Kymco Super 8 4T viritys

apujaaah

Eli miten Kymco Super 8 4T saadaan viritettyä helposti kulkemaan n. 55-60km/h?
Ilmanputsarissa on ilmeisesti joku kuri, mut se auttaa vaan vääntöä??
En oo aiemmin viritellyt, joten selvät ohjeet olis paikallaan.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Eikä mitään ns. näsäviisaita kommentteja.

40

14096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain infoo

      Moi
      Itselläni on sama skootteri. Oon googlesta kattonu (keskustelupalstoilta) et ruuvaat kannen jalkatilan pohjast irti mis on akku ja sen vieres on musta "mötikkä" elikkäs cdi box ja leikkaat niistä punaviolettisen(t) johdot poikki nii pitäis kulkee jtn. 55Kmh... testasin et johdot oli kiinni ja huudatin kaasua ja kuulosti kovemmalta ku johdot oli leikattu...

      • ...

        ei kannata CDI laatikkoo hajottaa / piuhoja poikkasta. Ensinnäki löpönsyönti lisääntyy huomattavasti ja muutenkaan kone ei tykkää... tehot ja vauhti pitäis melkee ottaa variaattorin päällimäisist kureista mutta enpä virittämistä suosittele... mopoikä on kuitenkin käytännössä vain sen 3-4v


      • mfes

        minullakin on tuo sama skootteri ja siitä olen cdi laatikosta sen violetin johdon katkaissut ja kaasarin vaihtanut isommaksi niin rupesi 60km/h kulkemaan mutta kylmällä käynnistyy aika huonosti muuten toimii aivan mahtavasti


      • Anonyymi

        Mitäs ku niitä on 2 eli molemmat pitää leikata?


    • janina

      pystyykö ne johdot liittä takasi kun ne on leikattu?

      • Anonyymi

        Pystyy


    • EiKotteroille!

      mopoikä 3-4v ??? ITSE VIHAAN KOTTEROITA (joku sanoo auto)... SKOOTTERIikä jatkuu, ajan 25.000 km kesässä, vaihdan 1-2 skodee per kesä. Eilen kahvilla 420km, tänään vain 60km, huomenna ehkä 3-400km...

      NUORI skootteristi 45v.

    • Setä virittää

      Tässäpä omat kokemukset Super 8 4T vm. 2008:n kanssa:

      - variaattorin holkin vaihto rajoittamattomaan
      - variaattorin rullien vaihto PAINAVAMPIIN (tästä lisää alla)
      - kaasarin suuttimen vaihto isompaan (vakio taitaa olla 89, tilalle 105)
      - kierroksenrajoittimen johdon katkaisu (2008 mallissa musta/lila johto CDIssä)
      - imupuolelta en löytänyt mitään kuristusta, saattaa olla vuosimallikohtaista vaihtelua, joissain on, joissain ei. Ilmanputsarista lähtee kuristamaton putki kaasarille, ainakin omassa Kymcossani.

      Kaikki tarvittavat osat sain Mopo-sportista ja hintaa tuli muutama kymppi.
      Noilla konsteilla alkuperäinen 43-45 km/h huippu nousi lukemiin 54-57 km/h.

      Ja miksi painavat rullat, ei kevyempiä:
      Vakiona 8 gramman rullat. Vaihdoin 6,2 grammaiset - kiihtyvyys parani mutta huippunopeus putosi hieman, ja ylämäissä (pienissäkin) puhti loppui tykkänään.
      Tilalle 9 gramman rullat - kiihtyvyydessä pieni pudotus, mutta ylämäkiin jaksaa paremmin. Tosin hieman se hyytyy edelleenkin, mutta huomattavasti vähemmän kuin kevyillä rullilla.

      Vielä painavampiakin rullia voisi kokeilla, mutta silloin taitaa huippunopeus nousta lisää (alkaa olla jo liikaa virkavallan mielestä, tosin sitähän tuo yli 45 km/h on joka tapauksessa...) ja kiihtyvyys pienentyä.

      Ja kuten aiemmissa keskusteluissa on todettukin, Super 8 on "painava valtamerilaiva" jonka kanssa vauhtia ei ihan vähällä saa samoihin lukemiin kuin kevyemmissä peleissä, ja etenkin 2-tahtisissa.

      • Kymco super 8 4t

        mitä vittua! itel sama kymco josta kaikki kurit poissa cdi,suutin,holkki ja ilmanottosta on otette kaikki kurit pois mittariim tasasella 60 ja ala mäkeen huiput on 75 . Haluaisin saada kymconi kulkemaa tasasella ainakin 65 niin veikkaisin että pitää lähteä rullia ja vastapainejousta vaihtamaan. Mimmosta yhdistelmää suosittelette ja huom. nelari on skotu. Vääntöä lisää masinaan että jaksaa mennä 60 kovempaa mutta miten pienellä rahalla?


      • Simola
        Kymco super 8 4t kirjoitti:

        mitä vittua! itel sama kymco josta kaikki kurit poissa cdi,suutin,holkki ja ilmanottosta on otette kaikki kurit pois mittariim tasasella 60 ja ala mäkeen huiput on 75 . Haluaisin saada kymconi kulkemaa tasasella ainakin 65 niin veikkaisin että pitää lähteä rullia ja vastapainejousta vaihtamaan. Mimmosta yhdistelmää suosittelette ja huom. nelari on skotu. Vääntöä lisää masinaan että jaksaa mennä 60 kovempaa mutta miten pienellä rahalla?

        Varin liuku holkki


    • Sup3r8

      Minkä väriset piuhat 2011 mallisessa super8 pitäisi katkaista cdi boksista

      • Anonyymi

        Lila


    • erittäinvittuuntunut

      mul on vm. 2013 ni onko ees mahollista niin uutta virittää mitenkää järkevin keinoin?

      • Jooettä

        Kaikkea pystyy virittämään jos mielen kiintoa löytyy


    • jhiltu3

      Vaikeeta se on Vakio pytyllä.. vähintään 72cc pytty ni jaksaa vääntää ja ei piuhoja poikki missään nimessä kun CDI bokseja myydään moposportissa rajoittamaton CDI boxi, isompi suutin ja etuvarist liukuholkin vaihto rajoittamattomaan, eli täysin sileä, 4tahti on vaikee virittää 2 tahtiin verrattuna, itellä Kymco s9 2 tahti ja vaihdoin rajoittamaton holkki ni menee tasaisel 70-80 ja tuli nd.3vaihde kun ajan esim.60km/t niin kierrokset on n.3-4,t kun vakio holkki oli kiinni niin kun ajoin 50km/t niin kierrokset oli n.7-8tonnii eli säästyy bensaa kun voi ajaa vaik 70kympii ja kierrokset on n.3-4-5tonnii..pinta kaasulla pääsee mukavasti 70 kyl se varmaan 90km/t menis mut 80rupee tuntuu..et nää tyypit jotka muka ajanu 120km/t ni ei varmaan ole!!

    • bp01

      hei. itellä on vuosimallia 2011 4t. ite katkasin rajottimen johon (punavioletti) ja sillä sai jo 51.2 km/h. seuraavaks poistin ilmanputsarin kurin ja laittoin vissiin 102 suuttimen paikoilleen, kyllä pitäisi varmaan hankkia seuraavaksi 105, käy vissiin vähän laihalla kun ei enää yllä sinne 51, mutta kahtoin youtubesta nii joissain malleissa on ihan perus prikka niin mahtaisko kellää olla tietoa millanen 2011 on.

    • Kymco

      Morjesta mulla on tuo kymco super 8 4t miten sen sais kulkemaan 55-60km/h oliko ilman putsarissa jotain kureja
      Vai kannattasko porata cdi boksii?
      Vinkkejä otetaan vastaan:)

      • Anonyymi

        Älä ala mitää katkomaa, siellä on variaattorin kopan ku avaat ni semmone prikka joka on sitte jostainkohtaa paksumpi nii hiot se prikan yhtä paksuks siitä ku se on muualta ni ei enää ota vastaa


    • Anonyymi

      munaa lätkytät siihen pakoputkeen niin tuntuu höoöltä :7

    • Anonyymi

      moro
      ostin lapselle uuden kymco super 8 50cc 4T ruisku. ei kulje kuin 40kmh ja mittari näyttää silloin 45kmh. tarkistin variaattorin. on suoraholkki paikallaan. ja rullat oli 6 grammasia. millä tavalla tätä on rajoitettu? poxi ko se rajoittaa kierroksia. kun saisi sen edes kulkemaan sen 45kmh niin riittäisi..

      Vinkkejä otetaan vastaan.

    • Anonyymi

      Kymco super8 4t
      Mulla on täysin virittämätön ja alkuun meni sitä 40-50 mutta kun ajelin vähän pitempiä reissuja niinallkoi pikkuhiljaa kulkea tasasella 55-60 (mitattu autolla), ja ylämäkeen menee mittarin mukaan 45-50 vaikka olis kuinka jyrkkä. Ei ole suoraaa holkkia, eikä rajoitinta ole katkaistu. Vauhti pysähtyy ja rajoitin alkaa jarruttaa kun vetää pintakaasulta hanan pohjaan. '3 tuhatta oon ajannu eikä mitään vikaa. Öljyt olen vaihtanut.

    • Anonyymi

      Moikka mulla on Kymco super 8 en tiiä vuosimallia mutta olen ottanut CDI boksista rajoitin piuhat pois (puna violetti) ,vaihtanut suoran holkin ja ottanut ilman suodattimen imukaulasta kurin, vaihtanut kurittoman putken ja ottanut ilman suodattimen imukaulasta kurin pois mutta rajoittaa silt eikä kulje kun jotain 55kmh ja 72cc on kiinni.mikä mahtaa olla vialla.

    • Anonyymi

      Moikka. Mulla on Kymco super 8 joka rajoittaa ja kulkee vain 55 näiden jälkeen:
      -72cc
      -rajoittamaton holkki
      -rajoitin piuhat katkaistu (punavioletit ja mustavioletti kanssa)
      -Ilman suodattimen kuri otettu pois

      • Mikä voi olla vialla että rajoittaa vieläkin


      • Rajoittamaton putki on kanssa


      • Anonyymi
        Jonnemikko kirjoitti:

        Mikä voi olla vialla että rajoittaa vieläkin

        Näissä skoottereissa on sähköinen rajoitin kiinni. Sen pystyy ohittamaan alamäkiin päästämällä vähän kaasua pois. Näin sen pitäisi päästä alamäkeen mittariin abt 75kmh


    • Anonyymi

      Mihin tos kymco super84t skopas pitää mennä toi variaattorin ilmaputki mul se menee moottorin päälle

      • Anonyymi

        ei sille minun tietääkseni ole paikkaa mullaki roikkuu vain moottorin päällä :D


    • Anonyymi

      Mul on kans kymco super 8 4t, mulla on isompi kaasari tässä. Haluaisin saada kulkemaan jonkun 55-60 kmh joten onko kannattavaa irrottaa cdistä johtoja jotta ei rajoittaisi enää ja miten ne johdot saadaan takaisin sinne. Vai kannattaako jotenkin muuten virittää?

    • Anonyymi

      Mites kui paljo tollases super 8 nousee huiput jos vaihtaa 9g rullii? Mikä ois kannattavin tapa virittää vakiovauhist pikkase kovempii. Menee nyt n. 40km/h tasasel et jos kohoki 50-60 sais. Mahollisimma heleppo ja halpa.

      • Anonyymi

        Ja kui paljo nousee huiput jos vaihtaa rajottamattoman cdi?


    • Anonyymi

      Ostin kymco super 8 4T en oo vie ajanut metriäkään kertokaapa mistä alottaa kun pitäisisaada kulkemaan vähintäänkin 75km/t kiitos jo etukäteen teille .

      • Anonyymi

        Joko sait kulkee 75


    • Anonyymi

      Mitkä johdot pitää katkaista cdi:ssä 2008 mallissa

    • Anonyymi

      mulla on kymco super 8 4t 2014 kellää mitään tietoo miten sais lisää nopeutta kiihtyy ihan hyvin mutta kulkee vain 45-50kmh

    • Anonyymi

      HUOM! jos näitä vielä joku lukee niin tässä on lopullinen ratkaisu sinun skootterisi hitauteen, itse omistan kymco super 8 4t 50cc (2006).
      [MUN SPECSIT]
      72cc nimetön halpa kiinansylinterisarja
      vapaavirta ilmansuodatin
      6gramman rullat
      rajoittamatton cdi
      vakio 18mm kaasari 106 kokoiselle m5 dellorton suuttimella

      Omani kulkee noin 63 km/h tasasella ja reilusti yli 70 k/mh alamäkeen gepsiin koska en ole viitsinyt virittää tappiin asti.
      72cc sylinteri ei ole missää nimessä vaadittu, omalla kuluttaa vaan lisää bensaa koska en laita virejä tappiin.

      Asiat mitä tarvitset
      - Viila
      - rajoittamaton cdi boksi
      - kevyemmät rullat
      - oikean kokoinen hihna
      -kytkimen jousisarjan ja vp jousi (mahdollisesti)

      Suosittelen paljon tämän ohjeen virittäjille erittäin kevyitä rullia 0-6 gramman, rippuen kuinka paljon tahtoo omaa holkkia viilata ja kuinka paljon haluaa vehkeensä kiertävän ja kulkevan, myös tiukempaa kytkimen jousia ja vastapaine jousta, kannattaa vakio kytkimellä testata ensin millä kierrosrajalla varioi eli ns vaihtaa vaihdetta.

      1. Pura etuvariaattorista vain laippa irti, paina se takavariaattori kokonaan auki niin että sen hihnan pitäisi koskettaa sitä takavarin pohjaa (vaatii hieman voimaa), JOS se hihna ei kosketa takavarin pohjaan niin hihnasi on liian leveä etkä tule saamaan kaikkea nopeutta irti.

      2. Jos hihnasi painuu takavarissa pohjaan asti nyt tulee varmistaa että hihna kulkee etuvariaattorin uloimmalla reunalla tarkistamalla että takavarissa hihna on pohjassa asti.
      Jos hihnasi selvästi kulkee uloimpaa reunaa etuvarissa voit jatkaa, jos ei niin sinun täytyy ostaa pidempi hihna (ja ohuempi jos 1. kohdassa se oli liaan leveä).

      3. Etuvariaattorissa olevaa holkkia voi vaikka viilalla lyhentää muutamia millejä kerralla täten hihna istuu luontaisesti korkeammalla etuvariaattorissa ja vähentää levyjen vaadittua liikettä.

      --- [Netistä kannattaa ostaa variaattorin prikkasäätösarja, maksoi joku 2.5e, niin jos viilasiit liikaa niin voit laittaa leveyttä prikoilla takaisin].
      (HUOMIO, epätasainen holkin lyhennys voi johtaa lisättyyn kulumiseen ja tärisemiseen mikä ei ole tietysti millekään koneelle hyvää joten kannattaa olla suht tarkka.) ---

      4. Nytkun se hihna istuu korkeammalla sinun täytyy laittaa kevyemmät rullat jotta kierroslukua saadaan nostettua että skoba jaksaa vääntää tarpeeksi sen vauhdin saavuttamiseksi.

      5. Kun lähdet ajamaan sinuun tulee tunteilla ajokkasi, jos se lähtii hyvin liikkeelle mutta kiihdytys tipahtaa nopeasti eli se vaihtaa vaihteita liian nopeasti tulee kytkimeen vaihtaa tiukemmat jouset jotta skootteri pysyy voima-alueessa pidempään kun variointi tapahtuu eli ns vaihtaa vaihdetta.

      • Anonyymi

        jos tulee kysymyksiä niin saattelen tässä vastailla vähän väliä.


      • Anonyymi

        toimiiko sama myös kymco super 8 4t 2014 mallissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toimiiko sama myös kymco super 8 4t 2014 mallissa?

        pitäishän se, samalla tavallaha ne jokasessa skootterissa vaihteet toimii, sähköt ja rajotustavat voi olla erit tietysti. omassa oli kuri ilmansuodattimen putkessa mikä meni kaasarille.


    • Anonyymi

      Omassa ei ollu cdiboxi rajoitinta kulki 65kmh
      Ja ilmankuristuksia 80kmh

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1120
    Aihe