Onko Open Office Writerin merkkimäärässä mukana varmasti kaikki tiedoston merkit tekstilaatikoita myöten? Mistä voin tietää, mitä kaikkea Open Office osaa siihen laskea? Sain siis eräälle tiedostolle merkkimäärän Open Officella, mutta en Wordillä. Nyt vain varmistelen, että luotanko tähän vai etsinkö kolmatta ohjelmaa.
Merkkimäärä
1
393
Vastaukset
Esimerkiksi yksi kirjain i on OO.o:n sanalaskurissa sana, mutta kaksi merkkiä ei ole sana rivin keskellä, vaikkakin se näkyy merkkeinä. Suomeksi kumpikaan ei ole sana jne. Kaipa erilaisissa koostemerkeissä tulee samantapaista määrittelyrajaa vastaan.
Näkyy tuo laskevan tekstikehysten ja kuvatekstien kirjaimet, mutta Piirros-palkin kuvioihin liittyvät tekstit eivät tule laskuun mukaan, ei edes Teksti-työkalun kuviossa. Näin itse kokeiltuna.
Määrittelyt löytynevät täältä:
http://specs.openoffice.org/writer/index.html
Ihan vaan tulee mieleen, että jos merkkimäärä liittyy johonkin sopimukseen, niin jos sovitaan, että Writerin version 3.x merkkimäärä tietyin asetuksin ratkaisee, niin sillähän tuosta päässee? Olettaen, että kumpikin riittävästi luottaa tähän.
Entisvanhaan oli merkkimäärä puhtaassa tekstitiedossa aika sama kuin tiedoston koko, mutta siihen ei voi enää luottaa, kun pelkän a-kirjaimen sisältävä tiedosto onkin pienempi kuin pelkän ä-kirjaimen sisältävä tiedosto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391