KOIRAMME LEHDEN KURINPITOTIEDOT

vihdoinkin oikeus

koiramme lehdessä on kuulemma ollut kunnon jutut kurinpidollisista toimista MONTAA kenneliä kohti.
Yksi niistä on surullisen kuuluisa snautseri kenneli espoosta.
Elinikäinen kielto tuli kaikkeen, molemmille osapuolille.............
Oletteko lukeneet jutut?

Minua kummastutti vain asia:
Jos päätökset oikeudessa on annettu jo 2008, niin kuinka on mahdollista , että kennelliitolla menee 2 VUOTTA omien toimenpiteidensä tekoon ???

Korjatkaa jos olen väärässä, minulle luettiin uutiset, en ole siis nähnyt itse artikkelia.

22

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+8

      siinä liitossa :(

      • kennelliitto on raha

        On aina ollut.
        Mun mielestä sinne maksetaan ihan turhasta.
        Hyvä esimerkki on tämä tietokanta jupakkakin.
        Kuka vaan voi muutella tietoja suojaamattomaan tietokantaan ja ylläpitäjä ei edelleenkään tee asialle mitään, eli suojaa sitä......
        Anteeksiantamatonta toimintaa, etten sanoisi.
        itse hakisin vahingonkorvauksia kennelliitolta henkisistä kärsimyksistä. Heillä on ollut takuulla tuo suojaamattomuus tiedossa ja silti eivät ole asialle mitään tehneet. He ovat myös tekemättäjättämisillään näin ollen sallineet tapahtuneen ja ovat näinollen vastuussa.


    • 5+2

      Tuosta snautseri kennelistä ei täällä saa sanoa moitteen sanaa, kun heillä on niin hyvin maailmalla menestyneitä koiria, muuten joku kavahtaa täällä.

      • neljän suora

        on kääpiöuros ko. kennelistä,nyt 5v.

        Koira tuotiin heille aikanaan ja myöhemmin heitä otti pannuun kun eivät menneet paikan päälle hakemaan,luottivat sokeasti kasvattajan maineeseen.Hyvin uros näyttelyissä on pärjännytkin,mutta tutut olivat murheissaan kun tietämättömyyttään tukivat kyseistä tehtailua ja suoranaista rääkkäystä.

        Itse en ole koskaan kuulunut kennelliittoon enkä tule kuulumaan.

        Rääkkäys ei (tietenkään) ole liiton hallituksen vika kuitenkaan.


      • myy myy myy

        ettei myy herää hän ainakin puolustaa ja on puolustanuttkin


    • p.mankinen

      "Elinikäinen kielto tuli kaikkeen,..." ai koiranpitoonkin?

    • Amerikankääpiöterrie

      Jonna ja Paul Dunkel (koiratappeluihmiset, hormonien diilaajat)
      jatkavat yhä eläinten parissa.
      Nyt maatilalla kotieläinten parissa tehtaillaan amerikankääpiöterrierejä. Toy fox terrier.

      Kauheudet ja eläinrääkkäykset eivät saa unohtua. Näiltä ihmisiltä ei saa ostaa pentuja.

      Googlatkaa kasvattajat ennen pennun ostamista.

    • arkkimedes

      miksi ihmeessä ostaa koiranpentua kennelistä, kun hyviä ja inhimillisiäkin kasvattajia varmaan löytyy tämän suomen kokoisesta maasta yllinkyllin????

      Joka helvetin päivä jostain lehdestä tai palstalta saa lukea siitä ja siitä kennelistä, joiden koirat ovat sairaita tai muuten myyntikelvottomia.

      Miksi koiran ostoa suunnittelevat kääntyvät vain niiden puoleen, joilla on ollut joitakin meriittejä????

      Miksi he haluavat koiran, jolla jo muutenkin on kyseenalainen tausta ja unohtavat vallan sen luokan, joilla ei sukurutsausta tunneta ja pentuja teetetään harvoin, ja silloinkin vältetään kuninkaalliset?????

      • suuuuughhe

        Sanopa muuta! Toivottavasti ihmiset ovat tarpeeksi fiksuja ottamaan edes jotain selville kennelistä ja kasvattajasta ennen kuin ostavat pennun. Pelkästään googlettamalla Dunkel kenneli löytyy tietoa eläinrääkkäyksestä ja koiratappeluista!

        Tehkää ihmiset palvelus tuleville pennunomistajille ja levittäkää sanaa tästä kyseisestä kennelistä! :(


      • darrassa

        Erittäin hyvä kirjoitus. Hyviä kasvattajia on kunhan vain viitsi etsiä ja ei aina ota sitä halvinta vaihtoehtoa. Silloin kun aloin omaa pentua etsimään niin katsoin aivan ensimmäiseksi Koiranetin tilastoja yms. se on kuitenkin vain pieni osa totuutta. Kasvattaja jolla on useita muotovalioita ym. ei osoittautunut mieleisekseni (koirien olosuhteet yms.) myöhemmin löysin kasvattajan joka kasvattaa pienimuotoisesti, huolella ja rakkaudella. Voin rehellisesti sanoa, että harvoin tapaa niin hyvää kasvattajaa kuin hän on. :-)

        Eli googlaamaan vaan kovasti ja kannattaa vierailla kasvattajan luona! Koiran kaunista ulkonäköä tärkeämpää ovat koiran terveys ja alkuperä!


    • darrassa

      Miksihän tämä suomi24 palsta poistaa kaikki viestit koskien erästä suomalaista kenneliä joka oli osallisena koiratappeluihin jokunen vuosi sitten? Sellaisetkin viestit jotka eivät sisällä nimiä. Ärsyttää tälläinen eläinrääkkääjien hyysääminen ja toimettomuus. Minusta on aivan oikein, että tuleville pennunostajille kerrotaan mahdollisista riskeistä.

      • jDPD

        Et voi kenenkään henkeä lähteä uhkailemaan, ehkä siksi.


      • darrassa
        jDPD kirjoitti:

        Et voi kenenkään henkeä lähteä uhkailemaan, ehkä siksi.

        ei kyse ole kenenkään hengen uhkaamisesta! Vaan aivan täysin asiallisista viesteistä.


      • (apbt)
        darrassa kirjoitti:

        ei kyse ole kenenkään hengen uhkaamisesta! Vaan aivan täysin asiallisista viesteistä.

        Varokaa heitä,turpaan tulee kun tavataan,pesäpallomaila laulaa jonkun perseessä,annetaan vähän eläintenpitokoulutusta oikein isän kädestä..


      • 16+7
        (apbt) kirjoitti:

        Varokaa heitä,turpaan tulee kun tavataan,pesäpallomaila laulaa jonkun perseessä,annetaan vähän eläintenpitokoulutusta oikein isän kädestä..

        Ei kovin naisellista :))) En ihmettelisi tuollaista tekstiä erään herran näppäimiltä, mutta naiselta tuollainen
        on kummallista.


      • zillä lailla

        Mistähän tuokin tietosi on oikein peräisin?? Ai niin niistä kuulopuheista ja muiden sanomisista. Tiedoksesi vain että eiköhän se ollut joku muu ihminen/muut ihmiset joka/jotka oli koiratappeluissa mukana.


      • Nämä ne oli
        zillä lailla kirjoitti:

        Mistähän tuokin tietosi on oikein peräisin?? Ai niin niistä kuulopuheista ja muiden sanomisista. Tiedoksesi vain että eiköhän se ollut joku muu ihminen/muut ihmiset joka/jotka oli koiratappeluissa mukana.

        ja jatkavat edelleen eläimillä tienaamista.
        Vihdissä on kauhujen farmi.


      • jonizi
        Nämä ne oli kirjoitti:

        ja jatkavat edelleen eläimillä tienaamista.
        Vihdissä on kauhujen farmi.

        Pitää paikansa.myy 2000€ huonoja pikkukoiria.googlatkaa hyvät ihmiset.eläinlääkärit maksaneet tuhansia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe