asuntovarauksen peruminen

man112

Pystyykö muuten asuntovarauksen perumaan, jos ei kuitenkaan vielä ole takuuvuokraa maksanut eikä vuokrasopimusta allekirjoittanut? Tuli vaan mieleen kun lokakuussa sinne pääsisi muuttamaan, mutta jos löytäisinkin sitä ennen sopivan omistusasunnon niin en muuttaisikaan vuokralle. Vai joutuisinko tässä tapauksessa maksamaan lokakuun vuokran?

10

4917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asia..

      Ilmoitat vain vuokranantajalle, että et ota asuntoa. Nimiähän ei vielä ole papereissa.

      Siis kysehän on normaalista vuokra-asunnosta?

    • tuskin ongelma

      Periaatteessa suullinenkin sopimus on sitova, mutta mitenkäs sellaista pystyy todistamaan riitatialanteessa.

      Jos kerran rahaa ei ole liikkunut eikä sopparista ole mustaa valkoisella, niin tuskin vuokranantaja alkaa sen kummemmin urputtamaan, kun aikaa on kuitenkin hyvin hankkia uusi asukas.

      Mitäs sitten jos sopivaa omistusasuntoa ei löydykkään? Tai jos löytyykin niin siihen et pääsekkään muuttamaan ennen lokakuuta?

      • man112

        Muussa tapuksessa muutan siihen vuokra-asuntoon, siis jos omistusasuntoa ei löydykään ennen sitä...


      • mätäne helvetissä
        man112 kirjoitti:

        Muussa tapuksessa muutan siihen vuokra-asuntoon, siis jos omistusasuntoa ei löydykään ennen sitä...

        Eli et ole aikeissa ilmoittaa vuokrantajalle mitään? No sehän on paskamaisesti tehty, jos ilmoitat viimemetreillä että et tulekkaan vuokralle.


      • Kukaan.
        man112 kirjoitti:

        Muussa tapuksessa muutan siihen vuokra-asuntoon, siis jos omistusasuntoa ei löydykään ennen sitä...

        Mistä löydät vuokranantajan, joka pitää sinulle varattuna sitä asuntoa lokakuulle asti?

        Eiköhän tuo vukranantaja pyydä tekemään päätöksen melkoisen pikaisesti. Ei varmaan odota lokakuulle asti.


    • ReiluPeliSeOllaPItää

      Moni vuokralainen ei tule ajatelleeksi että HYVÄN vuokralaisen etsimiseen joutuu näkemään vaivaa. Kun se hyvä ehdokas löytyy joka on aivan innoissaan vielä "Mä otan tän! Älä vuokraa muulle, korotan vuokraa vaikka 5e...", niin kyllä sitä helposti tulee tunne että henkilö todella haluaa asunnon.

      Ikävää on sitten huomata viime metreillä että vakuutteluista huolimatta hän onkin käynyt silti katselemassa muita asuntoja VAIKKA painotti ottavansa asunnon. Se pistää vihaksi kun joutuu kusetetuksi ja on nähnyt turhaa vaivaa sekä etsintä prosessi pitää taas aloittaa alusta: Ilmoitus, haastattelut (puhelimessa), näytöt, vuokrasopimuksen yksityiskohdista sopiminen, päiväyksien sopiminen, luottotietojen tarkistus, kertoa monelle muulle hakijalle että on mennyt, nimen hakeminen sopimukseen jne. Kun prosessi pitää aloittaa uudestaan niin pahimmillaan tulee 2 viikon vuokranmenetys kusettajan takia kun ei heti löydy välttämättä toista ehdokasta, joka harmittaa vuokraisäntää kun oli toisen sanaan luottanut.

      Kerran minulle on käynyt "ohari" kun enään piti vain allekirjoittaa sopimus. Sen jälkeen päätin että jos joku on allekirjoittanut sopimuksen ja parin päivän päästä peruu, niin noudatan tiukasti AHVL irtisanomista eli kuukauden vuokran joutuu maksamaan. Jos nimi ei ole paperissa, lupaa ottaa mutta kuitenkin peruu, soittaa parin pävin päästä että ottaakin, niin vuokra on sitten heti 20e lisää sakkona. Jotenkin aion rankaista "tuuliviiri" ihmisiä joihin ei voi luottaa...

      Nykyään pidän vain 2 päivää varattuna asuntoa "otan tän" henkilölle ja jos ei nimeä saada paperiin siinä ajassa lupailuista huolimatta kun vielä itse tarjoudun tulemaan autolla paperit tuomaan paikkaan X vaikka illalla, niin armotta vaan sopimus sitten toisen ehdokkaan kanssa. Eri asia on jos jotain varausmaksua suostuu maksamaan...

      • man112

        Kyseessä on tässä tapauksessa ihan vain kaupungin vuokrakämppä, joten eivät taida rahan suhteen hirveenä nipottaa. Ja eivät taida pitää kiirettä vuokrasopimuksen kanssakaan...

        Ja tottakai ilmoitan vuokranantajalle jos en otakaan asuntoa vastaan. Samalla voin tietenkin kysäistä että tuleeko siitä jotain kuluja minulle. Jos joudun maksamaan kuukauden vuokran, niin siinä tapauksessa asun kämpässä sen kuukauden ja muutan vasta marraskuussa siihen omistusasuntoon.

        Eihän tässä mistään huijauksesta ole kyse, ihan vain huonoa tuuria. Kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaisesti. Eihän sitä koskaan tiedä milloin se sopiva omistusasunto löytyy...


      • ReiluPeli2
        man112 kirjoitti:

        Kyseessä on tässä tapauksessa ihan vain kaupungin vuokrakämppä, joten eivät taida rahan suhteen hirveenä nipottaa. Ja eivät taida pitää kiirettä vuokrasopimuksen kanssakaan...

        Ja tottakai ilmoitan vuokranantajalle jos en otakaan asuntoa vastaan. Samalla voin tietenkin kysäistä että tuleeko siitä jotain kuluja minulle. Jos joudun maksamaan kuukauden vuokran, niin siinä tapauksessa asun kämpässä sen kuukauden ja muutan vasta marraskuussa siihen omistusasuntoon.

        Eihän tässä mistään huijauksesta ole kyse, ihan vain huonoa tuuria. Kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaisesti. Eihän sitä koskaan tiedä milloin se sopiva omistusasunto löytyy...

        Veikkaan ettei mitään kuluja tule jos et ole mitään paperia allekirjoittanut. Sun täytyy vain kysyä sieltä toimistosta varmuuden vuoksi jos olet johonkin (hakemukseen?) nimmarisi laittanut.

        Olen kuullut huhuja että jos hki hakija peruu kaupungin kämpän, niin saattaa mennä pitkä aika ennenkuin saa toisen kämpän itselleen. Jonot ovat PITKIÄ eikä virkailijoita kannata pompottaa valittamalla mitättömyyksistä kämppien suhteen tyyliin:"Eihän täällä ole poreammettakaan..." :) Ei ole hyväksi jos nimi jää jotenkin mieleen ja epäillys ettei hakijalla ole kuitenkaan kiire saada asuntoa oikeasti...

        Joten eiköhän se lokakuussa mene aika samantien toiselle hakijalle jos et sitä itse ota, mutta riippuu kaupungista. :)


      • vallankäyttäjiä
        ReiluPeli2 kirjoitti:

        Veikkaan ettei mitään kuluja tule jos et ole mitään paperia allekirjoittanut. Sun täytyy vain kysyä sieltä toimistosta varmuuden vuoksi jos olet johonkin (hakemukseen?) nimmarisi laittanut.

        Olen kuullut huhuja että jos hki hakija peruu kaupungin kämpän, niin saattaa mennä pitkä aika ennenkuin saa toisen kämpän itselleen. Jonot ovat PITKIÄ eikä virkailijoita kannata pompottaa valittamalla mitättömyyksistä kämppien suhteen tyyliin:"Eihän täällä ole poreammettakaan..." :) Ei ole hyväksi jos nimi jää jotenkin mieleen ja epäillys ettei hakijalla ole kuitenkaan kiire saada asuntoa oikeasti...

        Joten eiköhän se lokakuussa mene aika samantien toiselle hakijalle jos et sitä itse ota, mutta riippuu kaupungista. :)

        Just tommoset on kaikkein pahimpia. Jos menee tekemään oharit jollekkin kaupungin vuokratoimistolle tai muulle yeleishyödylliselle vuokraajalle, niin ne vetää varmasti herneen nennään ja sieltä on turha toista kertaa yrittää saada asuntoa.

        Sama juttu muissakin julkisissa asioissa. Kaveri oli kaupungilla töissä ja virheellisesti maksetun palkan jälkeen puhutteli ilkeästi palkkatoimiston tätiä, sen jälkeen ei varmaan saanu koskaan enää yhtään tiliä niin että siinä olisi ollu kaikki rahat oikein.


    • Anonyymi

      Olin vuokraamassa asuntoa,kela lupasi ensin maksaa maksusitoumuksen mutta perui sen kuitenkin.Maksoin puolen kuun vuokran ja vesimaksun ,olenko oikeutettu saamaan maksamani puolen kuun vuokran takaisin,sillä enhän ole asunut saati saanut avaimia huoneistoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe