Mielestäni häälahjan suuruuteen vaikuttaa myös se, monennetko häät henkilöllä on kyseessä. Ensimmäisellä kerralla voisi lahja olla 50 euroa ja sen jälkeen aina kahdella jaettuna. Siis: 50, 25, 12.50, 6.25, 3.15,(pyöristys ylös) 1.05 (pyöristys alas), 0.55.
Tämän voisi vaikka vahvistaa Valtioneuvoston antamalla asetuksella, niin jokainen pääsisi vähemmällä.
Ekahäissä enemmän
4
1405
Vastaukset
- Rouva O
Periaate on ihan hyvä, ja varmasti monet antavatkin aivan luonnollisesti pienempiarvoisia lahjoja toisella tai kolmannella kierroksella. Olisi aika outoakin jos esimerkiksi lähisukulaiset antaisivat kovin kallisarvoisia lahjoja samalle henkilölle monta kertaa, samalla kun onnellisesti pitkässä aviossa viihtyvä lähisukulainen olisi saanut lahjoja vain kerran!
Itse sain ensimmäisellä kerralla vanhemmiltani ompelukoneen ja toisella kerralla munakellon. Ompelukone minulla on edelleen käytössä, mutta munakello on jo hajonnut :o) - öasfdjjösadfjk
sitouttamisohjelman. Esim. niin että häissä saisivat vaikka 5 euroa, joka kattaa keskimäärin aika hyvin sen perunasoppa ja sahti(kilju)tarjoilun mitä häissä nyt yleensä on. Sitten loput saisi vaikka siten että 5 vuoden päästä 10e, 10 vuoden päästä toiset 10e. Ja jos saavat yhteisiä lapsia niin silloin osa häärahasta maksettaisiin ristiäisten yhteydessä, mutta erillisenä ristiäis lahjasta, vaikka 5e per kersa.
- Mekin teemme niin
Tästä näkee, että hyvä aloitus poikii mielenkiintoisia ehdotuksia. Lisää saa antaa.
- sama logiikka
Tämän ajatuksen mukaan olen toiminut. Tietysti ne häät voivat toiselle osapuolelle olla vasta ensimmäiset, mutta toimin sen mukaan kumman puolelta olen tullut kutsutuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003745378- 182319
- 1982181
- 1071516
- 841470
- 741032
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601023IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2979Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.127908Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59796