koiranäyttelyyn harjoittelu

Hovawart

Hei!
Meillä n. 6kk hovawart pentu ja olemme ajatelleet sen kanssa käydä muutamissa näyttelyissä. Mutta miten näyttelyihin olisi hyvä valmistautua. Kuinka esim. kehässä pitää mennä, missä koiran kuuluu juosta, saako katsoa minuun kun ravaa vierellä vai katse suoraan eteen? Jotain tietoja näyttelyistä on... esim. juostaan joko kolmio tai tuomarista pois päin ja takas. Ja että tuomari tutkii koiran jolloin koiran kuuluu seistä. Olemme jonkin verran harjoitelleet vierellä ravaamista, tosin se välillä menee hyppimiseksi tai laukkamiseksi. Seisomista olemme myös harjoitelleet. Hampaita ei kovin mielellään tykkää näyttää, että siinä meillä on vielä kovasti työtä. Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita! Ja kiitoksia jo etukäteen vastauksista!! :)

4

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hovawart

Niin ja vielä kysyisin että voiko match show näyttelyihin mennä koiran kanssa katselemaan ja totuttamaan koiraa siihen että paikassa on paljon koiria? Vaikka ei osallistuisikaan.

• kasvattaja neuvoo

kasvattaja neuvoo, kun kysytään. Eri rodut seisovat ja puunataan eritavoin, osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain.

• juu...

"Osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain" :-D

• tässä jotain
        juu... kirjoitti:

"Osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain" :-D

tulee kasvattajalta. Tuomari kertoo kyllä miten juostaan (edestakaisin/kehän ympäri/kolmio) ja paikallisen kerhon näyttelytreenit voivat myös olla oiva apu. Rodusta riipumatta koiran tulisi osata seistä paikallaan ja antaa tuomarin tutkia (mm. raajat,kroppa, pää, pallit jos uros, hampaat yms.), lisäksi juosta kauniisti. Koiran ei tarvitse "seurata kehässä", jos näin tekee kääntyy helposti liikkeessä vinoon,eli parempi jos ei seuraa vaan katsoo eteensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4721
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      512
      2486
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      144
      2055
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1999
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1606
    6. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      18
      1536
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      108
      1057
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      125
      863
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe