Mielestäni häälahjan suuruuteen vaikuttaa myös se, monennetko häät henkilöllä on kyseessä. Ensimmäisellä kerralla voisi lahja olla 50 euroa ja sen jälkeen aina kahdella jaettuna. Siis: 50, 25, 12.50, 6.25, 3.15,(pyöristys ylös) 1.05 (pyöristys alas), 0.55.
Tämän voisi vaikka vahvistaa Valtioneuvoston antamalla asetuksella, niin jokainen pääsisi vähemmällä.
Ekahäissä enemmän
4
1447
Vastaukset
- Rouva O
Periaate on ihan hyvä, ja varmasti monet antavatkin aivan luonnollisesti pienempiarvoisia lahjoja toisella tai kolmannella kierroksella. Olisi aika outoakin jos esimerkiksi lähisukulaiset antaisivat kovin kallisarvoisia lahjoja samalle henkilölle monta kertaa, samalla kun onnellisesti pitkässä aviossa viihtyvä lähisukulainen olisi saanut lahjoja vain kerran!
Itse sain ensimmäisellä kerralla vanhemmiltani ompelukoneen ja toisella kerralla munakellon. Ompelukone minulla on edelleen käytössä, mutta munakello on jo hajonnut :o) - öasfdjjösadfjk
sitouttamisohjelman. Esim. niin että häissä saisivat vaikka 5 euroa, joka kattaa keskimäärin aika hyvin sen perunasoppa ja sahti(kilju)tarjoilun mitä häissä nyt yleensä on. Sitten loput saisi vaikka siten että 5 vuoden päästä 10e, 10 vuoden päästä toiset 10e. Ja jos saavat yhteisiä lapsia niin silloin osa häärahasta maksettaisiin ristiäisten yhteydessä, mutta erillisenä ristiäis lahjasta, vaikka 5e per kersa.
- Mekin teemme niin
Tästä näkee, että hyvä aloitus poikii mielenkiintoisia ehdotuksia. Lisää saa antaa.
- sama logiikka
Tämän ajatuksen mukaan olen toiminut. Tietysti ne häät voivat toiselle osapuolelle olla vasta ensimmäiset, mutta toimin sen mukaan kumman puolelta olen tullut kutsutuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit435329Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT4134613Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483849KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1643170Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku142526Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212292Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182098Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1512022- 1251950
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241479