Pölyä kaihtimissa!

Moi!
Minulla on uusi talo ja ikkunat ovat normaalit, sisäpuolelta 2k ja sitten ilmaväli, jossa kaihdin ja sitten kolmas ruutu ILMAN TIIVISTETTÄ. Ikkunat ovat tosi hyvät, varsinkin näin kuumana kesänä, vaikka on lounaaseen neliökaupalla ikkunapintaa, ei tule kuumuutta sisään haitaksi asti, mutta ongelmana on välin ja kaihtimien pölyyntyminen! Varsinkin kaihtimien puhdistaminen on työlästä ja aikaa vievää hommaa.
Onko kukaan laittanut superlontiivistettä ulkopuitteeseen, että tuulettuuko väli sitten, tai osaksi ainakin?

5

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäinen parempi

laita tiivistettä vaikka sellaista superlonia tai vastaavaa sinne mistä se pöly tulee niin sitten se ei pölise. Jos sitten talvella vetää pikkuisen huuruun niin poista yläreunasta tiiviste 5 sentin matkalta. mutta vasta sitten jos kovalla pakkasella tarvitsee. Talotehdas on säästänyt ja jättänyt välin tiivistämättä.
      Toinen tapa välttää kaihtimien puhdistus on myydä kämppä ja ostaa sellainen jossa ei oo isoja ikkunoita lounaaseen että ei tarvitse kaihtimia.
      Tuo ensimmäinen ratkaisu on hyvä jos haluat asua siinä kämpässä

• hoihoihoi

Ulkopokaan on olemassa ns. hengittäviä tiivisteitä esim. huopatiiviste. Päästää ilman läpi, eikä ikkuna huurru edes pakkasella mutta pysäyttää pölyn.

• tyjn yt

Olen taas itse luullut, että ulkopuolista ikkunaa ei saisi tiivistää, jottei kosteus kerääntyisi ikkunoiden välitilaan.

Kyllähän kaihtimet aina pölyyntyvät, samoin ikkunat likaantuvat. Siksi niitä pestään.

• kunnyt
        tyjn yt kirjoitti:

Olen taas itse luullut, että ulkopuolista ikkunaa ei saisi tiivistää, jottei kosteus kerääntyisi ikkunoiden välitilaan.

Kyllähän kaihtimet aina pölyyntyvät, samoin ikkunat likaantuvat. Siksi niitä pestään.

Ei saa tiivistää, mutta jos pöly on ongelma, niin voidaan laittaa hengittävä/"suodattava" tiiviste.

• pölypeikko

Eikös Lindholmin Olli myinyt kaihtimia tässä taannoin? Vieläkö siltä voi ostaa tuotteita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      50
      2632
    2. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      72
      2229
    3. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      3
      1621
    4. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      49
      1096
    5. On mullakin

Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi
      Ikävä
      49
      937
    6. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      278
      931
    7. Mikä on kaunein naisennimi jonka tiedätte?

Kotimainen tai ulkomainen.
      Sinkut
      66
      806
    8. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      14
      774
    9. Ikävä edelleen sinua

Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja
      Ikävä
      19
      739
    10. Sekaisin ihastuksesta

Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m
      Ikävä
      54
      731
    Aihe