Tällä palstalla puhutaan muurauksesta vähän kaikenlaisia hintoja. Jonkun pitää saada muurari hintaan 11e/h ja toinen maksaa 45e/h alv.
Ajattelin kuitenkin laittaa tähän pari hintaa mitä meille tarjottiin pk-seudulla talo-projektiimme.
Perustusten muuraus leca-harkoista, valmiiden anturoiden päältä n. 110m2 -> 5500e (sis.Alv) sisältäen linjat, työkalut, jne.
Muurattavien väliseinien Kahi-ohutsaumamuuraus n. 35m2 -> 3000e (sis. Alv) sisältäen linjat yms.
Hinnat kun olivat tuota luokkaa niin päädyin tekemään itse. Aikaa meni aika tarkalleen 100 50 -> 150 tuntia ilta- ja viikonlopputyönä. Aiempaa muuraamiskokemusta ei ollut.
Eihän se muuraaminen kivaa hommaa olisi päivästä toiseen tehtynä ja muurarit ovat varmasti palkkansa ansainneet, mutta tuon vertanen meni kun palkaksi kuukauden töistä tuli 8500e käteen! Noh toki piti ostaa muurauskauha, passi, ämpäri ja linjalankaa, mutta sanotaan nyt vaikka 8450e sain palkaksi.
Hinta-asiaa
3
675
Vastaukset
- mä sit huom...
kova hinta kyllä kahi-muurauksessa, pirkanmaalla just kaverille tehtiin 40 neliöö 1300 eurolla. Eli tollanen
vähän reilu kolme kymppiä neliö. ihan kohtuullinen hinta mun mielestä.- opnåä
mielestäni perustusten hinta enempi kohdallaan. Tuo kahi-hinta sen sijaan kuulostaa aika kovalta, koska sen pitäisi olla nopeampaa ja vieläpä sisätyötä.
- rakennustarkastajaRI
Niin. Sääliksi käy kaikkia huijattuja omakotirakentajia joita vuosien varrella on tullut nähtyä.
Jos olisit ollut muurari, sinulta olisi mennyt tuohon noin 66 tuntia aputöineen, urakalla noin 25 % nopeammin. Varustus on tosiaan tuo kauha ja linjalanka. Tyehtosopimuksen mukainen tuntipalkka on 12 euroa. Oikea hinta työlle on siis sellainen 700 euroa. Muurari voi käyttää siihen tuon 60 tuntia tai tehdä urakalla sen viikkoon, miten sovitaan.
Nuo omakotimuurariurakantarjoajat pitävät vielä yleensä itsellään kaikki verot ja sotut ja mahdolliset alvit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900