vaatteiden vaihto

vaatteiden vaihtaja

Hei!!

Kuinka useesti vaihdatte viikon aikana päällysvaatteita? esim. puseroja/paitoja sekä housuja/farkuja .Koulussa monilla oppilailla on joka päivä eri vaatteet. Meneeks toi teidän mielestä jo vähäsen liiallisuuksiin et pitää vaihtaa joka päivä eri vaatteet? Itse kyllä käytän samoja vaatteita 2-3 päivää,ennenkö vaihdan eri vaatteet.Tietty alusvaatteet ja sukat tulee vaihdettuu joka päivä.

6

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka päivä

      Tuosta puhuttiin tuolla jollain ihmissuhdepalstalla äskettäin. Tulos oli kutakuinkin se, että miehet eivät ymmärrä jokapäiväistä vaatteiden vaihtamista oikeastaan ollenkaan, mutta valtaosa naisista vaihtaa puserot ja housut joka päivä, alusvaatteet tietysti myös.

      Koulussa juttu voi vielä olla toinen, koska kyse on ihan nuorista ihmisistä.

      • nainen39.

        Itse pidän kaksi päivää yleensä samoja vaatteita töissä ja sitten vaihdan. Jos vaatteet ovat edelleen puhtaita eli ei tahroja tai hienhajua, niin en laita niitä vielä pesuun vaan käytän niitä taas seuraavalla viikolla pari päivää, jonka jälkeen ne menevät vasta pyykkikoriin. Kotona käytän kotivaatteita, joita pidän yhdenkin viikon samoja. Alusvaatteet ja sukat tietty vaihdan päivittäin tai kahdestikin päivässä. Takkeja ja ulkoiluhousuja pidän tosi pitkään ennenkuin niitä laitan pesuun, sitten pesen vasta kun likaantuvat.
        Tuntuu turhalta pestä vaatteita liian usein, jos ne ovat lähes puhtaita, eikä minulla ole mahdollisuuttakaan pestä pyykkiä jatkuvasti.


    • .....

      Riippuu tilanteesta, yleensä pidän paitoja päivän-kaksi, jos ei ole tahroja tms. Alusvaatteet vaihdan joka päivä ja vielä erikseen esim. jumpalla käynnin jälkeen tai jos pyöräilen töihin (16 km yhteen suuntaan). Neulepuseroa voin käyttää pari-kolme kertaa, kun alla on pusero, jonka vaihdan päivittäin. Housuja/farkkuja voin pitää 3-5 päivää ennen pyykkiin laittoa. Päällystakin pesen heti jos tulee tahra, muuten pesen 1-2 kk välein (untsikkaa pesisin harvemmin). Hyvänlaatuista villakangastakkiani en ole pesettänyt vielä koskaan, suojaan kaulusta aina huivilla, hihansuut ja taskunsuut ovat siistit, kangas ei ole nyppyyntynyt eikä siinä ole tahroja eli taitaa hylkiä likaa. Oli kyllä sen hintainenkin mutta näköjään kannatti ostaa.
      ps. olen jo sen ikäinen että en hengaile snagarilla jos käyn bilettämässä, siksi ei ole sinappitahroja vaatteissa.

    • K48

      Puhut koulusta, elikkä olet varmaan aika nuori, ja nuoret varmaan vielä enemmän haluavat vaihtaa joka päivä, jos vain on riittävästi vaatteita, eliikä en sanoisi että se menee liiallisuuksiin, eikö se ole jokaisen oma asia kuinka usein vaihtaa, vaikka aikuinen olenkin, rakastan vaatteita, ja vaihdan yleensä joka päivä, ainakin yläosan, ja niin tekevät suurin osa meidän työpaikan naisista vaikka olemmekin keski-ikäisiä. "ei jatkuvasti" kiroittaa alempana, ettei laita pesuun parin käyttökerran jälkeen, sitä en minäkään tee, mulla on neuletakkeja sen verran paljon, että suurin osa ei ole edes koskaan pesty, koska yksittäisen neuletakin käyttökerrat saattavat jäädä ihan muutamaan käyttökertaan. Mielestäni on kiva katsoa uusia vaatteita joka päivä, siis myöskin työkavereiden, alkaa kyllä tympämään jos joku käyttää samoja vaatteita viikosta toiseen, niitäkin löytyy, ei välttämättä koulumailmassa mutta kylläkin työmailmassa.Kaksi päivää en sentään pitäisi pahana, pidä sinä vain kaikessa rahassa kaksi päivää samat vaatteet, kyllä minäkin sen voin tehdä, jos olen niin väsynyt aamulla etten kertakaikkaan jaksa miettiä, vedän vain päälle mitä esillä sattuu olemaan.

    • nx

      Alusvaatteet joka päivä ja aina suihkun jälkeen.
      2-3 päivää pitkiä housuja, paitoja 2 pv.
      Talvitakkia ei kuulu pestä kuin joskus.
      Hienot neuleet samoin.
      Kesällä ja talvella toimitaan toisin, puseroa on vaihdettava joka päivä, jos hikoilee.
      Tärkeintä on siisti pukeutuminen, nuorilla tietysti myös vaihtelu.

    • mactiq

      housuja 2-3 pv, paitojen vaihto päivittäin, mitään en pidä kahta päivää peräkkäin kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe