Kyselisin miten turistin "täytyy" pukeutua, jotta kunnioittaa paikallisia? Toki ymmärrän, että temppeliin ei sovi mennä narutopissa ja minihamosessa, mutta muuten kaupungilla liikkuessa, onko soveliasta kulkea Suomessa totuttuissa kesäasuissa?
Pukeutuminen Intiassa
5
1755
Vastaukset
- päin ja miten
Riippuu missä päin Intiaa liikkuu. Goassa ja jossain päin esim. Mumbaita se käy, mutta yleisesti ei. Periaate on, että olkapäät ja jalat piiloon, siis koko jalat. Kaula-aukko voi olla iso ja napa näkyä. Kevyet pitkät housut tai pitkähkö hame, kevyt pusero ja siihen jotain vaikka huivia päälle tai pitkähihaista. Shortseissa tai lyhessä hameessa en ihan kaikkialla Intiassa liikkuisi. Goassa on melkein sama, mitä pitää päällään. Siellä näkee kaikenlaista, mutta ei ne paikalliset siitä tykkää, että ihmiset kulkee sielläkään puolialastomina. Pää ei tarvitse olla peitettynä, ei edes temppeleissä. Hindutemppeleissä pitää ehdottomasti jättää kengät ulkopuolelle. Vaatetusta pahempi moka on mennä kengät jalassa temppeliin.
- Ekakertalainen
Juuri tällaista tietoa tarvitsin, ettei käyttäydy vahingossa ihan moukkamaisesti tai loukkaavasti. Kiitos sinulle!
- me
Ekakertalainen kirjoitti:
Juuri tällaista tietoa tarvitsin, ettei käyttäydy vahingossa ihan moukkamaisesti tai loukkaavasti. Kiitos sinulle!
Hei!
Lähden Intiaan yhdeksännen kerran lokakuussa. Olemme ensin Delhissä 2vk. Minulla on shortsit jalassa jos lämmintä. Ne ovat vähän polven alapuolelle. Puserona käytän just ja just olkapäät peittävää puseroa. Repussa on pitkähame ja huivi moskeijoja varten. Olen helposti hikoava joten vaatetus sen mukaisesti.
Menemme sitten Pohjois Goaan kolmeksi kk:si. Siellä käytän shortseja ja toppia pääasiassa. Uima-asut ei ole mielestäni katukuvaan sopivia. Sielläkin temppelaihin ja moskeijoihin vaatetus polvet piiloon ja olkapäät myös. Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä myös kengät pois tenpeleihin ja moskeijaan menijöiltä.
Intia on mielestäni ihana maa. Tutustut helposti ihmisiin jotka ovat iloisia köyhyydestä huolimatta. Mikäli haluat lapsia ilahduttaa ota vaikka kyniä, ilmapalloja ym mukaan. Luen tätä palstaa aika usein joten jos kysyttävää vastaan kykyni mukaisesti. - Pohjois-Goaan
me kirjoitti:
Hei!
Lähden Intiaan yhdeksännen kerran lokakuussa. Olemme ensin Delhissä 2vk. Minulla on shortsit jalassa jos lämmintä. Ne ovat vähän polven alapuolelle. Puserona käytän just ja just olkapäät peittävää puseroa. Repussa on pitkähame ja huivi moskeijoja varten. Olen helposti hikoava joten vaatetus sen mukaisesti.
Menemme sitten Pohjois Goaan kolmeksi kk:si. Siellä käytän shortseja ja toppia pääasiassa. Uima-asut ei ole mielestäni katukuvaan sopivia. Sielläkin temppelaihin ja moskeijoihin vaatetus polvet piiloon ja olkapäät myös. Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä myös kengät pois tenpeleihin ja moskeijaan menijöiltä.
Intia on mielestäni ihana maa. Tutustut helposti ihmisiin jotka ovat iloisia köyhyydestä huolimatta. Mikäli haluat lapsia ilahduttaa ota vaikka kyniä, ilmapalloja ym mukaan. Luen tätä palstaa aika usein joten jos kysyttävää vastaan kykyni mukaisesti.Kiitos tiedoistasi! Meidän matka on helmikuussa, joten varmaan keksin paljonkin kysyttävää(onhan noita kysymyksiä jo kertynytkin palstalle) Tämä on hyvä kanava matkatiedusteluihin, varsinkin kun mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että kaikki vastaukset ovat olleet todella asiallisia ja hyödyllisiä.
Kiitos!! - ja ei ..
me kirjoitti:
Hei!
Intia on mielestäni ihana maa. Tutustut helposti ihmisiin jotka ovat iloisia köyhyydestä huolimatta. Mikäli haluat lapsia ilahduttaa ota vaikka kyniä, ilmapalloja ym mukaan. Luen tätä palstaa aika usein joten jos kysyttävää vastaan kykyni mukaisesti.Hindutemppeleihin ei tosiaankaan kannata edes yrittää kengät jalassa. Sieltä tulee äkkiä vihaista palautetta ja stoppi etenemiselle. Intialaiset riisuvat muutenkin yleensä kengät pois esim. jonkun kotiin mennessä, kuten Suomessakin on tapana.
Delhin bahailaiseen Lotus-temppeliin mennessäkin pitää heittää kengät pois. Siellä on erilliset vartioidut säilytystilat kengille, samoin kuin isoimmissa hindu-temppeleissäkin. Tapana on antaa vartijalle muutama kolikko tippiä. Yleensä temppeleissä on myös valokuvaus kiellettyä. Joissain paikoissa joutuu jättämään myös kamerat ja kännykät säilytykseen.
TajMahaliin, joka on islamilainen hautamausoleumi, mennessä riisutaan joko kengät tai laitetaan kenkien päälle irtosuojukset, joita jaetaan turisteille portilla. Fatehpur Sikrin suurelle moskeija-alueelle pääsi ihan kengät jalassa. Missään paikassa siellä ei tarvinnut riisua kenkiä pois. Siellä ei myöskään tarvinnut peittää päätä, kuten olettaisi moskeijassa kuuluvan tehdä. Kannattaa aina seurata, miten muut toimivat, ja pyrkiä toimimaan samoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747