DI 2011

apuakaipaavaå

Haaveena on kovasti päästä sisään TTY:hyn kevään haussa 2011. Valmistuin lukiosta tänä keväänä 2010 ja kuluvan vuoden aion opiskella amk:ssa insinööri opintoja. Sinne en kuitenkaan halauaisi jäädä vaan tavoitteena on päästä sisään teknilliseen korkeakouluun. Tarkoituksena onkin nyt saada teiltä mielipiteitä kannaattako mun lakaa jo nyt lukemaan ja kertaamaan lukion matikkaa, fysiikka ja kemiaa vai kannaattaako vain opiskella tuolla amk:ssa ja yrittää sieltä saada hyviä arvosanoja näistä aineista, siinä samallahan sitä harjoitusta saa pääsykokeita varten. Mikäli sikäli olen oikein ymmärtänyt että ekana vuonna insinöörit opiskeletvat pitkälti matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Mutta te, jotka olette amk:ssa insinööri opintoja suorittaneet niin voisitteko kertoa, että onko siellä opiskeltavat asiat yhtään sen tasoisia kuin DI-haun pääsykokeissa on kysymykset vai ovatko ne paljon helpompoa/vaikeampia?

Koska jos amk matikka/kemia/fysiikka on esim paljonkin helpompaa niin eikös sitten kannattaisi koulun ohella mennä valmennuskurssille? Olen aivan sekaisin näistä. haluan vain niin paljon päästä sisää DI-koulutukseen ja olisi ihanaa jos sekä amk-opiskelijat, DI-opiskelijat ja muut DI:ksi pyrkivät kommentoisivay asiaa. Kiitos :)

ps. tässä mun kirjotusten tulokset jos ne jotenkin vaikuttaa äidinkieli:M englanti:B

matikka pitkä:M kemia:M ruotsi keskipitkä:M biologia:E

5

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4tsvffrgf

      Ite suosittelen että lopetat sen amkin jos et siellä halua olla ja alotat treenaamaan. Hanki kunnon laskurutiini pääsykoe tason tehtäviin, laske kaikki pääsykoearkistossa olevat tehtävät niin monta kertaa että osaat ne oikeasti, sitten voi vaikka hankkia jonkun yo-koe kokoelman.
      Valmennuskurssi vaan sitten jos et osaa opiskella yksin.

    • sgasga>e

      Ei siitä AMK:sta mitään haittaakaan ole. Eikä siitäkään ole haittaa jos vaikka suoritat sen insinööritutkinnon loppuun. Jos kurssit siellä oikeasti tuntuvat helpolta niin pystyt hyvin suorittamaan tuon tutkinnon esim. 3:ssa vuodessa hyvin arvosanoin jonka jälkeen pystyt siirtymään/hakeutumaan TTY:lle tai TKK:lle toisen vaiheen opintoihin. Nuo toisen vaiheen opinnot saa suoritettua täysipäi(väi)sesti opiskellen 3:ssa vuodessa eli olisit valmis DI kaupanpäälle vielä AMK-inssi viiden vuoden opintojen jälkeen.

      • ins (AMK) + di

        Insinööri (AMK) tutkinnon jälkeen di:ksi valmistuu helposti kahdessa (2) vuodessa.


      • aloittaja tyttönenn
        ins (AMK) + di kirjoitti:

        Insinööri (AMK) tutkinnon jälkeen di:ksi valmistuu helposti kahdessa (2) vuodessa.

        Joo tiedän että amk:sta pystyy jatkamaan diplomi-insinööriksi eikä opsikeluaikakaan ole kuin sen pari vuotta mutta mä haluan pääsätä siihen kouluun jo aikasemmin ja haluan suorittaa koko tutkinnon yliopistossa. Tuntuu tyhmältä jos pitäis amk lopettaa ja alkaa lukee pääsykokeisiin kun esim kaikki tuet lähtis samantien ja ei kai amk:n matikka, kemia ja fysiikka voi ihan hyödytöntä olla pääsykokeita ajatellen..vai onko se muka niin helppoa, helpompaa kuin lukiossa? Kun eikös pääsykokeet ole kuitenkin lukion kirjotusten tasoa? Mietin vaan että pitäiskö alottaa se valmennuskurssi tässä ohella vai tuleekohan liian raskasta. Haluan vaan niin kovasti TTY:hyn että teen mitä vain päästäkseni sisään. En ole matemaattisissa aineissa mikään paras mutta en mikään puupääkään, kuitenkin M:ät kirjoitin matikasta ja kemiasta. Taidankohan olla liian aikasin liikkeellä vai ovatko muutkin aloittaneet pääsykoe stressin jo syksyllä? :D


      • kyllä duunariksi
        aloittaja tyttönenn kirjoitti:

        Joo tiedän että amk:sta pystyy jatkamaan diplomi-insinööriksi eikä opsikeluaikakaan ole kuin sen pari vuotta mutta mä haluan pääsätä siihen kouluun jo aikasemmin ja haluan suorittaa koko tutkinnon yliopistossa. Tuntuu tyhmältä jos pitäis amk lopettaa ja alkaa lukee pääsykokeisiin kun esim kaikki tuet lähtis samantien ja ei kai amk:n matikka, kemia ja fysiikka voi ihan hyödytöntä olla pääsykokeita ajatellen..vai onko se muka niin helppoa, helpompaa kuin lukiossa? Kun eikös pääsykokeet ole kuitenkin lukion kirjotusten tasoa? Mietin vaan että pitäiskö alottaa se valmennuskurssi tässä ohella vai tuleekohan liian raskasta. Haluan vaan niin kovasti TTY:hyn että teen mitä vain päästäkseni sisään. En ole matemaattisissa aineissa mikään paras mutta en mikään puupääkään, kuitenkin M:ät kirjoitin matikasta ja kemiasta. Taidankohan olla liian aikasin liikkeellä vai ovatko muutkin aloittaneet pääsykoe stressin jo syksyllä? :D

        insinööriksi! Jos et osaa itse ratkaista noin yksinkertaista käytännön probleemaa, niin et ole sopiva insinööriksi (AMK/di). Oletko miettinyt ihan oikeata käytännön työtä ja menisit vaikka ammattikouluun?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe