30tkm/2v huolto

118kW

Tarttis viedä auto huoltoon, kun pari vuotta täytyy. Mitäs tuollainen kustantaa ja mitä siinä tehdään?

33

18703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+18

      Jos on uusi auto, niin eipä tuossa taida olla kuin öljyn vaihto. Jarrunestekin vaihdetaan 1. kerran vasta kolmen vuoden jälkeen. Veikkaan että maksaa 250 euroa.

      • 10cc

        No onhan siinä nyt muutakin; raitisilmasuodattimen vaihto ja saranoiden rasvaus tulee heti mieleen. Ja paljon tarkastuksia.
        Ap:lle: katso huoltokirjasta, siellä on listattu työkohteet.


    • tuutori

      kyllä ne sulle kertoo etukäteen mitä velottavat.
      Kuinka tämä voi olla noin vaikeaa?

    • siinä ole

      Eikös volsun huolto pitänyt olla vain ajomatkaan perustuva..., eli siinäkin on sittenkin määräaika?

      • Känni Josh

        Ei pitänyt.


      • Golfswagen

        Ostin uuden VW Golf Variantin syksyllä 2008. Autoon sai valita huolto-ohjelman kahdesta vaihtoehdosta. Otin ns. longlife-ohjelman, jossa on pidemmät huoltovälit (ja joka edellyttää kalliimpien longlife-öljyjen käyttämistä).

        Minulle sanottiin, että ajotietokone kertoo, milloin on aika tulla huoltoon. Todennäköiseksi km-lukemaksi arvioitiin 30.000 km. Todellinen km-määrä riippuisi kuulemma ajotavasta ja blablabla.

        Kun autolla noin vuosi sitten oli ajettu hieman vaille 15.000 km, ajotietokone esitti huoltoa ajankohtaiseksi. Tämä osoittautui tyyppiviaksi. Olisin kuvitellut, että homma hoituu ajotietokoneen softapäivityksellä. Eikö mitä – koko mittaristo meni vaihtoon! Sentään takuuna. Uuteen mittaristoon asetettiin km-lukema, joka oli ehtinyt kertyä vanhaan siihen mennessä.

        Kun kilometrejä oli äskettäin kertynyt 29.893, kuului merkkiääni ja näyttöön tullut viesti kertoi huollontarpeesta 100 km:n kuluttua – ja jokseenkin tarkkaan 30 tkm:n kohdalla viesti muuttui muotoon SERVICE NOW!

        Olen tilannut huoltoajan varsinaisen VW-organisaation ulkopuolelta. Tämän ensimmäisen huollon hinta-arvioksi sain 250 €. Parin päivän päästä nähdään, pitääkö kutinsa!


      • Golfswagen
        Golfswagen kirjoitti:

        Ostin uuden VW Golf Variantin syksyllä 2008. Autoon sai valita huolto-ohjelman kahdesta vaihtoehdosta. Otin ns. longlife-ohjelman, jossa on pidemmät huoltovälit (ja joka edellyttää kalliimpien longlife-öljyjen käyttämistä).

        Minulle sanottiin, että ajotietokone kertoo, milloin on aika tulla huoltoon. Todennäköiseksi km-lukemaksi arvioitiin 30.000 km. Todellinen km-määrä riippuisi kuulemma ajotavasta ja blablabla.

        Kun autolla noin vuosi sitten oli ajettu hieman vaille 15.000 km, ajotietokone esitti huoltoa ajankohtaiseksi. Tämä osoittautui tyyppiviaksi. Olisin kuvitellut, että homma hoituu ajotietokoneen softapäivityksellä. Eikö mitä – koko mittaristo meni vaihtoon! Sentään takuuna. Uuteen mittaristoon asetettiin km-lukema, joka oli ehtinyt kertyä vanhaan siihen mennessä.

        Kun kilometrejä oli äskettäin kertynyt 29.893, kuului merkkiääni ja näyttöön tullut viesti kertoi huollontarpeesta 100 km:n kuluttua – ja jokseenkin tarkkaan 30 tkm:n kohdalla viesti muuttui muotoon SERVICE NOW!

        Olen tilannut huoltoajan varsinaisen VW-organisaation ulkopuolelta. Tämän ensimmäisen huollon hinta-arvioksi sain 250 €. Parin päivän päästä nähdään, pitääkö kutinsa!

        >Olen tilannut huoltoajan varsinaisen VW-organisaation ulkopuolelta.
        >Tämän ensimmäisen huollon hinta-arvioksi sain 250 €.
        >Parin päivän päästä nähdään, pitääkö kutinsa!

        Eivät osanneet arvata lähellekään! Laskun loppusumma jäi useamman prosentin verran hinta-arvion alapuolelle. Jouduin maksamaan ensimmäisestä (2 v / 30 tkm) longlife-huollosta 244,03 €. Työn osuus siitä 52,5 %.

        244,03 € jaettuna 22 kk:lla tekee huoltokuluiksi 11,09 € / kk. Saapahan nähdä, montako vuotta menee tätä tahtia.

        No, myönnettäköön että pikku putelin verran olin lirutellut moottoriin longlife-öljyä tuon 30 tkm:n aikana. Nostaa jonkin verran kustannustasoa edellämainitusta.


      • se vertailu
        Golfswagen kirjoitti:

        >Olen tilannut huoltoajan varsinaisen VW-organisaation ulkopuolelta.
        >Tämän ensimmäisen huollon hinta-arvioksi sain 250 €.
        >Parin päivän päästä nähdään, pitääkö kutinsa!

        Eivät osanneet arvata lähellekään! Laskun loppusumma jäi useamman prosentin verran hinta-arvion alapuolelle. Jouduin maksamaan ensimmäisestä (2 v / 30 tkm) longlife-huollosta 244,03 €. Työn osuus siitä 52,5 %.

        244,03 € jaettuna 22 kk:lla tekee huoltokuluiksi 11,09 € / kk. Saapahan nähdä, montako vuotta menee tätä tahtia.

        No, myönnettäköön että pikku putelin verran olin lirutellut moottoriin longlife-öljyä tuon 30 tkm:n aikana. Nostaa jonkin verran kustannustasoa edellämainitusta.

        Hinta ei ollut sitten VAG merkkihuollon hinta, joten vertailuksi pitäisi jokin muu malli/merkki huollattaa samassa paikassa, jos vertailla haluaa.
        Mutta tuohan on hyvä, kun noilla ajoilla takuu on jo ummessa ja huoltopaikalla ei oikeasti ole enää väliä.


      • Anonyymi
        se vertailu kirjoitti:

        Hinta ei ollut sitten VAG merkkihuollon hinta, joten vertailuksi pitäisi jokin muu malli/merkki huollattaa samassa paikassa, jos vertailla haluaa.
        Mutta tuohan on hyvä, kun noilla ajoilla takuu on jo ummessa ja huoltopaikalla ei oikeasti ole enää väliä.

        T-Crossin öljynvaihto (longlife öljyt), öljynsuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihto maksoi Öljypisteen tekemänä 160_€. Merkki huollon kustannusarvio oli 360 €.
        Mitä tulee saranoiden rasvaukseen: en ole saranoista löytänyt rasvanippoja, joista rasvauksen voisi suorittaa. Taitavat olla kestovoideltuja? Eli auton suunnittelija ei ole nähnyt tarpeelliseksi saranoita vuosittain voidella.


    • ....

      Täh. Sä et ole joutunut kahteen vuoteen huoltaa autoasi? Vaikka se maksais tonnin, mitä se ei taatusti maksa, ni mitä väliä, tolloin se maksais muutaman kympin kuussa, todennäköisesti ei kymppiäkään, mitähän sulla menee polttoaineisiin ja muihin kuussa?

      • määräaika

        Minun ajoillani saan körötellä 4 vuotta ennen kuin 30.ooo km on täynnä.
        Olisiko jotain huollettava itse ennen sitä?


      • osssss
        määräaika kirjoitti:

        Minun ajoillani saan körötellä 4 vuotta ennen kuin 30.ooo km on täynnä.
        Olisiko jotain huollettava itse ennen sitä?

        kerran vuodessa öljyt...


      • .....
        määräaika kirjoitti:

        Minun ajoillani saan körötellä 4 vuotta ennen kuin 30.ooo km on täynnä.
        Olisiko jotain huollettava itse ennen sitä?

        Koko huolto. Siis 30 tkm/2 vuotta, kumpi tulee ensin täyteen, eli sä huollatat 2 vuoden välein.


      • Anonyymi

        Ei ole matikka sun vahva laji.


      • Anonyymi
        määräaika kirjoitti:

        Minun ajoillani saan körötellä 4 vuotta ennen kuin 30.ooo km on täynnä.
        Olisiko jotain huollettava itse ennen sitä?

        Ongelma on siinä, että nykyiset pienet ja korkealle viritetyt moottorit toimivat pienillä välyksillä ja vaativat hyvää voitelua. Kannattaa seurata valmistajan öljynvaihto-ohjeita. Pitkään käytettynä öljyn voiteluominaisuudet heikkenevät, vaikkei niillä paljon ajaisikaan; öljy vanhenee.
        Peukalosääntönä auton nesteitä kannattaa vaihtaa ohjeistuksen mukaan, sama koskee jakohihnaa. Muilta osin voi huollattaa/korjata autoa, kun tarvetta ilmenee.


      • Anonyymi
        osssss kirjoitti:

        kerran vuodessa öljyt...

        hyvä on myös vaihtaa 60tkm välein DSG:n öljyt.


    • osssss

      Korjaamoista kellä vuosien kokemus on merkistä niin pääset jopa puolta halvemmalla kuin merkkiliikkeessä!Suotta maksaa 90e tuntipalkkoja helposta työstä...

    • 1.9 TDI Caddy

      Autossani on long life huoltoväli. Se oli siinä jo uutena, eikä minulta kysytty muita vaihtoehtoja. Vaihdatin kuitenkin ensimmäiset öljyt jo samana syksynä 10 000 km ajon jälkeen.Huollossa kuitattiin ensimmäinen long life huolto tehdyksi.

      Aion jatkaa jokasyksyistä öljyjen vaihdatusta ja huollossa tulee taas kuittaus seuraavasta longlife huollosta. Tuleeko autolleni jakopään ketjun vaihtohuolto myös huolto-ohjelmassa suunniteltua aiemmin, kun en toteuta longlifen 30 000 km/tai 2v huoltovälejä, vaan jokasyksyistä (n.10 000 km) huoltoa?

      • ?

        Kannattaako käyttää longlife öljyjä jos vaihdat noin usein?


      • Hihna ei ketju

        Autossasi on jakohihna. Sille on annettu vaihtoväli x km/y vuotta. Katso ohjekirjasta.


    • Anonyymi

      Passat 2017 loppuvuodesta käyttöön. 18.000 ajettu, ei tahdottu ensin saada kokonaiskilometrimäärää näkyviin millään, kysyttiin neuvoa WW,ltä, oli kuulema vakkarin nappi alhaalla ja se esti kilometrimäärän näkymisen, kysyttiin huollosta, sanottiin, että ei tarvi tuoda vielä, iäkkään ihmisen ei kannata ostaa uutta autoa, niitä pitää opiskella kuukausikaupalla, eikä sittenkaään tajua, huoltoon aikaa 100 päivää tai kun 30.000 tonnia täyttyy, auton tietokone ilmoittaa, aika pitkään saa uudella ajaa ennekuin huolletaan. Kai ne tietää.

      • Anonyymi

        Joo, itellä oli kans toi 30 tkm LongLife huolto-ohjelma jossa kallis LL öljy. No uutta öljyä piti lisätä 15 litraa jp ensimmäisen huoltovälim aikana. Moottorin öljytilavuus on 3,6 litraa, joten ne kalliit LL öljyt vaihtui 4 kertaa huoltovälin aikana. Ei ihme että LL öljy kestää pidempään kuin tavallinen öljy.
        Joo ja sama moottori 88 tkm ajettuma kulutti jo 66 litraa 30 tkm huoltovälillä, joten LL öljyt vain parani mitä enrmmän tuli kilometrejä.
        Myyjä tosin nimitti moottoria murheenkryymiksi, miksiköhän? Eihän ne öljyt montaa tuhatta euroa maksaneet ja siihen huollot päälle niin oli halpaa lystiä ja ilman korjauksia mentiin. Moottori oli huollon mukaan ihan priimaa kamaa 😁


      • Anonyymi

        Että sä Toyotahörhö jaksat.
        Menisit päiväkerhoon muitten kaltaisiesi kanssa leikkimään palloilla ja pelikorteilla ja ahdistuksesi helpotttaa.


      • Anonyymi

        Ja kun olisit oikea omistaja, niin tietäisit että tuo ohjelma on muuttuva kokoajan ja huolto määräytyy käyttömäärän ja ajotyylin mukaan.


      • Anonyymi

        2 vuotta n. 29 tkm kun oli eka huolto, öljyä oli lisätty n. 2000 km välein litra, laske siitä LL kestävyys ja kulutus, 15 litraa uutta öljyä. Kyllä oli koko ajan tuoreet öljyt koneessa ja mitä enempi ajettiin sitä tuoreemmaksi öljy muuttui. Ihmeellinen LL ohjelma todellakin toimii!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 vuotta n. 29 tkm kun oli eka huolto, öljyä oli lisätty n. 2000 km välein litra, laske siitä LL kestävyys ja kulutus, 15 litraa uutta öljyä. Kyllä oli koko ajan tuoreet öljyt koneessa ja mitä enempi ajettiin sitä tuoreemmaksi öljy muuttui. Ihmeellinen LL ohjelma todellakin toimii!!!

        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin kun auto otettiin käyttöön helmikuussa 2011 ja eka määräaikaishuolto tehtiin marraskuussa 2012 niin sillä välillä siis lisättiin 15 litraa uutta öljyä. Sen jälkeen kulutus vain kasvoi, 88 tkm ajetyuna kulutukset mitattiin uudelleen ja silloin luvut oli 4,42 litraa / 2000 km eli 66 litraa 30 tkm huoltovälillä.

        Auto huollettiin aina merkkihuollossa Volkswagen Center Airportissa. He epäilivät vian olevan huohotinletkussa 😁 vaikka kyseisessä moottorissa oli valmistusvirhe männissä ja männänrenkaissa jo uutena. Yks paskan hailee pulju tuo K- Auto, muka alan ammattilaisia....sekä 2012 että 2016 valehdeltiin että huohotinletkuun olisi tulossa/tullut muutos 😁 Tuo kyseinen moottori tuli tuotantoon 2005. Ja 2012 siihen muka suunniteltiin uutta huohotinta, jep jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, itellä oli kans toi 30 tkm LongLife huolto-ohjelma jossa kallis LL öljy. No uutta öljyä piti lisätä 15 litraa jp ensimmäisen huoltovälim aikana. Moottorin öljytilavuus on 3,6 litraa, joten ne kalliit LL öljyt vaihtui 4 kertaa huoltovälin aikana. Ei ihme että LL öljy kestää pidempään kuin tavallinen öljy.
        Joo ja sama moottori 88 tkm ajettuma kulutti jo 66 litraa 30 tkm huoltovälillä, joten LL öljyt vain parani mitä enrmmän tuli kilometrejä.
        Myyjä tosin nimitti moottoria murheenkryymiksi, miksiköhän? Eihän ne öljyt montaa tuhatta euroa maksaneet ja siihen huollot päälle niin oli halpaa lystiä ja ilman korjauksia mentiin. Moottori oli huollon mukaan ihan priimaa kamaa 😁

        Viisi volkkaria ollut, yhteenkään ei 30000 huoltovälillä ole tarvinnut lisätä kuin yksi (1) litra öljyä. Tojomiehet (lue tojopoikulit) täällä puhuu pehmoisia. Niin kuin tojojen laadustakin joka ei ole läheskään sitä mitä huudellaan😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi volkkaria ollut, yhteenkään ei 30000 huoltovälillä ole tarvinnut lisätä kuin yksi (1) litra öljyä. Tojomiehet (lue tojopoikulit) täällä puhuu pehmoisia. Niin kuin tojojen laadustakin joka ei ole läheskään sitä mitä huudellaan😜

        Skodaan laitoin joskin 1/2 litraa aluksi, myöhemmin ei tarvinnut sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaan laitoin joskin 1/2 litraa aluksi, myöhemmin ei tarvinnut sitäkään.

        " Tojomiehet (lue tojopoikulit) täällä puhuu pehmoisia. Niin kuin tojojen laadustakin joka ei ole läheskään sitä mitä huudellaan😜 "
        Eikös ne olekkaan enää vaareja ja pappoja? Laatukin on testattu ja hyväksi ja luotettavimmaksi todettu monessa tutkimuksessa. Arvon säilyminen aivan huippua ja paistattelee vaan suosionsa huipulla. Mites menee Volkswaagenilla ja Audilla? Median ja Trafin mukaan ei ainakaan kovin hyvin. Nolointa minusta on että vanha itblokin kommariskodakin jo pieksemässä hitlerin helmen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tojomiehet (lue tojopoikulit) täällä puhuu pehmoisia. Niin kuin tojojen laadustakin joka ei ole läheskään sitä mitä huudellaan😜 "
        Eikös ne olekkaan enää vaareja ja pappoja? Laatukin on testattu ja hyväksi ja luotettavimmaksi todettu monessa tutkimuksessa. Arvon säilyminen aivan huippua ja paistattelee vaan suosionsa huipulla. Mites menee Volkswaagenilla ja Audilla? Median ja Trafin mukaan ei ainakaan kovin hyvin. Nolointa minusta on että vanha itblokin kommariskodakin jo pieksemässä hitlerin helmen .

        Viides Volkkari, 1 Octavia, 1 Fokus ennen nykyistä Tiguania. Aina olen saanut asiallisen hyvityksen Volkkareista, Fokuksesta tosi hyvän. Yksi huolto tehty merkkihuollossa, alle 250 euroa. Tiguan 2 vuotta vanha. Mittarissa nyt noin 38000 km, lisätty tänä aikana 1 litra öljyä. Olimme ajatelleet lähteä kuukaudeksi Eurooppaan Tiguanilla mutta piti perua Koronan vuoksi. Nyt uusi suunnitelma, reilu pari viikkoa Toukokuun lopussa, kesäkuussa takaisin, Ruotsiin ja muutama päivä Bornholmissa, pitää käydä myös pirunsaarella ! Olen ennenkin kysynyt, tunnetteko ketään joka olisi ollut autolomalla Toyotalla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viides Volkkari, 1 Octavia, 1 Fokus ennen nykyistä Tiguania. Aina olen saanut asiallisen hyvityksen Volkkareista, Fokuksesta tosi hyvän. Yksi huolto tehty merkkihuollossa, alle 250 euroa. Tiguan 2 vuotta vanha. Mittarissa nyt noin 38000 km, lisätty tänä aikana 1 litra öljyä. Olimme ajatelleet lähteä kuukaudeksi Eurooppaan Tiguanilla mutta piti perua Koronan vuoksi. Nyt uusi suunnitelma, reilu pari viikkoa Toukokuun lopussa, kesäkuussa takaisin, Ruotsiin ja muutama päivä Bornholmissa, pitää käydä myös pirunsaarella ! Olen ennenkin kysynyt, tunnetteko ketään joka olisi ollut autolomalla Toyotalla ?

        Kävin kihniössä toyotalla kun selkä ei kestänyt ajaa tuuriin, tampereelta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viides Volkkari, 1 Octavia, 1 Fokus ennen nykyistä Tiguania. Aina olen saanut asiallisen hyvityksen Volkkareista, Fokuksesta tosi hyvän. Yksi huolto tehty merkkihuollossa, alle 250 euroa. Tiguan 2 vuotta vanha. Mittarissa nyt noin 38000 km, lisätty tänä aikana 1 litra öljyä. Olimme ajatelleet lähteä kuukaudeksi Eurooppaan Tiguanilla mutta piti perua Koronan vuoksi. Nyt uusi suunnitelma, reilu pari viikkoa Toukokuun lopussa, kesäkuussa takaisin, Ruotsiin ja muutama päivä Bornholmissa, pitää käydä myös pirunsaarella ! Olen ennenkin kysynyt, tunnetteko ketään joka olisi ollut autolomalla Toyotalla ?

        Ei Tiedetä, kun Toyotalla ei ole matkailuautoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe