Siis,1100 Dragstar vuotaa jostain öljyä ajaessa.Vuotoa ei esiinny kun pyörä seisoo.Ajellessa öljy tuhrii koneen alla olevan suorakaiteen muotoisen levyn ja siitä sit tiputtaa maahan.Öljy näyttäis tulevan jostain koneen oikealta puolelta.Ei kunnolla nää kun ei saa pyörää nostettua ylös.
Xvs 1100 tihkuaa öljyä
4
2576
Vastaukset
- dragster
Ei se ainakaan vaihteiston kotelon kohdalta vuoda, kun se on feikki kotelo jossa ei ole mitään sisällä.
On ne jaappanissa fiksuja, kun Harrikan pahin vika, vuotava vaihdelaatikko on ratkaistu niin nerokkaasti,
että vaihderattaat on piilotettu moottorikoteloon.
Yleensä japsit vuotaa öljypohjan tiivisteestä, joten joudut konttaamaan pyörän ympäri valoroikan tai
taskulampun kanssa. Joskus voi vuotaa vaihdeakselin stefakin, mutta se näkyy helposti.
Öljyvuoto on haarvinainen japseissa, lähes lottovoiton veroinen harvinaisuus.
Mutta jos ei itse viitsi konttia, pitää mennä pajalle, jossa nostetaan pyörä ylemmäksi tarkastelun
helpottamiseksi. Kiire on kuitenkin tutkia asia, sillä hetken päästä on koko moottorin pohja
öljyssä, jolloin on vaikeampi paikallistaa vuotokohta. Silloin joutuu pesemään ensin liuotinpesuaineella
koneen pohjan ennen tutkimista. - yhden_mielipide_toiseen
...kyseistä vehjettä mutta minulta löytyy nenän edestä erittäin hyvät kuvat. Joka tapauksessa joudut liata vaatteet joten pyörän allekkin näet pian erittäin hyvin.
Ensin kannattaisi tarkistaa ne paikat mihin on koskettu. Pyörää on varmastikkin huollettu joskus, joten oljynsuodattimen ja tyhjennyspropun tiiviste on aiheellista tarkistaa. Nämä voivat jäädä vuotamaan, sillä niitä räplätään ainakin kerran vuodessa tai useammin. Tässä koko lista:
- Öljynsuodatinkotelon tiiviste (Pitäisi olla kiinni kytkinkopassa)
- Tyhjennyspropun tiiviste (oikealla pohjassa)
- Kytkinkopan tiiviste (Ainoa iso tiiviste oikealla puolella)
- Öljytasoanturin tiiviste (Sijaitsee pohjassa oikealla, seuraa johtoa)
Hyvin yksinkertainen kone ja öljyvuotojen metsästys on tehty helpoksi. Jäljellä jäävä vaihtoehto on vielä koko alakerran tiiviste. Siitä liitoksesta mistä kone halkeaa kahtia. Sopii toivoa ettei siitä ole mennyt. - Mika2,2
Kyll lakka vuorot.
- alkoi tiputtaa
vasemmalta puolelta 30 tonnia ajettuna. Moottorin vasen takanurkka alkoi paskaantua Lapin reissulla kun ajelin tuntitolkulla yheen menoon ja oli hellekesä.
Reissun jälkeen kyykin ja tihrustin ja totesin että vuoto oli pytyn ja lohkon saumassa alueella jossa ei ole painetta eli kannesta lohkoon valuvan öljyn paluukanava.
Rapsuttelin saumasta tiivisteen kohdalta mattoveitsen terällä paskat pois ja putsasin liuottimella huolellisesti, ja vetäisin saumaan sormella hopeanväristä epoksiliimaa.Vuoto hävisi eikä palannut ja siitä on jo 20 tuhatta kilometriä. Ja tämä kesäna se kävi taatusti kuumana.
Koko homman idea oli siis se että tiivisteen vaihtamiseksi olisin joutunut hajottamaan koko koneen atomeiksi, eikä ollut aikaa kun kesä oli parhaimmillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852157- 431740
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!691503- 751264
- 771171
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261164- 481153
- 591061
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai38954- 37933