Kysymys Sotavennolle

Kaikella ystävyydell

Olet mielestäni hyvä kirjoittaja tälle palstalle, mutta itseänikin kieltämättä hieman häiritsee nimimerkki, joka on siis sota-alkuinen. Voisit todistaa asiallisuutesi ja suoraselkäisyytesi vaihtamalla nimimerkkisi johonkin asialliseen. Sota on monelle suomalaiselle sellainen asia, josta ei saa laskea leikkiä.

132

2304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+1

      pitäisi kieltää myös esim. paikannimi Sodankylä ja sukunimi Sotavalta!

      Tämä on Kanaria-aiheinen matkailupalsta ja nimi Sotavento sopii tänne oikein hyvin sillä se on espanjaa eli kieltä mitä Kanariallakin puhutaan. Sotavento Suomeksi on suojanpuoli. Sotavento on yleinen nimi espanjankielisissä maissa ja sillä nimellä löytyy mm. ranta, hotelli, ravintola, saariryhmä ja yhtye.

      Jos joku on niin pikkusieluinen että häntä kaivelee se että tuossa espanjankielisessä sanassa on tavu joka suomenkielessä tarkoittaa sotaa, niin muuta ei voi todeta kuin HUH-HUH. Kas kun espanjankielisissä maissa sallitaan yleinen sukunimi Guerra joka suomeksi tarkoittaa sotaa. Pitäisikö sekin kieltää kun me suomalaiset olemme niin yliherkkiä tuolle sanalle?

      Kärpäsestä tehdään siis härkänen ja kun muuta ei osata niin takerrutaan vakkarikirjoittajan nimimerkkiin. Sotaventona pitäisin tuon hyvän ja tutuksi tulleen nimimerkin ja vähät välittäisin räkyttäjistä ja provoista, sillä vaikka nimimerkki muuttuisi niin varmasti jotain uutta veetuilun aihetta he keksisivät pienillä aivoillaan muun tekemisen puutteessa.

      • Puerto del Jorma

        Mikset kirjoittanut omalla nimimerkilläsi? Minä toivon myös, että Sotavento poistu epärehellisenä ihmisenä takavasemalle.


      • Hyvä kirjoitus, kiitos siitä. Löysin tuon nimimerkin aikanaan Fuerteventuralta, missä useasti syötiin Sotavento -nimisessä ravintolassa Corralejon kylässä. Minusta nimimerkki tosiaan on perusteltu noilla määritteillä, mitä ansiokkaasti esitit, enkä ryhdy sitä vaihtamaan. Jokaiselle vakkarille muodostuu
        tietty identiteetti ja jos joku haluaa tarkoitushakuisesti nähdä minut sotahulluna fasistina, se on hänen
        valintansa. Olen kerran palstalla yhdessä yhteydessä sanonut, että meillä ihmisillä on yksi ainutkertainen
        oikeus, jota kukaan ei voi meiltä riistää. Se on oman asenteen valinta. Kuulin tuon vuosia sitten Enston
        omistajalta, joka kiersi ahkerasti luennoimassa eri yhteyksissä. Toinen viisaus tuleekin sitten ex-pressa
        Manulta, eli jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Enemmänkin olisin huolissani noiden viestien selkeästi
        pakkomielteisestä kirjoittajasta.

        Sotis


      • don luis
        Sotavento kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, kiitos siitä. Löysin tuon nimimerkin aikanaan Fuerteventuralta, missä useasti syötiin Sotavento -nimisessä ravintolassa Corralejon kylässä. Minusta nimimerkki tosiaan on perusteltu noilla määritteillä, mitä ansiokkaasti esitit, enkä ryhdy sitä vaihtamaan. Jokaiselle vakkarille muodostuu
        tietty identiteetti ja jos joku haluaa tarkoitushakuisesti nähdä minut sotahulluna fasistina, se on hänen
        valintansa. Olen kerran palstalla yhdessä yhteydessä sanonut, että meillä ihmisillä on yksi ainutkertainen
        oikeus, jota kukaan ei voi meiltä riistää. Se on oman asenteen valinta. Kuulin tuon vuosia sitten Enston
        omistajalta, joka kiersi ahkerasti luennoimassa eri yhteyksissä. Toinen viisaus tuleekin sitten ex-pressa
        Manulta, eli jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Enemmänkin olisin huolissani noiden viestien selkeästi
        pakkomielteisestä kirjoittajasta.

        Sotis

        osannut valita noin suurta polemiikkiä herättävän nimimerkin.jos muusta ei löydy juttua niin ainahan nimimerkistä voi hiukan nahistella.ravintolan nimi on itsellänikin,mutta paljon"tylsempi".voin uskoa ettet anna tietämättömien mielipiteiden vaikuttaa.hyvä niin.


      • don luis kirjoitti:

        osannut valita noin suurta polemiikkiä herättävän nimimerkin.jos muusta ei löydy juttua niin ainahan nimimerkistä voi hiukan nahistella.ravintolan nimi on itsellänikin,mutta paljon"tylsempi".voin uskoa ettet anna tietämättömien mielipiteiden vaikuttaa.hyvä niin.

        Yksi entisistä esimiehistäni tapasi sanoa, että "suhtaudu siihen kuin mies". Ehkä vähän sovinistisen oloinen ilmaus, mutta piti sisällään yhden matkan varrella oppimistani viisauksista. Ts. ei kaikki ole niin vakavaa.
        Palaute on aina tervetullutta ja noteeraan sen kyllä, mutta toivoisin, että otettaisiin kantaa siihen mitä kirjoitan, eikä retosteltaisi nimimerkkiäni aiheettomasti. Tuossa tuli sitten taas jo yksi uusi tulkinta sotaventosta. Tiedän ihan työnkin kautta, että on olemassa joukko ihmisiä, jotka kykenevät muuttamaan totuutta juuri siten, mikä sattuu sopimaan omaan ajatusmaailmaan. Hirveän mielenkiintoista itse asiassa.
        Odotan jatkoa mielenkiinnolla.
        Sotis


      • 12+1
        Puerto del Jorma kirjoitti:

        Mikset kirjoittanut omalla nimimerkilläsi? Minä toivon myös, että Sotavento poistu epärehellisenä ihmisenä takavasemalle.

        Miksi vaihdat aina nimimerkkiäsi? Eikö uskallus riitä kirjoittamaan aina samalla?
        Ja huti tuli kun luulit minua Sotikseksi, eli et taida olla niin fiksu kuin luulet!


      • Lukutaitoinen mies
        Sotavento kirjoitti:

        Yksi entisistä esimiehistäni tapasi sanoa, että "suhtaudu siihen kuin mies". Ehkä vähän sovinistisen oloinen ilmaus, mutta piti sisällään yhden matkan varrella oppimistani viisauksista. Ts. ei kaikki ole niin vakavaa.
        Palaute on aina tervetullutta ja noteeraan sen kyllä, mutta toivoisin, että otettaisiin kantaa siihen mitä kirjoitan, eikä retosteltaisi nimimerkkiäni aiheettomasti. Tuossa tuli sitten taas jo yksi uusi tulkinta sotaventosta. Tiedän ihan työnkin kautta, että on olemassa joukko ihmisiä, jotka kykenevät muuttamaan totuutta juuri siten, mikä sattuu sopimaan omaan ajatusmaailmaan. Hirveän mielenkiintoista itse asiassa.
        Odotan jatkoa mielenkiinnolla.
        Sotis

        Monista viesteistäsi on tullut selväksi, että olet eläkeiässä oleva vanhanikäinen nainen. Miksi siis yrität käyttäytyä kuin rahinäikäinen nuorukainen. Luovuta jo, unohda nimimerkkiongelmat ja kirjoita siitä tällakin palstalla mistä parhaiten osaat: Kanarian matkailusta!


      • Lukutaitoinen mies kirjoitti:

        Monista viesteistäsi on tullut selväksi, että olet eläkeiässä oleva vanhanikäinen nainen. Miksi siis yrität käyttäytyä kuin rahinäikäinen nuorukainen. Luovuta jo, unohda nimimerkkiongelmat ja kirjoita siitä tällakin palstalla mistä parhaiten osaat: Kanarian matkailusta!

        viestejäni pidemmältä aikajaksolta, nimenomaan Kanarian matkailusta olen kirjoittanut.
        Tämä ketju ei ollut minun aloittamani. Ikäkysymykset ovat hirveän henkilökohtaisia,
        olen vähän päälle viisikymppinen, enkä ole mielestäni lainkaan vanha. Ja ne tulkinnat, jotka
        kirjoitusteni perusteella olet tehnyt ovat omiasi ja liittyvät tuohon em. kohtaan, missä puhuin siitä, että voi itse valita oman asenteensa.
        Ystävällisesti ja hyvää alkusyksyä toivottaen, Sotis


      • Perdone
        Lukutaitoinen mies kirjoitti:

        Monista viesteistäsi on tullut selväksi, että olet eläkeiässä oleva vanhanikäinen nainen. Miksi siis yrität käyttäytyä kuin rahinäikäinen nuorukainen. Luovuta jo, unohda nimimerkkiongelmat ja kirjoita siitä tällakin palstalla mistä parhaiten osaat: Kanarian matkailusta!

        Minua on ainoastaan närästänyt se koirista ja sapuskoista niin jumalattoman antaumuksella pitkiä ketjuja jonkun kanssa kirjoittelut. Mutta nuo arvelut ja kirjoittajasta tietämättömän kuvan antavat kommentit ovat ihan turhia. Minulle selvisi heti alkuvaiheessa että Sotavento on juuri sellainen kuin hän itse informoi teitä vähemmän viisaasti nokittelevia.


      • jaahasta
        Puerto del Jorma kirjoitti:

        Mikset kirjoittanut omalla nimimerkilläsi? Minä toivon myös, että Sotavento poistu epärehellisenä ihmisenä takavasemalle.

        Todeta,että mistä sinä tiedät sotiksen rehellisyydestä... ja toi nimimerkki kannattaa ehdottomasti pitää eikä vaihtaa muutaman tyypin pyynnöstä jotka ovat niin herkkiä sanalle SOTA.Älä siis sotis missään nimessä luovu siitä.


      • Anonyymi
        Sotavento kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, kiitos siitä. Löysin tuon nimimerkin aikanaan Fuerteventuralta, missä useasti syötiin Sotavento -nimisessä ravintolassa Corralejon kylässä. Minusta nimimerkki tosiaan on perusteltu noilla määritteillä, mitä ansiokkaasti esitit, enkä ryhdy sitä vaihtamaan. Jokaiselle vakkarille muodostuu
        tietty identiteetti ja jos joku haluaa tarkoitushakuisesti nähdä minut sotahulluna fasistina, se on hänen
        valintansa. Olen kerran palstalla yhdessä yhteydessä sanonut, että meillä ihmisillä on yksi ainutkertainen
        oikeus, jota kukaan ei voi meiltä riistää. Se on oman asenteen valinta. Kuulin tuon vuosia sitten Enston
        omistajalta, joka kiersi ahkerasti luennoimassa eri yhteyksissä. Toinen viisaus tuleekin sitten ex-pressa
        Manulta, eli jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Enemmänkin olisin huolissani noiden viestien selkeästi
        pakkomielteisestä kirjoittajasta.

        Sotis

        Oikeus valita oma asenne. Vaikka se olisi passka asenne toisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeus valita oma asenne. Vaikka se olisi passka asenne toisia kohtaan.

        Ihana ihminen. Grutsissa tiedetään. Kateelliset herjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana ihminen. Grutsissa tiedetään. Kateelliset herjaa.

        Karavani kulkee ja koirat haukkuu. Pojot sydämmelliselle muorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karavani kulkee ja koirat haukkuu. Pojot sydämmelliselle muorille.

        Nimimerkit sikseen mutta... Jokatapuksessa tämä sangen tietäväinen naishenkilö on se kuuluisa Punaisen Puhelimen Täti.
        Voimakas persoona joka mielivaltaisesti poisteli kommentteja keskustelufoorumilta.
        Hänen omahyväisyydelleen vetää vertoja vain kaksi miespuolista kolleegaa A ja Ep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkit sikseen mutta... Jokatapuksessa tämä sangen tietäväinen naishenkilö on se kuuluisa Punaisen Puhelimen Täti.
        Voimakas persoona joka mielivaltaisesti poisteli kommentteja keskustelufoorumilta.
        Hänen omahyväisyydelleen vetää vertoja vain kaksi miespuolista kolleegaa A ja Ep.

        Fantastisesti kirjoittanut mummo. Oli ystävällinen kaikille palstalaisille. Tietää kaiken kanarian saarista. On paras asiantuntia. Miksi te vanhaa ihmistä kiusaatte? Hävetkää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fantastisesti kirjoittanut mummo. Oli ystävällinen kaikille palstalaisille. Tietää kaiken kanarian saarista. On paras asiantuntia. Miksi te vanhaa ihmistä kiusaatte? Hävetkää!

        Punaisen puhelimen tätejä on kolme.
        S.vento, Antiikki ja E.pappa.
        Pienimunaisia näsäviisaita leuhkoja ovat kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punaisen puhelimen tätejä on kolme.
        S.vento, Antiikki ja E.pappa.
        Pienimunaisia näsäviisaita leuhkoja ovat kaikki.

        Vaiko peräti munattomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaiko peräti munattomia?

        Yksi munaton ja kahdella pikkiriikkisen pienet on munat.

        Isomunaisten ei nimittäin tarvii olla esillä kaiken aikaa. Kun on avuja ja muutakin tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi munaton ja kahdella pikkiriikkisen pienet on munat.

        Isomunaisten ei nimittäin tarvii olla esillä kaiken aikaa. Kun on avuja ja muutakin tekemistä.

        Isomunaiset tervetuloa inglesiin. Olet selkeästi meidän miehiä. Tarjolla kuumia nuoria miehiä koko loman ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaiko peräti munattomia?

        Yksi miesmäinen nainen ja kaksi naismaista miestä. Wautsi mikä trio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi miesmäinen nainen ja kaksi naismaista miestä. Wautsi mikä trio!

        Sedät hameissa ja tätimäiset pojantylleröt mahtuu aina mun Inglesiin. Tulkaa pelipaikoille Inglesiin niin pidetään hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sedät hameissa ja tätimäiset pojantylleröt mahtuu aina mun Inglesiin. Tulkaa pelipaikoille Inglesiin niin pidetään hauskaa.

        Sama täällä. Tervetuloa maspalomasin vehreään paratiisiin harrastamaan kimppakivaa poikain kesken. Tästä junasta et halua jäädä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sedät hameissa ja tätimäiset pojantylleröt mahtuu aina mun Inglesiin. Tulkaa pelipaikoille Inglesiin niin pidetään hauskaa.

        Mä en voi muuten vaimoni suuttuu ja toisekseen munani on olematon.
        T. A


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en voi muuten vaimoni suuttuu ja toisekseen munani on olematon.
        T. A

        Ei me tänne kaivata tollasia pienimunasia neitejä. Ingles on miesten paratiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me tänne kaivata tollasia pienimunasia neitejä. Ingles on miesten paratiisi.

        Mulla sama juttu. Peli ei pelitä ja älykäs vaimoni syystäkin katkera.
        terv.Epappa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi miesmäinen nainen ja kaksi naismaista miestä. Wautsi mikä trio!

        Sotavento täyttää Krutsin facebookkia ja Antiikki Annaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotavento täyttää Krutsin facebookkia ja Antiikki Annaa.

        Annaako? Ou nou!!!! Ei andiikki saa täyttää vierasta naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annaako? Ou nou!!!! Ei andiikki saa täyttää vierasta naista.

        Vieläkös babba lykkii omaa vai onko hänkin annaa täyttämässä?


      • Perdone kirjoitti:

        Minua on ainoastaan närästänyt se koirista ja sapuskoista niin jumalattoman antaumuksella pitkiä ketjuja jonkun kanssa kirjoittelut. Mutta nuo arvelut ja kirjoittajasta tietämättömän kuvan antavat kommentit ovat ihan turhia. Minulle selvisi heti alkuvaiheessa että Sotavento on juuri sellainen kuin hän itse informoi teitä vähemmän viisaasti nokittelevia.

        Tämä oli minun kirjoittama, ja alkuperäinen puumerkkini "Perdone", jonka rekisteröimättömänä ollen jotkut rosvosi ja pilasi. Ei näillä palstoilla paljonkaan asiassa pysytä. Eikä edes huumorissa! Täällä on vaikea saada mitään mukavaa ja asiallista näkyville.


      • Anonyymi
        Skola kirjoitti:

        Tämä oli minun kirjoittama, ja alkuperäinen puumerkkini "Perdone", jonka rekisteröimättömänä ollen jotkut rosvosi ja pilasi. Ei näillä palstoilla paljonkaan asiassa pysytä. Eikä edes huumorissa! Täällä on vaikea saada mitään mukavaa ja asiallista näkyville.

        Ennen oli paremmin. Paremmat kirjoittajat, paremmat trollaajat.


      • Anonyymi
        Puerto del Jorma kirjoitti:

        Mikset kirjoittanut omalla nimimerkilläsi? Minä toivon myös, että Sotavento poistu epärehellisenä ihmisenä takavasemalle.

        Oletko kuuluisa Jorma Kaluvi, se mahtava laulaja? Onko pubi auki?


    • Matkamies789

      tuo nimimerkki espanjan kielestä peräisin. Ei kai sillä mitään sota-sanan kanssa ole tekemistä?

    • et sillee...

      sotavento on espanjankielinen merenkäytiin liittyvä sana.

      • vastuutonta kirjoitt

        sotavento veneeseen liittyvä termi:
        1.suojanpuoli
        http://fi.wiktionary.org/wiki/sotavento

        tarkoittaa myös, että aina suojassa ja piilossa. Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.


      • juuri sellainen
        vastuutonta kirjoitt kirjoitti:

        sotavento veneeseen liittyvä termi:
        1.suojanpuoli
        http://fi.wiktionary.org/wiki/sotavento

        tarkoittaa myös, että aina suojassa ja piilossa. Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.

        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.


      • 3,14
        juuri sellainen kirjoitti:

        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.

        kenestä? Itsestäsikö?


      • juuri noin
        3,14 kirjoitti:

        kenestä? Itsestäsikö?

        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.


    • pavi

      onpas joillain ihmeelisiä kirjoituksia ja mielipiteitä,
      taitaa olla se vanha toteamus et ,meitä on joka junaan ja
      jää vielä asemallekin,ja siellä EHKÄ PC, niin voi,voi...

      jatketaan samaan malliin sotis,ja eihän voida mitään jos
      ei voida kaikkia miellyttää,pysytään asioissa ja jos en oo
      kovin väärässä niin ,palstahan on kanarian matkailuun tarkoitettu

      BUENOS NOCHES
      PAVI

      • Olet ihan oikeassa. Kirjoitinkin toisaalla, että meistä vakkareista vaihtovuoroin aina joku on
        tykitettävänä.
        Noniin, matkat meillä molemmilla senkun lähenee ja monta juttua on sitä ennen vielä saatava
        finaaliin. Kesä on kyllä ollut uskomattoman upea, jopa kaipaan PdC:n raikkaita aamuja ja iltoja,
        tietysti paikkaa ja siellä olevia ystäviä muutenkin.

        Jeps, jatketaan ja itseäni toistaen sanon, että jokainen valitsee oman suhtutumistapansa,
        me emme voi sille mitään. Luultavasti noilla känkkäränköillä on kaikkein vaikeinta itsensä kanssa.

        Terkkuja
        Sotis


      • AH
        Sotavento kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Kirjoitinkin toisaalla, että meistä vakkareista vaihtovuoroin aina joku on
        tykitettävänä.
        Noniin, matkat meillä molemmilla senkun lähenee ja monta juttua on sitä ennen vielä saatava
        finaaliin. Kesä on kyllä ollut uskomattoman upea, jopa kaipaan PdC:n raikkaita aamuja ja iltoja,
        tietysti paikkaa ja siellä olevia ystäviä muutenkin.

        Jeps, jatketaan ja itseäni toistaen sanon, että jokainen valitsee oman suhtutumistapansa,
        me emme voi sille mitään. Luultavasti noilla känkkäränköillä on kaikkein vaikeinta itsensä kanssa.

        Terkkuja
        Sotis

        Älä anna periksi! Puskajussit taas riehuvat, taitaa olla ensimmäinen viikonloppuloma peruskoulusta tulossa ;)


      • tyttösavosta
        Sotavento kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Kirjoitinkin toisaalla, että meistä vakkareista vaihtovuoroin aina joku on
        tykitettävänä.
        Noniin, matkat meillä molemmilla senkun lähenee ja monta juttua on sitä ennen vielä saatava
        finaaliin. Kesä on kyllä ollut uskomattoman upea, jopa kaipaan PdC:n raikkaita aamuja ja iltoja,
        tietysti paikkaa ja siellä olevia ystäviä muutenkin.

        Jeps, jatketaan ja itseäni toistaen sanon, että jokainen valitsee oman suhtutumistapansa,
        me emme voi sille mitään. Luultavasti noilla känkkäränköillä on kaikkein vaikeinta itsensä kanssa.

        Terkkuja
        Sotis

        niin pitkällä, että asunto löytynyt ja varattu.Marraskuun alussa siis lähden ja maaliskuussa takaisin.Hienoa odottaa, tämä minulle pieni seikkailu.Eräs ystäväni sanoo, että joskus pitää lähteä ja nyt on sellainen fiilis.
        Kylläpä riittää juttua nimimerkeistä, mikähän niissä niin kiinnostaa.Ja tuo ikä! Minä olen paljon vanhempi enkä silti koe olevani vanha. Juttuhan on se, miten on vanha eikä kuinka vanha on..


      • tyttösavosta kirjoitti:

        niin pitkällä, että asunto löytynyt ja varattu.Marraskuun alussa siis lähden ja maaliskuussa takaisin.Hienoa odottaa, tämä minulle pieni seikkailu.Eräs ystäväni sanoo, että joskus pitää lähteä ja nyt on sellainen fiilis.
        Kylläpä riittää juttua nimimerkeistä, mikähän niissä niin kiinnostaa.Ja tuo ikä! Minä olen paljon vanhempi enkä silti koe olevani vanha. Juttuhan on se, miten on vanha eikä kuinka vanha on..

        Kiitos tiedosta, olenkin jo odotellut kuulumisia. Olemme suunnilleen saman jakson. Ehkä jossain törmäillään...
        Olen viettänyt joskus pidempiäkin lomia, mutta tosiaan nyt ensikertaa toteutan elämäntilanteen muutoksen mahdollistamaa pitkäaikaista unelmaani olla talvi pois lumikolan varresta. Voihan sitä tietysti mennä Teidelle tekemään lumipalloja ja ikävöimään kotiin... Itse asiassa edellisestä Teidellä käynnistä on jo vuosia. Silloin joku perhanan sisilisko teki pesän laukkuuni, kun odottelin siellä ylhäällä käymässä ollutta perhettä.
        Hienosti kommentoit ikää, se(kin) on tosiaan asennekysymys.

        Mistäs päin sait asunnon, ei tarvitse vastata jos menee liian yksityiselle alueelle.
        Olen omani varannut ja ihan huvikseni katsellut yleistä tarjontaa, joka on kyllä melkoisen kirjava.
        Palstalaisista esim. Pavi asuu talvet käsittääkseni aina samassa asunnossa. Otan nyt tuntumaa
        ja mietin sitten, miten ja missä seuraava talvi sujuu, eikä edes välttämättä Kanarian saarilla.


      • ookkekara
        Sotavento kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, olenkin jo odotellut kuulumisia. Olemme suunnilleen saman jakson. Ehkä jossain törmäillään...
        Olen viettänyt joskus pidempiäkin lomia, mutta tosiaan nyt ensikertaa toteutan elämäntilanteen muutoksen mahdollistamaa pitkäaikaista unelmaani olla talvi pois lumikolan varresta. Voihan sitä tietysti mennä Teidelle tekemään lumipalloja ja ikävöimään kotiin... Itse asiassa edellisestä Teidellä käynnistä on jo vuosia. Silloin joku perhanan sisilisko teki pesän laukkuuni, kun odottelin siellä ylhäällä käymässä ollutta perhettä.
        Hienosti kommentoit ikää, se(kin) on tosiaan asennekysymys.

        Mistäs päin sait asunnon, ei tarvitse vastata jos menee liian yksityiselle alueelle.
        Olen omani varannut ja ihan huvikseni katsellut yleistä tarjontaa, joka on kyllä melkoisen kirjava.
        Palstalaisista esim. Pavi asuu talvet käsittääkseni aina samassa asunnossa. Otan nyt tuntumaa
        ja mietin sitten, miten ja missä seuraava talvi sujuu, eikä edes välttämättä Kanarian saarilla.

        nimimerkki tuli saatua joskus viitisen vuotta sitten Rukalla, kun Karhunkierroksen jälkeen oltiin Zone-nimisessä baariissa. Tuli siellä vetäistyä elämän ensimmäinen karaoke, siitä kaveri innostuivat, että sinähän olet varsinainen ookkekara. On oltu ties kuinka monta kertaa jonkun veijarin tylsissä hampaissa, se nyt ei paljon heilauta sinne eikä tänne. Sotavento on hyvä nimimerkki, ja hyvä nettikaveri. Ehkä Puertossa nähdään, kun meiltä tuo etäisyys sinne teidän kesäpaikkaan on pirskatin pitkä, ja tie mutkainen. Päivänjatkot.


      • ookkekara kirjoitti:

        nimimerkki tuli saatua joskus viitisen vuotta sitten Rukalla, kun Karhunkierroksen jälkeen oltiin Zone-nimisessä baariissa. Tuli siellä vetäistyä elämän ensimmäinen karaoke, siitä kaveri innostuivat, että sinähän olet varsinainen ookkekara. On oltu ties kuinka monta kertaa jonkun veijarin tylsissä hampaissa, se nyt ei paljon heilauta sinne eikä tänne. Sotavento on hyvä nimimerkki, ja hyvä nettikaveri. Ehkä Puertossa nähdään, kun meiltä tuo etäisyys sinne teidän kesäpaikkaan on pirskatin pitkä, ja tie mutkainen. Päivänjatkot.

        En menetä noista yöuniani. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Antaa lasten ja ...piip leikkiä.
        Yllättävän paljon kuitenkin keskustelua tuo nimmari aiheuttaa; ainoastaan Perdone otti tässä ketjussa kantaa joihinkin koira- ja sapuskakeskusteluihin. Tietysti jos on pitkäaikaisnärästystä, olisin toivonut palautetta silloin, kun asia on ollut aktiivinen. En vaihda nimimerkkiäni ja jos se jotakuta ärsyttää, se on hänen ongelmansa.


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        En menetä noista yöuniani. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Antaa lasten ja ...piip leikkiä.
        Yllättävän paljon kuitenkin keskustelua tuo nimmari aiheuttaa; ainoastaan Perdone otti tässä ketjussa kantaa joihinkin koira- ja sapuskakeskusteluihin. Tietysti jos on pitkäaikaisnärästystä, olisin toivonut palautetta silloin, kun asia on ollut aktiivinen. En vaihda nimimerkkiäni ja jos se jotakuta ärsyttää, se on hänen ongelmansa.

        tuo oma nimmari on eräänlainen "status", joka osoittaa käyttäjänsä luotettavuuden niin hyvässä kuin pahassakin. Mitä mä nyt oon viitisen vuotta kirjoitellut eri foorumeihin, niin tyyli on alkuaikojen skeidanpuhumisesta muuttunut huomattavasti asiallisempaan suuntaan, tosin sitä huumoria unohtamatta. Kaikkiin foorumeihin olen pyrkinyt kirjautumaan "Vilperi" nickillä, mutta joskus se on varattu, kuten täälläkin, niin sitä on joutunut vähän muklaamaan. :)
        Hyökkäyksiä jotain vakkaria kohtaan aina tulee ja vähitellen mä olen oppinut jättämään nää viestit omaan rauhaansa, mitä nyt joskus tulee innostuttua antamaan täyslaidallinen takaisinpäinkin.
        Siinä mielessä nää provot tekee hallaa tälle foorumille, että sellainen iloinen hiukasta asiasta 13:sta meneminenkin jää nykyiseltään ainakin multa tekemättä vaan vastaukset painottuvat lähinnä tiukkaan asiaan jos nyt yleensä viitsii enää vastata lainkaan muuten kuin todella asialliseen kysymykseen jonka joku asiasta todella epätietoinen esittää.
        No, kaikesta huolimatta: Hyvää tätä päivää itsekullekin, provoja unohtamatta!!
        T. Vilperi


      • tyttösavosta
        Sotavento kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, olenkin jo odotellut kuulumisia. Olemme suunnilleen saman jakson. Ehkä jossain törmäillään...
        Olen viettänyt joskus pidempiäkin lomia, mutta tosiaan nyt ensikertaa toteutan elämäntilanteen muutoksen mahdollistamaa pitkäaikaista unelmaani olla talvi pois lumikolan varresta. Voihan sitä tietysti mennä Teidelle tekemään lumipalloja ja ikävöimään kotiin... Itse asiassa edellisestä Teidellä käynnistä on jo vuosia. Silloin joku perhanan sisilisko teki pesän laukkuuni, kun odottelin siellä ylhäällä käymässä ollutta perhettä.
        Hienosti kommentoit ikää, se(kin) on tosiaan asennekysymys.

        Mistäs päin sait asunnon, ei tarvitse vastata jos menee liian yksityiselle alueelle.
        Olen omani varannut ja ihan huvikseni katsellut yleistä tarjontaa, joka on kyllä melkoisen kirjava.
        Palstalaisista esim. Pavi asuu talvet käsittääkseni aina samassa asunnossa. Otan nyt tuntumaa
        ja mietin sitten, miten ja missä seuraava talvi sujuu, eikä edes välttämättä Kanarian saarilla.

        Menikin asunto uusiksi, kun ei vastannut toiveitani. Olen pyrkimässä La Pazin puolelle, mutta kämppä mitä tarjottiin, taitaa olla hiukan liian varjoinen ja katu alla.Yritän uudelleen. En ole vielä ollut Katja H:een yhteydessä. Pitänee vielä yrittää sieltä kautta.Paljon on asunnoista tarjontaa, mutta jotain tiettyä sitten ei olekaan.Onhan vielä aikaa.Ehkäpä löydetään joku tapa törmätä,onhan nettikahviloita,minulla ei tule mukaan mitään omaa. Terv.


      • tyttösavosta kirjoitti:

        Menikin asunto uusiksi, kun ei vastannut toiveitani. Olen pyrkimässä La Pazin puolelle, mutta kämppä mitä tarjottiin, taitaa olla hiukan liian varjoinen ja katu alla.Yritän uudelleen. En ole vielä ollut Katja H:een yhteydessä. Pitänee vielä yrittää sieltä kautta.Paljon on asunnoista tarjontaa, mutta jotain tiettyä sitten ei olekaan.Onhan vielä aikaa.Ehkäpä löydetään joku tapa törmätä,onhan nettikahviloita,minulla ei tule mukaan mitään omaa. Terv.

        Itse olen kaupunkialueella, jossa viihdyn parhaiten. Suosittelen kyllä lämpimästi Katjaa oman näkemäni ja kokemani perusteella. Millä lennolla tulet? La Paz on ihastuttava ja vehreä alue, jossa on kiva käydä ja voin ymmärtää, miksi moni pitäää siitä tienoosta. Jos on päivän viettänyt kaupungilla, se rauhan tyyssija voi tuntua tosi miellyttävältä ja siellähän on enemmän isompia asuntoja - muistan sinun olleen kiinnostunut sellaisesta. Isommissa hotelleissa on nettipisteet ja siinäkin, mihin majoitun on lähellä useita, samoin pitkin kaupunkia. Jep, aikaa on, vaikka se kuluukin uhkaavalla nopeudella.
        Onnea loppumetreille!


    • Vallu 2

      Mitä se kellekkään kuuluu millä nimimerkillä kukin on ei pidä olla liian ahdasmielinen nykyisessä maailmassa.Ja katsokaa Mallorcan hotellilistaa sieltä löytyy sen niminen Hotelli kun Sotavento.

      • Se saari on aikanaan koluttu hyvinkin tarkkaan; viimeksi asuttu Palmassa. Luulin että "Sotaventoja" on vain Kanarian saarilla eri muodoissaan, siis hotelleja, ravintoloita ja ainakin yksi ranta. Pitääpä poiketa, jos niillä nurkilla tulee liikuttua.


      • noinhan se on
        Sotavento kirjoitti:

        Se saari on aikanaan koluttu hyvinkin tarkkaan; viimeksi asuttu Palmassa. Luulin että "Sotaventoja" on vain Kanarian saarilla eri muodoissaan, siis hotelleja, ravintoloita ja ainakin yksi ranta. Pitääpä poiketa, jos niillä nurkilla tulee liikuttua.

        kuvaus sotaventosta
        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.


      • pavi
        noinhan se on kirjoitti:

        kuvaus sotaventosta
        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.

        tää sama kirjoittaja taas kuvailee...
        mitenkähän tää kirjoitus edistää Kanarin matkailua ?????????

        morkkihan ne muakin kun Inglesin säitä
        kerroin LIVENÄ paikan päältä.

        mukavaa pyhän jatkoo KAIKILLE...

        PAVI :-c


      • ookkekara
        noinhan se on kirjoitti:

        kuvaus sotaventosta
        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.

        selän takana sinä piiloittelet itseäsi, eri nimimerkkien. Mieti vähän omaa imagoasi ennenkuin puhut vastuusta. Ja täällä rannikolla missä me asustelemme, myös Sotavento tällä hetkellä, täällä tuulee aina. Menehän nyt jonkin maanviljelijän pellon vierelle puhumaan paskaa, voit tehdä ison tilin.


      • AH
        ookkekara kirjoitti:

        selän takana sinä piiloittelet itseäsi, eri nimimerkkien. Mieti vähän omaa imagoasi ennenkuin puhut vastuusta. Ja täällä rannikolla missä me asustelemme, myös Sotavento tällä hetkellä, täällä tuulee aina. Menehän nyt jonkin maanviljelijän pellon vierelle puhumaan paskaa, voit tehdä ison tilin.

        Maanantaina taas helpottaa kun kersat on koulussa ja apteekit auki niin pöpit saa lääkkeensä ;)


      • pavi kirjoitti:

        tää sama kirjoittaja taas kuvailee...
        mitenkähän tää kirjoitus edistää Kanarin matkailua ?????????

        morkkihan ne muakin kun Inglesin säitä
        kerroin LIVENÄ paikan päältä.

        mukavaa pyhän jatkoo KAIKILLE...

        PAVI :-c

        Luulen, että paljon on kateutta pelissä meihin molempiin kohdistuneen nettiahdistelun
        tiimoilta.

        Kun tulen saarille vähän sinua myöhemmin, odotan innolla, mitä sieltä kerrot.
        Mikä on se nettiyhteys, mitä siellä käytät, kiinteä vai mokkula ja mitä siitä maksat?
        Harkitsen vielä uudelleen, pitäiskö sittenkin joku miniläppäri kantaa mukaan.

        Jeps, sunnuntaita Sinullle ja kaikille!
        Sotis


      • Perdone
        noinhan se on kirjoitti:

        kuvaus sotaventosta
        Piilottelee vastuuta ja ja pyrkii suojaan, muiden selän taakse, muiden taakse piiloon, pois vastuusta, pois tuulesta.

        Kaikkein vähiten varmaan löytyy juuri sinusta itsestäsi! Itsensä jatkuva toistaminen ei ole järkevää. Eikä suojanpuoli todellakaan osoita kenenkään pyrkivän jonkun selän taakse! Sinä jos kerrot oikean nimesi, niin tiedämme ettet pyri piilottelemaan puskissa!


      • pardon....
        Perdone kirjoitti:

        Kaikkein vähiten varmaan löytyy juuri sinusta itsestäsi! Itsensä jatkuva toistaminen ei ole järkevää. Eikä suojanpuoli todellakaan osoita kenenkään pyrkivän jonkun selän taakse! Sinä jos kerrot oikean nimesi, niin tiedämme ettet pyri piilottelemaan puskissa!

        on kohteliasta esitellä itsensä kun pyytää tietoja. Aloitetaan siitä, että sinä esittelen itsesi ja pyydät kohteliaasti lisätietoja sen jälkeen.


      • 55+9
        AH kirjoitti:

        Maanantaina taas helpottaa kun kersat on koulussa ja apteekit auki niin pöpit saa lääkkeensä ;)

        Käy ihmeessä päivystävässä apteekissa hakemassa lääkkeet, sillä sun sairaus on vakava!


      • jr.
        pardon.... kirjoitti:

        on kohteliasta esitellä itsensä kun pyytää tietoja. Aloitetaan siitä, että sinä esittelen itsesi ja pyydät kohteliaasti lisätietoja sen jälkeen.

        -pidä pintasi, näyttää olevan vain kateellisten panettelua. Sotavento on aitoa espanjaa ja minusta erinomainern nimimerkki. Ehkä tapaamme taas Puerto de la Gruzissa kuten toissa talvena. Hyvää syksyä sinulle!


      • pavi
        Sotavento kirjoitti:

        Luulen, että paljon on kateutta pelissä meihin molempiin kohdistuneen nettiahdistelun
        tiimoilta.

        Kun tulen saarille vähän sinua myöhemmin, odotan innolla, mitä sieltä kerrot.
        Mikä on se nettiyhteys, mitä siellä käytät, kiinteä vai mokkula ja mitä siitä maksat?
        Harkitsen vielä uudelleen, pitäiskö sittenkin joku miniläppäri kantaa mukaan.

        Jeps, sunnuntaita Sinullle ja kaikille!
        Sotis

        joopa joo,kyllä kirjoittelen titämyksiä Inglesistä,
        kunhan oon siellä...vaik jotkut vetää herneen nenään...

        Mulla on langaton aptoksen nettiyhteys a/25 € kk toimii hyvin,
        halvempiakin on,jopa ilmaisia VHLAN mutta en oikeen luota niihin,ja kun toi toosa on tossa partsin alapuolella,
        niin buenos...esim.Vodafone otti mokkula yhteydestä 49e 1G kuulemma
        viimetalvena,mut onhan Inglesissä nettikahvila johon voit ladata
        euroja ja kun käytät niin maksat vaan siitä ajasta minkä oot netissä,
        ja 1 € tunti, jatkat seuraavalla kerralla,saat oman tunnuksen ja
        salasanan,mutta kun puuttuu noi Ä.t ja Ö.t heidän koneista niin
        mulla on oma,jätin sen kesäks saarelle yhen kaverin kämppään...
        nehän ovat "halpoja"nykyisin...

        Terv.PAVI


      • vilperi57
        Sotavento kirjoitti:

        Luulen, että paljon on kateutta pelissä meihin molempiin kohdistuneen nettiahdistelun
        tiimoilta.

        Kun tulen saarille vähän sinua myöhemmin, odotan innolla, mitä sieltä kerrot.
        Mikä on se nettiyhteys, mitä siellä käytät, kiinteä vai mokkula ja mitä siitä maksat?
        Harkitsen vielä uudelleen, pitäiskö sittenkin joku miniläppäri kantaa mukaan.

        Jeps, sunnuntaita Sinullle ja kaikille!
        Sotis

        Lisää Sotikselle; miniläppäreissä on tuo wlan sisäänrakennettuna ja varmaan crutsissakin on näitä nk. nettikahviloita joista sen sisäänkirjautumistunnuksen saa samassa yhteydessä kun sen "kahvinsa" tilaa. :)
        Yhteys maksaa sen juotujen "kahvien" verran illassa, mutta ajantasalla pysyy silläkin konstilla! Ja konheena on sitten se tuttu oma kone. Ja jos ruokahalu kasvaa syödessä, niin sitten vaan se oma mokkula mukaan ja esim. Vodafonelta kortti prepaidina jossain muodossa, niin voi istua kämpässään ja homma toimii. Skypen kun vielä lataa kotikoneelleen ja matkaläppäriin, niin "ilmaiset" yhteydenotot sille "armaallekin" ovat hallussa. :)


      • jr. kirjoitti:

        -pidä pintasi, näyttää olevan vain kateellisten panettelua. Sotavento on aitoa espanjaa ja minusta erinomainern nimimerkki. Ehkä tapaamme taas Puerto de la Gruzissa kuten toissa talvena. Hyvää syksyä sinulle!

        Olen tavannut useita ihania ihmisiä Puertossa, mutta sorry, nimimerkki jr. voitko täsmentää. Missä tarkalleen on siellä tavattu. Ja anna joku koordinaatti, mistä sinut tunnistan. Olin toissa talvena Puertossa melko lyhyesti ja viime kaudella sitten pari pidempää jaksoa. Mielenkiintoista...

        Samoin, mukavaa syksyä!
        Sotis


    • pysy pois

      hän voisi poistua koko foorumilta ja minua kovasti ihmetyttää hänen tuntemuksensa kun välillä tietää kaikki ja välillä ei tiedä mitään vaan kyselee aivan poskettomia asioita?? Ja sotavento on saariryhmä jos sitä sanan merkitystä haette.

      • Linda*

        tässä se nyt nähdään: juoheasti reissataan Kanariansaarilta Kap Verden eteläpuolella olevalle saariryhmälle!
        Vissisti kiintoisa kohde sekin!


      • Linda* kirjoitti:

        tässä se nyt nähdään: juoheasti reissataan Kanariansaarilta Kap Verden eteläpuolella olevalle saariryhmälle!
        Vissisti kiintoisa kohde sekin!

        Kap Verdelle näyttää ainakin Finnmatkat tekevän reissuja ja sieltä käsin päässee poikkemanaan nimikkosaarilla. Pitänee poiketa joskus. Tämä ketju on ollut pääosin ihan asiallinen, enkä noista kommenteista menetä yöuniani.
        Yst. Sotis


      • Anonyymi
        Sotavento kirjoitti:

        Kap Verdelle näyttää ainakin Finnmatkat tekevän reissuja ja sieltä käsin päässee poikkemanaan nimikkosaarilla. Pitänee poiketa joskus. Tämä ketju on ollut pääosin ihan asiallinen, enkä noista kommenteista menetä yöuniani.
        Yst. Sotis

        Mukava ketju tämä.


    • Anonyymi

      Kiva oli lukea sotaventon kirjoituksia. Hänellä on se kerronnan lahja. Annan palstoilla vaan ne pari äijää pomottivat niin kovaa että sotis ei kai sinne juurikaan enää kirjoittele. Ihana ihminen hän on ja ikävä hänen kirjoitteluaan. Terveisiä siis hänelle ja hyvää alkanutta vuotta. . . näitä piirteli sotisfani länneltä.

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa joku vanha harppu juoppo kun Inglesissä olisi isoa lerssiä tarjolla joka pojalle. Ingles on homoseksuaalien paratiisi joten tervetuloa nuoret miehet


      • Anonyymi

        Kyllähän Sotis kirjoitella osaa. Alkuun sai hyvinkin mukavan käsityksen ihmisestä.
        Sitten sieltä kuoriutuikin muuta, ylpeänkopsakka täti punaisine puhelimineen. Täti pätee nyt Naamassa ja papparat päsmäröivät Annassa.


    • Anonyymi

      Mistäs jos sotatäti onkin setä. GT maistuu kuin miehelle konsanaan. Luonne taas ämmämäisen kiero. Ota noista selvää. Ei ne Antigue tai Eläkepappakaa ihan täysillä käy kun kehtaa haukkua kaikki Puerton eläkeläiset kiljua juoviksi sossu pummeiksi. Ihan mahotonta menoa koko porukalta. Ihan mahotonta.

      • Anonyymi

        Täti on täti. Grutzin fasebookissa. "Pidetty"hahmo sielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täti on täti. Grutzin fasebookissa. "Pidetty"hahmo sielläkin.

        Sotav. yhtä "pidetty" naamassa kuin kamraattinsa on "pidetty" Annan palstalla:D:D


      • Anonyymi

        Pappa, Sotatäti ja Antiikki. Siinä kova kolmikko. Ollaan nähty nuo kaikki Puerto Cssa. Kierretään kaukaa..;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotav. yhtä "pidetty" naamassa kuin kamraattinsa on "pidetty" Annan palstalla:D:D

        Mihin ovat hävinneet kaikki hyvät kirjoittajat annalehden palstalta?🤔
        Ennen oli porukkaa ja keskustelu kävi vilkkaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ovat hävinneet kaikki hyvät kirjoittajat annalehden palstalta?🤔
        Ennen oli porukkaa ja keskustelu kävi vilkkaana.

        Samaa mietin. Höpinöissä oli paljon vakkareita ja vierailijoita. Kaikki sulassa sovussa kunnes sotilas V ilmestyi kuvioihin. Missä Aguila, Almarino, Ookke ja kumppanit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin. Höpinöissä oli paljon vakkareita ja vierailijoita. Kaikki sulassa sovussa kunnes sotilas V ilmestyi kuvioihin. Missä Aguila, Almarino, Ookke ja kumppanit?

        Joo, heitä ja monia muita kaipaillaan.
        Höpinöissä juttu luisti vilkkaana. Oli asiaa ja asian vierttäkin sai haastaa. Vaikka kyllähän me kaikki tiedetään että palstasta tuli yhden miehen (A) päiväkirja.
        Oli se nainenkin (Sv) aikamoinen tyranni. Kaamea taisto tuli lopulta kahden määräilijän kesken, johon soppaan (Ep) heitteli ilkeitä ja näsäviisaita kommentteja.
        Ne fiksuimmat ja Teneriffaa parhaiten tuntevat jättivät höskän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, heitä ja monia muita kaipaillaan.
        Höpinöissä juttu luisti vilkkaana. Oli asiaa ja asian vierttäkin sai haastaa. Vaikka kyllähän me kaikki tiedetään että palstasta tuli yhden miehen (A) päiväkirja.
        Oli se nainenkin (Sv) aikamoinen tyranni. Kaamea taisto tuli lopulta kahden määräilijän kesken, johon soppaan (Ep) heitteli ilkeitä ja näsäviisaita kommentteja.
        Ne fiksuimmat ja Teneriffaa parhaiten tuntevat jättivät höskän.

        Jokos Svento ja Antsu ovat tehneet levon? Hyvä tietysti jos ovat yhtäaikaa samassa kaupungissa eli Gruzissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos Svento ja Antsu ovat tehneet levon? Hyvä tietysti jos ovat yhtäaikaa samassa kaupungissa eli Gruzissa.

        Ei mitään hajuu noista. Me asutaan onneksi ylempänä.
        Pappa on tavoitettu Vauva. fi:n keskusteluista. Onkin sopiva foorumi ukolle. Saa olla vertaisessaan seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos Svento ja Antsu ovat tehneet levon? Hyvä tietysti jos ovat yhtäaikaa samassa kaupungissa eli Gruzissa.

        Jos näin olisi niin kyllä siitä olisi ollut maininta naistenlehden sivuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näin olisi niin kyllä siitä olisi ollut maininta naistenlehden sivuilla.

        Niinpä. En kehtaa käydä lukemassa niin itsekeskeisen ihmisen tuotoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään hajuu noista. Me asutaan onneksi ylempänä.
        Pappa on tavoitettu Vauva. fi:n keskusteluista. Onkin sopiva foorumi ukolle. Saa olla vertaisessaan seurassa.

        Ai jaa. ePappa lykkää prologiaansa vauvahehteen!!!!!!🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa. ePappa lykkää prologiaansa vauvahehteen!!!!!!🤣

        Onks epilogi kans?
        kirjottaaks pappa synnytyksistä ku vaimo on kätilö.?.?


    • Anonyymi

      Pikkis ja Lassen baari hyvä paikka bongata julkkiksia.

      • Anonyymi

        Täytyypä kiertää ko baari kaukaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyypä kiertää ko baari kaukaa

        Walhalla on hyvä paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Walhalla on hyvä paikka.

        Missä se on


      • Anonyymi

        Vaikuttaa ihan Kuparipannubaarilta. Olinko oikeassa ¿


      • Anonyymi

        Kuvailun perusteella kyseessä taitaa olla Kuparipannubaari.


      • Anonyymi

        Tuo teksti on Kuparipannubaarin mainoksesta. Makkaraperunat special on heidän annos johon kuuluu makkaraperunat riisi. Perunoiksi voi valita ranskalaiset tai lohkoperunat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä se on

        Edesmenneen Wokin paikalla, Mazaroco kävelykadulla, lähellä kahvila Marboreaa. Hyvä musa ja baari. Aloitti lounastarjonnan. Onko suomi lounaita jo liikaa? On. Kannattaisi profiloitua ja hakea suosio muuten. Ruoan suhteen Smirre vie voiton muista suomalaisista ja "suomalaisista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edesmenneen Wokin paikalla, Mazaroco kävelykadulla, lähellä kahvila Marboreaa. Hyvä musa ja baari. Aloitti lounastarjonnan. Onko suomi lounaita jo liikaa? On. Kannattaisi profiloitua ja hakea suosio muuten. Ruoan suhteen Smirre vie voiton muista suomalaisista ja "suomalaisista".

        Missä Rape? Eikö jaksa kävellä Lasselle? Kotona viini virtaa ja www yhteys pelittää. Mielikuvitus vaeltaja ja luola surffailia. Kanarian tieto viisas. Osaa käyttää kvg 🙊🙉🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Rape? Eikö jaksa kävellä Lasselle? Kotona viini virtaa ja www yhteys pelittää. Mielikuvitus vaeltaja ja luola surffailia. Kanarian tieto viisas. Osaa käyttää kvg 🙊🙉🙈

        Lopeta jo toi kuparipannun mainostaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo toi kuparipannun mainostaminen.

        Ravintolan mainostaminen on vastoin palstan sääntöjä. Miten kuparipannubaarin omistaja kehtaa jatkuvasti mainostaa makkara peruna kioskiaan ravintolaksi. Ihan mahotonta menoa taas. Ihan mahotonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolan mainostaminen on vastoin palstan sääntöjä. Miten kuparipannubaarin omistaja kehtaa jatkuvasti mainostaa makkara peruna kioskiaan ravintolaksi. Ihan mahotonta menoa taas. Ihan mahotonta

        Vlopeta Antigue heti kuparipannun mainostaminen ruokaravintolaksi. Eihän Kuparipannussa ole edes keittiötä. Ihan mahotonta menoa taas Antiguelta. Ihan mahotonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo toi kuparipannun mainostaminen.

        Kupletin juoni sulta kadoksissa. Rape ei ole granilla. Hanki parempi kartta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kupletin juoni sulta kadoksissa. Rape ei ole granilla. Hanki parempi kartta.

        Voi se silti mainostaa makkara peruna kioskia nimeltä Kuparipannu. Ei nää muutkaan kirjoittajat oo Kanarialla. Et se kartoista. Onks toi rape joku Inglesin suomiyheisön homoseksuaalien yhteisnimitys vai vaan yks niistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi se silti mainostaa makkara peruna kioskia nimeltä Kuparipannu. Ei nää muutkaan kirjoittajat oo Kanarialla. Et se kartoista. Onks toi rape joku Inglesin suomiyheisön homoseksuaalien yhteisnimitys vai vaan yks niistä

        Punaisen ☎️ madame.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punaisen ☎️ madame.

        Eka oikea viesti keskustelun aiheeseen. Madam ja GT. Siinä iloinen parvaljakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka oikea viesti keskustelun aiheeseen. Madam ja GT. Siinä iloinen parvaljakko

        👍😆


    • Anonyymi

      Kuparipannun se tietysti on. Kaikkien makkaraperuna baarien kantaisä. Eltaantunut rasvan käry mikä pannusta ulos leijailee haisee korttelien päähän. Jos haluatte pysyä terveinä pysykää kaukana tästä paikasta. Hyvän ruoan ystävät kokoontuvat Karhu ravintolan mannermaiseen herkkujen ääreen.

    • Anonyymi

      Kuparipannubaarin maukkaat makkaraperunat on legenda. Saa halutessaan myös riisillä ja sinapit ja ketsupit kuuluu mainoksen mukaan hintaan. Saahan sieltä tietenkin kaalikääryleitä jos niistä tykkää. Ruokaravintolaksi suosittelemme useasti Kanariansaarien parhaaksi valittua Karhuravintolaa Aguila Roja ostarilla Apilaniityn talossa.

      • Anonyymi

        Sinapit ja ketsupit tosiaan kuuluu Kuparipannubaarissa makkaraperunoiden hintaan.
        Oli muistaakseni 19,90 euroa.


      • Anonyymi

        Eikö ne ole vielä saaneet Kuparipannubaariin sitä keittiötä? Luin jo pari vuotta sitten että suunnittelevat keittiön rakentamista pannubaariin. Noh, onhan ne makkaraperunatkin ja kaalikääryleetkin ruokaa.


    • Anonyymi

      Karhuravintolassa on keittiö ja oikeat kokit tekemässä herkkuja. Karhu onkin valittu jo kolme kertaa Kanariansaarien parhaaksi ruokaravintolaksi.

    • Anonyymi

      Onko punaisen puhelimen madamea näkynyt krutsis ?

      • Anonyymi

        Robin Hoodissa


    • Anonyymi

      Mihin hotelliin Inglesissä kannattaa homoseksuaalien majoittua jotta löytää helposti mies seuraa. Matka 15.2 -22.2. Kutitus on kova jos ymmärrätte mitä tarkoitan

      • Anonyymi

        Kiitos vinkeistä "Anaali". Täytyy tutustua Kuparipannubaarin miesten tarjontaan ensin ja illan hämärryttyä siirtyä Yumboon metsästykseen.


    • Anonyymi

      Jos ei ole kuparipannusta juttua niin sitten on homoista. Nyt näköjään jo molemmista samassa viestissä Onko sama häirikkö kyseessä?

      • Anonyymi

        Sama häirikkö pienipää se on aina asialla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama häirikkö pienipää se on aina asialla

        Kyllä täällä muutkin trollaa kun se pienipää!!! Vituttaa kun se saa aina kunnian trollauksista joihin sillä ei ole osaa eikä arpaa!!


      • Anonyymi

        Minä ainakin trollaan välillä pannubaarista. Ennen trollailin lähinnä vaan viikonloppuisin. Nyt on firmassa lomautukset ja on aikaa viikollakin kirjoitella. En ole tuo aikaisempi kirjoittaja.


    • Anonyymi

      A lehden foorumi hyvä. Siellä ei lapsellisia trollauksia. Mukavaa matkakerrontaa kuvien kanssa. Parempi tilanne kuin ennen jolloin vanha rouva bloggasi omista syömisistä ja ystävien tapailusta. Ainoa matkakerrontansa oli jorinaa niiltä ammoisilta ajoilta kun lapset olivat pieniä.

      • Anonyymi

        Lue vanhoja keskusteluja niin pääset jyvälle.


    • Anonyymi

      Ketä on Sotavenno?

      • Anonyymi

        Kuka on jne...


    • Anonyymi

      Haistakaa kaikki pitkä paska. Tulkaa lukemaan minun blogia Annan palstalle ja kommentoikaa postauksiani.
      Nyt hyvää päivänjatkoa kaikille

    • Anonyymi

      Mä oon iha kyllästyny lukemaa jostai fabuist. Eikä voitas kirjoitella Inglesin homoista mielummi. Panettaa niin perskuleest ja hanurii tekis mieli. Vinkkii sexlomaa varte tarttis hetimiten. Mihi ja miss inglesis pääsee panee

      • Anonyymi

        Joo mäki hauaisin löytää ittelleni sugardadin jonka luokse vois mennä lomailee. Oon kuullu kaikkee nastaa mitä niiden kans voi tehä. Osaaks joku neuvoo


    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe