Neuvoja :)

o_o_o

Mulla on reilu 3kk ikäinen lyhytkarvainen mäykky. Kivasti ollaan päästy alkuun kouluttamisessa jne..jääräpää mutta niin rakas otus.
Ainut mikä on meillä ongelmallista on kynsien leikkuu..huutaa niin paljon kun keuhkoista irti saa ja rimpuilee, muilla samoja ongelmia ? No, me ollaan nyt leikattu ihan vaan pari kynttä kerrallaan ja paljon kehuja, jospa se siitä. ( muuten ei olleenka aristele tassuja, eli saa koskea jne)
Ja toinen ongelma on yksin jääminen kotiin. Alotettiin totuttaan koira pikkuhiljaa yksin..eli ihan vaan eteiseen takas..jne. Mutta huuto on tosi kamala aina kotiin tullessa. Meidän lähtiessä töihin se ei huuda koska syö herkkuluuta jne...ja jätetään paljon leikittävää, musiikkia, lepoalustoja j..mut ei näytä tehoavan. Koira ei enää niinkään "ulise" vaan haukkuu kun tullaan kotiin. Enintään koira on yksin 8h..yleensä vain 4-6h eikä edes joka päivä joudu olla yksin vuorotöiden takia.
Eli onkohan kellään muulla mennyt tämä haukkuminen ohi? vai pitääkö alkaa uudestaan ns,kouluttaan tähän eroikävään?
ja kotiin tullessa se haukkuu ja huutaa ja hyppii vasten kauan aikaa. En kyllä ota syliin vasta kun on hiljentyny, mut kova hätä näyttää pienokaisella olevan :)
oisko neuvoja muilta mäykyn omistajilta.

2

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

      Kynsienleikkuusta... Kuulostaa kovasti samalta ,kuin meillä aluksi. Kokeile antaa koirasi seistä vaikka pöydällä ,sitten tassu käteen ja leikkaa. Lopuksi sitten palkinto... Toimi loistavasti meillä ,kun ei tarvinnut enää sylissä rimpuilla. Nyt kellahtaa jo selälleen ,kun otan kynsisakset käteen.

    • mäykkäri

      kannattaa vaan leikata huudosta huolimatta ja kotiin tullessa älkää huomioko ennen kuin huutaminen loppuu, silloin pentu tajuaa, että siihen reagoidaan vain hiljaa ollessa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe