Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

DNA:n huijaus

-

DNA lähetti minulle DNA etuoikeus-ohjelman tilausvahvistusilmoituksen. Tämä tuli minulle täysin yllätyksenä, koska en ollut mitään tällaista tilausta koskaan tehnyt. Silti saamassani kirjeessä kiiteltiin minua tilauksesta sekä liittymisestä määräaikaiseen DNA etuoikeus-ohjelmaan. Olen VUOSIEN AJAN ollut DNA:n asiakas. Minulla on aina ollut toistaiseksi voimassaoleva sopimus DNA:n kanssa ja kaikille kaupustelijoille olen kategorisesti ilmoittanut, että en ole kiinnostunut missään määrin määräaikaissopimuksista. Asia onneksi selvisi suhteellisen nopeasti, n 10 minuutin odottelun jälkeen. Soitin DNA:n asiakaspalveluun ja ystävällinen naishenkilö korjasi asian nopeasti sekä pahoittelu tapahtunutta.


Ongelma on se, että tarkasti ajatellen tämä DNA:n toiminta voisi täyttää rikoslaissa kuvatun petoksen tunnusmerkistön. Kuinka DNA voi yksipuolisesti tehdä tällaisia (epäkelpoja) toimia, joilla voisi kuitenkin olla myös henkilöitä/oikeushenkilöitä velvoittavia oikeudellisia ulottuvuuksia? Minusta tämä ei ole hyväksyttävää ja vaadin, että DNA selvittää asian tarkoin sekä ilmoittaa minulle selvityksensä tuloksen. Tällainen erehdyttäminen vähintään heikentää luottamustani DNA:ta kohtaan ja kiitos toistaiseksi voimassaolevan sopimukseni, voin vaihtaa operaattoria saman tien.

3

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vittuuntunut

      Koska luottamukseni oli loppu DNAhan monien virheellisten laskujen vuoksi, päätin nyt kesällä ostaa Soneran Easy ladattavan liittymän. Latailin 10 euron edestä moneen otteeseen kunnes oivalsin, että saldo hupeni yllättävän nopeasti. Otin yhteyttä Sonera tel-palveluun, mutta jonotukseen tuskastuneena marssin Sonera liikkeeseen, jossa minut ohjattiin soittamaan niin asiakas- ja teknisenvian palveluun. Lopputuloksena oli, ettei Sonera muka kyennyt selvittämään latauksieni tel-tapahtumia. Soneran huijaus paljastui puhelimeni soitto- ja viesti keskuksmuistin avulla; 10 euron lataus osoittautui käytetyksi jo 6,5 eruon kohdalla.

      Rikosilmoitus taitanee olla ainut tie jotta moiset vilpillisyydet saadaan kitkettyä.

    • DNA huijaa

      DNA:han pettynyt kirjoitti DNA:n omilla sivuilla 9. maaliskuuta 2011:

      Olen todella pettynyt koko DNA:han. Olen jo pitkään ihmetellyt sen laskuja, jotka ovat olleet kohtuuttoman suuria. Tämän vuoksi pyysin puheluerittelyjä, ja sain niitä muutamia (yli 130 €:n laskuista). Havaitsin pian, että puheluerittelyjen käyttömaksut poikkeavat huomattavasti ko. ajankohtien laskujen käyttömaksuista. Esimerkiksi yhdessä laskussa käyttömaksut olivat jopa 200 € suuremmat kuin mitä puheluerittelystä kävi ilmi ja toisessa vastaava ero oli 100 €!!! Olen ollut asian vuoksi yhteydessä kuluttajaviranomaiseen sillä lopputuloksella, että DNA ei käsittele yli 2 kuukauden takaisia laskuja, jos reklamaatiota ei ole tehty aiemmin. Lisäksi DNA selitti tätä eroa jollain 'palveluntarjoajien laskutusviiveellä' -hah! Kaiken tämän lisäksi mm. saldorajat ylittyvät, esimerkiksi 100 €:n saldorajan sijasta lasku saattaa olla jopa 200 €. Tätä eroa DNA:n on turha selittää millään vuorokauden viiveellä. Kaiken kaikkiaan, selityksiä DNA:lta kyllä löytyy joka lähtöön, rehellisyydestä ja asiakkaiden kunnioituksesta viis. Olen keskustellut asiasta myös lakimiehen kanssa, mutta valitettavasti tällaiset palvelut ovat niin kalliita, että yksityisen kuluttajan resurssit eivät todellakaan riitä asioiden eteenpäin viemiseen oikeusteitse. Joku jo kirjoittelikin, että ko. yritys pitäisi saada Kuningaskuluttaja -ohjelmaan, ja toivon todella, että joku takertuu asiaan ja ottaa ko. ohjelmaan yhteyttä -omat voimavarani eivät siihen valitettavasti riitä. DNA:lta sanoudun irti ensitilassa -tosin sekin onnistuu asiakaspalvelun mukaan vasta toukokuussa! Täytyy vain toivoa, ettei oma murju lähde alta pois sitä ennen DNA-laskujen vuoksi -kuusen alla kun on vielä tähän aikaan vuodesta kohtuullisen vilpoista...

    • häkkpp

      Edellinen viesti on selvää *A*KAA. Jos olisit edes käväissyt Dnan sivuilla tai omaDnassa voisit huomata sen. Tuota juttua ei usko kuin yksi ja se olet sinä. Huonosti toimii sun lääkitys...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe