Palkka regional sales managerille

KTM 2010

Olen menossa hastatteluun pieneen yritykseen (n20 työntekijää) keskustelemaan regional sales managerin paikasta. Vastuullani olisi noin puolet ulkomaisista asiakkaista. Toinen hlö hoitaa muut maat. Valmistuin KTM:ksi vuoden alussa, olen tehnyt asiakaspalvelutyötä monta vuotta, assarin hommia (laskuja, raportteja, kaikenmaailman toimistohommia, asiakaspalvelua...) osa-aikaisesti n. 3v, pari kesää toimistohommia mm vientiassarina.

Sefe suosittelee 2900-3300 e/kk ei esimiestehtäviä sisältävästä työstä juuri minunlaiselle vastavalmistuneelle, jolla "ei ole pitkäaikaista työkokemusta" opiskeluajalta. Mitä mieltä olette? Onko teillä vastaavanlaista kokemusta? Mitäköhän uskallan pyytää, ja mihin tyytyä jos se ei onnistu? Minulla on ihan mukavasti työkokemusta erilaisista töistä, mutta vähemmän ihan samantyylisestä työstä kuin tämä, joskin kaiken maailman toimistoduunia ja asiakaspalvelua on tullut tehtyä, tuon yhden vientiassarikesän lisäksi. Mitä pyytäisitte itse?

8

5406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

noi suositukset on aina yläkanttiin. Tuolla kokemuksella ja osaamisella ei pitäisi saada 3000e palkkaa saatika edes koko työpaikkaa.

• KTM 2010

No olipa kateellinen vastaus :)

• KTM 2007
        KTM 2010 kirjoitti:

No olipa kateellinen vastaus :)

ei tuommoinen palkka kateutta varmaan kellekään aiheuta, mutta onhan tuokin vastaus kysymykseesi. Sinänsä kannattaa pyytää niin paljon, kuin pitää tarpeeksi vapaa-ajan menetyksestä. Sehän voi olla 2500 tai 5000. Pyydä kuitenkin tarpeeksi ja kun muut ovat kateellisia, niin kerropa sitten, miten kävi.

• KTM 2010
        KTM 2007 kirjoitti:

ei tuommoinen palkka kateutta varmaan kellekään aiheuta, mutta onhan tuokin vastaus kysymykseesi. Sinänsä kannattaa pyytää niin paljon, kuin pitää tarpeeksi vapaa-ajan menetyksestä. Sehän voi olla 2500 tai 5000. Pyydä kuitenkin tarpeeksi ja kun muut ovat kateellisia, niin kerropa sitten, miten kävi.

Hyvin meni, sain paikan ja pyytämäni palkan. Jos vastavalmistunut, jolla ei ole paljon työkokemusta omalta alalta kuuluisi vertailututkimusten perusteella saada 2900-3300 työstä, joka ei sisällä esimiestehtäviä, niin en oikein tiedä miksi minun EI kuuluisi saada sellaista palkkaa regional sales managerina. Missä tapauksessa nuo suositukset sitten olisivat sopivat, jos ei juuri minulle? Ja millaisen työpaikan minun "kuuluisi" sitten saada, jos en tällaista, enkä tällaista palkkaa..? Olen mielestäni tehnyt jo aika paljon assarin hommia, eli eikö ole normaalia siirtyä sitten eteenpäin?

Minusta on kuitenkin hyvä miettiä, mitä muut samassa tilanteessa ansaitsevat, ettei myy itsensä ihan liian halvalla, sitä en itse halua tehdä ainakaan (vaikka ehkä jonkun mielestä teinkin sen).

• jugioh
        KTM 2010 kirjoitti:

Hyvin meni, sain paikan ja pyytämäni palkan. Jos vastavalmistunut, jolla ei ole paljon työkokemusta omalta alalta kuuluisi vertailututkimusten perusteella saada 2900-3300 työstä, joka ei sisällä esimiestehtäviä, niin en oikein tiedä miksi minun EI kuuluisi saada sellaista palkkaa regional sales managerina. Missä tapauksessa nuo suositukset sitten olisivat sopivat, jos ei juuri minulle? Ja millaisen työpaikan minun "kuuluisi" sitten saada, jos en tällaista, enkä tällaista palkkaa..? Olen mielestäni tehnyt jo aika paljon assarin hommia, eli eikö ole normaalia siirtyä sitten eteenpäin?

Minusta on kuitenkin hyvä miettiä, mitä muut samassa tilanteessa ansaitsevat, ettei myy itsensä ihan liian halvalla, sitä en itse halua tehdä ainakaan (vaikka ehkä jonkun mielestä teinkin sen).

onnea vaan, oli nopea rekry. parissa päivässä haastattelut ja päätös. ihan uskottavaa

• KTM 2010
        jugioh kirjoitti:

onnea vaan, oli nopea rekry. parissa päivässä haastattelut ja päätös. ihan uskottavaa

No kiitos vaan! Jep, varmaan ihan normi tilanne pienemmässä yrityksessä minne ei oteta 50 hakijaa haastatteluun ja tehdään päätös vasta viikkoja myöhemmin. Ei varmaan ole resurssejakaan satsata niin paljon aikaa rekrytointiin. En näe tässä mitään epäuskottavaa, mutta ei tietenkään tarvitsekaan uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Tiedän itse että tämä stoorini on täysin totta, ja sehän riittää.

Mutta edelleen kiinnostaa kyllä kuulla miksi tämä jonkun mielestä olisi väärä paikka ja palkka minulle...

• Ylioppilas***
        KTM 2010 kirjoitti:

No kiitos vaan! Jep, varmaan ihan normi tilanne pienemmässä yrityksessä minne ei oteta 50 hakijaa haastatteluun ja tehdään päätös vasta viikkoja myöhemmin. Ei varmaan ole resurssejakaan satsata niin paljon aikaa rekrytointiin. En näe tässä mitään epäuskottavaa, mutta ei tietenkään tarvitsekaan uskoa kaikkea mitä netissä lukee. Tiedän itse että tämä stoorini on täysin totta, ja sehän riittää.

Mutta edelleen kiinnostaa kyllä kuulla miksi tämä jonkun mielestä olisi väärä paikka ja palkka minulle...

...mainitsit tuossa palkkausuosituksia, ja että sait pyytämäsi palkan, mutta et kertonut mitä tarjosivat/ saat menetystä vapaa-ajasta korvausta ?

• myyntihemmo

myyntialan mediaanipalkka on luokkaa 3800/kk
      mutta tietysti kun sinulla ei ole kokemusta ja olet ilmeisesti nuori, märkäkorva
      niin tuollainen 3000 on varmaan aika lähellä.

Riippuen nyt sitten tosiaan työstä.
      Et maininnut mitään millaisista budjeteista voisi olla kyse, millainen vastuu myynnistä?

Junior tason hommia ilmeisesti, koska tosiaan kokeneempi myyjä pyytäisi yli 1000e enemmän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe