Etuhaarukan stefat

karssu35

Moi ! Millainen työ on vaihtaa Honda shadow 600 vm:1993 etuhaarukan stefat ? Tarvitaanko erikoistyökaluja ? Terv: Karssu

8

3393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1300cc-T

      Ei se mahdoton tehtävä ole mutta kun etuhaarukan putket on vaikea mm.saada tukevasti kiinni mihinkään niin ettei niihin jäisi mitään jälkiä avaus/kiinnitysvaiheessa on jo siitä syystä paras jättää homma ammattilaiselle. N.100 Euroa maksaa osineen töineen. Teet itse ja yrität säästää ja saat pahimmillaan naarmuiset pumput ja rikkinäiset stefan ym. Sitten vielä alat arpomaan mitä öljyä ja kuinka paljon sitä kuuluu laittaa niin ei todella kannata tehdä itse. Itse kannattaa irroittaa keula ja viedä pelkät putket korjaamolle. Siitä saattaa tulla jo selvä säästö.

    • ERKIIII

      ku vaihdat itse . Otat renkaan pois ja sit putkien alapäästä kuusioruuvit auki tarvii pitkän avaimen et ylettyy ruuvi on aika syvällä ja annat öljyjen valua pois.Sit avaat putket pääs olevat tulpat ja sen jälkeen ylä ja ala kolmiost pultit auki.Seuraavaks väännät pölysuojat pois,sit näkyy stefat stefojen päällä on sokat sokat saa irti pihdeillä mut ota varovasti ettei sokat muuta muotoaan.Seuravaksi otat sisäkalut pois ole tarkkana missä järjestyksessä hilut tippuu putkesta. Sit painat puken alas ja pari terävää nykäsyy pitäs putket irrota.Seuraavaksi vaihdat stefat ja kasaat kaikki osat takas äläkä vedä ylä ja ala kolmion pultteja liian tiukkaan ÖLJYÄ MENI PER PUTKI MUISTAAKSENI 3.4dl

      • Showa

        Ja sitten kun olet homman tehnyt toteat että pumpuissa on vittumaiset jäljet viilapenkinleuoista,mutterit ja ruuvit kannoistaan pyöreät,kuluneista ja vääränlaisten avaimien käytöstä johtuen,likaa stefoissa lattialle pudonneiden pikkuosien mukaanaan kuljettamina putkissa sisällä,toteat että olisi sittenkin kannattanut jättää homma ammattilaiselle. "Tein itse ja säästin"-ajatustapa on näin pienessä rahasummassa täysin turhaa!!!!


      • ERKIIII
        Showa kirjoitti:

        Ja sitten kun olet homman tehnyt toteat että pumpuissa on vittumaiset jäljet viilapenkinleuoista,mutterit ja ruuvit kannoistaan pyöreät,kuluneista ja vääränlaisten avaimien käytöstä johtuen,likaa stefoissa lattialle pudonneiden pikkuosien mukaanaan kuljettamina putkissa sisällä,toteat että olisi sittenkin kannattanut jättää homma ammattilaiselle. "Tein itse ja säästin"-ajatustapa on näin pienessä rahasummassa täysin turhaa!!!!

        on peukalo keskellä kämmentä niin ei kannata alkaa tohon hommaan.Eikä kukaan tyhmä laita putkia viilapenkin väliin eikä stefojen vaihdossa tarvita viilapenkkiäT.Asentaja


    • karssu35

      Kiitos vastauksista . Otin ne etuiskari irti ja vein liikkeeseen stefojen vaihtoon.Niissä olisi tarvinnut olla iso torx hylsy ja pitkä jatko kun alaosan kuusikoloruuvi pyöri tyhjää.Olisi varmaan onnistunut jos olisin heti alussa yrittänyt kuusioruuvia pulttipyssyllä auki,mutta tein sen virheen kun avasi ne iskarit auki heti alussa.Terv:Karssu

      • ERKIIII

        kuusioruuvin vastakappaletta olis pystyny pitää kiinni putken päästä latikalla.


      • 1300cc-T

        Juuri tätä tarkoitin. Helposti työ johon ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole OIKEITA ja SOPIVIA työkaluja saa tehtyä lisää ongelmia itselleen kun yrittää sopimattomilla työkaluilla ja menetelmillä vääntää ja avata mahdollisesti erittäin kovin kiinni olevia muttereita/ruuveja. Kun jokin osa on tiukassa tarvitaan tietysti tukeva kiinnitys jotta voisi reilusti vääntää ja käyttää tarvittavaa voimaa. Tässä kohtaa usein käy niin että osat/kappale irtoaa tai avain lipsahtaa/pyörähtää ympäri. Näin saa mutterien kannat sorvattua piloille. Ja lisää työtä tiedossa. Tämän eliminoimiseksi kannattaa todellakin jotkut työt jättää ammattilaiselle. Vastuu työn onnistumisesta jää silloin yrittäjälle eikä lisää laskua ole tulossa asiakkaalle. Etupään stefojen vaihtoon on useimmissa merkkiliikkeissä tunnin parin kiinteä veloitus. Joskus vaan tulee tilanteita että kannattaa jättää sovinnolla homma sellaisen kaverin tehtäväksi joka sen VARMASTI osaa. Pahan mielen ja vitutuksen saaminen on silloin paljon epätodennäköisempää kuin itse yrittämällä. Nimimerkillä "Paljon mp-korjaajien juttuja kuulleena" : )


      • ERKIIII
        1300cc-T kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin. Helposti työ johon ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole OIKEITA ja SOPIVIA työkaluja saa tehtyä lisää ongelmia itselleen kun yrittää sopimattomilla työkaluilla ja menetelmillä vääntää ja avata mahdollisesti erittäin kovin kiinni olevia muttereita/ruuveja. Kun jokin osa on tiukassa tarvitaan tietysti tukeva kiinnitys jotta voisi reilusti vääntää ja käyttää tarvittavaa voimaa. Tässä kohtaa usein käy niin että osat/kappale irtoaa tai avain lipsahtaa/pyörähtää ympäri. Näin saa mutterien kannat sorvattua piloille. Ja lisää työtä tiedossa. Tämän eliminoimiseksi kannattaa todellakin jotkut työt jättää ammattilaiselle. Vastuu työn onnistumisesta jää silloin yrittäjälle eikä lisää laskua ole tulossa asiakkaalle. Etupään stefojen vaihtoon on useimmissa merkkiliikkeissä tunnin parin kiinteä veloitus. Joskus vaan tulee tilanteita että kannattaa jättää sovinnolla homma sellaisen kaverin tehtäväksi joka sen VARMASTI osaa. Pahan mielen ja vitutuksen saaminen on silloin paljon epätodennäköisempää kuin itse yrittämällä. Nimimerkillä "Paljon mp-korjaajien juttuja kuulleena" : )

        tarkoitin et jos omistaa jonkunlaiset työkalut ei tota hommaa vasaralla pysty tekemään.Jos kysyjä olis ottanu osat tos järjestykses pois mitä kirjoitin olis homma luonannu.Mut ennen ku aloittaa tänlaista hommaa kannattaa ostaa kaupast 10 palan palapelin jollei sitä saa kasaan niin hommaan ei kannata alkaa tekemäänT.Asentaja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe