Hei!
Meillä n. 6kk hovawart pentu ja olemme ajatelleet sen kanssa käydä muutamissa näyttelyissä. Mutta miten näyttelyihin olisi hyvä valmistautua. Kuinka esim. kehässä pitää mennä, missä koiran kuuluu juosta, saako katsoa minuun kun ravaa vierellä vai katse suoraan eteen? Jotain tietoja näyttelyistä on... esim. juostaan joko kolmio tai tuomarista pois päin ja takas. Ja että tuomari tutkii koiran jolloin koiran kuuluu seistä. Olemme jonkin verran harjoitelleet vierellä ravaamista, tosin se välillä menee hyppimiseksi tai laukkamiseksi. Seisomista olemme myös harjoitelleet. Hampaita ei kovin mielellään tykkää näyttää, että siinä meillä on vielä kovasti työtä. Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita! Ja kiitoksia jo etukäteen vastauksista!! :)
koiranäyttelyyn harjoittelu
4
753
Vastaukset
- Hovawart
Niin ja vielä kysyisin että voiko match show näyttelyihin mennä koiran kanssa katselemaan ja totuttamaan koiraa siihen että paikassa on paljon koiria? Vaikka ei osallistuisikaan.
- kasvattaja neuvoo
kasvattaja neuvoo, kun kysytään. Eri rodut seisovat ja puunataan eritavoin, osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain.
- juu...
"Osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain" :-D
- tässä jotain
juu... kirjoitti:
"Osa ravaa, osa laukkaa ja osa juoksee muuten vain" :-D
tulee kasvattajalta. Tuomari kertoo kyllä miten juostaan (edestakaisin/kehän ympäri/kolmio) ja paikallisen kerhon näyttelytreenit voivat myös olla oiva apu. Rodusta riipumatta koiran tulisi osata seistä paikallaan ja antaa tuomarin tutkia (mm. raajat,kroppa, pää, pallit jos uros, hampaat yms.), lisäksi juosta kauniisti. Koiran ei tarvitse "seurata kehässä", jos näin tekee kääntyy helposti liikkeessä vinoon,eli parempi jos ei seuraa vaan katsoo eteensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647