Vakuutusalan töihin

edustus2010

Millaisia työtehtäviä esim. tapiolalla on tarjota jos ei ole alan koulutusta esim. merkonomi mutta toimistoalan kokemusta reilu pari vuotta? Ottaako tapiola esim. työharjoitteluun ja millaisia töitä pääsisi tekemään?

3

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-korv.käsittelijä

      Jos haluat kyynistyä, menettää näkösi, saada mielenterveysongelmia ja kituuttaa pienellä palkalla niin tervemenoa vaan vakuutusalan hommiin. Saat totisesti haasteita: valtava työmäärä, sekavat pykäläviidakot, pähkäilyä, stressiä, vittumaisia asiakaskontakteja sekä surkean palkan ja vittumaisen työyhteisön.

      Jos et, harkitse ihan jotakin muuta.

      • Vakuutusedustaja

        No jaa. Itse olen Tapiolan edustajana eli yrittäjänä ja tulin tänne palstalle surffailemaan ajatuksella, että löytäisin itselleni työntekijän hoitamaan sen "yksinkertaisen" ja helpon osuuden. Itselle jäisi enemmän aikaa siihen tuottavaan ja vaativaan työhön. Toki niitä haasteita on tarjolla, mutta palkka (provisio) on todellakin kohdallaan ja siksi kaipailenkin lisätyövoimaa voidakseni kasvattaa sitä vielä entisestään. Tietysti edustajan homma on ihan eri asia kuin korvauskäsittelijän, joten sikäli en vertaa.

        Alkuperäiselle tiedoksi, että jonkin verran on harjoittelupaikkoja auki ja riippuu toki siitä, mille sektorille haluat. Käytännössä kuitenkin sitä tietoa ja taitoa tarvitaan niin paljon, että lyhytaikaisista harjoittelijoista on usein enemmän haittaa kuin hyötyä.


    • Nalllukka

      Tapiola on sen verran iso talo, että tehtäviä löytyy aika moneen menoon. Totta, että korvauspuolella vaaditaan tietynlaista luonnetta, että työssä jaksaa, mutta kaikki työt eivät ole vaan korvausta. Toki jos ei ole yhtään asiakaspalveluhenkinen, niin ehkä kannattaa miettiä jotain ihan muuta. Moni on tullut taloon sisään puhelinpalvelun kautta, jossa tutustuu kaikkiin lajeihin ja sieltä on jatkanut osastoille, nykyään myös pankin puolelle. Perehdytys on yleensä kohdallaan ja lisäkoulutukseen kannustetaan. Ja kannattaa muistaa että vakuutusala on todella tietoteknispainoitteinen ala, joten jos bittinikkarointiin on taitoa ja kiinnostusta, niin sen puolen hommia yleensä löytyy helposti jos vakuuttamismaailmastakin jotain tajuaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe