Kun palkka maksetaan lain vastaisesti ns.kilometri taksalla elikkä palkkaus houkuttaa ajamaan ylinopetta tietysti.... Vittuako tuota kiertelemään,näin se menee.... Läpituntijulli painaa läppä pohjassa koko ajan !!!!
MIKSI TE IDIOOTIT AJATTA YLINOPEUTTA ????
30
2007
Vastaukset
- ¤/%&%/%¤
Isäntä käski ajaa 84km/h niin menee hänen mukaansa taloudellisimmin. Mene ja tiedä. Ylinopeutta kait se tuokin on.
- Otso-z
Edellä esitetyt näkemykset eivät pidä paikkaansa."Massanliiketasapaino"määrää aina taloudellisen nopeuden.
Tiet jota kuljemme ovat etukäteen määritelly oikeusluokka,jota kaikkien on noudatettava. Nopeuden
muutokset määräaluella(jos ne ovat pieniä 1-10 km) eivät ratkaise asioita,koska massa vaatiin oman tilansa.
Pyydä että pysytään ammatillisilla linjoilla,näissä kirjoituksissa.
- Cote
Ajoaika on rajallista ja joskus sitä pitää ottaa ajamalla kiinni esim. muiden tienkäyttäjien aiheuttamien toimien takia (esim. sunnuntai-autoilijat,kännykkään puhujat,hämäräsokeat,traktorit,museoautot, mopoautot tai hirvieläimä pelkäävät kanssa autoilijat).Mieluummin ajan ylinopeutta(järjellä), jos se auttaa pääsemään kotiin levolle kuin jäädä valvomaan 9 tuntia hyttiin varttin päähän vaihtopaikasta.Onneksi kireitä aikatauluja sattuu kohdalleni harvoin.
Mieluummin ajan rajoitusten mukaan ilman kiirettä ja stressiä ,säästäen kalustoa ja polttoainetta.
Esitänkin tässä teille kanssa autolliijoille kiitokseni että olette tähän mennessä ymmärtäneet menohaluni ja antaneet sopivassa paikassa tietä alentamalla nopeutta helpotaaksenne ohitusta sopivassa paikassa tai kääntymällä tien sivuun tauolle jos itse ette ole ole pysyneet liikenteen rytmissä syystä tai toisesta.- ajanut kans
Minun mielestäni tuollaisiä töpeksijöitä on aina liikenteessä ja se pitää huomioida siinä kun laskee paljonko matkaan menee aikaa, ja sitä aikaa pitää varata niin paljon että ei tilapäisten eteen eksyvien hitureiden takia tarvitse toisessa kohtaa ajaa ylinopeutta.
Raskaan liikenteen ammattitauti tuo vauhtisokeus aivovamma, vaikka juuri heille opetetaan erityisesti, että vauhti on vaarallista ja ylinopeus voi moninkertaistaa törmäysenergian. Fiksu ammattikuski nostaa jalan kaasulta aina ennen risteystä. 99% rekkakuskeista painaa lisää kaasua jos joku on sivutieltä tuloa odottamassa, ikäänkuin sanoakseen: älä tule eteen. - Ajan vain
ajanut kans kirjoitti:
Minun mielestäni tuollaisiä töpeksijöitä on aina liikenteessä ja se pitää huomioida siinä kun laskee paljonko matkaan menee aikaa, ja sitä aikaa pitää varata niin paljon että ei tilapäisten eteen eksyvien hitureiden takia tarvitse toisessa kohtaa ajaa ylinopeutta.
Raskaan liikenteen ammattitauti tuo vauhtisokeus aivovamma, vaikka juuri heille opetetaan erityisesti, että vauhti on vaarallista ja ylinopeus voi moninkertaistaa törmäysenergian. Fiksu ammattikuski nostaa jalan kaasulta aina ennen risteystä. 99% rekkakuskeista painaa lisää kaasua jos joku on sivutieltä tuloa odottamassa, ikäänkuin sanoakseen: älä tule eteen.Minä en enään väistä kettään kuka kolmiontakaa etteen tulee. Saa tulla. Omalla vastuulla. Käy vaan huonosti sitten. Mutta ei tartte täällä enään urputtaa ammattirahtareille sitten. Saa hinttipuppelit urputtaa yläkerran isännälle sitte vaan juu. En väistä enään kettään se on varma saatana. Mulla alla liki 300 000 euron arvoinen yhdistelmä ja ketään narkkaria ja muuta arvotonta ihmistä sillä ei väistellä. Näin on tosiasia.
- oma nilkka
Ajan vain kirjoitti:
Minä en enään väistä kettään kuka kolmiontakaa etteen tulee. Saa tulla. Omalla vastuulla. Käy vaan huonosti sitten. Mutta ei tartte täällä enään urputtaa ammattirahtareille sitten. Saa hinttipuppelit urputtaa yläkerran isännälle sitte vaan juu. En väistä enään kettään se on varma saatana. Mulla alla liki 300 000 euron arvoinen yhdistelmä ja ketään narkkaria ja muuta arvotonta ihmistä sillä ei väistellä. Näin on tosiasia.
Meikäläisen ei auta sanoa noin vaikka ammattirahtari ohittaa toista rahtaria vastaantulevan kaistaa ja tulee minua väärääpuolta vastaan koska jos minä en väistäis niin minusta ei jää kuin märkä rätti jäljelle.
Eikä siitä rahtari saa kuin muutaman satasen sakot ja silti saa jatkaa ammattia.
On se kumma kun jostain rahtarien liikennerikkomuksista aletaan syyttään muita, mutta jos tie on liukasta ja henkilöautoilija ajautuu liukkaalla toisen kaistalle niin rahtarit syyttää ajotairttomaksi, mut itse kun tappavat kymmeniä niin se on tienpitäjän vika, no tosin sekin on onneksi yksityistetty niin ei voi syyttä TVH:ta - --------------------
oma nilkka kirjoitti:
Meikäläisen ei auta sanoa noin vaikka ammattirahtari ohittaa toista rahtaria vastaantulevan kaistaa ja tulee minua väärääpuolta vastaan koska jos minä en väistäis niin minusta ei jää kuin märkä rätti jäljelle.
Eikä siitä rahtari saa kuin muutaman satasen sakot ja silti saa jatkaa ammattia.
On se kumma kun jostain rahtarien liikennerikkomuksista aletaan syyttään muita, mutta jos tie on liukasta ja henkilöautoilija ajautuu liukkaalla toisen kaistalle niin rahtarit syyttää ajotairttomaksi, mut itse kun tappavat kymmeniä niin se on tienpitäjän vika, no tosin sekin on onneksi yksityistetty niin ei voi syyttä TVH:tajos ei henkilöautolla pysy omalla kaistalla niin kannattaa käyttää yleisiä tai ostaa sukset. ha:ssa ajonvakautukset sun muut turvallisuushärpäkkeet ja on kevyempi ja siten helpompi ottaa haltuunjos omille teilleen lähtee jne...ka:ssa ei ole edes nastarenkaita ja silti ne pysyvät tiellä.
vetäköön jokainen omat johtopäätöksensä - vinku-hinku
Ottakaa aika, ajoin 83km T:re -H:ki motarilla kaikki meni ohi,mut kas kummaa osa ohittajista olikin samaan aikaan samassa purku/lastaus paikassa.Joten mitä sille 1 -2 km,n etuajalle kävi??????
- fsasfd
Ajan vain kirjoitti:
Minä en enään väistä kettään kuka kolmiontakaa etteen tulee. Saa tulla. Omalla vastuulla. Käy vaan huonosti sitten. Mutta ei tartte täällä enään urputtaa ammattirahtareille sitten. Saa hinttipuppelit urputtaa yläkerran isännälle sitte vaan juu. En väistä enään kettään se on varma saatana. Mulla alla liki 300 000 euron arvoinen yhdistelmä ja ketään narkkaria ja muuta arvotonta ihmistä sillä ei väistellä. Näin on tosiasia.
Kyllä on "tasokasta" porukkaa nämä rekkakuskit, tosiaan...
- Highway Man
Ajan vain kirjoitti:
Minä en enään väistä kettään kuka kolmiontakaa etteen tulee. Saa tulla. Omalla vastuulla. Käy vaan huonosti sitten. Mutta ei tartte täällä enään urputtaa ammattirahtareille sitten. Saa hinttipuppelit urputtaa yläkerran isännälle sitte vaan juu. En väistä enään kettään se on varma saatana. Mulla alla liki 300 000 euron arvoinen yhdistelmä ja ketään narkkaria ja muuta arvotonta ihmistä sillä ei väistellä. Näin on tosiasia.
Pieni pippeliset miehet tarvitsevat isot työkalut oman pienuutensa turvaksi. Tien päällä olet isolla autolla sentään jotain muiden pienempien joukossa. Ison rautamalmikasan kopissa olet jotain SUURTA JA MAHTAVAA!!! Toisaalta ymmärtäähän tuon ajatustavan kun tietää että jos et muihin töihin pysty niin autoa pystyy ajamaan kuka tahansa!! Tosin vaaralline yhdistelmähän se on kun laho latva kuljettajalla ja alla iso romu. : /
vinku-hinku kirjoitti:
Ottakaa aika, ajoin 83km T:re -H:ki motarilla kaikki meni ohi,mut kas kummaa osa ohittajista olikin samaan aikaan samassa purku/lastaus paikassa.Joten mitä sille 1 -2 km,n etuajalle kävi??????
oli minun vauhtini, joten et voi sanoa, että kaikki menivät ohi!. Kannattaa totuttautua
rauhallisempaan menoon: kun keskinopeutta mittaavat liikennekamerat yleistyvät, maantie-
nopeudet laskevat 80 km/h alueella 70-75 km/h henkilöautojen mittarivirheiden takia. Tuossakin
tilanteessa on pidettävä hermot kurissa ja etäisyyttä edellä ajavaan 60-80metriä tai 3-4 sekuntia.- Jokke.
ajanut kans kirjoitti:
Minun mielestäni tuollaisiä töpeksijöitä on aina liikenteessä ja se pitää huomioida siinä kun laskee paljonko matkaan menee aikaa, ja sitä aikaa pitää varata niin paljon että ei tilapäisten eteen eksyvien hitureiden takia tarvitse toisessa kohtaa ajaa ylinopeutta.
Raskaan liikenteen ammattitauti tuo vauhtisokeus aivovamma, vaikka juuri heille opetetaan erityisesti, että vauhti on vaarallista ja ylinopeus voi moninkertaistaa törmäysenergian. Fiksu ammattikuski nostaa jalan kaasulta aina ennen risteystä. 99% rekkakuskeista painaa lisää kaasua jos joku on sivutieltä tuloa odottamassa, ikäänkuin sanoakseen: älä tule eteen.Sivutieltä ei tarvitse tulla eteen, jos on kolmio tai stop-merkki naaman edessä. Rekat ajavat suhteessa kaikista vähiten ylinopeutta jo yksistään sen vuoksi, että rajoitin paukkuu 88 kilometrin tuntinopeudessa vastaan.
Alle 10% henkilöautoista ajaa 80km/h -alueella alle tuon 88km/h, asia on tutkittu viranomaisten puolesta. - Polliisisi
Joo ajeleppa vain rajoitusten mukaan ja vaihda 15min "yli ajalla"ja kirjaat sen ylös diginauhaan /diagrammiin niin en anna sulle sakkoa(sulla on oikeus siihen artikla no 12) ja ylinopeudella suomessa ei voita mitään ei ainakaan aikaa(tiestö on mitä on ja kun yksin ett pääse ajelemaan vaan aina on jokin joka noudattaa nop rajoituksia j a ohittaminen on jokseenkin vaikeaa suomen tiestöllä)No kyllä te sen opitte kun vaan kasvatte hiukan vielä
- isäntä i93920
on pakko ajaa rajoitinta vasten että kerkeää määränpäähän ajoajan puitteissa koska muuten saa sakot
muutaman minuutin ylityksestä.- -.lndf
Ajoiko henkilöauto todella ylinopeutta,,,,,
mikä olikaan kaikkien promillet henkilöautossa? - vastaa
varmaan liian vaikeaa siirtää sitä vekkaria herättään vähän aikaisemmin.
pakko mikä pakko. pakko olla pikku auton takahodlarissa kiinni, kun on kiire. tyhmä mies selittää töppäilyjään niin, että hänen kiire on muiden vika. tollaisille löytyy tilaa saunan takana, ja sinne pitäis viedäkkin moiset idiootit. - Paha setämies..
vastaa kirjoitti:
varmaan liian vaikeaa siirtää sitä vekkaria herättään vähän aikaisemmin.
pakko mikä pakko. pakko olla pikku auton takahodlarissa kiinni, kun on kiire. tyhmä mies selittää töppäilyjään niin, että hänen kiire on muiden vika. tollaisille löytyy tilaa saunan takana, ja sinne pitäis viedäkkin moiset idiootit.Mitä se vaikuttaa mihin aikaan lähdetään liikenteeseen..? Edelleen sitä ajoaikaa on käytettävissä ihan sekunnilleen sama määrä..
http://www.tyosuojelu.fi/upload/ajolepoajat.pdf
Eilisen palttiarallaa 400km reissun saldo oli:
-yksi stoppimerkin takaa pysähtymäti eteen
-kaksi kolmion takaa eteen
-noin tusinan verran keltaisella ohittavia
-viisi ohi vaikka henki menis tyyppejä
-kolme henkilöautoilijaa jotka ajoivat 80 alueella about 65km/h
-kaksi vastaavaa sankaria suorittivat saman 100 alueella nyt ollen vauhtia peräti 70km/h
-kolme "sunnuntaiautoilijaa" ilman vilkkua edestä vasemmalle
-yksi sinivalkoinen autokin ajeli puoliksi penkereellä noin 30km/h
-muutama extreme polkupyöräilijäkin tuli bongattua
Mutta ei yhtään kolaria eikä muutenkaan hengettömäksi saatettua..
Lapsilla saattoi sanavarasto hieman kyllä laajentua epäasiallisilla lauserakenteilla..
Niin ja olin liikkeellä niillä "tappajarekoilla" - vihaa
ei ole mikään pakko rikkoa lakia eikä edes pomo eikä kukaan voi pakottaa ajamaan sinua ylinopeutta ett omaa tyhmyyttä vaan tommonen,, pomo käski just.. miettikää palikka kuskit vähän omilla aivoilla
- Linkku-Vinkku
Luulet ajavasi aikaa kiinni.Todellisuudessa se on vain nopeuden tekemä tunne johon olet oppinut.
- Suhari123
kaikilla meillä kuskeilla ei oo määritelty mitään lepoaikoja. Ja se on sitä parempi mitä nopeammin pääsen kotiin nukkumaan.
- jhgfdfg876tghj
Eikö töissä yleensä ole kiire? Voisin kuvitella. Heti tulee sanomista, jos olet minuutin myöhässä.
- toleranssi -4 -+5
ottaa päähän kun yritetään kytkeä rahan ahneet vakuutusyhtiöt autoilijoiden kukkarolle.
Poliisi aikoo ensin nollatoleranssin nopeuksiin ja tämän jälkeen vakuurusyhtiöt apajille.
http://www.talouselama.fi/uutiset/article491241.ece#articleComments - ghgb4556yh
Tosin se aiheeseen kuulu mitä muut tekee mutta miksi raskaankaluston pieni ylinopeus kiinnostaa edes?
Henkilöautot/tavallinen liikenne ajaa paljon enemmän ylinopeuksia, niin paljon enemmän että näitä kahta ei juuri kannata edes verrata. - -------
ja noi puolikas firmat ne on oikein kieroja maksajia eivät maksa lomakorvauksia ei pekkasia saatika takuupalkkoja!!
- Rento Reino
Mun työpaikalla palaa piiskat, jos ajaa tietyn prosentin yli 80km/h. Itse pidänkin cruisen aina tasan 80, niin ei tarvi jarrutella alamäkiin, vaikka vauhti hieman nousisikin. Todellinen nopeus on gps:n mukaan 78km/h. Perässä tulevilla urakkamiehillä tuntuu väliin hihat palavan, mutta ei se minua haittaa. Hyvä systeemi. Onhan se järjenkin vastaista ajaa tuntipalkalla rajotinta vasten. En ole nähnyt vertailuja, mutta uskon että systeemi on ollut työnantajallekin taloudellinen menestys.
- kulukurj
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/päihtynyt-ajoi-peräkärryn-kanssa-ylinopeutta/608646
nääkö sit ei oo mittää?- sen-verran
urheilu mieltä olla et jos jottai sattuu tien päällä niin ei tartte kauaa syyllistä ettii kun nää idiootit puhaltaa ylinopeutta...... OOTTE TE HELEVETIN viksua PORUKKAA....Painakaa vaan lappu tiskissä meneen vaan... Sillä se kiire loppuu...hahaa, ei voi ku nauraaaaaa hahahahahhhhhaaaaa.....
- puukenkähomo..
Tehdään kuule ennemmin niin kuin minä teen.
AJoin tänään joka paikassa reilusti alle suurimman sallitunnopeuden, ajan siis isolla kuorma-autolla. Kehä III:lla ajoin 60-70km/h koska ajoneuvoni suurin sallittunopeus on 80km/h enkä mä jaksa prkl kyttää sitä mittarii koko ajan ettei mene ylinopeudelle kun siellä on nyktään nopeusvalvontatolppia aika montakin. Muuten nopeusvalvontakamerat ei sitten räpsi enää salamaa! Ne ottaa sen kuvan ja anturit on molemmilla kaistoilla sen päälle luultavasti vielä keskinopeusvalvontakin, ihan varmaan että kehä III:n automaattisesta nopeusvalvonnasta tulee kohta lööppi niiden suurin sakkomäärien takia joita nyt poliisi käsittelee.
Joka kerta kun tuolla ajaa niin kuin nytkin kaikki pyyhkäsee ohi ja ylinopeudella, menee henkilöautoo, rekkaa, taksii jne.
Tässä nopeusohjeet ja ihan lailliset. Älä ota sakkoriskiä liikenteessä, ei meillä ole
mihinkään niin kiire:
120km/h alueella 100-110km/h.
100km/h alueella 80-90km/h.
80km/h alueella 60-70km/h
(raskallaliikenteellä suurin mahdollinen nopeus 60-70km/h koskaan ja missään suomessa).
60km/h alueella 40-50km/h.
40km/h alueella 25-30km/h.
30 alueella 15-20km/h
Heitetään vaan pallo liikenneasioista päättäville, ei meidän tartte niitä murehtia.
OIKEASTI jos haluat vaikuttaa niin ohje on tuossa yllä. Toinen tapa vaikuttaa joka kulkee asian edellisen ohjeen kanssa käsikädessä että opetelkaa ajamaan liikenteessä, se on suurinsyy miksi meillä menee kaikki asiat päinpersettä. JOS me yhtään puhallettaisiin yhteenhiileen niin esimerkiksi jos työpäivä sitten uhkaa pidentyä hitaamman liikenteen takia niin lyhennä se työpäivän pituudesta, ei meitä kaikki voi korvata uusilla työntekijöillä.
Minun mielestä esimerkiksi lastauslaitureita ei tarvitsisi olla ollenkaan, autotietä voi ihan hyvin käyttää laillisesti lyhytkestoiseen lastinpurkamiseen, kyllä liikenteellä on aikaa odottaa.
Tässä toteutuisi myös liikenneturvallisuus, koska kun liikenne ei liiku niin eihän se voi olla silloin vaaraksi muillle, tälläistä on jo mutta ei kuitenkaan sellaisena kuin minä ehdotin.- kuormuri-kake
sanoit että et jaksa mittaria tuijottaa joten ajat max70, aika paska kaaasu jalka sul on jos et pysty pitämään tasan 80km/h vauhtia päällä ei vaadi paljoo harjotteluu et kaasu jalka pysyy tasasena. ja mitä ??? raskaan kaluston suurin mahdollinen nopeus 60-70km/h koskaan/missään suomessa, kyl se on 80km/h ite ajan vähän yli(2-3km/h) ni ei tarvii toisten isojen autojen ohitella ja aiheuttaa muulle liikenteelle haittaa
- juujuuJA
Kylläpä tällä sivustolla on noita sprintteri kuskeja jotka oikeesti ei tiiä ajo-ja lepoaika laista yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684296
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102334IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251461Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751059