Onko jotain ulosottoviranomaista pakoileminen, vaiko jotain muuta sotkettua elämäntilannetta pakoilu vai mikä hemmetin järki siinä on?
Mukamas, ettei kaupustelijat soita? Höh, noista nyt muutenkaan ole ollut harmia, ja suuhan meillä on sanoa välittömästi, kiitos ei, ja nykyisin lopettavat oitis siihen koko homman. Harvoin edes soittavatkaan. Mutta enemmän tuosta on haittaa kuin hyötyö, piilottelusta. Tai sitten tahtovat olla niin umpitunnelissa, ettei kukaan joka joko hukkaa, tai vanha kaveri ei missään nimessä löydä häntä.
Minä en ole niitä soittajia, edes kaupustelijoita ongelmaksi kokenut. Mulla on puhelintiedot luettelossa = samalla ne on myös netissä ja on kotisivuilla myös ollut jo niin kauan, kuin netti on ollut olemassa, toistakymmentä vuotta. 20 vuotta sitten oli ongelma, vaikka ei ollut tietoja edes puhelinluettelossakaan, firmat möivät siihen maailman aikaan yhteystietoja edelleen kunnes siitä tuli jonkinmoinen laki.
Minua kovasti harmittaa, kun olen hukannut yhden serkun puhelinnumeron ja keneltä olen kysynyt, kellään sitä ei ole sattunut olemaan. Puhelinluettelosta ei löydy. Olisi joskus ihan mukava kutsua syntymäpäiville, lasten häihin ja miksei myös hautajaisiin, jos sellaisia satuu.
Myös monta koulukaveria on hukassa, joihin olin pitkään pitänyt yhteyksiä, mutta sitten muuttojen myllerryksissä katosivat yhteystiedot, ja mistä sitten enää löytää niitä, kun ovat salaisia?
Mikä idea on laittaa puhelinnumerot salaiseksi?
68
2096
Vastaukset
- S.Sykregen
Jossakin elämäni vaiheessa sain jonkin verran "kavereiltani" soittoja puolenyön jälkeen. Piti tuoda rahaa jonnekin kapakkaan, ettei joutuisi putkaan.
Toisia häiriköitä olivat puhelinmyyjät.
Iän myötä loppuivat kännisten soitot, kun en koskaan ryhtynyt pelastustoimiin. Kun vielä älysin kieltää suoramyynnin puhelimitse, olen saanut olla rauhassa.
Puhelinnumeroni on aina ollut puhelinluettelossa.- rauha on maassa
Suljen yöksi puhelimen, siis sen numeron, joka on puhelinluettelossa ja julkinen. Suvun keskeisen numeron pidän auki aina hätätapauksia varten. Tytär on nimittäin joutunut yällä liikenneonnettomuuteen ja auto täysin romuksi. Onneksi oli puhelin auki. Muutoin hän olisi ollut aika tavala oman onnensa nojassa aamuyöstä neljän ja viiden välillä. Kännykkäkin ensin oli kateissa romuuttuneessa autossa, kun laukkukin lensi ja tavarat sen sisältä hujan hajan. Taksin kännykällä sitten soitti kun taksi sattumoisin osui paikalle ajamaan.
Ei ole ollut yöllisiä häirikkösoittoja. Puhelinmyyntiä en ole kieltänyt, mutta harvoinpa soittavat, ja sanon jo ensimmäisten lauseiden kohdalla, kiitos ei, niin laittavat oitis luurin kiinni.
- soitto vähemmän!
ilmaista! Jos pitäisi maksaa, en minäkään salaiseksi laittaisi. Ei tule häirikkösoittoja, no joskus väärään numeroon soitto, mutta siinä kukaan ei kauppaa mitään. Kaikille, joiden haluan minulle soittavan, annan puhelinnumeron!
- salaiseks, sen
takia että oli ilmaista. Joskus vuosikausia sitten vaihdoin operaattoria ja sillon vielä vaihtu numerokin, niin päätin ett pannaan salaiseksi. Sitä ennen oli yöllisiä häirikkösoittoja, törkeitä läähätys-yms. sellasia että luuri korvaan samantien ja känny pois päältä. Yhtä helevattaa.
Numeroni on henkilöillä ja tahoilla joiden sallin soittavan mulle. Jos tuntematon numero soittaa, niin en vastaa. Tuttu älyää pistää tekstiviestin tuntemattomasta numerosta, esim. oma känny kadonnut tms.
- salainen ok
Jospa eivät kaipaa yhteydenottojasi, kun eivät itse kerran ole yhteyttä ottaneet, vaikka sinulla on julkiset tiedot?
Osoitteenhan usein saa kuitenkin, ja etanaposti kulkee vieläkin, jos satut muistamaan. Voithan kirjoittaa, ja lähettää heille omat tietosi, eikö?
Minulla on ollut salainen numero, lähes koko aikuisikäni, ja on edelleen. Joskus 80 luvun lopussa laitoin hölmöyksissäni ei salaiseksi, kun muutin, enkä muistuttanut tuosta salauksesta. Puolen vuoden päästä oli pakko taas muuttaa numero, ja salata se. Se kyllä maksoi, tuo muutos, ei se ilmaista ollut. Olen hyvin tyytyväinen saadessani nukkua yöni rauhassa. Ihmisillä tuntuu aamuyöntunteina olevan asioita, jotka hyvin voisi päivälläkin hoitaa, virallisesti. No, nyt kännyaikana, on yksi salainen, ja toinen julkinen, jonka suljen yöksi. Salaiseen voivat jälkikasvuni soittaa, jos jokin hätä tulee, ei onneksi ole tullut.
Ihmisillä on erilaisia syitä, joten turha spekuloida millään "pakoilulla". Heh, ei ollut tullut edes tuollainen mieleeni, mutta nythän sitten tiedän tuonkin.- muut syyt
viranomaisia ei edes voi pakoilla. Salaisetkin tiedot ovat viranomaisten käytössä.
- harmistunut
"Osoitteenhan usein saa kuitenkin, ja etanaposti kulkee vieläkin, jos satut muistamaan. Voithan kirjoittaa, ja lähettää heille omat tietosi, eikö? "
Eikö tullut mieleesi, että kummallakin on sekä nimet muuttuneet, että paikkakunnat muuttuneet moneen otteeseen. Itsekin olen muuttanut kouluajoilta moneen otteeseen. Ja serkullani tiedän vielä useampaan kertaan nimenkin muuttuneen.
Niin paljon ei kuitenkaan asiaa ole, että lähtisin virastoteitse jäljittämään, en ainakaan tässä vaiheessa. Muuten olisi mukava ollut pitääkkin jotain kontaktia.
Katselin noita luokkakaverit.fi ja koulukaverit.com sivuja, laiskasti, ei juurikaan ole laittaneet tietojaan sinne. Kahden koulukaverin olen sieltä kautta tavannut ja on verrestelty vanhoja muistoja ja enpä olisi uskonutkaan, miten kumpikin olimme ajatelleet toisiamme moneen otteeseen. Minäkin kävin heillä kouluaikana yötä, ja hän kävi meillä yötä. Sitten kadotimme toisemme. Hänen aikansa meni vammaisen lapsen hoidossa, eikä aikaa jäänyt haikailla menneisyyden perään. Josko ei omienkaan lasten vammojen kuntoutuksilta jäänyt ylimääräistä aikaa menneiden haikailuun. Kunpa sai edes nukkua.
Toisen yhteystiedot eivät enää pitäneet paikkansa enkä häntä koskaan tavoittanut.
Ai niin, tapasinhan koulukaverit.com :ista sitten vähän myöhemmin vanhan kamun, oppilaskunnan puheenjohtajan, kun minä olin oppilaskunnan sihteerinä. Meillä olikin yhteyttä pidemmän aikaa ja meidän piti jopa trehvatakkin, vaan trhefit meni mönkään, kun mulla oli lapset vielä kotona, ja heidän sairaalassa kuljettamisajat muuttuivat, ja sovitut trehfit menivät kiville. Olisi ollut todella mukava muistella menneitä.
Eivät kaikki ole tällaisia rohkeita rokansyöjiä. Moni kun on ilahtunut, kun toinen on ottanut yhteyttä, itse kun on hiljaisenpi ja arempi. - joojoo...
harmistunut kirjoitti:
"Osoitteenhan usein saa kuitenkin, ja etanaposti kulkee vieläkin, jos satut muistamaan. Voithan kirjoittaa, ja lähettää heille omat tietosi, eikö? "
Eikö tullut mieleesi, että kummallakin on sekä nimet muuttuneet, että paikkakunnat muuttuneet moneen otteeseen. Itsekin olen muuttanut kouluajoilta moneen otteeseen. Ja serkullani tiedän vielä useampaan kertaan nimenkin muuttuneen.
Niin paljon ei kuitenkaan asiaa ole, että lähtisin virastoteitse jäljittämään, en ainakaan tässä vaiheessa. Muuten olisi mukava ollut pitääkkin jotain kontaktia.
Katselin noita luokkakaverit.fi ja koulukaverit.com sivuja, laiskasti, ei juurikaan ole laittaneet tietojaan sinne. Kahden koulukaverin olen sieltä kautta tavannut ja on verrestelty vanhoja muistoja ja enpä olisi uskonutkaan, miten kumpikin olimme ajatelleet toisiamme moneen otteeseen. Minäkin kävin heillä kouluaikana yötä, ja hän kävi meillä yötä. Sitten kadotimme toisemme. Hänen aikansa meni vammaisen lapsen hoidossa, eikä aikaa jäänyt haikailla menneisyyden perään. Josko ei omienkaan lasten vammojen kuntoutuksilta jäänyt ylimääräistä aikaa menneiden haikailuun. Kunpa sai edes nukkua.
Toisen yhteystiedot eivät enää pitäneet paikkansa enkä häntä koskaan tavoittanut.
Ai niin, tapasinhan koulukaverit.com :ista sitten vähän myöhemmin vanhan kamun, oppilaskunnan puheenjohtajan, kun minä olin oppilaskunnan sihteerinä. Meillä olikin yhteyttä pidemmän aikaa ja meidän piti jopa trehvatakkin, vaan trhefit meni mönkään, kun mulla oli lapset vielä kotona, ja heidän sairaalassa kuljettamisajat muuttuivat, ja sovitut trehfit menivät kiville. Olisi ollut todella mukava muistella menneitä.
Eivät kaikki ole tällaisia rohkeita rokansyöjiä. Moni kun on ilahtunut, kun toinen on ottanut yhteyttä, itse kun on hiljaisenpi ja arempi.hihii, mites saisit sen numeron sit, ku et tiedä nimeä etkä osoitteitakaan?? Kaikkee sitä saaki lukee ku vanhaks elää.
joojoo... kirjoitti:
hihii, mites saisit sen numeron sit, ku et tiedä nimeä etkä osoitteitakaan?? Kaikkee sitä saaki lukee ku vanhaks elää.
Nykyisen nimen ja osoitteen saat Väestörekisterin osoitetoimistosta puhelin 060001000 kunhan edes entisen nimen ja tarvittaessa summittaisen syntymävuoden tai -paikan tiedät. Tämän perusteella saatat saada puhelinnumeronkin vaikka Eniron sivulta netistä. Jos etsimäsi henkilö on kuollut, kertovat missä ja milloin. Niin että ei probleemaa.
- kauan kauan sitten
joojoo... kirjoitti:
hihii, mites saisit sen numeron sit, ku et tiedä nimeä etkä osoitteitakaan?? Kaikkee sitä saaki lukee ku vanhaks elää.
Toki jo siinä vaiheessa, kun puhelinnumero on kadoksissa, olis ottanut aika päiviä sitten uuden numerotiedon, kauan kauan sitten, ennen noita muutoksia.... että silleen, jos niinkuin vähänkään se ajatus siellä päässä sattuisi liikkumaan.
- mikä niistä?
sitroen kirjoitti:
Nykyisen nimen ja osoitteen saat Väestörekisterin osoitetoimistosta puhelin 060001000 kunhan edes entisen nimen ja tarvittaessa summittaisen syntymävuoden tai -paikan tiedät. Tämän perusteella saatat saada puhelinnumeronkin vaikka Eniron sivulta netistä. Jos etsimäsi henkilö on kuollut, kertovat missä ja milloin. Niin että ei probleemaa.
Voi kuule, kun arpaonnin tuo monta vaihtoehtoa. Kyllä maksettu on monen monista selvitysyrityksistä. Jo vaihtohtoja ei ole montaa.
- että silleen on
sitroen kirjoitti:
vaan ei enää, jos henkilö on ne laittanut salatuiksi. Osoitetietojen salaus koskee nykyisin myös väestörekisterkeskusta. Kun yritin edellisen vuokralaisen tietoja saada, eipä onnistunut ei rahallakaan. Vaan siten, kun esitin vuokrasopimuksen, niin sitten sain, kun sanoin, että asoita on kesken.
Joskus parikymmentä vuotta sitten sai vielä. Kun maksoin tietyn summan, sain henkilön tiedot, jotka muutoin olivat salatut. - QQ
kauan kauan sitten kirjoitti:
Toki jo siinä vaiheessa, kun puhelinnumero on kadoksissa, olis ottanut aika päiviä sitten uuden numerotiedon, kauan kauan sitten, ennen noita muutoksia.... että silleen, jos niinkuin vähänkään se ajatus siellä päässä sattuisi liikkumaan.
Kenen päässä mahtaakaan ajatus nyt olla hakoteillä?
Vastaushan oli ihmiselle, joka kertoi miksi ei voi kirjoittaa, kun ei ole nykyistä nimeä, eikä osoitetta? Niin käsitin ketjun kokonaisuudessaan nyt lukien.
Sama minulle, mutta tuntuu tässä ketjussa kummaliiselta, kun nikkien mukaan on tosi paljon vastaajia, ja silti kirjoitusasusta päätellen ei olekaan.
Jokaisella on oikeus omaan yksityiseen, siksi minullakin on kaikki tiedot salaisia. En todellakaan kaipaa lisää "tuttavia" tai siksi hakeutuvia. En ole yksinäinen, vaan on vilkas sosiaalinen elämä. Olen asunut ikäni samalla paikkakunnalla, on lapsuudesta tuttuja, koulusta, opiskelusta, erilaisista työyhteisöistä. Samoin tapaan parin lapseni appivanhempia, jopa matkustelemme yhdessä. Pari lapsuusystävää kuollut, pidän heidän lastensa kanssa yhteyttä, puolin ja toisin. Luulisin näiden yhteyksien riittävän loppuelämäkseni, en kaipaa enempää. - itserakkaat
QQ kirjoitti:
Kenen päässä mahtaakaan ajatus nyt olla hakoteillä?
Vastaushan oli ihmiselle, joka kertoi miksi ei voi kirjoittaa, kun ei ole nykyistä nimeä, eikä osoitetta? Niin käsitin ketjun kokonaisuudessaan nyt lukien.
Sama minulle, mutta tuntuu tässä ketjussa kummaliiselta, kun nikkien mukaan on tosi paljon vastaajia, ja silti kirjoitusasusta päätellen ei olekaan.
Jokaisella on oikeus omaan yksityiseen, siksi minullakin on kaikki tiedot salaisia. En todellakaan kaipaa lisää "tuttavia" tai siksi hakeutuvia. En ole yksinäinen, vaan on vilkas sosiaalinen elämä. Olen asunut ikäni samalla paikkakunnalla, on lapsuudesta tuttuja, koulusta, opiskelusta, erilaisista työyhteisöistä. Samoin tapaan parin lapseni appivanhempia, jopa matkustelemme yhdessä. Pari lapsuusystävää kuollut, pidän heidän lastensa kanssa yhteyttä, puolin ja toisin. Luulisin näiden yhteyksien riittävän loppuelämäkseni, en kaipaa enempää.Oli asiaa eräälle yhdistykselle. Jäsenrekisterissä oli yhteystieto. Laitoin viestin siihen. Seuraavana aamuna tuli oikein häijy ja ilkeä puhelinsoitto, mistä te olette minun sähköpostini osoitteen saaneet, että se on salainen, en ole sitä antanut kenellekkään. Hän ei tarvitse tuollaista roskapostia.
Ihmettelin, mitä hän sähköpostilla tekee, kun ei anna sitä kenellekkään, eikä se ilman hänen lupaansa yhdistystietoihin mene, että tasan tarkkaan se on hänen luvallaan.
No sitten selvisi, että emäntä puuhastelee yhdistyksen kimpussa ja ukko ei anna laittaa emännälle sähköpostiosoitetta, eikä emäntä osaa omin avuin sitä tehdä, eikä oikein konettakaan käyttää, jos ukko ei avusta.
Kysyin, miksi ette avaa emännälle omaa postia, kun kerran yhditsypostia tulee?
Miksi hän yhdistyspostina kyttää? Juurihan selvisi, että tarvitsette, koska emäntä tarvitsee sähköpostiosoitteen yhdistyksen postikirjeenvaihtoon. Ei me tarvita, oli äkäinen vastaus.
Ei se tarvitse, meille riittää tämä yksi.
Voi herran jee, siinä näkee oikein itse juntturan ja pököpään. Vaimon yhdistysasiatkin pitää syynätä tuon pässipääpökötin.
Sanoin, että etteko lukenut, siinä luki selvästi että yhdistyspostia.
Ei hän sellaista ymmärtänyt alkuunkaan. Tuntui ettei minkäälaista tavallista puhetta ymmärtänyt, vaan hoki kiukuspäissään, että "roskapostia, roskapostia".
Mutta nähtävästi hän äkämyksestään huolimatta on antanut vaimon lukea tuon postin, kun jumpan ohjaajavaraus on tullut.
Että se siitä omasta rauhasta ja itserakkaudesta. - QQ
itserakkaat kirjoitti:
Oli asiaa eräälle yhdistykselle. Jäsenrekisterissä oli yhteystieto. Laitoin viestin siihen. Seuraavana aamuna tuli oikein häijy ja ilkeä puhelinsoitto, mistä te olette minun sähköpostini osoitteen saaneet, että se on salainen, en ole sitä antanut kenellekkään. Hän ei tarvitse tuollaista roskapostia.
Ihmettelin, mitä hän sähköpostilla tekee, kun ei anna sitä kenellekkään, eikä se ilman hänen lupaansa yhdistystietoihin mene, että tasan tarkkaan se on hänen luvallaan.
No sitten selvisi, että emäntä puuhastelee yhdistyksen kimpussa ja ukko ei anna laittaa emännälle sähköpostiosoitetta, eikä emäntä osaa omin avuin sitä tehdä, eikä oikein konettakaan käyttää, jos ukko ei avusta.
Kysyin, miksi ette avaa emännälle omaa postia, kun kerran yhditsypostia tulee?
Miksi hän yhdistyspostina kyttää? Juurihan selvisi, että tarvitsette, koska emäntä tarvitsee sähköpostiosoitteen yhdistyksen postikirjeenvaihtoon. Ei me tarvita, oli äkäinen vastaus.
Ei se tarvitse, meille riittää tämä yksi.
Voi herran jee, siinä näkee oikein itse juntturan ja pököpään. Vaimon yhdistysasiatkin pitää syynätä tuon pässipääpökötin.
Sanoin, että etteko lukenut, siinä luki selvästi että yhdistyspostia.
Ei hän sellaista ymmärtänyt alkuunkaan. Tuntui ettei minkäälaista tavallista puhetta ymmärtänyt, vaan hoki kiukuspäissään, että "roskapostia, roskapostia".
Mutta nähtävästi hän äkämyksestään huolimatta on antanut vaimon lukea tuon postin, kun jumpan ohjaajavaraus on tullut.
Että se siitä omasta rauhasta ja itserakkaudesta.Taas eri nikki. Mahdatko olla aloittaja?
Avaatko ketjuja haukkuaksesi ketjuun vastaaville? Erikoista.
Miten tuo kertomuksesi vastaukseeni mitenkään liittyy?
Rakastan toki itseäni, jos en sitä tekisi, en voisi muidenkaan sitä olettaa tekevän, saati , että voisin itse rakastaa jotakuta muuta.
Sähköpostiosoitteeni on omani, ja niitä on neljä. Silti en jaa niitä kuin läheisilleni.
Puhelimeni numero ei tietenkään näy, koska on salainen, tuo alhaalla olevaan kysymykseesi, vaikkakaan ei ollut minulle vastattu. - uunoppi
QQ kirjoitti:
Taas eri nikki. Mahdatko olla aloittaja?
Avaatko ketjuja haukkuaksesi ketjuun vastaaville? Erikoista.
Miten tuo kertomuksesi vastaukseeni mitenkään liittyy?
Rakastan toki itseäni, jos en sitä tekisi, en voisi muidenkaan sitä olettaa tekevän, saati , että voisin itse rakastaa jotakuta muuta.
Sähköpostiosoitteeni on omani, ja niitä on neljä. Silti en jaa niitä kuin läheisilleni.
Puhelimeni numero ei tietenkään näy, koska on salainen, tuo alhaalla olevaan kysymykseesi, vaikkakaan ei ollut minulle vastattu.Minulla on myös salainen puhelinnumero, mutta en halua tuttavilleni soittaa "tuntemattomasta numerosta", joten numeroni näkyy soittaessani.
- QQ
uunoppi kirjoitti:
Minulla on myös salainen puhelinnumero, mutta en halua tuttavilleni soittaa "tuntemattomasta numerosta", joten numeroni näkyy soittaessani.
Minulla ei näy, ja vastaavat silti ;) ,
Nykyisinhän nuo kaupustelijat soittavat näkyvistä numeroista. Joskus laitoin textarin, "soitan" silloin kun oli vielä monilla tuo tuntematon no.
Minulla kuuluu tuhat textaria tähän liittymään kk. Joten ei ongelmia. Toinen liittymä, jota käytän lasten kanssa, ja parhaan ystäväni, on näkyvä no. Se löytyisi, jos tietäisivät millä nimellä etsiä, ja osoitteella, mutta niitäkään ei saa.
Tiedän useammankin, joilla salainen, monilla ihan isostakin aiheesta. - uunoppi
QQ kirjoitti:
Minulla ei näy, ja vastaavat silti ;) ,
Nykyisinhän nuo kaupustelijat soittavat näkyvistä numeroista. Joskus laitoin textarin, "soitan" silloin kun oli vielä monilla tuo tuntematon no.
Minulla kuuluu tuhat textaria tähän liittymään kk. Joten ei ongelmia. Toinen liittymä, jota käytän lasten kanssa, ja parhaan ystäväni, on näkyvä no. Se löytyisi, jos tietäisivät millä nimellä etsiä, ja osoitteella, mutta niitäkään ei saa.
Tiedän useammankin, joilla salainen, monilla ihan isostakin aiheesta.Mikäli mulla on tarvetta soittaa sellainen puhelu, jossa en halua numeroani näkyviin, niin pistän eston sen puhelun ajaksi.
Minusta vaan on kohteliasta tuttaviani kohtaan, että he näkevät minun soittavan. - QQ
uunoppi kirjoitti:
Mikäli mulla on tarvetta soittaa sellainen puhelu, jossa en halua numeroani näkyviin, niin pistän eston sen puhelun ajaksi.
Minusta vaan on kohteliasta tuttaviani kohtaan, että he näkevät minun soittavan.Minulla on sopimuksessa; numeroa ei näytetä. En koskaan ole perehtynyt, voisiko sen muuttaa, puhelimesta. Tavallaan en haluakaan, voisi sitten vahingossa jäädä niin.
Salainen numero on ollut lähes läpi elämän, eli kaikki ovat tottuneet, ja ehkä heidän muilla ystävillään, tutuillaan ei sitten ole sitä, kun kerran vastaavat, ja vieläpä tietävät minun soittavan ;) - uunoppi
QQ kirjoitti:
Minulla on sopimuksessa; numeroa ei näytetä. En koskaan ole perehtynyt, voisiko sen muuttaa, puhelimesta. Tavallaan en haluakaan, voisi sitten vahingossa jäädä niin.
Salainen numero on ollut lähes läpi elämän, eli kaikki ovat tottuneet, ja ehkä heidän muilla ystävillään, tutuillaan ei sitten ole sitä, kun kerran vastaavat, ja vieläpä tietävät minun soittavan ;)Tiedä tuota, epäilen, ettet pysty puhelimestasi muuttamaan.
Itselläni, kun sopimuksessa on, että numero saa näkyä, joten pystyn puhelimen asetuksista kieltämään ja onhan tämä pika-apukin: risuaita 31 risuaita, jolloin numero ei näy.
Mukavia leluja nuo kännykät, joskin harvoin tulee kännykkää käytettyä, kun tuo Skype on niin mukava ja täysin ilmainen :-). - aikoinaan
uunoppi kirjoitti:
Tiedä tuota, epäilen, ettet pysty puhelimestasi muuttamaan.
Itselläni, kun sopimuksessa on, että numero saa näkyä, joten pystyn puhelimen asetuksista kieltämään ja onhan tämä pika-apukin: risuaita 31 risuaita, jolloin numero ei näy.
Mukavia leluja nuo kännykät, joskin harvoin tulee kännykkää käytettyä, kun tuo Skype on niin mukava ja täysin ilmainen :-).Kun aikoinaan olin puhelinliittymiä myymässä, niin aika usein jo henkilöiden olemuksesta saattoi aavistaa ja arvata, laitetaanko salaiseksi vai ei. Reilut tyypit yleensä eivät möskään halunneet numeroaan salaiseksi.
- Geiranger
ihmiset eivät halua tulla löydetyksi.
Ja se mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi muille.
Että elämä pitää sitten elää, niinkuin sinä sanoot ja määräät. - Niin on
kaikki tietoni "salaisia". Elikkä, olen kaikkialle ruksannut niin että tietojani ei jaella kellekään ! Silti ne käyttävät tietojani. Puhelinta en omista, postilaatikkoa ei ole enää, koska Itella ei ole halukas yhteistyöhön, siis tuomaan postiani kotia?
Ja minähän en moisia postejani lähde naaraamaan jostain hevonkuusesta!
Et sellaisia uutisia täältä maailman parhaasta maasta.- mummukka.
Mielestäni voi väestörekisteristäkin kieltää antamasta tietoja. Pitää vaan soittaa sinne ja tehdä semmoinen sopimus tai mikä tuo nyt on. Itselläni taitaa jo vuosia sitten olla semmoinen tehtynä. On tuolla jossain jokin paperikin, mikä tuli sieltä, sopimuksen tehtyäni.
Eipä tarvitse kenenkään, kenen en halua, ottaa minuun yhteyttä. Ystäväni valitsen itse ja he tietävät tietoni ja numeroni. Se riittää minulle hyvin. - sopuisa rauha
Kaikki eivät osaa solidaarisuuden taitoa. Meillä posti tuo kirjeet usein ovelle saakka. Ainakin tuohon postilaatikkoon, joka on muutaman askeleen päästä ulko-ovea. Maalla se posti vasta pelaakin. Tuo paketit kotiovelle sakka. Jos on paketteja, niin samlla antaa kirjepostin myös ovella. Ei ole valittamista. Ei puhelimista, eikä postista. Kaikki yhteystiedot löytyvät sekä paperisesta luettelosta, että Enirosta et Fonctalta.
- oma elämä
sopuisa rauha kirjoitti:
Kaikki eivät osaa solidaarisuuden taitoa. Meillä posti tuo kirjeet usein ovelle saakka. Ainakin tuohon postilaatikkoon, joka on muutaman askeleen päästä ulko-ovea. Maalla se posti vasta pelaakin. Tuo paketit kotiovelle sakka. Jos on paketteja, niin samlla antaa kirjepostin myös ovella. Ei ole valittamista. Ei puhelimista, eikä postista. Kaikki yhteystiedot löytyvät sekä paperisesta luettelosta, että Enirosta et Fonctalta.
Minusta siinä ei ole mitään epäselvää, jos ihminen haluaa pitää jostain syystä omat puh- ja osoitetietonsa salaisina.
- Postipirkko
oma elämä kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään epäselvää, jos ihminen haluaa pitää jostain syystä omat puh- ja osoitetietonsa salaisina.
itserakasta touhua.Olet kait muistanut säätää puhelimestasi, ettei numerosi näy, kun soitat? Minä talletan soittajien puhelinnumerot. Et kait asu missään?
- Niin on
sopuisa rauha kirjoitti:
Itse asun kyllä keski suuressa suomalaiskylässä 2km kirkolta, jotkut sanovat näitäkin kaupungeiksi, mut kun on asunut miljoonakaupungissa, niin tällainen tuntuu todellakin kylä pahaselta, koska väkiluku noissa kaupungin nukkumalähiöissä on monin kertainen tällaiseen kylään verrattuna.
Niin tuosta "postin"/Itellan toiminnasta täällä. Meille tuli joskus posti kaksi kertaa arkipäivänä, siis aamupäivällä ja iltapäivällä ja vieläpä lauantaisin yhden kerran aamupäivällä. Posteljooni toi postin eteiseen asti silloin. Sitten piti ostaa postilaatikko ja asentaa se ulko-oven viereen, postiluukun viereen, kun ulko-ovessa sellainen on edelleenkin käyttämättömänä ?.
Noin 16-17 vuotta taaksepäin piti Suomen Postin/Itelan "määräyksestä" siirtää postilaatikko tontin rajalle, kuitenkin omalle tontille. Ja postinjako oli jo muuttunut 5-päiväiseksi, ja postinjakoa oli vain iltapäivisin(meillä).
Tämän kevään aikana tuli uusia "määräyksiä" OY Itelan AB suunnasta, että postilaatikot pitäisi sijoittaa kadun viereen postilaatikkoryhmiin ja rakentaa ties mitä siltarumpuja sinne sun tänne tie/kadun varteen, ilman minkäänlaista rakennuslupaa. No tuollaiseen touhuun en suostu, ja kaiken lisäksi minun olisi pitänyt luovuttaa omaa tonttimaata muiden käyttöön, jonkun röyhkeän Itelan hyötytavoittelun takia ?
Siis kun alunperin Itella oli postilaatikkoryhmän suunnitellut naapurintontille, jotka myös kieltäytyivät moisesta kunniasta, koska heidän olohuoneen ikkunan alla olisi uteliaita naapureita hakemassa postiaan.
Joten näin se vain on. et "Kaikki eivät osaa solidaarisuuden taitoa." - 1+3
Niin on kirjoitti:
Itse asun kyllä keski suuressa suomalaiskylässä 2km kirkolta, jotkut sanovat näitäkin kaupungeiksi, mut kun on asunut miljoonakaupungissa, niin tällainen tuntuu todellakin kylä pahaselta, koska väkiluku noissa kaupungin nukkumalähiöissä on monin kertainen tällaiseen kylään verrattuna.
Niin tuosta "postin"/Itellan toiminnasta täällä. Meille tuli joskus posti kaksi kertaa arkipäivänä, siis aamupäivällä ja iltapäivällä ja vieläpä lauantaisin yhden kerran aamupäivällä. Posteljooni toi postin eteiseen asti silloin. Sitten piti ostaa postilaatikko ja asentaa se ulko-oven viereen, postiluukun viereen, kun ulko-ovessa sellainen on edelleenkin käyttämättömänä ?.
Noin 16-17 vuotta taaksepäin piti Suomen Postin/Itelan "määräyksestä" siirtää postilaatikko tontin rajalle, kuitenkin omalle tontille. Ja postinjako oli jo muuttunut 5-päiväiseksi, ja postinjakoa oli vain iltapäivisin(meillä).
Tämän kevään aikana tuli uusia "määräyksiä" OY Itelan AB suunnasta, että postilaatikot pitäisi sijoittaa kadun viereen postilaatikkoryhmiin ja rakentaa ties mitä siltarumpuja sinne sun tänne tie/kadun varteen, ilman minkäänlaista rakennuslupaa. No tuollaiseen touhuun en suostu, ja kaiken lisäksi minun olisi pitänyt luovuttaa omaa tonttimaata muiden käyttöön, jonkun röyhkeän Itelan hyötytavoittelun takia ?
Siis kun alunperin Itella oli postilaatikkoryhmän suunnitellut naapurintontille, jotka myös kieltäytyivät moisesta kunniasta, koska heidän olohuoneen ikkunan alla olisi uteliaita naapureita hakemassa postiaan.
Joten näin se vain on. et "Kaikki eivät osaa solidaarisuuden taitoa."toiminta on kyllä aika ihmeellistä. Äitini asui yksinään ok-talossa ja postilaatikko oli pihatien (n. 500 m) päässä. Sitten Itella vaati, että laatikko pitää siirtää seuraavan talon tien päähän, jolloin niitä olisi 3 rinnakkain. Äidille postinhakumatkaa n. 1km.
Perusteluna laatikon siirtoon, sanottiin että vie niin paljon aikaa poiketa yhdellä laatikolla. Aamulehden jakajalta meni 5 sekuntia aikaa (olin vastassa kerran) ja lehti oli laatikossa, joten aika omituinen väite liiasta ajan kulumisesta. Ja jos olisi äitini olisi halunnut postinsa omaan laatikkoon joka päivä, niin Itella olisi laskuttanut 20€/viikko. Sitten Itella suostui tuomaan postin perjantaisin veloituksetta. Sain kyllä rähistä asiasta, enkä suostunut tuohon rahastamiseen, vanhuksille nyt ei niin kauheesti sitä postia tule muutenkaan. Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan. Älytön firma koko Itella. - posti ja kusti
1+3 kirjoitti:
toiminta on kyllä aika ihmeellistä. Äitini asui yksinään ok-talossa ja postilaatikko oli pihatien (n. 500 m) päässä. Sitten Itella vaati, että laatikko pitää siirtää seuraavan talon tien päähän, jolloin niitä olisi 3 rinnakkain. Äidille postinhakumatkaa n. 1km.
Perusteluna laatikon siirtoon, sanottiin että vie niin paljon aikaa poiketa yhdellä laatikolla. Aamulehden jakajalta meni 5 sekuntia aikaa (olin vastassa kerran) ja lehti oli laatikossa, joten aika omituinen väite liiasta ajan kulumisesta. Ja jos olisi äitini olisi halunnut postinsa omaan laatikkoon joka päivä, niin Itella olisi laskuttanut 20€/viikko. Sitten Itella suostui tuomaan postin perjantaisin veloituksetta. Sain kyllä rähistä asiasta, enkä suostunut tuohon rahastamiseen, vanhuksille nyt ei niin kauheesti sitä postia tule muutenkaan. Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan. Älytön firma koko Itella.Minun äitini saisi postilaatikkonsa ihan talon nurkalle, mutta sanoi, ettei hän vielä niin vanha ole, etteikö jaksaisi kävellä kauemmaksi. Ikää onkin vasta 89v.
- Niin on
1+3 kirjoitti:
toiminta on kyllä aika ihmeellistä. Äitini asui yksinään ok-talossa ja postilaatikko oli pihatien (n. 500 m) päässä. Sitten Itella vaati, että laatikko pitää siirtää seuraavan talon tien päähän, jolloin niitä olisi 3 rinnakkain. Äidille postinhakumatkaa n. 1km.
Perusteluna laatikon siirtoon, sanottiin että vie niin paljon aikaa poiketa yhdellä laatikolla. Aamulehden jakajalta meni 5 sekuntia aikaa (olin vastassa kerran) ja lehti oli laatikossa, joten aika omituinen väite liiasta ajan kulumisesta. Ja jos olisi äitini olisi halunnut postinsa omaan laatikkoon joka päivä, niin Itella olisi laskuttanut 20€/viikko. Sitten Itella suostui tuomaan postin perjantaisin veloituksetta. Sain kyllä rähistä asiasta, enkä suostunut tuohon rahastamiseen, vanhuksille nyt ei niin kauheesti sitä postia tule muutenkaan. Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan. Älytön firma koko Itella."Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan."
Juuri niin !
Ja mikäli sitä paljon puhuttua solidaarisuutta löytyisi Suomesta, niin olisi hauska nähdä tuon Itelan (Jukka Alhon) "hyväntahdon lähettilään" (Valinnan teki T.Halonen) naamataulun, kun kaikki lopettaisi ottamasta vastaan nuo mainokset ja ilmaisjakelu lehdet.
Niistä koostuu muuten suurin osa tänään Itelan tuloksesta !
Meillä kuulemma saa 75-vuotta täyttänyt postin koti ovelle,(anomuksesta) tosin taloudessa ei saa olla sitten nuorempia ?
Liikuntarajoittunut saa postin nuorempana koti ovelle, lääkärin todistuksella !
Aamulehteä tosin ei saa viikonloppuna, kun vasta maanantaina, päiväpostin jaon yhteydessä.
Itse olen sanonut kaikki tilaukset irti, ja nyt on meneillä laskujensiirto operaatio sähköisessä muodossa sähköpostiin. Laskut maksan suoraveloituksella pankkiin. - Postipirkko
Niin on kirjoitti:
"Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan."
Juuri niin !
Ja mikäli sitä paljon puhuttua solidaarisuutta löytyisi Suomesta, niin olisi hauska nähdä tuon Itelan (Jukka Alhon) "hyväntahdon lähettilään" (Valinnan teki T.Halonen) naamataulun, kun kaikki lopettaisi ottamasta vastaan nuo mainokset ja ilmaisjakelu lehdet.
Meillä kuulemma saa 75-vuotta täyttänyt postin koti ovelle,(anomuksesta) tosin taloudessa ei saa olla sitten nuorempia ?
Aamulehteä tosin ei saa viikonloppuna, kun vasta maanantaina, päiväpostin jaon yhteydessä.
Itse olen sanonut kaikki tilaukset irti, ja nyt on meneillä laskujensiirto operaatio sähköisessä muodossa sähköpostiin. Laskut maksan suoraveloituksella pankkiin.Meillä ainakaan posti ei liho senttiäkään ilmaisjakelulehdista eikä mainoksista. Niillä on omat jakelijat. Valitettavasti moni ei sitä tiedä, lukevat senkin postilaitoksen leipiin kuuluvaksi.
Minäkin olen ollut muutaman vuoden ilmaisehden jakaja ja ilmaislehden väliin laitettiin mieletön määrä maiinoksia. Ilmaislehti on tietty ottanut sen tehtävän. Joissain laatikoissa lukee, ettei mainospostia. Samalla he jäivät vaille paikkakunnan merkittävää ilmaijakelulehteä. Siinä oli parhaat ilmoitukset.
Nyt osaan suhtautua aivan eri lailla tuohon ilmaispostiin, kuin ennen. Nyt ymmärrän, että on otettava joko "koko paketti" tai ei mitään. Turha narista jälkeenpäin, miksi hänelle ei jaeta. Jotkut nirppanokat valittivat, mutta ei niitä aleta lajittelemaan, mitä kukakin ottaa. Se on kokopaketti tai ei mitään ja sillä siisti. - varma tieto
Niin on kirjoitti:
"Mitä sitä turhanpäiväsistä mainoksista maksamaan."
Juuri niin !
Itse olen sanonut kaikki tilaukset irti, ja nyt on meneillä laskujensiirto operaatio sähköisessä muodossa sähköpostiin. Laskut maksan suoraveloituksella pankkiin.jakaa mainokset ainakin meillä. Itellalla ei ole mainosten kanssa mitään tekemistä!
- tämä on faktaa
varma tieto kirjoitti:
jakaa mainokset ainakin meillä. Itellalla ei ole mainosten kanssa mitään tekemistä!
Ainakin täällä Espoossa postinkantaja pudottelee mainoksia. Eikä puhuta pienestä määrästä.
Myöskin Kanta-Hämeessä eräällä paikkakunnalla posti jakelee mainoksia.
Sitten on taas joku ilmaislehti, jonka mukana tulee myös mainoksia ja sillä on eri jakaja. - Postipirkko
tämä on faktaa kirjoitti:
Ainakin täällä Espoossa postinkantaja pudottelee mainoksia. Eikä puhuta pienestä määrästä.
Myöskin Kanta-Hämeessä eräällä paikkakunnalla posti jakelee mainoksia.
Sitten on taas joku ilmaislehti, jonka mukana tulee myös mainoksia ja sillä on eri jakaja.Ilmeisesti eivät ole saaneet jakajia, niin sitten ovat antaneet sen postin tehtäväksi. Siellä etelässä kun on vailittavissa työapaikkojakin, mutta täällä harvaanasutulla alueell on melkein tartuttava työhön kuin työhön, mitä vaan sattuu olemaan tarjolla. Silloinkin oli vain tätä työtä tarjolla jonka sitten otin.
Mieluimmien edes tätä, kuin ei mitään - Niin on
Postipirkko kirjoitti:
Meillä ainakaan posti ei liho senttiäkään ilmaisjakelulehdista eikä mainoksista. Niillä on omat jakelijat. Valitettavasti moni ei sitä tiedä, lukevat senkin postilaitoksen leipiin kuuluvaksi.
Minäkin olen ollut muutaman vuoden ilmaisehden jakaja ja ilmaislehden väliin laitettiin mieletön määrä maiinoksia. Ilmaislehti on tietty ottanut sen tehtävän. Joissain laatikoissa lukee, ettei mainospostia. Samalla he jäivät vaille paikkakunnan merkittävää ilmaijakelulehteä. Siinä oli parhaat ilmoitukset.
Nyt osaan suhtautua aivan eri lailla tuohon ilmaispostiin, kuin ennen. Nyt ymmärrän, että on otettava joko "koko paketti" tai ei mitään. Turha narista jälkeenpäin, miksi hänelle ei jaeta. Jotkut nirppanokat valittivat, mutta ei niitä aleta lajittelemaan, mitä kukakin ottaa. Se on kokopaketti tai ei mitään ja sillä siisti.Kyllä meille tuli kaksi ilmaisjakelulehteä mainoksien lisäksi Itelan päiväpostin jakamana .
Ja vielä on tuo Pasi-jakelu, joka tähyää vuoden vaihteen jälkeen Itelan reviirille, kun postilaki muuttuu avoimeksi kilpailuksi myös Suomessa! - Niin on
Niin on kirjoitti:
Kyllä meille tuli kaksi ilmaisjakelulehteä mainoksien lisäksi Itelan päiväpostin jakamana .
Ja vielä on tuo Pasi-jakelu, joka tähyää vuoden vaihteen jälkeen Itelan reviirille, kun postilaki muuttuu avoimeksi kilpailuksi myös Suomessa!Kyllähän se vaan lihoo toistaiseksi ilmaisjakelulehdistä ja mainoksista mitä Itella jopa maaseudullakin jakaa päiväpostina.
Tässä yksi ilmaisjakelulehti jota jakavat joka viikko päiväpostin mukana 375 500 talouteen torstaisin.
http://ykkoset.fi/ - Niin on
varma tieto kirjoitti:
jakaa mainokset ainakin meillä. Itellalla ei ole mainosten kanssa mitään tekemistä!
...mainosten kanssa mitään tekemistä ?
Katsos Itellan sivuilta miten he hinnoittelevat MAINOSTENJAKELUN. Ne voidaan jopa suorittaa räätälöitynä jakelupalveluna Itellassa.
"Jakelussa voidaan suorittaa lehden omia liite-, mainos- ja markkinointilähetysten jakeluja." - Niin on
Niin on kirjoitti:
...mainosten kanssa mitään tekemistä ?
Katsos Itellan sivuilta miten he hinnoittelevat MAINOSTENJAKELUN. Ne voidaan jopa suorittaa räätälöitynä jakelupalveluna Itellassa.
"Jakelussa voidaan suorittaa lehden omia liite-, mainos- ja markkinointilähetysten jakeluja."http://www.itella.fi/palvelutjatuotteet/lehtipalvelut/ilmaislehti.html
Asiakaspalvelusta saat lisää tietoa, miten meitin posti muka toimii. Ja jakavatko Itella ne mainokset, vai heittävätkö jakajat mainokset roskikseen ?
"Itella Telinejakelu
Telinejakelu on osoitteettomien lähetysten (Itella Ilmaislehti) luukkuun- ja laatikkoonjakelua täydentävä jakelutapa.
Telinejakelussa asiakkaan tuotteet jaetaan asiakkaan määrittelemiin telineisiin sovittuna ajankohtana. Palveluun kuuluu asiakkaan tuotteen esillelaitto telineeseen sekä telineessä olevien vanhojen lehtien kierrätys Itellan paperinkeräysprosessin mukaisesti.
Palvelun sisältö
Palveluun sisältyy osoitteettomien lähetysten kimppuerän vastaanotto (kimput yksiköityinä kuljetusyksiköihin), erän siirtokuormaus, aluekuljetus sekä jakelu sovittuihin telineisiin.
Lisäksi palvelu sisältää telineessä olevien vanhojen lehtien poisviennin ja kierrätyksen sekä asiakkaan halutessa myös lööpinvaihdon telineen lööppitilaan. Lööpinvaihto sisältyy hintaan silloin, kun lööppi tulee kiinteästi kimpun mukana. Erillään tulevien lööppien vaihto on maksullinen lisäpalvelu.
Lisäpalveluna asiakas voi ostaa myös menekkiraportoinnin eli telineisiin jääneiden vanhojen tuotteiden lukumäärätiedon. Telinekohtaisesti lasketut lukumäärätiedot toimitetaan asiakkaalle yhteenvetoraportilla.
Asiakas voi valita alueellisen tai valtakunnallisen jakelun. Alueellisella Telinejakelulla tarkoitetaan telineiden määrää, jotka sijaitsevat jättöpaikan kanssa samalla postikeskusalueella. Muualla sijaitsevat telineet ovat valtakunnallisia.
Asiakas vastaa telineestä, lööppitilasta sekä telineen sijaintiin liittyvistä sopimusasioista." - kilpakumppanit
Niin on kirjoitti:
http://www.itella.fi/palvelutjatuotteet/lehtipalvelut/ilmaislehti.html
Asiakaspalvelusta saat lisää tietoa, miten meitin posti muka toimii. Ja jakavatko Itella ne mainokset, vai heittävätkö jakajat mainokset roskikseen ?
"Itella Telinejakelu
Telinejakelu on osoitteettomien lähetysten (Itella Ilmaislehti) luukkuun- ja laatikkoonjakelua täydentävä jakelutapa.
Telinejakelussa asiakkaan tuotteet jaetaan asiakkaan määrittelemiin telineisiin sovittuna ajankohtana. Palveluun kuuluu asiakkaan tuotteen esillelaitto telineeseen sekä telineessä olevien vanhojen lehtien kierrätys Itellan paperinkeräysprosessin mukaisesti.
Palvelun sisältö
Palveluun sisältyy osoitteettomien lähetysten kimppuerän vastaanotto (kimput yksiköityinä kuljetusyksiköihin), erän siirtokuormaus, aluekuljetus sekä jakelu sovittuihin telineisiin.
Lisäksi palvelu sisältää telineessä olevien vanhojen lehtien poisviennin ja kierrätyksen sekä asiakkaan halutessa myös lööpinvaihdon telineen lööppitilaan. Lööpinvaihto sisältyy hintaan silloin, kun lööppi tulee kiinteästi kimpun mukana. Erillään tulevien lööppien vaihto on maksullinen lisäpalvelu.
Lisäpalveluna asiakas voi ostaa myös menekkiraportoinnin eli telineisiin jääneiden vanhojen tuotteiden lukumäärätiedon. Telinekohtaisesti lasketut lukumäärätiedot toimitetaan asiakkaalle yhteenvetoraportilla.
Asiakas voi valita alueellisen tai valtakunnallisen jakelun. Alueellisella Telinejakelulla tarkoitetaan telineiden määrää, jotka sijaitsevat jättöpaikan kanssa samalla postikeskusalueella. Muualla sijaitsevat telineet ovat valtakunnallisia.
Asiakas vastaa telineestä, lööppitilasta sekä telineen sijaintiin liittyvistä sopimusasioista."Saahan siellä sivulla lukea mitä tahtojaan, vaan kun täällä ei Itella jaa ainuttakaan mainosta eikä ilmaislehteä.
Lehdet sen sijaan ovat kimppaantuneet, ja sama jakaja jakaa monta lehteä semanaikseisesti. Näillä on aivan eri kulkuaikakin kuin Itellan jakajalla. - muumioitako
Et kait ole jo muumioitunut sinne luolaasi, kun et edes poistu sieltä. Olisi se hyvä tuulettaa edes itsensä aika ajoin. Suositushan on joka päivä käydä ulkoilemassa. Käytkö edes kerran kuussakaan?
- posti itella
kilpakumppanit kirjoitti:
Saahan siellä sivulla lukea mitä tahtojaan, vaan kun täällä ei Itella jaa ainuttakaan mainosta eikä ilmaislehteä.
Lehdet sen sijaan ovat kimppaantuneet, ja sama jakaja jakaa monta lehteä semanaikseisesti. Näillä on aivan eri kulkuaikakin kuin Itellan jakajalla.Hienoa, ettei siellä jaa. Monissa suomen kunnissa kuitenkin jakaa, onko se niin vaikea tajuta?
Meille tulee ma läheisen Kmarketin mainos, ke, Lidlin ja Gigantin, sekä suomi sohvan. Pe jakaa jonkin elektroniikka kaupan mainoksen. Ja, nuo todellakin jakaa posti, samalla kun muunkin postin. Joten turha jankata asiaa enempää. - 1+3
posti ja kusti kirjoitti:
Minun äitini saisi postilaatikkonsa ihan talon nurkalle, mutta sanoi, ettei hän vielä niin vanha ole, etteikö jaksaisi kävellä kauemmaksi. Ikää onkin vasta 89v.
että vanhukset on eri kuntoisia, toiset kulkee tikkana ja toiset tarvii apuvälineitä. Samoin eri paikkaunnilla erilaista kohtelua postin taholta. Toiminnan tuottavuus taitaa olla se päätekijä, mutta tota 20€/viikkomaksua en käsitä. Täällä meillä päin posti viedään kotiin yli 75-vuotiaille ja ilmaiseksi. Onneksi äidin kotikunnassa aamulehdellä oli eri jakaja, ei Itellan jakama. Nyt ei tarvita mitään Itellan palveluja äitini osoitteeseen, makaa haudassa jo kolmatta vuotta.
- turhaa on
posti itella kirjoitti:
Hienoa, ettei siellä jaa. Monissa suomen kunnissa kuitenkin jakaa, onko se niin vaikea tajuta?
Meille tulee ma läheisen Kmarketin mainos, ke, Lidlin ja Gigantin, sekä suomi sohvan. Pe jakaa jonkin elektroniikka kaupan mainoksen. Ja, nuo todellakin jakaa posti, samalla kun muunkin postin. Joten turha jankata asiaa enempää.Onko se tosiaan niin vaikea tajuta, että kaikkialla ei Itella jaa? Niin, turha tosiaan on asiaa muuksi vääntää ja jankata!
- Niin on
mummukka. kirjoitti:
Mielestäni voi väestörekisteristäkin kieltää antamasta tietoja. Pitää vaan soittaa sinne ja tehdä semmoinen sopimus tai mikä tuo nyt on. Itselläni taitaa jo vuosia sitten olla semmoinen tehtynä. On tuolla jossain jokin paperikin, mikä tuli sieltä, sopimuksen tehtyäni.
Eipä tarvitse kenenkään, kenen en halua, ottaa minuun yhteyttä. Ystäväni valitsen itse ja he tietävät tietoni ja numeroni. Se riittää minulle hyvin.Jos ystävältä katoaa puhelin, niin hän edelleen tietä numerosi? Niinkö? Sattui muutama ilta sitten tapaus, että kaverilta oli kadonnut puhelin, siis pudonnut. Haravoitiin koko se seutukunta, missä hän oli liikkunut, ja pirisi, pirisi ja pirisi, aikansa piris, mut sit taisi akku loppua, ennenkuin puhelinta löydettiin. Se puhelin meni sen siliän tien, ei löydetty. Voi olla että sattui jäämään autonrenkaan alle, tai mopon renkaan alle ja mennä rikki.
Eikä puhelimen sisällöstä ollut missään varalla tietoja kun oli vielä melko uusi puhelin. Kaikki tiedot menivät sen siliän tien, eikä ole ainut tapaus.
Hirveen moni on minuun ottanut yhteyttä, että sattuuko sulla olemaan sen ja sen ihmisen numeroita, kun sen tietoja ei ole Enirossakaan.
Jos ja kun usein ei olekkaan kellään tietoja sellaisesta, joka piileskelee siellä muurien sisällä, ettei vaan vahingoissakaan kukaan saa tietää. Niin mennyt on mennyttä. Sitten ihmettelevät, miksi et ole soittanut? Niin, miksipä.
Kävipä minullekkin niin, että tiedot oli kyllä talletettu mutta kun niitä palautettiin (huoltoliikkeessä) sitten jälkikäteen tajusin, että voi miten paljon tietoja jäikään palautumatta. Ne meni sen siliän tien.
Nokialla on toi ohjelma, jonka kuvittelin pelastavat ongelmalta, mutta kas, eipä pelastakkaan. Ei siitä ole mitään hyötyöä, jos et omista käypästä nokian puhelinveriosta.
Se pirulainen Nokian ohjelma kun tyrkkäsi automaattipäivityksenä uusia versioita, ja hups. Vanhemmat puhelimet, kuten tämä Nokia navigator eipä enää käykkään näihin uudempiin ohjelmaversioihin. Mitään hyötyä ei siis ollutkaan tietojen tallentaminen varalle. Siellä ne varalla ovat ja pysyvät lukemattomissa.
Joten tästä lähin kirjoittelen vanhalla tyylillä. Pysyävätpä tallessa ja niitä pääsee sentään näkemäänkin. - salatut huomioikaa
Niin on kirjoitti:
Jos ystävältä katoaa puhelin, niin hän edelleen tietä numerosi? Niinkö? Sattui muutama ilta sitten tapaus, että kaverilta oli kadonnut puhelin, siis pudonnut. Haravoitiin koko se seutukunta, missä hän oli liikkunut, ja pirisi, pirisi ja pirisi, aikansa piris, mut sit taisi akku loppua, ennenkuin puhelinta löydettiin. Se puhelin meni sen siliän tien, ei löydetty. Voi olla että sattui jäämään autonrenkaan alle, tai mopon renkaan alle ja mennä rikki.
Eikä puhelimen sisällöstä ollut missään varalla tietoja kun oli vielä melko uusi puhelin. Kaikki tiedot menivät sen siliän tien, eikä ole ainut tapaus.
Hirveen moni on minuun ottanut yhteyttä, että sattuuko sulla olemaan sen ja sen ihmisen numeroita, kun sen tietoja ei ole Enirossakaan.
Jos ja kun usein ei olekkaan kellään tietoja sellaisesta, joka piileskelee siellä muurien sisällä, ettei vaan vahingoissakaan kukaan saa tietää. Niin mennyt on mennyttä. Sitten ihmettelevät, miksi et ole soittanut? Niin, miksipä.
Kävipä minullekkin niin, että tiedot oli kyllä talletettu mutta kun niitä palautettiin (huoltoliikkeessä) sitten jälkikäteen tajusin, että voi miten paljon tietoja jäikään palautumatta. Ne meni sen siliän tien.
Nokialla on toi ohjelma, jonka kuvittelin pelastavat ongelmalta, mutta kas, eipä pelastakkaan. Ei siitä ole mitään hyötyöä, jos et omista käypästä nokian puhelinveriosta.
Se pirulainen Nokian ohjelma kun tyrkkäsi automaattipäivityksenä uusia versioita, ja hups. Vanhemmat puhelimet, kuten tämä Nokia navigator eipä enää käykkään näihin uudempiin ohjelmaversioihin. Mitään hyötyä ei siis ollutkaan tietojen tallentaminen varalle. Siellä ne varalla ovat ja pysyvät lukemattomissa.
Joten tästä lähin kirjoittelen vanhalla tyylillä. Pysyävätpä tallessa ja niitä pääsee sentään näkemäänkin.Yritin soitta ja soittaa yhdelle lähisukulaiselle, mutta numero vastasi, tarkista numero. Sitten he yrittivät soittaa mulle, mutta en ollut kantoalueella. Kotiinkin soittivat, muttei täällä kukaan vastannut.
Sitten jouduin pitkäksi aikaan sairaalaan, ja teholla ei saa olla puhelimet auki. En saanut muuta kuin sen verran soittaa, että peruutan lähitulevaisuuden lymfat yms. hoitoajat. Sitten puhelin taas otettiin pois.
He olivat yrittäneet soittaa mulle, mut puhelin vaan vastasi, ettei saada yhteyttä. Sairaalasta palattuani yritin soittaa heille, mutta aina vaan vastaa, että tarkistakaa numero. Ja kun tarkistan Enirosta tai Fonectalta, mitään numeroa siellä ei ole. Sitten sairaalasta päästyämme taas lähidmme reissuun ja osassa alueita ei ole kuuluvuusaluetta. Tietenkin he osuivat silloin soittamaan, kun puhelin taas vastasi, ettei saada yhteyttä.
Kotipuhelimeen oli vain jätetty viesti, että on se sitten kummaa, ettei tavoita ihmistä mistään, muttei jättänyt uutta kännykkänumeroaan ja kun salaisesta numerosta soittaa jää vain tieto, ettei numeroa saatu. Olivat myöhäissyntyisiä kännykän hankkimisessa, ja vasta nyt olivat sen hankkineet ja hävittäneet lankapuhelimen.
Parisen vuotta meni tähän piirileikkiin, ennenkuin sain heidän kännykkänumeron kiertoteitse ja soitin. Ja siellä päässä manataan, kun minä en soita. Eivät tulleet ajatelleeksikaan, että vaikeahan mun on soittaa, kun numeroa ei ole.
Joskus tulee tunne, että salaisen numeron pitäjät eivät taida aina tajuta lainkaan, ettei se yhteyden löytyminen ole mikään yksinkertainen juttu.
- enkeliduo
ihan suositeltiin sitä vapaa-ehtoistyön takia.
Enkä ole katunut,kun olen kuullut mitä voi tapahtua....
Siitä kenellekään haittaa ole.Tutuille tietty olen antanut numeron.
Pst.ei virkamiehiä/naisia sillä pakoilla....posti kulkee. - Terrorismia tämäkin
oletko vain ajattelematon tai tosi torvi kysyessäsi moista ja noinkin syyttävään sävyyn. On tietysti ihanaa, kun elämä menee niin ,ettei kukaan häirikkö koskaan sujuttaudu elämään. Sitä onnea kaikilla ei ole. Oma puhelinnumeroni pysyy salaisena hamaan tulevaisuuteen. Tutuilla on numeroni eli niillä, joita haluan tavata. Viranomaiset saavat numeroni kyllä tarpeen mukaan olipa se salainen tai ei. Tuntemattomista sukulaisista en edes välittäisi, on tullut koettua,että suku on pahin. Ei kaikilla,mutta omat sukulaiseni ovat melko ikäviä rahanlainaamisineen ja loputtomine pyyntöineen ynnä juoruineen. Pakkoseurustelu ei ole kivaa.
Jouduin tuntemattoman häirikön syyyniin ja soittoja tuli huohotuksella ja ilman yli puolen vuoden ajan öin ja päivin, jos vain puhelin oli päällä. Eräälläkin viikolla huohotusta tuli päivittäin n. 10-20 kpl. En pakoile muuta kuin tätä omalaatuista ihmistä tai ihmisiä, voihan olla,että kyseessä oli useampi henkilö. Tein rikosilmoituksen, mutta poliisi ei ehdi näitä tutkia ellei hengenvaarasta ole kyse. Mitään syytä ei mielestäni ole siihen, miksi juuri minä jouduin häiriköinnin kohteeksi. Poliisi sanoi,että tavallisesti häiriköijä on kohteen tuttu jollakin tavalla. Harvemmin kuulemma täysin tuntematon. Soitot kuitenkin loppuivat, kun numero on salainen.
Lopeta siis syyttely siitä,että salaisen puhelinnumeron omistajat olisivat jotenkin rahavaikeuksissa tai muuten outoja. Mieluummin laittaisin puhelinnumeroni luetteloon, jos voisin olettaa,että en saa jälleen harikkösoittoja.- luikkivat pakoon
Eikös tuollainen huohottaja soita niin, ettei numero näy, joten miksi ihmeessä ylipäätään vastaat semmosiin soittoihin. Ja yöksi puhelin kiinni.
Onhan mullekkin yrittäneet huohottajat soittaa, mut minä en vastaa kuin kerran, toistaan en vastaan ja yöksi puhelin kiinni. Se on siinä, ei ne kauaa jaksa soitella.
Ja kun huomaavat, ettei otetta tuoho ihmiseen saa, luikkivat jäljettömiin, kuten ovat tehneet. - Terrorismia tämäkin
luikkivat pakoon kirjoitti:
Eikös tuollainen huohottaja soita niin, ettei numero näy, joten miksi ihmeessä ylipäätään vastaat semmosiin soittoihin. Ja yöksi puhelin kiinni.
Onhan mullekkin yrittäneet huohottajat soittaa, mut minä en vastaa kuin kerran, toistaan en vastaan ja yöksi puhelin kiinni. Se on siinä, ei ne kauaa jaksa soitella.
Ja kun huomaavat, ettei otetta tuoho ihmiseen saa, luikkivat jäljettömiin, kuten ovat tehneet.noin yksinkertainen enää tässä iässä hyvä mikälie " luikkivat pakoon"-nimimerkki. Poliisi, sairaalat, terveyskeskus ja lukemattomat valtion virastot ovat sellaisia,että niiden numero ei näy, kun soittavat. Kun minulla oli leikkaus tiedossa, en voinut päivisin olla vastaamatta, koska mm. lääkärin soitot olivat sellaisia, joista ei numero näy. Ylimielinen vastauksesi osui siis omaan nilkkaasi. Otapa joskus selvää asioista ennenkuin lähdet nokkailemaan. Kun lisäksi sattuu olemaan lähiomaisia, joilla saattaa olla hätätilanne myös yöllä, en voinut aina laittaa puhelinta kiinni. Numeroton soitto olisi saattanut olla poliisilta tai sairaalasta. Oletko aina noin torvi?
- luikkivat tiehensä
Terrorismia tämäkin kirjoitti:
noin yksinkertainen enää tässä iässä hyvä mikälie " luikkivat pakoon"-nimimerkki. Poliisi, sairaalat, terveyskeskus ja lukemattomat valtion virastot ovat sellaisia,että niiden numero ei näy, kun soittavat. Kun minulla oli leikkaus tiedossa, en voinut päivisin olla vastaamatta, koska mm. lääkärin soitot olivat sellaisia, joista ei numero näy. Ylimielinen vastauksesi osui siis omaan nilkkaasi. Otapa joskus selvää asioista ennenkuin lähdet nokkailemaan. Kun lisäksi sattuu olemaan lähiomaisia, joilla saattaa olla hätätilanne myös yöllä, en voinut aina laittaa puhelinta kiinni. Numeroton soitto olisi saattanut olla poliisilta tai sairaalasta. Oletko aina noin torvi?
Yhdestäkään sairaalasta eivät ole soittaneet numerottomasta numerosta. Aina on numero näkynyt, ja minulle niitä soittoja tulee sairaalasta varsin usein. Lähes joka kuukausi, kun lääkäri soittaa labratuloksista tai muista esim. kuvausten tai koepalojen tuloksista.
Yksikään poliisi ei ole soittanut numrottomasta numerosta. Vastikään Päijäthämeen poliisilaitokselta soittivat, kun olin lomilla enkä saanut hoidettua tuota ylinopeusjuttua, jonka joku muu oli alkukesästä autollani ajanut.
Matkan varrella yritettiin asia hoitaa, vaan ei kelvannut. Olisi pitänyt mennä joko Päijäthämeen poliisin tai paikkakunnan poliisin, vaan kun oltiin matkalla.
Ja muutenkin poliisit soittavat varsin usein meille, koska me olemme hälytyslistalla ykkösiä eläinonnettomuksien raivaamisissa. Aina kun tällä poliisipiirin alueella tapahtuu eläinonnettomuus tieliikenteessä, poliisit hälyttävät meille ensimäiseksi. Ja aina näkyy numero.
Samoin oli edellisellä paikkakunnalla. Sattuipa vielä hääpäivämme iltana kun poliisit soittivat, että on tapahtunut hirvikolari.
Kyllä sairaala soittaa niin monta kertaa kun tavoittaa ja laittaa mm. leikkauksista kirjeen myös postissa.
Niin että jos kuitenkin tarkistaisit näkuljaasi. Tuo väittämäsi ei lainkaan ole vallitseva. - imuun..
Aloitusten tulee ollakkin kärkeviä, jolloin porukka herää ja havahvtuu. Etkö sitä tiennyt?
- Terrorismia tämäkin
luikkivat tiehensä kirjoitti:
Yhdestäkään sairaalasta eivät ole soittaneet numerottomasta numerosta. Aina on numero näkynyt, ja minulle niitä soittoja tulee sairaalasta varsin usein. Lähes joka kuukausi, kun lääkäri soittaa labratuloksista tai muista esim. kuvausten tai koepalojen tuloksista.
Yksikään poliisi ei ole soittanut numrottomasta numerosta. Vastikään Päijäthämeen poliisilaitokselta soittivat, kun olin lomilla enkä saanut hoidettua tuota ylinopeusjuttua, jonka joku muu oli alkukesästä autollani ajanut.
Matkan varrella yritettiin asia hoitaa, vaan ei kelvannut. Olisi pitänyt mennä joko Päijäthämeen poliisin tai paikkakunnan poliisin, vaan kun oltiin matkalla.
Ja muutenkin poliisit soittavat varsin usein meille, koska me olemme hälytyslistalla ykkösiä eläinonnettomuksien raivaamisissa. Aina kun tällä poliisipiirin alueella tapahtuu eläinonnettomuus tieliikenteessä, poliisit hälyttävät meille ensimäiseksi. Ja aina näkyy numero.
Samoin oli edellisellä paikkakunnalla. Sattuipa vielä hääpäivämme iltana kun poliisit soittivat, että on tapahtunut hirvikolari.
Kyllä sairaala soittaa niin monta kertaa kun tavoittaa ja laittaa mm. leikkauksista kirjeen myös postissa.
Niin että jos kuitenkin tarkistaisit näkuljaasi. Tuo väittämäsi ei lainkaan ole vallitseva.tapahtunut kuten kirjoitin. Jätän mielipiteesi omaan arvoonsa, koska et selvästi tiedä, mistä kirjoitat. Vastaukseni vain ärsytti sinua. Asut varmaan jossakin Utsjoki-Kevolla,missä pikku kylässänne asustelee 10 ihmistä sekä torvena kaupan päällä sinä ynnä teitä varten yhteensä 2 polliisia ja 1 keskussairaala. Niinhän se pruukaa syrjäkylillä olla. Kyllä siellä onkin sitten helppoa ja kivaa soitella nimetyille henkilöille eikä ole pulmia, mitä nyt tuo yksinkertaisuus päätä pakottaa, kuten sinulla näkyy tekevän. Maadu koloosi. Usko mitä haluat, eipä se minua haittaa eikä kiinnosta.
- ?
Monenkohan julkisuuden henkilön puhelinnumeron löydät? Tai edes naamastaan tutun, esittelijän, taiteilijan, luennoitsijan, lääkärin,
nimikyltti rinnassa työskentelevän? Onneksi nykyisin jo sukunimi jätetään pois monilla aloilla.
Ikävä kyllä tässä maassa on ihmisiä joille pälkähtää päähän soitella, mitä kummallisimpiin aikoihin, häiriten ihmisten kotirauhaa.
Ihan vain siksi, ottaa se sinua pannuun tai ei.- taitolaji tämä on
Minä haastattelen heidät, ja ei tahdo jaksaa uskoa todeksi, mutta usealla heillä on tosiaan perimmäinen tarve puhumiseen jonkun kanssa. Avautuvat kertomaan henkilökohtaisista onglemistaan. Taitolajihan tämä on, osata suhtautua ja käsitellä näitä soittajia eikä paiskata ärripurrina puhelinta kiinni. Siitä saa itsellekkin hyvän olon, kun on tullut auttaneeksi jotakuta. Tarvitseeko sitä tietää ja tuntea autettavaa henkilökohtaisesti? Ei tarvitse.
- realismia
Hyvin monen tunnen. Itsekkin olen luennoitsija ja esittelijä, ja puhelintiedot löytyvät luettelosta. Kolleegoita löytyy vaikka millä mitalla netistä. Äskettäin etsin erästä lääkäriä joka oli aikoinaan oma lääkärini munuaistaudeissa. Sitten muutti paikkakunnalta, eikä täällä ole sen jälkeen nefrologiaa ollut tarjolla yksityissektorilla.
Netistä jäljitin hänet. Nettijutut viittasivat johonkin lääkeyhtiöön. Puhelinluettelossa oli kyllä nimi, mutta niin oli monta muutakin samannimistä, joten muita johtolankoja täytyi olla. Lääkeyhtiöstä sain selville hänen nykyisen paikkakuntansa, ja näin valintamahdollisuudet Eniron sivuilla kaventuivat yhteen. Soitin siihen numeroon. Se on hänen kotinumeronsa ja näin löysin hänet. Hänestä oli nimitetty lääkeyhtiön markkinointijohtajaksi. Ja silti kotinumero on puhelinluettelossa. Työnumero taas löytyy lääkeyhtiön alta.
Monen sairaalan johtavan lääkrin tunnen, ja heidän nimensä löytyy puhelinluettelosta, samoin eri vastuuyksiköiden johtavien lääkäreiden nimet.
"nimikyltti rinnassa työskentelevän? Onneksi nykyisin jo sukunimi jätetään pois monilla aloilla." Useimmilla aloilla sukunimikin näyttää kuitenkin edelleen olevan nimikyltissä. - 50 jo kohta 60
On totta että asiakaspalvelussa fiksuissa sellaisissa nimikyltissä lukee vain etunimi/puhuttelu nimi.
Sukunimet ovat poissa. Ennen oli palvelusalan ihmisillä numero rintamuksessa, ja sitäkautta tiedettiin kuka kenenkin kanssa oli asioinut.
Kun tuolla joku kertoi johtuvan työstä ettei voi pitää päällä jatkuvasti, on selvää että ihminen tekee työtään ihmisläheisesti ja eipä olisi yön päivän rauhaa jos pitäisi linjat aina auki. Yksinäiset sairaat, entä vanhukset?
Ei varmasti tule mieleenkään että häiritseisi. Jos vielä on mukava henkilökin.
Jotenkin tänne 60 sten sivulle on jämähtänyt jo 70:n kuuluvat, täällä on niin vanhaa meininkiä. Monikin pysyttelee 50 puolella kunnes jätätte tämän palstan.
- aikuiselta.
Idea on yksinkertaisesti tämä. Saa olla puhelinterrorismilta rauhassa! Minullakin oli ennen salainen numero, nyt prepaid liittymä. Nytkään e ileviä numeroni kaikenmaailman laukkuryssille!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254