Vanhoille puolueille varoitus

Noin puolen vuoden päästä voidaan muistuttaa vanhoja puolueita kuolevaisuudesta. Tämä voidaan tehdä äänestämällä vaihtoehtoa, perustuslaillisia.

Täällä on moni kertonut jo aikaisemmin tekevänsä näin. Lupaukset tähän!

Minä äänestän protestimielellä näitä.

Eivät perustuslailliset voi pettää lupauksissaan enemmän kuin muut.

En ole mikään agitaattori, en myöskään minkään puolueen jäsen.

37

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaskas...

      En ole tiennytkään että meillä on sellainen puolue, muuta kyllähän Ruune paremmin tietää.

      • Ts**

        On hyvä sanoa nimi oikein,--- liityn joukkoon äänelläni, vaikka sitoutumaton olenkin, pelkästä mielenkiinnosta voisivatko saada jotakin aikaan!


      • Ts** kirjoitti:

        On hyvä sanoa nimi oikein,--- liityn joukkoon äänelläni, vaikka sitoutumaton olenkin, pelkästä mielenkiinnosta voisivatko saada jotakin aikaan!

        Nuo soinilaiset vetoavat niin usein Perustuslakiin, että melkein pidän sitä puolueen nimenä. Paljon ei poikkeakaan oikeasta.

        Hyvä! Anteeksi kömmähdyds!


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Nuo soinilaiset vetoavat niin usein Perustuslakiin, että melkein pidän sitä puolueen nimenä. Paljon ei poikkeakaan oikeasta.

        Hyvä! Anteeksi kömmähdyds!

        En usko, että Perussuomalaiset saavat niin paljon paikkoja eduskuntaan, että voisivat vaikuttaa mihin rahoja laitetaan.
        Luulen, että yksikään muu puolue ei tekisi yhteistyötä Perussuomalaisten kanssa.
        Äänet menevät siinä suhteessa hukkaan,vaikka olisihan siellä monta räksyttäjää. Tosin Soini kyllä vastaa kymmentä muuta Perussuomalaista.
        Late Vaan.


      • usko mitä uskot
        LateVaan kirjoitti:

        En usko, että Perussuomalaiset saavat niin paljon paikkoja eduskuntaan, että voisivat vaikuttaa mihin rahoja laitetaan.
        Luulen, että yksikään muu puolue ei tekisi yhteistyötä Perussuomalaisten kanssa.
        Äänet menevät siinä suhteessa hukkaan,vaikka olisihan siellä monta räksyttäjää. Tosin Soini kyllä vastaa kymmentä muuta Perussuomalaista.
        Late Vaan.

        johan se teidän Heinäluoma leimautui rasistiksi.


      • höpsis vaan
        Ruuneperi kirjoitti:

        Nuo soinilaiset vetoavat niin usein Perustuslakiin, että melkein pidän sitä puolueen nimenä. Paljon ei poikkeakaan oikeasta.

        Hyvä! Anteeksi kömmähdyds!

        Ruune tahallaan kirjoitti väärin, haluaa testailla. DDD


      • Ts**
        höpsis vaan kirjoitti:

        Ruune tahallaan kirjoitti väärin, haluaa testailla. DDD

        mutta ei tunnu uskottavalta. Minusta Ruune on pohjimmiltaan ihan selkeä ja suoralinjainen mies.


      • kaikesta päätellen!
        LateVaan kirjoitti:

        En usko, että Perussuomalaiset saavat niin paljon paikkoja eduskuntaan, että voisivat vaikuttaa mihin rahoja laitetaan.
        Luulen, että yksikään muu puolue ei tekisi yhteistyötä Perussuomalaisten kanssa.
        Äänet menevät siinä suhteessa hukkaan,vaikka olisihan siellä monta räksyttäjää. Tosin Soini kyllä vastaa kymmentä muuta Perussuomalaista.
        Late Vaan.

        Demari tekee ihmisen yks'silmäseksi.


    • eläkeläinen*

      Annan protestiääneni eläkeläisten puolueelle.
      Muuta puolueet unohtavat meidät heti, kunhan vaalit ovat ohi.

      Tai sitten noudatan naapurin isännän lausumaa:
      ”Ääneni on sen verran arvokas,
      etten sitä kenellekään noille pelleille anna.”

      Olen ennen äänestänyt henkilöä läpi puoluekentän

      • Voikohan Perussuomalaiset luokitella "nuoreksi puolueeksi." SMP( Suomen Maaseudun puolue) ilmestyi eroamalla Maalaisliitosta 1959. Vuodesta 1995 SMP:n jatke on Perussuomalainen puolue. Minkä verran sitten nimenvaihto "kaunistaa tai nuorentaa."
        Nykyinen menetelmä on kuin kopio Vennamon kaudesta, yksipäinen johto, sujuva sanankäyttö on Soinillakin. Vennamon johdossa SMP sai yllättävän suuren vaalivoiton, lähes parikymmentä kansanedustajaa. Toki vaalivoiton apuna toimi Eino Poutiainen, uuttera raataja ja tavallaan "kansanmies." Eipä siinä kauan mennyt, kun SMP:n ryhmä hajosi kuin varpusparvi. En tiedä, saivatko he mitään kansanedustajina aikaisiksi. Heille tuli niukka kausi ...vaalivoitto kuivui pitkäksi aikaa.
        Ilmeisesti Persut saavat jonkinlaisen vaalivoiton, joka ei kuitenkaan johda mihinkään. Ehkä vaikutus on suurin ennen vaaleja - ja on jo ollut. Soinin selkeästi esittämiä kaikkia asioita eivät muut puolueet voi sivuuttaa kokonaan. Sekin on ihan hyvä, kyllä ravistelukin on paikallaan - muutamissa asioissa kohdallaan.

        Ruuneperin suoraan kysymykseen vastaan: en äänestä Perussuomalaisia. Siihen on jo selvät vakaumukselliset syynikin ja lisäksi en luota ko. puolueen toimintamalliin ja kykyyn. Puheet ei riitä.


      • Ts**
        ynnämuu kirjoitti:

        Voikohan Perussuomalaiset luokitella "nuoreksi puolueeksi." SMP( Suomen Maaseudun puolue) ilmestyi eroamalla Maalaisliitosta 1959. Vuodesta 1995 SMP:n jatke on Perussuomalainen puolue. Minkä verran sitten nimenvaihto "kaunistaa tai nuorentaa."
        Nykyinen menetelmä on kuin kopio Vennamon kaudesta, yksipäinen johto, sujuva sanankäyttö on Soinillakin. Vennamon johdossa SMP sai yllättävän suuren vaalivoiton, lähes parikymmentä kansanedustajaa. Toki vaalivoiton apuna toimi Eino Poutiainen, uuttera raataja ja tavallaan "kansanmies." Eipä siinä kauan mennyt, kun SMP:n ryhmä hajosi kuin varpusparvi. En tiedä, saivatko he mitään kansanedustajina aikaisiksi. Heille tuli niukka kausi ...vaalivoitto kuivui pitkäksi aikaa.
        Ilmeisesti Persut saavat jonkinlaisen vaalivoiton, joka ei kuitenkaan johda mihinkään. Ehkä vaikutus on suurin ennen vaaleja - ja on jo ollut. Soinin selkeästi esittämiä kaikkia asioita eivät muut puolueet voi sivuuttaa kokonaan. Sekin on ihan hyvä, kyllä ravistelukin on paikallaan - muutamissa asioissa kohdallaan.

        Ruuneperin suoraan kysymykseen vastaan: en äänestä Perussuomalaisia. Siihen on jo selvät vakaumukselliset syynikin ja lisäksi en luota ko. puolueen toimintamalliin ja kykyyn. Puheet ei riitä.

        aina ennen toimintaa! Kovin nousujohteista on ollut tuon puolueen esiintulo. En teilaisi noin suoralta kädeltä kansan "ääntä". Missäs ammattiliitossa Ynnämuun "ääni" nyt solidarisuudenko,--- vai minkä muun vuoksi on lukittu?


      • Atolfia
        Ts** kirjoitti:

        aina ennen toimintaa! Kovin nousujohteista on ollut tuon puolueen esiintulo. En teilaisi noin suoralta kädeltä kansan "ääntä". Missäs ammattiliitossa Ynnämuun "ääni" nyt solidarisuudenko,--- vai minkä muun vuoksi on lukittu?

        vaikka Ruuneperille minun vastaukseni on jo tiedossa varmaankin. En missään nimessä äänestä pellepuoluetta. Hehän joukolla miettivät, minkälaisia vitsikkäitä puheenvuoroja milloinkin käytetään. Näillä vitseillänsä ovat kansaa naurattaneet ja saaneet lankaan.

        Valitettavasti tuonsuuntaiselle politiikalle en anna arvoa.


      • Ts** kirjoitti:

        aina ennen toimintaa! Kovin nousujohteista on ollut tuon puolueen esiintulo. En teilaisi noin suoralta kädeltä kansan "ääntä". Missäs ammattiliitossa Ynnämuun "ääni" nyt solidarisuudenko,--- vai minkä muun vuoksi on lukittu?

        Kyllähän näissä "kalastushomissa" puheita riittää jokaisella "kynnelle kykenevälle." Joihinkin ne tepsipät ilman suurempaa kritiikkiä, koska ne saattavat tuntua hyvältä.
        Missäkö "ääneni " on? Työväenliikkeessä yleensä, miksei ammattiliitoissakin. Niinhin olen kasvanut lähtökuopistani, jopa ollut mukana itse arvioituna mittavan määrän. Ei kuitenkaan mitään kovin suurta. En ole edes ajatuksissani pyrkinyt sen enempään, kuin minkä olen arvioinut kohtuullisen hyvin hallitsevani. Siitä on kasvanut myös solidaarisuuteni lähinnä niissä työyhteisöissä joissa olen puuhastellut. Ja myös varhaisemmista kokemuksistani.

        Sikäli voin olla levollinen, että vaikka vieläkin tapaan usein entisiä työkavereitani, en ole pahempia haukkuja saanut. Enkä siis aio heittäytyä näistä lähtökohdista vanhoilla päivilläni naurettavaksi narriksi. Ellei nyt dementia satu kehittynään kovin pahaksi.

        Tämä vastauksena Ts:lle. Meidän ajatus ja kokemusmaailmamme ovat tavattoman kaukana toisistaan. En silti arvostele siitä, vaikka joskus lie siltä tuntunut. Voin esittää mielipiteitäni - se on oikeuteni - vaikka ne joskus jotakin ärsyttäisivät. Totta toki kuitenkin aika paljon "suodattaen." Olet värikäs, nokkela kirjoittaja ja osallistuja - etkä ainoastaan tyhjänpuhuja, joksi täällä useinkin leimautuu. Enkä tässä edes kohteliaisuudesta "nuoleskele." Tulipahan tämäkin "jörrikkänä" kirjoitettua!


      • Ts**
        ynnämuu kirjoitti:

        Kyllähän näissä "kalastushomissa" puheita riittää jokaisella "kynnelle kykenevälle." Joihinkin ne tepsipät ilman suurempaa kritiikkiä, koska ne saattavat tuntua hyvältä.
        Missäkö "ääneni " on? Työväenliikkeessä yleensä, miksei ammattiliitoissakin. Niinhin olen kasvanut lähtökuopistani, jopa ollut mukana itse arvioituna mittavan määrän. Ei kuitenkaan mitään kovin suurta. En ole edes ajatuksissani pyrkinyt sen enempään, kuin minkä olen arvioinut kohtuullisen hyvin hallitsevani. Siitä on kasvanut myös solidaarisuuteni lähinnä niissä työyhteisöissä joissa olen puuhastellut. Ja myös varhaisemmista kokemuksistani.

        Sikäli voin olla levollinen, että vaikka vieläkin tapaan usein entisiä työkavereitani, en ole pahempia haukkuja saanut. Enkä siis aio heittäytyä näistä lähtökohdista vanhoilla päivilläni naurettavaksi narriksi. Ellei nyt dementia satu kehittynään kovin pahaksi.

        Tämä vastauksena Ts:lle. Meidän ajatus ja kokemusmaailmamme ovat tavattoman kaukana toisistaan. En silti arvostele siitä, vaikka joskus lie siltä tuntunut. Voin esittää mielipiteitäni - se on oikeuteni - vaikka ne joskus jotakin ärsyttäisivät. Totta toki kuitenkin aika paljon "suodattaen." Olet värikäs, nokkela kirjoittaja ja osallistuja - etkä ainoastaan tyhjänpuhuja, joksi täällä useinkin leimautuu. Enkä tässä edes kohteliaisuudesta "nuoleskele." Tulipahan tämäkin "jörrikkänä" kirjoitettua!

        Ihan sait hyväntuulen hymyn syttymään tänä sadepäivänä, jolloin kuuntelen radiota ja mietiskelen kaikenlaista!

        Näin pitäisikin politiikasta keskustelu minusta olla, avartavaa, suvaitsevaakin, lisäten eri alojen ihmisten näköalaa:D
        Meidän iässämme on jo tehty töitä lujasti, jolloin työnlaadusta riippumatta, se on opettanut elämästä paljon.
        Sinun kanssasi oli hauska vaihtaa mielipiteitä, kiitos kun vastasit!

        Ps. Tuo täällä käyttöönotettu "fraasi" nuoleskelusta on aika ikävä sanontana! Tuonpa käännöksen toisesta kotimaisesta:D

        On ihmisia, joilla on kyky siroitella ruusuja ympärilleen!

        Det finns människor, som har förmågan att strö rosor omkrin sig!


      • huokaus...
        Ts** kirjoitti:

        Ihan sait hyväntuulen hymyn syttymään tänä sadepäivänä, jolloin kuuntelen radiota ja mietiskelen kaikenlaista!

        Näin pitäisikin politiikasta keskustelu minusta olla, avartavaa, suvaitsevaakin, lisäten eri alojen ihmisten näköalaa:D
        Meidän iässämme on jo tehty töitä lujasti, jolloin työnlaadusta riippumatta, se on opettanut elämästä paljon.
        Sinun kanssasi oli hauska vaihtaa mielipiteitä, kiitos kun vastasit!

        Ps. Tuo täällä käyttöönotettu "fraasi" nuoleskelusta on aika ikävä sanontana! Tuonpa käännöksen toisesta kotimaisesta:D

        On ihmisia, joilla on kyky siroitella ruusuja ympärilleen!

        Det finns människor, som har förmågan att strö rosor omkrin sig!

        voi kun ynnämuu minullekkin ruusun antaisi, vai tarkoititko ts itseäsi ?


      • Ts**
        huokaus... kirjoitti:

        voi kun ynnämuu minullekkin ruusun antaisi, vai tarkoititko ts itseäsi ?

        en tietenkään:D Vaan tietenkin Ynnämuun tapaa:D Sinäkin pidät hänen tyylistään kirjoittaa?

        En ihmettele sitä yhtään, osallistu joskus kommentteihinsa....


      • - niin
        Ts** kirjoitti:

        Ihan sait hyväntuulen hymyn syttymään tänä sadepäivänä, jolloin kuuntelen radiota ja mietiskelen kaikenlaista!

        Näin pitäisikin politiikasta keskustelu minusta olla, avartavaa, suvaitsevaakin, lisäten eri alojen ihmisten näköalaa:D
        Meidän iässämme on jo tehty töitä lujasti, jolloin työnlaadusta riippumatta, se on opettanut elämästä paljon.
        Sinun kanssasi oli hauska vaihtaa mielipiteitä, kiitos kun vastasit!

        Ps. Tuo täällä käyttöönotettu "fraasi" nuoleskelusta on aika ikävä sanontana! Tuonpa käännöksen toisesta kotimaisesta:D

        On ihmisia, joilla on kyky siroitella ruusuja ympärilleen!

        Det finns människor, som har förmågan att strö rosor omkrin sig!

        minusta pitäisi kirjoittaa


      • ruotsin opetusta
        - niin kirjoitti:

        minusta pitäisi kirjoittaa

        ynnämuulle, osaako olla kiitollinen ??


      • Ts**
        - niin kirjoitti:

        minusta pitäisi kirjoittaa

        sattuuhan niitä huolimattomuus virheitä!


    • Hintriika*

      Jotenkin minusta tuntuu, että Ruuneperi vain piruuksissaan hämmentää soppaa ja esittää aina vaalien alla jotakin pienpuoluetta eläkeläisten yhteiseksi pelastajaksi. Muistaakseni joku vuosi sitten se oli RKP. Pelastusta vain ei ole kuulunut.

      Eiväthän eläkeläiset ole mikään homogeeninen joukko. Lähtökohtamme ja elinolosuhteemme ovat hyvinkin erilaisia. Ei rikkailla ja köyhillä ole yhteenkäypiä intressejä politiikassa. Tähän ikään on jokaiselle muotoutunut oma poliittinen kantansa. En minä ainakaan ole mikään tuuliviiri, joka osoittaa milloin mihinkin suuntaan.

      Äänestyskäyttäytymisessäni olen luvannut vain yhden asian: En äänestä sellaista ehdokasta, joka äänesti eduskunnassa ydinvoiman puolesta. Sitäkään lupausta ei kukaan pysty tarkistamaan, mutta omatuntoni on hyvä kolkuttelemaan, ellen pidä lupaustani.

      SMP:n jatke ei ikinä eikä missään olosuhteista ole minun puolueeni. Eivät tyhjät puheet suuta halkaise, sanoo sananlaskukin.

      • Tasan tarkkaan!

        Jota kuljetetaan narussa! Siksi ääneni saa Soinin puolue!


      • punikiksi

        en ala, en missään olosuhteissa !


      • Ei väliä värillä
        punikiksi kirjoitti:

        en ala, en missään olosuhteissa !

        Olevasi jotenkin parempi, kun väriä oikein vaihdat? Sama paska, mutta eri paketissa!


      • kuka täällä
        Ei väliä värillä kirjoitti:

        Olevasi jotenkin parempi, kun väriä oikein vaihdat? Sama paska, mutta eri paketissa!

        on värin vaihtamisesta puhunut, ja itseesi sopii tuo paska paketissa.


      • tyhjiä puheita

        demareilla varsinkin, ja mitä köyhän puolustajia ne on, Lipponenkin RKP:n nuolija ja pakkoruotsittaja pahimmasta päästä.


      • Minä tosiaan kerroin, että RKP:ssä ovat parhaat talousasijat ja muitakin kykymiehiäja naisia.

        Viha ruotsnikieltä kohtaan estää monenkin hyvän tapahtumasta.

        Meillä on hyvä mahdollisuus saada Suomi yksikieliseksi 2/3-osan enemmistöllä on asia selvä.


      • johan pomppas
        Ruuneperi kirjoitti:

        Minä tosiaan kerroin, että RKP:ssä ovat parhaat talousasijat ja muitakin kykymiehiäja naisia.

        Viha ruotsnikieltä kohtaan estää monenkin hyvän tapahtumasta.

        Meillä on hyvä mahdollisuus saada Suomi yksikieliseksi 2/3-osan enemmistöllä on asia selvä.

        muka kykymiehiä ja naisia, raha siellä haisee. Nehän pääsee korkeakouluihinkin kakki kiintiöillään, syrjäyttävät parempia suomenkielisiä ja valtaavat lakien voimalla työpaikat, kun pitää koko Suomen palvella heitä ruotsin murteella. Jos paikkaa on yksikin suomenruotsalainen hakemassa, muut syrjäytetään, vedotaan kielitaitovaatimukseen.
        Montakos ruotsinkielistä ministeriä on nytkin, ja lisäksi ruotsinmieliset opetusministeriä myöten?


      • lukija 1
        johan pomppas kirjoitti:

        muka kykymiehiä ja naisia, raha siellä haisee. Nehän pääsee korkeakouluihinkin kakki kiintiöillään, syrjäyttävät parempia suomenkielisiä ja valtaavat lakien voimalla työpaikat, kun pitää koko Suomen palvella heitä ruotsin murteella. Jos paikkaa on yksikin suomenruotsalainen hakemassa, muut syrjäytetään, vedotaan kielitaitovaatimukseen.
        Montakos ruotsinkielistä ministeriä on nytkin, ja lisäksi ruotsinmieliset opetusministeriä myöten?

        ovat yleensä avarakatseisempia sektorilla kuin sektorilla. Myöskin vaikutusvaltaisempia hyvän taloudellisen asemansa ansiosta.

        Kun lukee kommenttejanne tälläkin palstalla, ei enää ihmettele mielipiteitänne, kouluttamattomuus, raskas työ, kaikki itse valittua. Kun ei katsota eteensä, tai viitsitä, on tulos osalla eläkeläisiä katkeruus! Onneksi päättäjämme ovat viisaampia.


      • tuttua tekstiä
        lukija 1 kirjoitti:

        ovat yleensä avarakatseisempia sektorilla kuin sektorilla. Myöskin vaikutusvaltaisempia hyvän taloudellisen asemansa ansiosta.

        Kun lukee kommenttejanne tälläkin palstalla, ei enää ihmettele mielipiteitänne, kouluttamattomuus, raskas työ, kaikki itse valittua. Kun ei katsota eteensä, tai viitsitä, on tulos osalla eläkeläisiä katkeruus! Onneksi päättäjämme ovat viisaampia.

        ei nikittömyys hämää.


      • Totta puhui.
        tuttua tekstiä kirjoitti:

        ei nikittömyys hämää.

        ja epäselvästä artikulaatiosta sekä murteen puhumisesta, kuka sellaisesta sotkusta selvää saa? Ja miksi pitäisi edes yrittää mokomasta.


      • susmorsian ek.
        lukija 1 kirjoitti:

        ovat yleensä avarakatseisempia sektorilla kuin sektorilla. Myöskin vaikutusvaltaisempia hyvän taloudellisen asemansa ansiosta.

        Kun lukee kommenttejanne tälläkin palstalla, ei enää ihmettele mielipiteitänne, kouluttamattomuus, raskas työ, kaikki itse valittua. Kun ei katsota eteensä, tai viitsitä, on tulos osalla eläkeläisiä katkeruus! Onneksi päättäjämme ovat viisaampia.

        hölmö, kun rupesin näitä lukemaan ja hölmö kun ees puutunkaan näihin nikittömien sanailuihin, mutta olkoon tällä kertaa. Pidät ilmeisesti itseäsi hyvinkin "sivistyneenä"...ihmettelemistä sinulla riittää, ruususen unesta heräillyt.Mutta minuapa todella ällöttää nikkien vaihtelusi...yhdellä yhtä, toisella toista sanot. Sinustahan tulisi hyväkin poliitikko. Avarakatseinenko kaiken lisäksi!


      • itsekö valittua
        lukija 1 kirjoitti:

        ovat yleensä avarakatseisempia sektorilla kuin sektorilla. Myöskin vaikutusvaltaisempia hyvän taloudellisen asemansa ansiosta.

        Kun lukee kommenttejanne tälläkin palstalla, ei enää ihmettele mielipiteitänne, kouluttamattomuus, raskas työ, kaikki itse valittua. Kun ei katsota eteensä, tai viitsitä, on tulos osalla eläkeläisiä katkeruus! Onneksi päättäjämme ovat viisaampia.

        niinkuin se hampaitten reikiintyminen pula ajan lapsilla ? Olisiko köyhän perheen lapsen pitänyt itse kustantaa oppikoulu, 10-15 vuotiaana ? Mitä vikaa on kovassa työssä, silloin tietää ainakin palkkansa ja eläkkeensä ansaituksi. Kuka täällä on katkeruudesta puhunut, ei onni ole leveässä elämässä vaikka sitä kuinka täällä hehkuttaa.


      • lukija 1
        itsekö valittua kirjoitti:

        niinkuin se hampaitten reikiintyminen pula ajan lapsilla ? Olisiko köyhän perheen lapsen pitänyt itse kustantaa oppikoulu, 10-15 vuotiaana ? Mitä vikaa on kovassa työssä, silloin tietää ainakin palkkansa ja eläkkeensä ansaituksi. Kuka täällä on katkeruudesta puhunut, ei onni ole leveässä elämässä vaikka sitä kuinka täällä hehkuttaa.

        kiinni vauraudesta, siinä olet ihan oikeassa! Ansaittu työeläke työn laadusta riippumatta on ansaittu. Yrittämisellä tarkoitan niitä, jotka työn ohella opiskelivat, joko iltakoulussa tai kursseilla saadakseen paremman työpaikan ja ansion. Työnteolla tämä yhteiskuntamme on aina mennyt eteenpäin, niin myös tulevaisuudessa. Ei ole yhtään ammattia jota halveksisin, jokainen väkänen rattaassa on tärkeä, jotta se pyörii!
        Palautteeni oli lähinnä ""johan pomppas"" nimimerkille, jonka kitkerä terä jälleen ja jälleen ja jälleen kohdistui hallitukseemme! En halua toistaa useasti esiintuomaani,jokainen ajatelkoon itse.


      • lukija1.lle
        lukija 1 kirjoitti:

        kiinni vauraudesta, siinä olet ihan oikeassa! Ansaittu työeläke työn laadusta riippumatta on ansaittu. Yrittämisellä tarkoitan niitä, jotka työn ohella opiskelivat, joko iltakoulussa tai kursseilla saadakseen paremman työpaikan ja ansion. Työnteolla tämä yhteiskuntamme on aina mennyt eteenpäin, niin myös tulevaisuudessa. Ei ole yhtään ammattia jota halveksisin, jokainen väkänen rattaassa on tärkeä, jotta se pyörii!
        Palautteeni oli lähinnä ""johan pomppas"" nimimerkille, jonka kitkerä terä jälleen ja jälleen ja jälleen kohdistui hallitukseemme! En halua toistaa useasti esiintuomaani,jokainen ajatelkoon itse.

        `"kitkerä terä jälleen", mitä tarkoitat, oletko muka sevännäkijä. En minä ole täällä ennen hallitusta morkannut enkä tuossakaan, ruotsinkielisten etuoikeuksia kritisoin, niitäkin ensimmäisen täällä kerran. Onko mielestäsi oikein, että suomenkieliset nuoret ovat niin paljon huonommassa asemassa ?

        ps. Huonosti peittävä nikki sinulla.


      • lukija ¤
        lukija1.lle kirjoitti:

        `"kitkerä terä jälleen", mitä tarkoitat, oletko muka sevännäkijä. En minä ole täällä ennen hallitusta morkannut enkä tuossakaan, ruotsinkielisten etuoikeuksia kritisoin, niitäkin ensimmäisen täällä kerran. Onko mielestäsi oikein, että suomenkieliset nuoret ovat niin paljon huonommassa asemassa ?

        ps. Huonosti peittävä nikki sinulla.

        aivan suomi24:n sääntöjen mukaan käytän vapauttani valita nimimerkkini. Kaikki lapsenlapseni ovat täysin suomenkielisiä, en pidä heitä mitenkään huonommassa asemassa olevina. Ei ole tarvinnut auttaa heitä missään ruotsinkielen läksyissä.

        Varmaan kovin vaikeasti ymmärrettävää. Sinä tai joku muu, ei merkitse suuriakaan minulle, minähän jatkan elämääni ilman ristiriitoja kieli, kuin muissakaan asioissa.


    • havumetsien mies

      Perustuslaillisetkin ovat jo aika vanha puolue, vaikka vanhempiakin on.
      Joka tapauksessa tulevissakin vaaleissa kärjessä ovat kolme suurta, sitä tosiasiaa voi kukaan horjuttaa.
      Ainahan on joku, joka äänestää perustuslaillisiakin. Hyvä puoluehan se on, ihan niin kuin muutkin puolueet.

    • Laritsa M

      En tiedä, mutta luulen, että on yhdentekevää minkä ikäisinä kansalaiset saavat oikeuden äänestää. Puolueet ovat kaikki samaa mieltä lähes kaikesta. Nuoren on äärimmäisen vaikeaa selvittää itselleen mitä puoluetta kannattaa äänestää. He saavat pääsääntöisesti äänestysmallinsa omilta vanhemmiltaan.

      Jonkun tulisi nuorille muistuttaa, että kolme suurpuoluetta on pitänyt sotien jälkeen valtaa; milloin erikseen jonkin toisen puolueen kanssa, mutta kuitenkin. Sitten voisi nuorilta kysyä ovatko he jotain mieltä esim vaalirahalahjuksista tai vanhusten hoidosta. Olisi siinä joka tapauksessa miettimisen paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1795
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1232
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1048
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      933
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      191
      783
    Aihe