60m2 mökki suunitteilla, pesutiloihin tulisi maavarainen laatta, lattialämmitys. hiukan päälle 50 neliötä tulisi puurakenteisella rossipohjalla, seinille normipatterit(6kpl). Maaston suhteen maavaraiselle laatalle ei ole esteitä. Osaako joku sanoa, hintaluokkaa 50m2 alalle, puinen rossipohja ja patterit vs. laatta lattialämmityksella? Rossipojan saisin tehtyä kokonaan itse, tuossa laatassa valun saisi tehdä ammattimies.
Rossipohja vs. pohja
mikko010101
1
798
Vastaukset
- yksrakentaja
noin karkeesti voisi puurakenteista alapohjaa tehdä n. 50e/m2/pelkkä materiaali.
Maanvarainen laatta on sitten ehkä 30e/m2 mutta töineen ja etenkin jos paikka on jossain korvessa niin hinta menee suunnilleen samoihin.
Lisäksi maanvarainen kustantaa lisää maatöiden muodossa ja tietenkin sokkeli maksaa (puu-pohjassahan riittänee pilarit)
Lattialämpö maksaa jonkun satasen enempi kun patterit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901201Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70800
- 48794
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53740- 60649
- 33642
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48642- 52607
- 50595