Mulla on reilu 3kk ikäinen lyhytkarvainen mäykky. Kivasti ollaan päästy alkuun kouluttamisessa jne..jääräpää mutta niin rakas otus.
Ainut mikä on meillä ongelmallista on kynsien leikkuu..huutaa niin paljon kun keuhkoista irti saa ja rimpuilee, muilla samoja ongelmia ? No, me ollaan nyt leikattu ihan vaan pari kynttä kerrallaan ja paljon kehuja, jospa se siitä. ( muuten ei olleenka aristele tassuja, eli saa koskea jne)
Ja toinen ongelma on yksin jääminen kotiin. Alotettiin totuttaan koira pikkuhiljaa yksin..eli ihan vaan eteiseen takas..jne. Mutta huuto on tosi kamala aina kotiin tullessa. Meidän lähtiessä töihin se ei huuda koska syö herkkuluuta jne...ja jätetään paljon leikittävää, musiikkia, lepoalustoja j..mut ei näytä tehoavan. Koira ei enää niinkään "ulise" vaan haukkuu kun tullaan kotiin. Enintään koira on yksin 8h..yleensä vain 4-6h eikä edes joka päivä joudu olla yksin vuorotöiden takia.
Eli onkohan kellään muulla mennyt tämä haukkuminen ohi? vai pitääkö alkaa uudestaan ns,kouluttaan tähän eroikävään?
ja kotiin tullessa se haukkuu ja huutaa ja hyppii vasten kauan aikaa. En kyllä ota syliin vasta kun on hiljentyny, mut kova hätä näyttää pienokaisella olevan :)
oisko neuvoja muilta mäykyn omistajilta.
Neuvoja :)
o_o_o
2
395
Vastaukset
- konna2
Kynsienleikkuusta... Kuulostaa kovasti samalta ,kuin meillä aluksi. Kokeile antaa koirasi seistä vaikka pöydällä ,sitten tassu käteen ja leikkaa. Lopuksi sitten palkinto... Toimi loistavasti meillä ,kun ei tarvinnut enää sylissä rimpuilla. Nyt kellahtaa jo selälleen ,kun otan kynsisakset käteen.
- mäykkäri
kannattaa vaan leikata huudosta huolimatta ja kotiin tullessa älkää huomioko ennen kuin huutaminen loppuu, silloin pentu tajuaa, että siihen reagoidaan vain hiljaa ollessa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1044641Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743911391- 1861072
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11892tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866