Ekahäissä enemmän

Näin me jo tehdään

Mielestäni häälahjan suuruuteen vaikuttaa myös se, monennetko häät henkilöllä on kyseessä. Ensimmäisellä kerralla voisi lahja olla 50 euroa ja sen jälkeen aina kahdella jaettuna. Siis: 50, 25, 12.50, 6.25, 3.15,(pyöristys ylös) 1.05 (pyöristys alas), 0.55.

Tämän voisi vaikka vahvistaa Valtioneuvoston antamalla asetuksella, niin jokainen pääsisi vähemmällä.

4

1470

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

Periaate on ihan hyvä, ja varmasti monet antavatkin aivan luonnollisesti pienempiarvoisia lahjoja toisella tai kolmannella kierroksella. Olisi aika outoakin jos esimerkiksi lähisukulaiset antaisivat kovin kallisarvoisia lahjoja samalle henkilölle monta kertaa, samalla kun onnellisesti pitkässä aviossa viihtyvä lähisukulainen olisi saanut lahjoja vain kerran!

Itse sain ensimmäisellä kerralla vanhemmiltani ompelukoneen ja toisella kerralla munakellon. Ompelukone minulla on edelleen käytössä, mutta munakello on jo hajonnut :o)

• öasfdjjösadfjk

sitouttamisohjelman. Esim. niin että häissä saisivat vaikka 5 euroa, joka kattaa keskimäärin aika hyvin sen perunasoppa ja sahti(kilju)tarjoilun mitä häissä nyt yleensä on. Sitten loput saisi vaikka siten että 5 vuoden päästä 10e, 10 vuoden päästä toiset 10e. Ja jos saavat yhteisiä lapsia niin silloin osa häärahasta maksettaisiin ristiäisten yhteydessä, mutta erillisenä ristiäis lahjasta, vaikka 5e per kersa.

• Mekin teemme niin

Tästä näkee, että hyvä aloitus poikii mielenkiintoisia ehdotuksia. Lisää saa antaa.

• sama logiikka

Tämän ajatuksen mukaan olen toiminut. Tietysti ne häät voivat toiselle osapuolelle olla vasta ensimmäiset, mutta toimin sen mukaan kumman puolelta olen tullut kutsutuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      2757
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      15
      1025
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      863
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      51
      795
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      779
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      47
      674
    7. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      626
    8. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      69
      622
    9. 50
      605
    10. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      604
    Aihe