Voiko Calc:ssa solun kehystämiseen tarkoitetun työkalun (työkalurivissä) oletusviivapaksuutta muuttaa paksummaksi. Oletusviivapaksuutena on niin ohut viiva että jos kytkee asetuksista "ruudukko" päälle niin kehystetty solualue ei juurikaan erotu pohjaruudukosta tulostettaessa. Tuntuu aika työläältä mennä "kivi kerrallaan" muotoiluvalikoitten kautta viivoja paksuntamaan kun pikatuökalu kelluu palkissa valmiina. Siis missä piileksii ko. pikavalikon oletussäädöt?
OO3.1.1
2
314
Vastaukset
Eikös tässä ole sama idea ehdotettuna vuodelta 2003, seitsemän vuotta sitten:
http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=18027
"- it is not possible to set a default border thickness"
Näyttää olevan vielä alkutekijöissään tuon kehittäminen, kun ei ole edes tavoiteversiota vielä asetettu, vaan eipä ole kukaan äänestänytkään tämän kehitystarpeen puolesta. Ei siis kiinnosta käyttäjiä tarpeeksi?
Ehdottomasti vaikuttaisi kätevältä, että Reunat-työkalun oletusviivatyyli olisi määrättävissä käyttäjäkohtaisesti tai tyylikohtaisesti. Mutta solutyylimäärittely näyttäisi muuttavan kaikkien (valittujen) solujen reunat ja sivutyylimäärittely ei näyttäisi muuttavan solujen reunaviivaa. Eivät siis erityisemmin liity Reunat-työkaluun. Että en ainakaan minä löydä näistä tyylimäärittelyistä kaipaamaasi asetusta. Sen joutuu siis tekemään valintakohtaisesti Muotoilu - Solut - Reunat-välilehdeltä. Muotoilu-pensseli toimii parhaiten samankokoisten alueiden tapauksessa, ei siis yleispätevästi.
Toivottavasti olen väärässä.- kde4.41
Juu näin on. MS-tautioffisessa avautuu pikkuvalikko oikealla hiiriklikillä ja tadaa valitse paksuviiva jne..mrr ei luulis olla mahdotonta openofficen värkkääjille tehdä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3921986Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121799Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411348Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.77989Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel51950Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402918Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä33755- 56729
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63703