd videoitakin tulevaisuudessa pitäisi ehkä muokata) muuten käyttö on perus surfailua ei pelaamista. Vielä jos kerrotte että missä liikkeessä saa parhaan opastuksen eli ammattitaitoisen myyjän Vantaa/Helsinki akselilla? Gigantissa kävin, mutta en saanut kaikkiin kysymyksiini tyhjentäviä vastauksia, Jumbon Stokkallakin pitkälti sama juttu. Ajattelin skootteroida Tuusulasta Hesaan, eikös siellä ole oikea mac myymälä?

6

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn
      • uusin pitää olla

        Kanettavaa alumiinista MACBOOK PRO läppäriä olen hankkimassa. Mitkä on ne maagiset numerosarjat jotka kertoo minulle että läppäri on viimeistä mallia ja siinä on viimeisimmät päivitykset/ohjelmaversiot valmiina ostohetkellä? olen käsittänyt että myynnissä on myös vanhempia versioita..vai onko? Jaksaako nuo MAC 13" kannettavat käsitellä teräväpiitovideoita? riittääkö i3 prossu? vai pitäisikö olla 15" i5 tai jopa i7 prossu? lähinnä siis tuo 13" mallin tehon riittävyys käytännössä kiinnostaisi tietää?


      • 1stMacFinn
        uusin pitää olla kirjoitti:

        Kanettavaa alumiinista MACBOOK PRO läppäriä olen hankkimassa. Mitkä on ne maagiset numerosarjat jotka kertoo minulle että läppäri on viimeistä mallia ja siinä on viimeisimmät päivitykset/ohjelmaversiot valmiina ostohetkellä? olen käsittänyt että myynnissä on myös vanhempia versioita..vai onko? Jaksaako nuo MAC 13" kannettavat käsitellä teräväpiitovideoita? riittääkö i3 prossu? vai pitäisikö olla 15" i5 tai jopa i7 prossu? lähinnä siis tuo 13" mallin tehon riittävyys käytännössä kiinnostaisi tietää?

        http://www.apple.com/fi/macbookpro/specs-13inch.html

        Tuosta saat nykyiset speksit.

        Jollakin toki saattaa olla myös edellistä mallia tarjolla. Sanoisin, että sen erottaa uusimmasta hinta.

        Olen ymmärtänyt käyttäjien kommenteista Hopeisessa Omenassa, että MBP 13 riittää videon käsittelyyn. Tottakai se riittää, koska edellisetkin mallit ovat riittäneet.


      • UUSIN PITÄÄ OLLA
        1stMacFinn kirjoitti:

        http://www.apple.com/fi/macbookpro/specs-13inch.html

        Tuosta saat nykyiset speksit.

        Jollakin toki saattaa olla myös edellistä mallia tarjolla. Sanoisin, että sen erottaa uusimmasta hinta.

        Olen ymmärtänyt käyttäjien kommenteista Hopeisessa Omenassa, että MBP 13 riittää videon käsittelyyn. Tottakai se riittää, koska edellisetkin mallit ovat riittäneet.

        On noilla mallimerkinöillä käytännössä? 2.4khz 13" MACBOOK PRO MC374K/A (Stocman kanta-asiakastarjous) TAI 2.4GHZ 13"MACBOOK PRO MC374LL/A (netistä katsottu) Mitä eroa noilla on? Kumpi on uudempi? Elikkä nuo kirjaimet K/A JA LL/A mitä merkitsee?


      • aaaapppplllleee
        UUSIN PITÄÄ OLLA kirjoitti:

        On noilla mallimerkinöillä käytännössä? 2.4khz 13" MACBOOK PRO MC374K/A (Stocman kanta-asiakastarjous) TAI 2.4GHZ 13"MACBOOK PRO MC374LL/A (netistä katsottu) Mitä eroa noilla on? Kumpi on uudempi? Elikkä nuo kirjaimet K/A JA LL/A mitä merkitsee?

        Ei ainakaan tota 2.4 kilohertsin (1000) mallia kannata ottaa.
        Ota toi 2.4 gigahertsin (1 000 000 000). On nopeampi.
        :)

        En ainakaan itse osaa sanoa mitä nuo tarkoittavat. Katso tarkempia tietoja ja vertaa Applen sivuilla oleviin.
        Tarkista myyjältä, että onko uusin versio. Ainakin Applen tuotteisiin erikoistuneissa liikeissä voi myyjiin luottaa. Kaikkialla en olisi niin varma asiasta.

        K/A voisi tarkoittaa Kanta Asiakas

        Kannattaa kysyä Hopeisesta Omenasta tai Omenamehu.org

        Jotkut macbook proista ovat kärsineet kuumentumisongelmasta. En tiedä siitä oikein tarkemmin, mutta ymmärtääkseni joissain kappaleissa vika on. Siitä on monta sataa viestiä juttua ainakin Hopeisessa Omenassa. Joidenkin mielestä ei tule edes esille (kuumeneminen siis) normaalissa käytössä. (heidän käytössä).

        Kuumenemisen voi testata laittamalla kahteen päätteeseen (komentoriville) yes > dev(null) tai jotain tuohon suuntaan. Kato vaikka Hompusta (hopeinen omena).


      • simppahemppa
        UUSIN PITÄÄ OLLA kirjoitti:

        On noilla mallimerkinöillä käytännössä? 2.4khz 13" MACBOOK PRO MC374K/A (Stocman kanta-asiakastarjous) TAI 2.4GHZ 13"MACBOOK PRO MC374LL/A (netistä katsottu) Mitä eroa noilla on? Kumpi on uudempi? Elikkä nuo kirjaimet K/A JA LL/A mitä merkitsee?

        "Elikkä nuo kirjaimet K/A JA LL/A mitä merkitsee?"

        Minulla on jonknlainen muistikuva, että nuo viittaavat koneen kieleen, eli käytännössä näppäinjärjestykseen. K/A viittaisi suomalaiseen/ruotsalaiseen näppäinjärjestykseen. LL/A on amerikkalainen (mistä katsoit netistä?). D/A on saksalainen. Jos joku tietää paremmin ja tarkemmin, kertoo varmasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe