Haaveena on kovasti päästä sisään TTY:hyn kevään haussa 2011. Valmistuin lukiosta tänä keväänä 2010 ja kuluvan vuoden aion opiskella amk:ssa insinööri opintoja. Sinne en kuitenkaan halauaisi jäädä vaan tavoitteena on päästä sisään teknilliseen korkeakouluun. Tarkoituksena onkin nyt saada teiltä mielipiteitä kannaattako mun lakaa jo nyt lukemaan ja kertaamaan lukion matikkaa, fysiikka ja kemiaa vai kannaattaako vain opiskella tuolla amk:ssa ja yrittää sieltä saada hyviä arvosanoja näistä aineista, siinä samallahan sitä harjoitusta saa pääsykokeita varten. Mikäli sikäli olen oikein ymmärtänyt että ekana vuonna insinöörit opiskeletvat pitkälti matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Mutta te, jotka olette amk:ssa insinööri opintoja suorittaneet niin voisitteko kertoa, että onko siellä opiskeltavat asiat yhtään sen tasoisia kuin DI-haun pääsykokeissa on kysymykset vai ovatko ne paljon helpompoa/vaikeampia?
Koska jos amk matikka/kemia/fysiikka on esim paljonkin helpompaa niin eikös sitten kannattaisi koulun ohella mennä valmennuskurssille? Olen aivan sekaisin näistä. haluan vain niin paljon päästä sisää DI-koulutukseen ja olisi ihanaa jos sekä amk-opiskelijat, DI-opiskelijat ja muut DI:ksi pyrkivät kommentoisivay asiaa. Kiitos :)
ps. tässä mun kirjotusten tulokset jos ne jotenkin vaikuttaa äidinkieli:M englanti:B
matikka pitkä:M kemia:M ruotsi keskipitkä:M biologia:E
DI 2011
5
979
Vastaukset
- 4tsvffrgf
Ite suosittelen että lopetat sen amkin jos et siellä halua olla ja alotat treenaamaan. Hanki kunnon laskurutiini pääsykoe tason tehtäviin, laske kaikki pääsykoearkistossa olevat tehtävät niin monta kertaa että osaat ne oikeasti, sitten voi vaikka hankkia jonkun yo-koe kokoelman.
Valmennuskurssi vaan sitten jos et osaa opiskella yksin. - sgasga>e
Ei siitä AMK:sta mitään haittaakaan ole. Eikä siitäkään ole haittaa jos vaikka suoritat sen insinööritutkinnon loppuun. Jos kurssit siellä oikeasti tuntuvat helpolta niin pystyt hyvin suorittamaan tuon tutkinnon esim. 3:ssa vuodessa hyvin arvosanoin jonka jälkeen pystyt siirtymään/hakeutumaan TTY:lle tai TKK:lle toisen vaiheen opintoihin. Nuo toisen vaiheen opinnot saa suoritettua täysipäi(väi)sesti opiskellen 3:ssa vuodessa eli olisit valmis DI kaupanpäälle vielä AMK-inssi viiden vuoden opintojen jälkeen.
- ins (AMK) + di
Insinööri (AMK) tutkinnon jälkeen di:ksi valmistuu helposti kahdessa (2) vuodessa.
- aloittaja tyttönenn
ins (AMK) + di kirjoitti:
Insinööri (AMK) tutkinnon jälkeen di:ksi valmistuu helposti kahdessa (2) vuodessa.
Joo tiedän että amk:sta pystyy jatkamaan diplomi-insinööriksi eikä opsikeluaikakaan ole kuin sen pari vuotta mutta mä haluan pääsätä siihen kouluun jo aikasemmin ja haluan suorittaa koko tutkinnon yliopistossa. Tuntuu tyhmältä jos pitäis amk lopettaa ja alkaa lukee pääsykokeisiin kun esim kaikki tuet lähtis samantien ja ei kai amk:n matikka, kemia ja fysiikka voi ihan hyödytöntä olla pääsykokeita ajatellen..vai onko se muka niin helppoa, helpompaa kuin lukiossa? Kun eikös pääsykokeet ole kuitenkin lukion kirjotusten tasoa? Mietin vaan että pitäiskö alottaa se valmennuskurssi tässä ohella vai tuleekohan liian raskasta. Haluan vaan niin kovasti TTY:hyn että teen mitä vain päästäkseni sisään. En ole matemaattisissa aineissa mikään paras mutta en mikään puupääkään, kuitenkin M:ät kirjoitin matikasta ja kemiasta. Taidankohan olla liian aikasin liikkeellä vai ovatko muutkin aloittaneet pääsykoe stressin jo syksyllä? :D
- kyllä duunariksi
aloittaja tyttönenn kirjoitti:
Joo tiedän että amk:sta pystyy jatkamaan diplomi-insinööriksi eikä opsikeluaikakaan ole kuin sen pari vuotta mutta mä haluan pääsätä siihen kouluun jo aikasemmin ja haluan suorittaa koko tutkinnon yliopistossa. Tuntuu tyhmältä jos pitäis amk lopettaa ja alkaa lukee pääsykokeisiin kun esim kaikki tuet lähtis samantien ja ei kai amk:n matikka, kemia ja fysiikka voi ihan hyödytöntä olla pääsykokeita ajatellen..vai onko se muka niin helppoa, helpompaa kuin lukiossa? Kun eikös pääsykokeet ole kuitenkin lukion kirjotusten tasoa? Mietin vaan että pitäiskö alottaa se valmennuskurssi tässä ohella vai tuleekohan liian raskasta. Haluan vaan niin kovasti TTY:hyn että teen mitä vain päästäkseni sisään. En ole matemaattisissa aineissa mikään paras mutta en mikään puupääkään, kuitenkin M:ät kirjoitin matikasta ja kemiasta. Taidankohan olla liian aikasin liikkeellä vai ovatko muutkin aloittaneet pääsykoe stressin jo syksyllä? :D
insinööriksi! Jos et osaa itse ratkaista noin yksinkertaista käytännön probleemaa, niin et ole sopiva insinööriksi (AMK/di). Oletko miettinyt ihan oikeata käytännön työtä ja menisit vaikka ammattikouluun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019