Kemi....

...,.,.,.

Kemin koirapuistoa ei ole aidattu muutako ympärillä on vain pelkkä jorpakko josta pääsee kyllä yli nämä vesipedot. Talvella puistoon ei ole ainakaan oman koiran kanssa mitään asiaa kun vedet jäätyy.. Koirapuiston portin alta pääsee pienenpi koira livistään karkuun. Ainakin kerran tipsu vaarallisesti hortoili irti alueen parkkipaikoilla.. Miten saaha kaupunki panostaan enemmän tähän???

3

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jouten

"11.1.10 Kysymys: Koirapuisto
      Hei, Olen jo pitkään kuullut, että Kemin koirapuisto aiotaan siirtää nykyisestä paikastaan. Onko tämä hanke totta ja onko sille jonkinlainen aikataulu? Koirapuiston siirtämistä tai edes sen aitaamista olen odottanut jo vuosia. Kohta alkavat taas ihanat hiihtokelit ja minulle helpoin reitti mennä jäälle hiihtämään olisi Kiikelistä/Ruutinrannalta. Koska hiihtelen kytkettynä olevan koirani kanssa saamme koirapuistoa ohittaessamme lähes joka kerta koirapuistosta jonkun irtokoiran peräämme. Nykyisin siis sukset täytyy ahtaa autoon ja ajaa esim. sisäsatamaan, josta pääsee jäälle. Samoin kävely tenniskenttien takaa vievällä upealla kävelyreitillä on täysin kiellettyä, koska aina joku tottelematon koira tulee puistosta perään. Se pieni oja pitelee puistossa kyllä pienet seurakoirat, mutta isommat koirat eivät ojaa edes huomaa. Näyttää siltä, että koiria ei osata kouluttaa siten, että tulisivat omistajan niitä kutsuessa tai pysyisivät tietyllä alueella, vaan koirien annetaan juosta missä haluavat. Joskus koirapuiston lähistöllä kävellessä minulle on huudettukin, että pitäisi ulkoilla muualla. Ja vaaratilanteiden välttämiseksi näin täytyykin tehdä.

Onhan aidaton koirapuisto typerä keksintö! Mitä sillä portillakaan tekee kun aita jätetään tekemättä, kuulostaa ihan hölmöläisten tekeleeltä.

Itsekin olen \"koiraihmisiä\", mutta nykyinen koirapuisto on vain ongelma meille, jotka pidämme koirat kiinni, kuljemme (tai kulkisimme, jos voisimme) yleisiä kulkureittejä ja siivoamme koiramme jättämät jätökset."
      Nimimerkki: Koiran kanssa lenkkeilijä

Vastaus:
      Ruutin alueella on kaavoitus käynnissä. Kaavojen saatua lainvoiman, aloitetaan ko. alueen rakennussuunnittelu, jossa huomioidaan myös koirapuiston alue. Tässä yhteydessä selviää koirapuiston lopullinen sijainti. Kun lopullinen koirapuiston sijainti tiedetään, niin suunnittelussa huomioidaan myös aitaukset ja muut rakenteet.

Ko. alueen yleiskaava on nyt vireillä ja tämän jälkeen käynnistyy asemakaavoitus eli alueen rakentaminen voitanee aloittaa aikaisintaan vuonna 2012.

Mika Grönvall, yhdyskuntatekniikan päällikkö.
      Tällaista on kysytty kaupungin omilla sivuilla. Saattaapi puiston paikka vaihtua, jos asemakaavaa hiukan rukataan. Mutta näillä eväillä mennää ja opeta koirasi tottelevaiseksi, nii ei karkaa.

• tepsu ja napsu

Kyllä se "tipsu" aidattomassakin puistossa oppii käymään kunhan oppii tuntemaan alueen. Näkyyhän ne muillakin pysyvän jopa talvellakin, vaikka ympärillä ei olekkaan aitoja. Muuten kyllä mahtava paikka, varsinkin kesäisin. Saa nähdä pysyykö jatkossa samalla paikalla, kaavailevat jotain asutusta alueelle?

• olin puhdas

Kemin koirapuistossa näkyy olevan joitakin rasittavia tyyppejä. Eivät välitä vaikka oma koira käy toisen päälle jatkuvasti. Onhan se eko korkealla kun saa hiljaa mielessä hihittää ku oma koira ei jätä toiselle rauhaa, vaa kimpussa kielloista huolimatta. Sinulla 3 minulla 1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3315
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1321
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1265
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe