Restel hotellit

muutto edessä

Onko palstalla kyseisen firman palveluksessa olleita? Mimmonen työpaikka jne?

Olen työskennellyt pienessä hotellissa vastaanottovirkailijana kohta viisi vuotta, mutta nyt on mahdollisesti muutto edessä, kun puolisolle on tarjottu hyvää työtä toisella paikkakunnalla. Olen töitä hakemassa, mutta kun en ketjuhotelleissa ole työskennellyt niin kovasti yritän etsiä tietoja ketjuista. Pari tuttavaani työskentelee Sokos-hotelleissa, joten niissä työskentelemisestä olen kuullut heiltä, mutten tunne ketään Resteliltä.

Ravintola-alan keskustelupalstalla ei ketjusta kovin hyvää kuvaa saanut
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3351398
Ajattelin kuitenkin kysyä onko hotellipuolella erilaista?

2

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep..

      Työskentelin aikanaan 2,5 vuotta restellillä, tein kyllä baarihommia.

      Ja en voi kauheasti kehua restellin touhuja, tai ylipäätään sen halpojen tuotteitten myyntiä yliampuvalla hinnalla. Kyllä sä tulet huomaamaan kun susta aletaan kouluttaa restellin omaa robottia. Ja kuinka tittelintärkeitä ihmiset siellä ovat, vailla minkään sortin päätösvaltaa. (restel pistää omansa kilpailemaan keskenään, jollon syntyy tätä kyttäämistä ja vastakkainasettelua)
      Kaiken maailman laaduntarkastajia juoksee nurkissa, ja huomautusta tulee jos olet tervehtinyt väärällä tavalla, tai jos rinnasta on puuttunut joku helvetin bonuskorttilätkä.
      Nipi napi nipi napi ja sitä rataa. Toisaalta se on ainut työpaikka joka on maksanut ylityökorvaukset... alalla olen sentään ollut jo 16 vuotta.

      Ikävä kyllä, minä en viihtynyt restellillä, mutta voihan se sinun kohdallasi olla ihan toisin, ja sitä toivonkin. Mutta onneksi näitä työpaikkoja on sen verran paljon, että on helppo vaihtaa jos joku paikka ei satu miellyttämään.

      • -miida

        Olen ollut reilut pari vuotta Restelin hotellin respassa töissä pk-seudulla eikä minulla ole mitään valittamista. Kivat työkaverit, rento meininki, mukava "pomo", joustava työnantaja. En ole aikeissa vaihtaa työnantajaa, sillä viihdyn työssäni. Tosin ei ole kokemusta muista hotelleista (paitsi asiakkaana) mutta toistaiseksi hyvä näin. Koulutukseltani olen restonomi. Totta on, että sisäisiä tarkastajia on, nk. laadunmittausta 4 kertaa vuodessa, mutta itse en siitä turhia stressaa. Onhan meillä ne tietyt "kaavat" joiden mukaan toimia mutta sama juttu se on monissa muissakin firmoissa enkä koe tuota mitenkään ongelmallisena. Asiakkaiden kanssa saa kyllä jutustella rennostikin eikä tarvi toimia "robottimaisesti." Itse ainakin olen huomannut että asiakkaat tykkäävät rennommasta puhetavasta kuin virallisemmasta kirjakielityylistä. Tästä hotellimme on saanut kehuja että on mukava henkilökunta ja rento meininki, kodikas hotelli. Senkin vielä voin sanoa, että myös Restelin hotellien välillä on varmasti suuria eroja, joten en välttämättä sanoisi niinkään, että vaikka viihdyn omassa työpaikassani, niin en välttämättä viihtyisi esim. jossakin toisessa ketjumme hotellissa. Viihtymiseen vaikuttaa niin moni asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe